Po 30 metu musu vaikams butu idomu paziuret kuo zmones vazinejo 80-aisiais metais, o dar, manau, reiktu ikurt koki transporto muzieju (gal toks yra?). Nepriklausomai nuo to, kokie ten autobusai vazinejo (ar Lietuvoje gaminti, ar kur kitur), tai visvien yra paveldas.
Eilinis nukrypimas. Diskutuokime apie Poznanę.
During construction of Nowe Zawady street - tramway loop Zawady was renewed. The thing I like is the green natural grass between the tracks (already used in 2 places in Poznań: Solna Street and Winogrady Street) - the 3rd one looks really refreshing :-) .
Gyvendamas Poznanėj, galiu pakomentuot porą smulkmenų viešojo transporto.
Autobusuose ir tramvajuose keleiviai duris mygtukais atsidaro patys - tiek iš lauko, tiek iš vidaus. Kai nėra lipančiu, autobusai nestoja. Bilietai transporto priemonėse neparduodami, kartais tai gali sukelt nepatogumų nuošalioje stotelėje. Didesnėse stotelėse, įskaitant visas greitojo tramvajaus (PST) veikia bilietų automatai. Elektroniniai bilietai tik ilgalaikiai. Vienkartiniai dviejų tipų: pagal atstumą (pvz., važiavimas vienu maršrutu) arba laikui (15, 30, 60 min). Mačiau specialių šviesoforų autobusams (panašių į tramvajų šviesoforus).
Lenkų pasiturėjimą rodo ne tik investicijos į greitąjį tramvajų, bet ir 21 naktinio autobuso reisas.
The new depot will provide space for 150 trams. This will cover an area of 17 hectares or more than 5 hectares occupy all of its existing tram depots. On her site you will need to arrange more than 330 switches (for comparison - 439 is in the city) and nearly 13 kilometers of track.
The tender is scheduled for april 2011. The winner of the tender has 24 months to finish construction.
To connect new tram depot existing tram network will be extended by 2,5 km. There will be 1,2 km tunnel on the route. Total cost of new route is 225 millnon PLN.
The red line is new route, the red sqare is new tram depot on Franowo.:
The tender for this route won a consortium of the German company Bilfinger and Power Generation Plant in Krakow.
Construction will start in april and will end by 30.04.2012.
Some of the tram stops will be underground:
Video visualisation (this time they chose better examples for presentation :-) )
As I posted before, Poznań has bought 45 new TRAMINO trams from Solaris. First prototype is already on the streets of Poznań from Feb 2011 servicing line nr 14.
First part of ordered trams will enter service in June this year. All 45 new TRAMINO will be operating by June 2012.
So Poznań will have over 60 (with Siemes Combino) low floor trams.
Comment