Naujas pirsas didžiųjų laivų priimti dar negali
http://www.ve.lt/naujienos/jura/nauj...negali-825396/
Dėl to, kad prie naujų krantinių dar nėra reikiamo gylio, kad naujasis pirsas dar negali dirbti visu pajėgumu, atplaukiantys laivai nebūna iki galo pakrauti. Pasak A. Kuzmarskio, tai, žinoma, partneriams brangiai kainuoja, užtat jie ne visada renkasi Klaipėdos uostą.
Naujojo terminalo statybos užsakovas ir generalinis statybos darbų rangovas buvo pati kompanija "Bega", ji savo jėgomis atliko ir dalį darbų. Apytikriais apskaičiavimais, dėl šios priežasties terminalas jai kainavo apie 30-40 proc. pigiau.
Be statybos darbų, "Bega" ant pirso sumontavo mobilų laivų krautuvą, įsigijo galingiausią Klaipėdos uoste 124 t keliamosios galios greiferinį kraną "Liebherr 420", savo lėšomis nutiesė geležinkelio atšakas, automobilių kelius ir kt.
Naujas terminalas pastatytas buvusioje kartono kombinato teritorijoje. Pasak bendrovės technikos ir technologijų direktoriaus Laimono Rimkaus, ši "Begos" investicija nėra tik plyno lauko investicija. Kombinato teritorijoje buvo sovietinio relikto aukštybinių pastatų grupė. Juos kompanija turėjo įsigyti, nugriauti ir parengti teritoriją inžineriniu požiūriu. Buvo sutvarkyta beveik 15 ha teritorija, t. y. antra tiek, kiek iki tol teritorijos nuomojo "Bega". Beje, naujasis žemės ūkio produktų terminalas užima tik 1 ketvirtadalį naujos teritorijos ir jame dar būtų galima pastatyti net 3 tokius terminalus.
Naujasis terminalas vienu metu gali priimti 120 tūkst. t krovinių. Jį sudaro keturi objektai - pats terminalo statinys, t. y. 160 tūkst. kub. metrų talpos sandėlis, turintis ir požemines galerijas (jame yra 8 atskiros sekcijos skirtingų rūšių ar klientų kroviniams); geležinkelio vagonų bei autotransporto iškrovimo-pakrovimo stotis su dviem geležinkelio linijomis, technologinė krovos įranga, pritaikyta tiek birių žemės ūkio produktų eksportui, tiek importui vienu metu, su pakrovimo mašina bei kita
įranga, ir bunkerinės svarstyklės. Visus šiuos keturis
objektus Valstybinė komisija vertins atskirais statinio priėmimo dokumentais.
Kroviniai iš sandėlio transporteriais bus paduodami į pakrovimo mašiną ir tiesiai į laivus. Galimas ir atvirkščias variantas - iš laivų į sandėlį. Naujo terminalo dėka kompanija sukurs 100 papildomų darbo vietų. Skaičiuojama, kad terminalas atsipirks per 10 metų.
Be statybos darbų, "Bega" ant pirso sumontavo mobilų laivų krautuvą, įsigijo galingiausią Klaipėdos uoste 124 t keliamosios galios greiferinį kraną "Liebherr 420", savo lėšomis nutiesė geležinkelio atšakas, automobilių kelius ir kt.
Naujas terminalas pastatytas buvusioje kartono kombinato teritorijoje. Pasak bendrovės technikos ir technologijų direktoriaus Laimono Rimkaus, ši "Begos" investicija nėra tik plyno lauko investicija. Kombinato teritorijoje buvo sovietinio relikto aukštybinių pastatų grupė. Juos kompanija turėjo įsigyti, nugriauti ir parengti teritoriją inžineriniu požiūriu. Buvo sutvarkyta beveik 15 ha teritorija, t. y. antra tiek, kiek iki tol teritorijos nuomojo "Bega". Beje, naujasis žemės ūkio produktų terminalas užima tik 1 ketvirtadalį naujos teritorijos ir jame dar būtų galima pastatyti net 3 tokius terminalus.
Naujasis terminalas vienu metu gali priimti 120 tūkst. t krovinių. Jį sudaro keturi objektai - pats terminalo statinys, t. y. 160 tūkst. kub. metrų talpos sandėlis, turintis ir požemines galerijas (jame yra 8 atskiros sekcijos skirtingų rūšių ar klientų kroviniams); geležinkelio vagonų bei autotransporto iškrovimo-pakrovimo stotis su dviem geležinkelio linijomis, technologinė krovos įranga, pritaikyta tiek birių žemės ūkio produktų eksportui, tiek importui vienu metu, su pakrovimo mašina bei kita
įranga, ir bunkerinės svarstyklės. Visus šiuos keturis
objektus Valstybinė komisija vertins atskirais statinio priėmimo dokumentais.
Kroviniai iš sandėlio transporteriais bus paduodami į pakrovimo mašiną ir tiesiai į laivus. Galimas ir atvirkščias variantas - iš laivų į sandėlį. Naujo terminalo dėka kompanija sukurs 100 papildomų darbo vietų. Skaičiuojama, kad terminalas atsipirks per 10 metų.
Comment