pritariu
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šventosios uostas
Collapse
X
-
Direkcijos ambicijos dėl Šventosios - Seimo rankose
http://www.ve.lt/naujienos/jura/dire...ankose-476087/
Comment
-
2010-09-13, 11:20
Šventosios uostas startuos kitąmet
http://www.jura24.lt/lt/naujienos/uo...t-298717/psl-1
Comment
-
Šventosios uosto ateitis dreifuoja Seime
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, užsimojusi jau kitąmet sutvarkyti dalį Šventosios uostelio, sako, kad procesą gali sustabdyti tik Seimas, vis nesvarstantis Šventosios uosto įstatymo pataisos dėl uosto administravimo.
Uosto direkcijos ambicijoms sutvarkyti dalį Šventosios uostelio, kur jau birželį galėtų švartuotis apie
60–70 laivų, pritarė uosto valdyba. Artimiausiu metu klausimą dėl uostelio pirmojo etapo darbų ketinama teikti Vyriausybės Tranzito komisijos posėdžiui.
„Reikia sėsti ir koordinuoti visus darbus taip, kad kitąmet Baltijos jūros Lietuvos pakrantėje atsirastų dar vienas uostelis. Visi specialistai pripažįsta, kad tokia galimybė yra, o sutrukdyti gali nebent Seimas. Jis turi priimti Šventosios uosto įstatymo pataisą, kad Šventosios uosto direkcijos funkcijas vykdo Klaipėdos uosto direkcija“, – teigia Eugenijus Gentvilas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Seimui tokia pataisa yra pateikta beveik prieš metus, ją pagaliau pradėti svarstyti numatoma rudens sesijoje.
Pagal įstatymą, turėtų būti sukurta atskira Šventosios uosto direkcija, tačiau pagal Vyriausybės nutarimą tas funkcijas turėtų vykdyti Klaipėdos uostas. Anot p. Gentvilo, kol tokia teisė įstatymu nėra suteikta, nebūtų galima įregistruoti krantinių ir atlikti uostelio valymo darbų už Klaipėdos uosto direkcijos lėšas. Pirmajam etapui, skaičiuojama, prireiktų apie 2–3 mln. Lt, uosto direkcija būtų pasirengusi juos skirti.
„Reikia kurti atskirą Šventosios uosto direkciją, kaip ir buvo numatyta, reikia plėtoti tą uostą. Nenorima atskiros direkcijos turbūt dėl konkurencijos ir dar dėl kažko. Reikia viską daryti pagal tą planą, koks buvo“, – teigia Bronius Pauža, Seimo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijos pirmininko pavaduotojas.
Klaipėdos uosto direkcija tvirtina, kad Šventosios uosto reikalams būtų įdarbinta vos keletas žmonių, užuot kūrus naują struktūrą su maždaug 30 darbuotojų.
Be sudėtingų procedūrų
Tiek žvejai, tiek buriuotojų atstovai sako nematantys didelio skirtumo, ar uostelį administruos atskira direkcija, ar tos funkcijos bus pavestos Klaipėdos uosto direkcijai. Tačiau teigia sunkiai suvoktų, jei būtų kuriama didelė struktūra, nes kitų šalių pramoginiams laivams uostuose valdyti skiriamos ypač minimalios pajėgos.
„Čia nereikia kažkokio ypatingo administravimo, Švedijos tokios paskirties uostuose nėra jokių administracijų – iš anksto užsiregistruoji, susimoki pinigus už stovėjimą ir viskas, ten niekas nebudi. Mums svarbu, kad neprigalvotų kokių nors sudėtingų taisyklių pramoginiams laivams, kaip yra Klaipėdos uoste“, – teigia Linas Tamkvaitis, Lietuvos buriuotojų sąjungos generalinis sekretorius.
Žvejai teigia, kad uostelis yra būtinas, gerokai pagyvintų kurorto gyvenimą, tačiau, jų manymu, dabar planuojamas uostelio valymas, nevykdant didžiojo atstatymo projekto, gali būti niekinis.
