Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Uostas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Uostas imasi Smeltės pusiasalio

    Antradienį posėdžiavę uostamiesčio Tarybos Teritorijų planavimo komiteto nariai po ilgų diskusijų leido Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) pradėti Smeltės pusiasalio planavimo procedūras.

    Antrą kartą peržiūrėję KVJUD prašymą svarstyti Klaipėdos jūrų uosto teritorijos Smeltės pusiasalio projektinius pasiūlymus ir išklausę KVJUD generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko atsakymus į ankstesniame teritorijų planavimo komitete jam pateiktus klausimus politikai sutiko, kad būtų išduodamas sąlygų sąvadas detaliajam planui rengti su keturiomis privalomomis komitete suformuluotomis pastabomis.

    KVJUD atstovų buvo teirautasi, koks numatomas užteršto grunto aikštelės, turėjusios atsirasti vietoj seniau miesto pradėtos statyti valčių bei mažųjų laivelių prieplaukos, likimas. Pasak S. Dobilinsko, 2002–2003 metais planuotoji aikštelė “sunkiai skynėsi kelią”. Po 2004 metų, didėjant krovai bei pasikeitus statybos kaštams, paaiškėjo, jog pigiau būtų užterštą gruntą vežti valyti į Dumpius, o aikštelės vietoje įrengti logistikos centrą. Dėl galimybės išvežti gruntą artimiausiu metu bus tariamasi Strateginiame komitete prie Vyriausybės.

    Į antrąjį klausimą – kada gi atsiras seniai pažadėtoji, tais pačiais 2002-2003 metais uosto ir miesto “išsimainytoji” valčių bei mažųjų laivelių prieplauka, buvo atsakyta, jog “prie jos dirbama toliau”: atliekami archeologiniai tyrimai bei poveikio aplinkai vertinimas. S. Dobilinskas paminėjo, jog prieplauka galėtų pradėti funkcionuoti 2011–2012 metais.

    Buvo kelti klausimai ir dėl aukštos įtampos elektros linijos bei pietinio išvažiavimo iš Klaipėdos kelio. Generalinio direktoriaus žodžiais, elektros linija – ne uosto, o AB "Lietuvos energija" nuosavybė, tad kabelių klausimo sprendimai taip pat bus priimami Strateginio komiteto posėdžiuose.

    Dėl pietinio aplinkkelio buvo atsakyta, jog kol nėra projekto ir nėra parengta galimybių studija, nieko konkretaus atsakyti negalima.

    Teritorijų planavimo komiteto nariai priekaištavo KVJUD vadovui dėl to, kad atsakymai esą nekonkretūs – nepasiūlyta jokių sutarčių su įsipareigojimais iš direkcijos pusės, kur būtų nurodyti darbai ir jų atlikimo terminai. Priminta, jog kai kurios pasirašytos sutartys – dėl dumblo aikštelės bei valčių ir mažųjų laivelių prieplaukos – nebuvo vykdomos.

    Be to, replikuota, jog numatomas krovos didinimas Smeltės pusiasalyje bei padidėsiantys transporto srautai – kai kuriais skaičiavimais, kas 2 minutes iš šios teritorijos “pajudės” po vieną konteinerį,- kai nėra pietinio aplinkkelio, primena situaciją, kai statomas oro uostas be pakilimo takų. O kelintą kartą besikartojantys atvejai, kai į Teritorijų planavimo komitetą ateinama su uosto pietinių teritorijų plėtros projektais ir neva dangstomasi uosto investicijomis į Baltijos prospekto rekonstrukciją, miesto nebetenkina.

    Politikams priminta, jog pasikeitus Teritorijų planavimo įstatymui, detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimui gali būti pasirašomos infrastruktūros sutartys tarp savivaldybės bei užsakovo, tačiau tik tada, kai tie sprendiniai bus. Dabar gi prašoma leisti rinkti sąlygas detaliojo plano rengimui.

