Krovinių tonažo atžvilgiu šiemet Klaipėdos uoste perkrauta gerokai daugiau nei pernai, o rinkliavų Uosto direkcija surinko tik 1 mln. Lt daugiau, nes krauta 500 laivų mažiau.
Klaipėda pagal krovą nusileidžia tik Talino uostams
Klaipėdos uostas pagal krovos apimtis Baltijos valstybėse šiais metais nusileidžia tik Talino jungtiniam uostui, kurį sudaro penki uostai, rodo pačių uostų paskelbti duomenys.
Per aštuonis šių metų mėnesius Klaipėdos uoste perkrauta 19,9 mln. tonų krovinių - 12,0 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį.
Talino jungtinio uosto krovinių apyvarta buvo 16,6 proc. didesnė ir siekė 24,229 mln. tonų.
Krova Rygos uoste sumažėjo 1,9 proc. iki 19,71 mln. tonų, Ventspilio - sunyko 9,0 proc. iki 17,375 mln. tonų, Liepojos - padidėjo 0,3 proc. iki 2,728 mln. tonų.
Būtingės terminale sausį-rugpjūtį perpilta 5,6 mln. tonų naftos - 2,1 proc. mažiau nei prieš metus.
Krovinių tonažo atžvilgiu šiemet Klaipėdos uoste perkrauta gerokai daugiau nei pernai, o rinkliavų Uosto direkcija surinko tik 1 mln. Lt daugiau, nes krauta 500 laivų mažiau.
"Klaipėdos Smeltė" pasirinko skirstymo centro statybos planuotoją
Bendrovė "Klaipėdos Smeltė" rengiasi dvigubinti konteinerių srautą - planai siejami ne su išaugsiančiu importu ar eksportu, bet su tuo, kad bendrovė priims vandenyninius laivus ir mažesniais laivais krovinius kreips į kitus Baltijos šalių uostus.
"Dabar abu Lietuvos terminalai dirbame tik su importui ir eksportui skirtais konteineriais. Mūsų prieaugis gali būti pasiektas konteinerių srautais, kurie skirti kitiems uostams - ateina jūros keliu ir iš mūsų išeina jūros keliu", - augimo planus aiškina "Klaipėdos Smeltė" generalinis direktorius Rimantas Juška, penktadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".
Džiugu, kad nestovima vietoje ir priimami konkretūs sprendimai. Aplamai 2011 m. nusimato labai darbingi. Jau vien ką reiškia Klaipėdos uosto farvaterio gilinimas iki 14,5 -15 m.
Penktadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje aptartos nulinės krantinės statybos galimybės, tačiau konkretaus sprendimo nepriimta.
AB "Klaipėdos nafta" direktorius technikai Gediminas Vitkauskas posėdžio dalyvius supažindino su bendrovei iškilusia problema - nebegali priimti daugiau laivų, jai reikėtų trečios vadinamosios nulinės krantinės.
Tie sukriošę klerkai iš Teritorijų planavimo komiteto net nenutuokia, kokią naudą valstybei atneša uostas. Ypač tai aktualu, gerinant uosto infrastruktūrą. Jos stabdymas, reiškia mažesnį uosto patrauklumą laivybos kompanijoms. O tai galiausiai atsiliepia krovinių mažėjimui ir krentančiam uosto patrauklumui regione. Jiems mat ekonominio pagrindimo nėra. Laukia jie "atkato" ir tiek...
Jei ir yra kažkokie rimtesni argumentai šiam gilinimui tai tik gamtosauginiai ir miesto tai tiesogiai neliečia, todėl toks sprendimas yra logiškai nepaaiškinamas.
Pastebėjau, kad svarstoma apie molų pasirinkimą, tad iškilo klausimas - koks likimas ištiks straipsnio nuotraukoje matomą statytos ir nebaigtos irklavimo bazės baseiną ir jo molus? O pastatai? Kas dėl naujų molų, tai ožinio (pratekamo po vandeniu) tipo molas pasiteisino Smiltynės jachtklubo naująjam baseine - jį ne taip užneša, kaip senąjį. Būt įdomu pamatyt nors eskizą projektavimo "minčių".
Beje, savaitgalį mačiau jau ten prie nebaigtų irklavimo bazės pastatų tvora sudėta - neaišku kam, nes tik skersai atitverta atkarpa nuo kelio iki marių.
Pastebėjau, kad svarstoma apie molų pasirinkimą, tad iškilo klausimas - koks likimas ištiks straipsnio nuotraukoje matomą statytos ir nebaigtos irklavimo bazės baseiną ir jo molus? O pastatai? Kas dėl naujų molų, tai ožinio (pratekamo po vandeniu) tipo molas pasiteisino Smiltynės jachtklubo naująjam baseine - jį ne taip užneša, kaip senąjį. Būt įdomu pamatyt nors eskizą projektavimo "minčių".
Beje, savaitgalį mačiau jau ten prie nebaigtų irklavimo bazės pastatų tvora sudėta - neaišku kam, nes tik skersai atitverta atkarpa nuo kelio iki marių.
Tos nebaigtos statyti irklavimo bazės baseinas, jei neklystu, bus panaudotas užteršto grunto aikštelei įrengti. Tik manau nelabai jinai estetiškai atrodytų prie jachtų uostelio.
Tos nebaigtos statyti irklavimo bazės baseinas, jei neklystu, bus panaudotas užteršto grunto aikštelei įrengti. Tik manau nelabai jinai estetiškai atrodytų prie jachtų uostelio.
Kad, regis, buvo atsisakyta tos minties. Dabar užterštas gruntas turėtų būt kaupiamas Dumpiuose, jei neklystu. Ar bent tam numatyta kažkokia nauja vieta. Žodžiu, kažkur kažkada kažkaip girdėjau, kad "planai pasikeitė".
Comment