„Pravalys dabar farvaterį, t. y. laivakelį, ir per štormą jį vėl užneš. Pirma reikia molus pastatyti“, – kad pinigai gali būti išmesti veltui, svarsto Viktoras Butavičius, Priekrantės verslinės ir rekreacinės
žuvininkystės asociacijos vadovas.
Įgyvendinti didįjį Šventosios uosto atstatymo projektą, pagal kurį tilptų apie 490 laivų, planuojama pradėti 2013 m.
http://www.verslozinios.lt/index.php...ticle&id=25659
Comment
-
Šventosios uostui vadovaus Airida Čėsnienė
http://kauno.diena.lt/naujienos/ekon...esniene-299443
Comment
-
/\ Hmmm... Keista (o gal liūdna) — per pastaruosius 4 metus čia niekas nepasikeitė...I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Šventąja rūpinsis Klaipėda?
Gediminas PILAITIS
LR korespondentas
2010-09-21
Vyriausybės Transporto tranzito komitetas vakar pritarė siūlymui nesteigti Šventosios uosto direkcijos. Bet to neužtenka, kad jo plėtros projektas pajudėtų, – sprendimą dar turi palaiminti Seimas.
Smėliu užneštame Šventosios uoste riogso nebaigti statyti kotedžai. M.Ramono nuotr.
Tarpukariu Šventojoje pradėto statyti, bet vėliau smėliu užnešto uosto likimas dabar bene labiausiai jaudina vietinius žvejus ir Baltijos jūrą jachtomis raižančius turistus – jie neturi kur švartuoti savo laivų.
Uosto atstatymo galimybių studiją parengusi Ispanijos kompanija „Alatec” siūlo Šventosios upės žiotyse suformuoti 47 tūkst. kvadratinių metrų akvatoriją su prieplaukomis, automobilių aikštelėmis, laivų remonto dirbtuvėmis ir paslaugų centru.
Šventosios uosto atkūrimu rūpinasi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcija.
Bet ji iki šiol negali pradėti jokių darbų, kol Seimas specialiu įstatymu neįteisins uosto valdymo modelio.
Įstatymo pataisos įstrigo
Vyriausybė priėmė nutarimą, kad netikslinga kurti atskiros Šventosios uosto administracijos – jį turi valdyti KVJU direkcija. Tačiau pastaroji, pasak jos vadovo Eugenijaus Gentvilo, dar nesijaučia galinti greitai įgyvendinti šį projektą.
„Reikalai pajudėtų, jei Seimas patvirtintų Šventosios uosto valdymą numatančią įstatymo pataisą. Lėšų mes turime, reikia tik įgaliojimų.
Kol nėra tikrųjų šeimininkų, mes negalime savo nuožiūra registruoti krantinių, akvatorijos, skirti lėšų darbams, o po to rinkti rinkliavas”, – kalbėjo E.Gentvilas.
Siūlymai pakeisti įstatymą, kad būtų galima greičiau kibti į darbą, Seimą pasiekė dar pernai spalį. Tačiau iki šiol niekas jų net nesvarstė.
Šventosios uostui atstatyti numatytos ES lėšos buvo panaudotos keliams.
Nutiesus į jūrą apie 400 metrų ilgio bangolaužius ir išvalius uostelio akvatoriją, čia būtų galima įrengti apie 500 mažųjų laivų švartavimo vietų.
Ispanijos specialistų vertinimu, visi darbai kainuotų apie 170 mln. litų, o investicijos turėtų grįžti per 25–30 metų.
Būtiniausi darbai atlikti
KVJU direkcija, koordinuojanti projektą, jau ėmėsi būtiniausių darbų – atlikti gylio matavimai, ištirtas gruntas, kurį reikės pašalinti iš seklios, smėliu užneštos Šventosios uosto akvatorijos.
„Jei tuoj pat imtume tvarkyti uostą, jau kitą vasarą čia galėtų švartuotis pusšimtis mažųjų laivų.