    Balsų dauguma toks leidimas duotas, tačiau su sąlyga, kad visi minėtieji keturi klausimai – dėl užteršto grunto aikštelės; dėl valčių ir mažųjų laivų prieplaukos; dėl aukštos įtampos elektros linijos kabelių tiesimo bei dėl to, kokiu būdu uosto direkcija prisidės prie Pietinio aplinkkelio projektavimo bei tiesimo,- atsispindės sąlygų sąvade, kurį KVJUD dar turės teikti Teritorijų planavimo komitetui.

    http://www.ve.lt/?data=2009-03-03&ru...rub=1190113119

    Comment


      Gera naujiena:

      „Klaipėdos nafta“ išlaiko sėkmingų metų tempą

      Nors praėjusį mėnesį valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta“ ir neviršijo pernai vasarį pasiekto krovos rekordo, įmonė šiemet išlaiko itin sėkmingų 2008-ųjų krovos apimtis, o pajamų uždirbo netgi daugiau.

      plačiau: http://www.verslosavaite.lt/index.ph...etu-tempa.html

      Comment


        Tokio konteinerių mažėjimo neprognozuota

        Vakar pirmą kartą į Klaipėdos uostą atplaukė konteinervežis "Maersk Valletta". UAB Klaipėdos konteinerių terminalas ekonominės krizės pasekmes bando švelninti pakraudamas konteinerius su baltarusiškais traktoriais.

        Didžiausia pasaulyje danų konteinerinė linija "Maersk Line" su UAB Klaipėdos konteinerių terminalu (KKT) bendradarbiauja jau nuo 1998 m. Tačiau visus tuos 11 metų "Maersk Line" savo laivų į Klaipėdos uostą nesiųsdavo, naudojo kitų kompanijų konteinervežius. Šiemet ji nusprendė į Lietuvos uostą nukreipti savo laivą, gabensiantį jos konteinerius tarp Europos uostų.

        KKT generalinio direktoriaus Vaidoto Šileikos teigimu, taip ji pasielgė todėl, kad susiformavus krovinių srautams atsirado ekonominis pagrįstumas naudoti savo laivą. Be to, ši kompanija jau pasitiki ir Klaipėdos uostu, ir terminalu - laivas bus kokybiškai iškrautas bei pakrautas.

        Nuo šiol šios linijos laivas "Maersk Valletta" pagal suderintą grafiką į Klaipėdą užsuks vieną kartą per savaitę, ketvirtadieniais ankstų rytą. Vienu metu jis gali plukdyti 1700 TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių). Tai vienas iš didesnių konteinervežių, atplaukiančių į Klaipėdos uostą. Didesni yra tik MSC kompanijos laivai.

        Vakar į terminalą šis laivas atplukdė 276 konteinerius, į jį turėtų būti pakrauta 217 konteinerių. Tarp kelių Europos uostų plaukiojantis ir kartą per savaitę į Klaipėdą užsuksiantis laivas atplukdys ir išplukdys tokį kiekį konteinerių, koks bus sukauptas. Visuose uostuose jis dalį krovinio iškraus, dalį pasikraus.

        Du smūgiai

        Pasak V. Šileikos, KKT jau pajuto du krizės smūgius. Pirmas - pernai gruodį kompanija MSC nutraukė sutartį su terminalu ir visą savo konteinerių srautą perkėlė į LKAB "Klaipėdos Smeltė". MSC konteineriai sudarė 20 proc. visų pernai KKT perkrautų konteinerių, t. y. apie 60 tūkst. TEU.

        Antras - tiesioginis smūgis dėl ekonomikos vystymosi tempo lėtėjimo pasaulyje. Šiuo metu KKT konteinerių krova sumažėjo net 45 proc. "Mes ruošėmės galimam krovinių srauto sumažėjimui, tačiau tokį ženklų prognozuoti buvo gana sunku. Mes, žinoma, darome viską, kad nors šiek tiek tą krovinių srautą susigrąžintume ir kompensuotume mūsų patiriamus nuostolius", - "Vakarų ekspresui" sakė V. Šileika.

