Gaisrininkai panūdo specialaus laivo
Vidmantas Matutis
Ugniagesiai įsitikinę: Klaipėdos uostas nėra saugus, nes neturi specialių gaisrų gesinimo katerių. Tai konstatavo ir tarptautinis auditas.
Turimų pajėgų nepakanka
Klaipėdos apskrities Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Rimantas Stanevičius tikino, kad į uostą nebegalės atplaukti užsienio laivai, nes jis neturi gaisrų gesinimo katerių. Tokią išvadą padarė uostą tikrinęs tarptautinis priešgaisrinės saugos auditas. Gelbėjimui ir gaisrams gesinti šiuo metu Klaipėdos uoste naudojamasi laivu „Šakiai“. Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) turi vilkiką „Stumbras“ su gaisrų gesinimo įranga.
„Šakiai“ vieną dieną yra uoste, kitą jau ne, nes laivas skirtas ir gelbėjimui, ir naftos produktams rinkti. Ką gali „Stumbras“ ir „Šakiai“, įsitikintumėte surengę pratybas.
Jie negali ant degančio laivo denio iškelti desantą, atlikti pirminį įgulos gelbėjimą“, – konstatavo R.Stanevičius. Jis tikino, kad specializuotus priešgaisrinius laivus turi visi aplinkiniai uostai.
Uostas laivo norėtų
Klaipėdos uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius nesutiko, kad uostas nėra saugus.
„Turimų pajėgų užtektų jūroje degančiam laivui gesinti. Jei laivas degtų prie krantinės, pagal galiojančią tvarką juo pirmiausia turi pasirūpinti įgula. Gaisro gesinimą laive nuo kranto privalo užtikrinti krovos kompanija, prie kurios krantinės jis stovi“, – aiškino V.Lukoševičius.
Tačiau uosto kapitonas nebūtų prieš, jei uoste atsirastų specializuotas gaisrų gesinimo laivas. Geriau tegul jis stovi pusmetį ar metus nenaudojamas, bet kad efektyviai veiktų tuo metu, kai kils gaisras.
Anot uosto kapitono, šiuo metu Klaipėdoje iš tiesų nėra nė vieno laivo, kuris pagal turimą priešgaisrinę įrangą atitiktų aukščiausią taip vadinamąją „FF1“ klasę.
Pinigų tikisi ir iš valstybės
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija yra užsakiusi pastatyti du naujus vilkikus, kuriuose bus ir „FF1“ klasės gaisrų gesinimo įranga.
Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis mano, kad priešgaisriniam laivui pirkti turėtų būti numatyta eilutė valstybės biudžete.
Prisidėti turėtų ir „Mažeikių naftos“ bendrovė. Jai priklausantis Būtingės naftos terminalas yra vienas iš pavojingiausių objektų. Valstybė turi užtikrinti jo saugumą, tačiau yra atsisakiusi teisės iš jo gauti rinkliavas.
http://www.kl.lt/
Vidmantas Matutis
Ugniagesiai įsitikinę: Klaipėdos uostas nėra saugus, nes neturi specialių gaisrų gesinimo katerių. Tai konstatavo ir tarptautinis auditas.
Turimų pajėgų nepakanka
Klaipėdos apskrities Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Rimantas Stanevičius tikino, kad į uostą nebegalės atplaukti užsienio laivai, nes jis neturi gaisrų gesinimo katerių. Tokią išvadą padarė uostą tikrinęs tarptautinis priešgaisrinės saugos auditas. Gelbėjimui ir gaisrams gesinti šiuo metu Klaipėdos uoste naudojamasi laivu „Šakiai“. Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) turi vilkiką „Stumbras“ su gaisrų gesinimo įranga.
„Šakiai“ vieną dieną yra uoste, kitą jau ne, nes laivas skirtas ir gelbėjimui, ir naftos produktams rinkti. Ką gali „Stumbras“ ir „Šakiai“, įsitikintumėte surengę pratybas.
Jie negali ant degančio laivo denio iškelti desantą, atlikti pirminį įgulos gelbėjimą“, – konstatavo R.Stanevičius. Jis tikino, kad specializuotus priešgaisrinius laivus turi visi aplinkiniai uostai.
Uostas laivo norėtų
Klaipėdos uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius nesutiko, kad uostas nėra saugus.
„Turimų pajėgų užtektų jūroje degančiam laivui gesinti. Jei laivas degtų prie krantinės, pagal galiojančią tvarką juo pirmiausia turi pasirūpinti įgula. Gaisro gesinimą laive nuo kranto privalo užtikrinti krovos kompanija, prie kurios krantinės jis stovi“, – aiškino V.Lukoševičius.
Tačiau uosto kapitonas nebūtų prieš, jei uoste atsirastų specializuotas gaisrų gesinimo laivas. Geriau tegul jis stovi pusmetį ar metus nenaudojamas, bet kad efektyviai veiktų tuo metu, kai kils gaisras.
Anot uosto kapitono, šiuo metu Klaipėdoje iš tiesų nėra nė vieno laivo, kuris pagal turimą priešgaisrinę įrangą atitiktų aukščiausią taip vadinamąją „FF1“ klasę.
Pinigų tikisi ir iš valstybės
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija yra užsakiusi pastatyti du naujus vilkikus, kuriuose bus ir „FF1“ klasės gaisrų gesinimo įranga.
Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis mano, kad priešgaisriniam laivui pirkti turėtų būti numatyta eilutė valstybės biudžete.
Prisidėti turėtų ir „Mažeikių naftos“ bendrovė. Jai priklausantis Būtingės naftos terminalas yra vienas iš pavojingiausių objektų. Valstybė turi užtikrinti jo saugumą, tačiau yra atsisakiusi teisės iš jo gauti rinkliavas.
http://www.kl.lt/
Comment