Šventosios uosto atstatymo idėja puoselėjama toliau
Šventosios uosto atstatymas Vyriausybės nutarimu yra įtrauktas į ilgalaikę - iki 2025 metų - Lietuvos transporto sistemos plėtros strategiją. Belieka tikėtis, kad naujoji Vyriausybė tęs dar 2005-aisiais ministrų kabineto prisiimtus įsipareigojimus ir šio projekto neįšaldys. Šiuo metu pasiruošimo darbai, nors ir strigdami, vyksta visu tempu - jau rengiama paraiška Europos Sąjungos fondams dėl finansinės paramos.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, vykdanti ir Šventosios valstybinio jūrų uosto direkcijos funkcijas, deda nemažai pastangų, kad šis uostas būtų atstatytas per kitą Europos Sąjungos (ES) lėšų planavimo 2014-2020 metų laikotarpį. Šiuo metu ji jau rengia paraišką Europos Sąjungos fondams (ES) dėl Šventosios uosto atstatymo 2014-2016 metais. Preliminari uosto atstatymo darbų kaina - 230 mln. Lt.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos direktorės Šventosios uostui Airidos Čėsnienės, šio uosto atstatymo projektas yra socialinis ir, tikėtina, niekada neatsipirks. Tai sudaro prielaidą pretenduoti į ES finansinę paramą jo statybai. Kokio ES finansavimo intensyvumo galima tikėtis, kol kas neaišku, nes dar nepatvirtintos kito laikotarpio finansavimo taisyklės. Anot direktorės, tikėtina, kad tokį projektą ES finansuos 85 proc., nes toks panašių objektų finansavimo intensyvumas buvo 2007-2013 metų planavimo laikotarpiu. Belieka tikėtis, kad ir naujuoju laikotarpiu jis nebus mažesnis.
Patvirtinus jūrų uosto detalųjį planą- viltys dėl Šventosios atgimimo
Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis
"A. Vaitkus apgailestavo, kad normalus Šventosios uostas dar nepradėtas statyti, nors pinigai iš ES 2007-2013 metų lėšų tam buvo skirti. Neparengus laiku statybos dokumentų, buvusio susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio sprendimu pinigai buvo pervesti keliams tvarkyti.
Anot A. Vaitkaus, Šventosios uosteliui pilnai stayti bus bandoma gauti iš ES 2014-2020 metų finansavimo lėšų. Šiuo metu dar neparengtas Šventosios uostelio atstatymo techninis projektas. Realu, kad gavus pinigų, šio uostelio statyba galėtų prasidėti apie 2015 metus. "
Kitaip sakant- lauksime uostelio dar penkmetį, o gal dešimtmečiais kaip laukiame Euro.
Šventosios uosto atstatymui išleidus ne vieną milijoną litų uostelis šį sezoną tinkamas tik žvejų valtelėms įplaukti ir antims patupinėti. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus konstatuoja – be molų uostas veikti negalės. Ankstesnė uosto direkcijos vadovybė tikino, kad uostelis gali veikti jį nuolat prižiūrint ir valant. Toks požiūris Šventosios uostui vadovavusiai Airidai Česnienei kainavo postą, penktadienį jį atleista iš darbo.
„Molas – hidrotechninis įrenginys, kuris leidžia apsaugoti uostą nuo užnešimo. Be jo, užnešimas, kaip ir rodo praktika, įvyksta per kelias dienas. Pagal turimus duomenis ir išanalizavus atliktus darbus, kurie buvo padaryti, matome, kad trūko kompetencijos. Atvežus platformą, kuri turėjo atlikti geologinius tyrimus, buvo iškastas kanalas, kad tą platformą būtų galima ištraukti į jūrą ir padaryti tyrimus prieigos kanale. Ir kažkam kilo idėja, kad čia jau kaip ir uostas“, – padarytas klaidas dėstė A.Vaitkus.
Sukvietęs mokslinę bendruomenę jis išgirdo, jog šie nesitikėjo, jog iškasus kanalą platformai išstumti bus sumanyta atidaryti uostą. Šventinėje ceremonijoje apie jo atidarymą paskelbta 2011 metais, tačiau netrukus uostas buvo užneštas smėliu. Pirmojo etapo metu investavus 4 mln. Lt jis veikė vos dešimt dienų. Kalbėta, jog į jūrą nuslinko netinkamoje vietoje sukastas smėlis. A.Vaitkaus teigimu, nuslinko daug mažiau nei kalbėta, vadinasi, smėlis pateko iš jūros.
Įvairiems darbams Šventosios uoste išleista apie 9 mln. Lt, o situacija nepasikeitusi. Uostu ir šiandien naudojasi tik žvejai.
„Nuvykęs į uostą pats mačiau, kaip žvejys stovi vidury kanalo“, – apie itin užneštą uostelį pasakojo A.Vaitkus. .........................
Comment