        Terminale rankų nenuleidžiama, rengiami įvairūs projektai, kaip pritraukti konteinerinius krovinius. Ruošiamasi per Klaipėdos uostą gabenti didžiulę siuntą baltarusiškų traktorių į Venesuelą. Šiuo metu terminale jau sukaupta apie 500 traktorių, kurie kitą savaitę bus įvežti į Norvegijos kompanijos laivą ir išplukdyti.

        Tokia situacija susidarė todėl, kad labai sumažėjo į Lietuvą importuojamų krovinių, Baltarusijoje importas taip pat smarkiai smuko. Šiuo metu turimas didelis kontraktas baltarusiškus traktorius konteineriuose išgabenti į Venesuelą. Iki birželio planuojama išsiųsti 1500 konteinerių su traktoriais, kurie važiuos "Vikingo" traukiniu.

        KKT darbuotojų skaičius pradėtas mažinti jau pernai. Iš pernai spalį buvusių 260 darbuotojų dabar belikę 200. Sumažėjo tiek administracijos darbuotojų, tiek dokininkų mechanizatorių. Tokia priemonė buvo būtina. Pernai vidutinė krova terminale per mėnesį buvo apie 280 tūkst. tonų, šiemet - 170 tūkst. t. Pernai per du mėnesius buvo perkrauta daugiau kaip pusė milijono tonų, arba 48 tūkst. 670 TEU, o šiemet - 337 tūkst. t, arba 26 tūkst. 678 TEU.

        http://www.ve.lt/?data=2009-03-05&ru...&id=1236193108

        Comment


          Uosto vadovai traukiasi

          Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ve.lt patvirtino, kad bus keičiamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas. Jis sakė jau kalbėjęs su uosto direkcijos generaliniu direktoriumi Sigitu Dobilinsku, tačiau šis dar kol kas pareiškimo neparašė.

          Ministras neįvardino kandidatų uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigoms eiti. Jis neatmetė galimybės skelbti konkursą.

          S. Dobilinskas ve.lt teigė pajutęs, jog neturi ministerijos palaikymo. Pareiškimą atleisti iš užimamų pareigų jis žada parašyti gana greitai.

          "Galėčiau dar dirbti, neišeiti, bet manau, kad negalima uosto, jo kompanijų palikti įkaitais. Dabar labai sunkus, reikia dirbti", - sakė uosto vadovas. Ką ketina veikti ateityje, žadėjo pasakyti tada, kai parašys pareiškimą...
          http://www.ve.lt/?data=2009-03-05&ru...rub=1190113119

          Comment


            Klaipėdos uoste - retas laivas

            Antradienį rytą į Klaipėdos uostą atvyko Norvegijos kompanijos "Wallenius Wilhelmsen" laivas "Carmen", plaukiojantis su Singapūro vėliava. Jis yra specialiai pritaikytas gabenti lengviesiems automobiliams ir vienu metu gali jų plukdyti 5 234.

            Klaipėdos uosto akvatorijoje šis didelis laivas atrodė įspūdingai. Jo ilgis - 198 m, plotis - 31,4 m, grimzlė - 11,8 m, turi 9 denius. Kadangi iš mūsų uosto automobiliai negabenami, tokie laivai pas mus itin reti svečiai. Vienas toks laivas, tik kur kas mažesnis, į Klaipėdą buvo atplaukęs prieš 12 metų. Prieš kelis metus AB Vakarų laivų gamykloje toks laivas mašinvežis "Almesilach" buvo perdaromas ir pritaikomas avims plukdyti...
            http://www.ve.lt/?data=2009-03-10&ru...rub=1190113119

            Comment


              Naujuose keltuose - lietuviškos įgulos

              http://www.ve.lt/?data=2009-03-19&ru...&id=1237402388

              Comment


                Vaizdai iš Smiltynės





                Paskutinis taisė trilobitas; 2009.03.23, 10:17.

                Comment


                  Uoste krova sumažėjo, Būtingės terminale - padidėjo

                  Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste ir Būtingės terminale per du šių metų mėnesius perkrauta 5,8 mln. tonų krovinių. Jų krova, palyginti su tuo pačiu 2008 m. laikotarpiu, sumažėjo 4 proc., praneša Statistikos departamentas.