Pradinio etapo darbai kainuotų apie 2–3 mln. litų”, – įsitikinęs E.Gentvilas.
Tiesa, žvejai baiminasi, kad išvalius laivakelį ir akvatoriją, tačiau jūroje nepastačius bangolaužių, investicijos nuplauks vėjais – uostas vėl bus užneštas smėliu.
Uoste – gyvenamieji namai
Seimo Jūrinių ir žuvininkystės reikalų komisijos pirmininkas Bronius Pauža sutinka, kad Šventosios uostą reikia plėtoti, o dėl įstatymo pataisų jis įtaria kažkokią klastą: „Nenorima kurti atskiros uosto direkcijos dėl konkurencijos baimės ar dar ko nors kitko?”
E.Gentvilas neįsivaizduoja, kam naudinga vilkinti projektą: „Anksčiau jis buvo įstrigęs dėl teritorijų planavimo procedūrų – svarstymai persikėlė į teismus.
Įveikus šias kliūtis, vėl trypčiojama vietoje. Tuo tarpu žvejams ir turistams visiškai nesvarbu, kas valdys tą uostelį.”
Kol valdininkai diskutavo ir kūrė naujas vizijas, į Šventosios uostą įžengusi bendrovė „Kuna” čia suskato statyti ne krantinių laivams, o prabangių gyvenamųjų kotedžų su vaizdu į jūrą.
Tiesa, nebaigti statyti namai vėliau buvo areštuoti už skolas bankams. Kai kurie Šventosios gyventojai jau ragina nugriauti šiuos statinius.
Comment
-
-
-
Tiek mažai tos jūros turim ir taip neūkiškai ir nemokšiškai ta "atkarpėle" naudojamės. Be Klaipėdos uosto, praktiškai Šventoji yra vienintelė vieta, kur galima būtų įrengti uostelį jachtoms, pramoginiams ir žvejybiniams laivams. Kad uostas gyvuotų, reikėtų mišrios funkcijos - pirmas aukštas - prekyba, restoranėliai (šviežia žuvis - tiesiai iš laivo). 2-3 aukštas galėtų būti viešbutukai. Žodžiu "marina". Tai ne, kažkoks veikėjas (?) sugebėjo įsigyti strateginį valstybės žemės plotą ir ten pristatyti beviltiškų daugiabučių (projektuotojas ?), nieko bendra neturinčių su "vandens tematika"
Comment
-
Eimantai, nuotraukose nesimato, bet 3-4 metai atgal toje vietoje, kur Šventoji įteka į Baltiją, gylis buvo kokie 10-15cm, kaip yra dabar? Kaip suprantu, Gentvilo minimi 2-3mln. Lt bus skirti kaip tik šios vietos gilinimui. Keli metai atgal uostas buvo ganėtinai apleistas, skayčiau, net nesaugomas. Ar kažkokiu būdu Baltijoje plaukiodamas valtimi ar vandens motociklu galėčiau laisvai įplaukti į Šventosios uostą?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąDugnas tamsus, tai gylio nesimatė. Valtimi ar motociklu įplauktum.Post in English - fight censorship!
Comment
-
2010-10-18, 08:10
Nesąmonių Šventojoje nedarys
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/m...nedarys-305440
Comment
-
Parašė Vakaris Rodyti pranešimąTai ne, kažkoks veikėjas (?) sugebėjo įsigyti strateginį valstybės žemės plotą ir ten pristatyti beviltiškų daugiabučių (projektuotojas ?), nieko bendra neturinčių su "vandens tematika"
Comment
-
Šventosios uostelyje - bankrutavę kaimynai
http://www.lzinios.lt/lt/2010-10-18/..._kaimynai.html
Statybų vystytojams koją pakišusi ekonominė trumparegystė sukėlė rūpesčių ir valdininkams, įpareigotiems rūpintis Šventosios uosto projektu. "Jūros namų" kvartalas vertinamas ne kaip puošmena, o kaip šašas.
Comment
Comment