Likus porai dienų iki laivybos sezono Šventosios uoste nutraukiama sutartis su uostą gilinusiu rangovu – visgi žadama, kad burlaiviai galės švartuotis.
Dėl Šventosios uoste netinkamai ir laiku neatliktų darbų nutraukiama sutartis su rangovais, tačiau tikinama, jog uostas bus atviras burlaiviams.
Dėl netinkamai ir laiku neatliktų darbų Klaipėdos uosto direkcija nutraukia sutartį su bendrove „Alvetos karjerai“, kuri iki birželio pirmosios buvo įsipareigojusi išgilinti Šventosios uostą..................
Šiemet kaip ir pernai, Šventosios uostą laikinai įrenginėjanti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija patyrė fiasko. Pernai išgilinus Šventosios uostelio įplauką bangos ją užnešė, šiemet su rangovu nutraukta sutartis šiam nebaigus gilinti.
Karo laivas „Antanas Smetona“ atplaukė į Šventosios uostą 1939 metų kovą, kuomet lietuviai parado Klaipėdą ir Klaipėdos uostą. Laivo grimzlė buvo vos 2,20 metro. Nedidelė, bet įplaukė gi 1939 metais...
Tiesa, balandį po gausių audrų, uostas buvo užneštas, o karo laivą iš smėlio išlaisvino žemsiurbė, atplaukusi iš Liepojos. Praėjus 73 metams į Šventosios uostą tokios grimzlės laivai įplaukti nebegali. Ką ten karo laivas, jeigu dabar Šventosios uostelio įplaukose vietoj reikiamų trijų metrų gylis siekia tik pusantro metro, o kai kur – tik 70 centimetrų.
Šiandien turint tokią techniką ir tokias gamtamokslines institucijas, Šventosios uostelis yra tvarkomas tinkamai nepasirengus. 2011 metų vasarą po Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija užsakymu atliktos rekonstrukcijos šis uostas po atidarymo veikė vos 10 dienų ir buvo užneštas. Šiemet vėl neaišku, kada jis pradės veikti, nes uosto kanalas vėl išvalytas nepakankamai, tad kol kas juo gali plaukti vos pusės metro grimzlės laiveliai, pripučiamos valtys ir mažosios jachtos. Juokas ir tiek. Nei skandinavų nei vokiečių jachtos čia nelaukiamos, nors vis kalbama apie turizmo skatinimą Lietuvoje.
Latviai neatsisakė ir vėl padirbėti Šventojoje, tačiau darbus jie galėtų atlikti per gana ilgą laiką - iki rugpjūčio 23 d. Negana to, jie iš Uosto direkcijos paprašė trigubai didesnės kainos.
Kiekvienam, kuris nuo mažų dienų statė smėlio pilis Smiltynėje ar Melnragėje yra aišku, kad be molų ten po kiekvieno stipresnio pabangavimo bus užnešamas kanalas. Bet Telšių ir Radviliškio rajonuose nėra pliažo... Tada klausimas ką susisiekimo ministras galvoja.
Kiekvienam, kuris nuo mažų dienų statė smėlio pilis Smiltynėje ar Melnragėje yra aišku, kad be molų ten po kiekvieno stipresnio pabangavimo bus užnešamas kanalas.
Šventosios uosto atstatymo didysis projektas vis dar nepajuda iš mirties taško. Nepaisant Uosto direkcijos pastangų nelaukti tolimos perspektyvos ir pradėti naudoti šį uostą anksčiau, kurios tiek pernai, tiek šiemet baigėsi nesėkmingai, realių žingsnių daugiau nematyti. Nors yra manančiųjų, kad nepastačius molų daryti jame kokius nors valymo darbus beprasmiška, molai geriausiu atveju bus pradėti statyti 2014-aisiais.
Comment