                  Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste perkrauta 4,3 mln. tonų krovinių, tai 14,5 proc. mažiau, Būtingės terminale - 1,5 mln. tonų, tai 47,1 proc. daugiau nei 2008 m. sausio-vasario mėn.

                  Iš perkrautų krovinių skystieji kroviniai sudarė 57,8 proc. (3,3 mln. t), birieji - 22,9 proc. (1,3 mln. t), bendrieji - 19,3 proc. (1,1 mln. t). Palyginti su 2008 m. sausio-vasario mėn., padidėjo skystųjų (13,5 proc.), o sumažėjo biriųjų (13,9 proc.) ir bendrųjų (27,6 proc.) krovinių krova (per 2008 m. du mėn. - atitinkamai 2,9 mln. t, 1,5 mln. t, 1,5 mln. t).

                  Per du šių metų mėnesius perkrauta 41,2 tūkst. konteinerių (TEU - 20 pėdų ilgio standartinis konteineris), 22,5 tūkst. kelių transporto priemonių ir 0,6 tūkst. prekinių vagonų. Palyginti su 2008 m. sausio-vasario mėn., sumažėjo konteinerių (29,1 proc.), kelių transporto priemonių (27,0 proc.) ir prekinių vagonų (42,6 proc.) krova.

                  http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...adidejo-207756

                  Comment


                    Vitėje sandėlių nepageidauja

                    Klaipėdos architektai apgailestauja, kad iki šiol Klaipėdos vadovai nedarė jokių žingsnių, kad Vitėje, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rezervinėje teritorijoje, esantys sklypai būtų grąžinti miestui.

                    Tokios mintys skambėjo Lietuvos architektų sąjungos (LAS) Klaipėdos apskrities Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos posėdyje svarstant Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") nuosavybės teise priklausančių sklypų palei Naująją Uosto ir Uosto gatves užstatymo priešprojektinius pasiūlymus. Kompanija čia norėtų statyti sandėlius.

                    Priešprojektinius pasiūlymus pristatę "Uostamiesčio projektų" architektai priminė, jog yra miesto bendrasis planas bei galiojantis 2000 metais patvirtintas šios teritorijos detalusis planas, kur numatyta, kad čia bus statomi "Klasco" sandėliai, skirti fasuotiems produktams sandėliuoti.

                    Iki 12 metrų aukščio sieksiančius sandėlius siūloma projektuoti taip, kad galinės sienos būtų atsuktos į gyvenamuosius kvartalus. Ieškota sprendimų, jog statiniai būtų panašūs ne į sandėlius, o į komercinius pastatus, kad jeigu kada nors ateityje ši teritorija būtų atiduota miestui, čia būtų galima įkurti čiuožyklą arba parduotuves. Didelis dėmesys skirtas stogų architektūrai, galvojama dar "pažaisti" statinių aukščiais.

                    Architektai ekspertai pasigedo gretimų teritorijų analizės. Teigiama, kad bus griaunami senieji sandėliai palei Uosto gatvę, tad architektams kilo klausimas, ar neketinama jų vietoje statyti naujų. Tokiu atveju esą galbūt nereikėtų 80 proc. teritorijos "uždengsiančio" naujo užstatymo.

                    "Klasco" atstovai savo ruožtu tvirtino, kad kitų vietų statyboms nėra, prie kranto - per brangi žemė. Bendrovė esą ir taip 9 metus neužstatė šios teritorijos, tačiau atėjo ta diena, kai nebėra kur kitur statyti.

                    Sutarę, kad LAS Klaipėdos apskrities organizacijos pozicija dėl šios teritorijos užstatymo bus suformuluota ir pareikšta atskirai, architektai ekspertai nepritarė pateiktiems priešprojektiniams pasiūlymams.

                    http://www.ve.lt/?data=2009-03-30&ru...&id=1238347225

                    Comment


                      Kinus labiausiai domino Klaipėdos uostas

                      2009-03-30, 15:34 Diena Media inf.

                      Comment


                        Bus investuojama, tik nežinia kada

                        http://www.ve.lt/?data=2009-03-31&ru...rub=1190113119

                        Comment


                          Ir pinigų trūksta, ir krantinės griūva

                          http://www.ve.lt/?data=2009-04-02&ru...&id=1238609467

                          Comment


                            Tor Corona Klaipedos Terminale


                            WindLiftI laivo statyba

                            Comment


                              Uoste sudėlioti sunkmečio prioritetai

                              Prognozuojama, kad krova Klaipėdos uoste gali kristi iki 24-25 mln. tonų. Uosto direkcijos pajamos dėl to sumažės 25-30 mln. litų. Tai verčia Susisiekimo ministeriją, direkciją ir uosto kompanijas ieškoti kitų projektų finansavimo šaltinių, peržiūrėti 2008-2013 metų investicinę programą.

                              Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje pritarta tam, kad žemsiurbės įsigijimo klausimas būtų atidėtas iki kitų metų pabaigos, o jai numatytos lėšos atitektų uosto infrastruktūrai gerinti...
                              http://www.ve.lt/?data=2009-04-14&ru...&id=1239646607

                              Comment


                                Uostui – papildoma teritorija

                                Vyriausybės nutarimu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorija didinama beveik 0,96 ha. Papildomas žemės sklypas, esantis tarp Baltijos prospekto tęsinio ir Varnėnų gatvės, uostui perduodamas būsimo keleivių ir krovinių terminalo Klaipėdos uoste infrastruktūrai kurti – keliui ir geležinkeliui tiesti.

                                Planuojama, jog Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai perduotame sklype bus nutiesta geležinkelio atkarpa, rekonstruota Nemuno gatvė ir įrengtas privažiuojamasis kelias į terminalo teritoriją. Kuriama infrastruktūra leis patogiau aptarnauti terminalą, nukreips sunkųjį transportą nuo miesto.

                                Keleivių ir krovinių terminalas Klaipėdos uoste bus pastatytas šalia antrosios Smiltynės perkėlos, teritorijoje tarp Minijos, Varnėnų ir Nemuno gatvių bei Baltijos prospekto tęsinio. Statybas, kurių vertė gali siekti apie 500 mln. litų, numatoma finansuoti Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, valstybės ir privačiomis lėšomis.

                                Tikimasi, kad jūrų uoste pastačius šiuolaikišką keleivių ir krovinių terminalą, bus galima aptarnauti daugiau laivų, transporto priemonių, keleivių. Bus sukurtos geresnės sąlygos verslui, pagerės keleivių aptarnavimas. Klaipėdos uostas modernizuojamas kaip neatskiriama IXB tarptautinio transporto koridoriaus sudedamoji dalis.

                                http://www.ve.lt/?data=2009-04-22&ru...rub=1190113119

                                Comment


                                  Į Klaipėdos uostą plaukia didžiausias Lietuvos keltas
                                  http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=21808740
                                  www.DELFI.lt
                                  2009 balandžio mėn. 23d. 10:15


                                  Sekmadienį Klaipėdos jūrų uostą turėtų pasiekti naujas Lietuvos laivybos kompanijos AB „DFDS Lisco“ keltas „Lisco Maxima“. Tai bus didžiausias laivas, kada nors plaukęs po Lietuvos vėliava, ir penktasis iš 8 Europoje esančių tokio tipo keltų. Keltą apie 12 mėnesių statė Italijos bendrovė „Nuovi Cantieri Apuania S.p.A.“. Pirmasis šio laivo modelis buvo sukurtas prieš dvejus metus.



                                  Bendrasis naujojo kelto „Lisco Maxima“ tonažas siekia 24 950 tonų, laivas yra 199 metrų ilgio. Juo galės būti plukdoma 2500 linijinių metrų krovinio bei 510 keleivių. Tai bus daugiausiai keleivių galintis gabenti laivas Lietuvos registre. Laivas galės išvystyti 23 mazgų greitį. „Lisco Maxima“ planuojama naudoti mažiausiai 25 metus.

                                  „Didžiausias Lietuvoje keltas „Lisco Maxima“ yra pirmas tokio dydžio laivas, plauksiantis po Lietuvos vėliava. Tai šešioliktas laivas, įregistruotas Lietuvos laivų registre per pastaruosius metus, tačiau savo dydžiu jis lenkia artimiausią konkurentą – „DFDS Lisco“ laivą „Lisco Gloria“, – pranešime spaudai cituojamas „DFDS Lisco“ atstovas viešiesiems ryšiams Vaidas Klumbys.

                                  „Lisco Maxima“ triskart per savaitę kursuos maršrutu Klaipėda – Kylis. Laivą aptarnaus ir kartu plauks 36 žmonių įgula, kuriai vadovaus lietuvis kapitonas Henrikas Žalandauskas. Kapitonas šiuo metu plukdo keltą iš Italijos į Lietuvą. Pirmoji oficiali kelto kelionė iš Klaipėdos į Kylį numatyta gegužės 11 dieną.

                                  „Lisco Maxima“ taps aštuntuoju laivu, priklausančiu Lietuvos bendrovei AB „DFDS Lisco“ ir plaukiančiu po Lietuvos vėliava. Jis pakeis iki šiol naudotą „Lisco Optima“ keltą – pastarąjį planuojama perkelti į Švedijos krovininių-keleivinių laivų liniją.

                                  Naujojo AB „DFDS Lisco“ kelto pavadinimas rinktas pagal griežtus bendrovės numatytus kriterijus. Nuo 2002 m. AB „DFDS Lisco“ laivų pavadinimuose privaloma tvarka turi būti naudojamas iš trijų skiemenų susidedantis lotyniškas žodis, kuris baigiasi balse A ir kuriuo anksčiau jau buvo vadinti „DFDS“ laivai. „Lisco Maxima“ pavadintas nuo 1978 m. turėto „DFDS“ laivo vardu.

                                  2008 m. bendrovė „DFDS Lisco“ pardavė 4 kompanijos strategijos reikalavimų neatitikusius laivus, o šiemet be „Lisco Maxima“ įsigijo dar 2 naujus modernius Ro-Ro tipo krovininius keltus.

                                  „DFDS Lisco“ (veiklos pradžioje vadinta AB „Lisco Baltic Service“) Lietuvoje veikia nuo 2001 m., kai reorganizuotą AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ privatizavo Danijos laivybos bendrovė „DFDS A/S“. Šiuo metu AB „DFDS Lisco“ iš viso dirba 685 žmonių, iš jų maždaug 418 jūrininkų plaukia 8 kompanijai priklausančiuose laivuose.

                                  2008 m. „DFDS LISCO“ apyvarta siekė 236,8 mln. Lt (2007 m. – 246,6 mln. Lt), kompanija uždirbo 51,2 mln. Lt pelno (2007 m. – 36,2 mln. Lt) ir pervežė 149 tūkst. keleivių (2007 m. – 144 tūkst. keleivių). 2008 m. „DFDS Lisco“ laivai pervežė maždaug 1,5 mln. linijinių metrų krovinių.

                                  "DELFI"
                                  Paskutinis taisė Vidma; 2009.04.24, 00:54.

                                  Comment


                                    Į Klaipėdos uostą atplaukė didžiausias Lietuvos keltas

                                    DELFI

                                    Comment


                                      Teismas nutraukė bylą dėl „Begos“ detaliojo plano

                                      http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...o-plano-214564

                                      Comment


                                        Pagaliau, nes Kauną jau seniai reikėjo keisti.

                                        Comment


                                          2009-04-29
                                          B.Petrauskas nori vadovauti uostui

                                          2009-04-30
                                          N.Puteikis siekia vadovauti Klaipėdos uostui
                                          Paskutinis taisė Eimantas; 2009.05.03, 23:46.
                                          GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                          Comment

                                          Working...
                                          X