Alytaus miesto autobusai. Tęsinys
1997 m. išardžius per miestą einančią geležinkelio liniją ir rudenį sujungus Sudvajų ir Rūtų gatves (dar net neišasfaltavus), paleistas naujas autobusų maršrutas Nr. 13, AB „Alytaus chemija“ – Autobusų stotis – Sudvajų g. – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“.
Dėl to 12 maršrutas, aptarnaujamas privataus autobuso, tapo nuostolingu ir buvo panaikintas.
Po 13 maršruto paleidimo 9 maršrutas nunyko. Keleiviai ėmė rinktis 13 maršrutą, nes jis kursavo dažniau, o iš Vidzgirio į centrą atvažiuodavo greičiau, nes važiavo trumpesne trasa.
Dabar nepamenu tiksliai, ar autobusų parkas jo iš viso greitai atsisakė, palikdamas privatiems vežėjams autobusais, ar juo kursavo vienas autobusų parko autobusas ir vienas ar du privatūs.
Berods tais pačiai 1997 metais (greičiau gal pabaigoje metų) ar 1998 m. pradžioje atsisakyta vienkartinių bilietų pardavimo kioskuose. Visuose autobusuose jau kuris laikas iki šio sprendimo dirbo konduktoriai, įlipama buvo tik per priekines duris. Dirbant autobusuose konduktoriams, keleiviai beveik nustojo pirkti vienkartinius bilietus kioskuose.
1997 metais autobusų parkas nutarė įsigyti naujų mikroautobusų kai kurių miesto maršrutų aptarnavimui ne piko metu. Savivaldybė tam pritarė. Buvo planuojama nupirkti 10 mikroautobusų. 1998 m. rudenį nauji autobusų parko „Ford Transit“ pasirodė miesto gatvėse. Tačiau naujų mikroautobusų buvo nupirkta mažiau nei 10 vnt., gal tik 6 ar 7 vnt. Taip pat buvo nupirktas vienas naudotas mikroautobusas MB.
1998 m. pavasarį prasidėjo stichinis ir nekontroliuojamas maršrutinių taksi siautėjimas.
Mikroautobusai važiavo autobusų maršrutais. Tačiau vasarą atsirado originalus mikroautobusų maršrutas Nr. 14. – AB „Dainava“ – Autobusų st. – Sudvajų g. – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“.
1998 m. rudenį paleisti nauji autobusų maršrutai: Nr. 15, 16 ir 17. Taigi, nors 14 mikroautobusų maršrutas buvo legalizuotas gerokai vėliau, autobusų parkas nenaudojo šio numerio savo maršrutų numeravimui.
Naujai įvesti buvo šie maršrutai:
15. AB „Alytaus chemija“ – Autobusų stotis – Statybininkų g. – Jurgiškių g. [darbo d.]
16. Jurgiškių g. – Naujoji g. – Pramonės g. – Panemunė [darbo d. rytinio piko metu]
16. Jurgiškių g. – Naujoji g. – Panemunė – Pramonės g. [darbo d. vakarinio piko metu]
17. AB „Dainava“ – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“ [po kelis reisus rytinio ir vakarinio piko metu]
17 maršruto paleidimas – absurdas. Jis dubliavo po pusę 11 ir 13 maršrutų trasos ir važiavo kartą per valandą (aptarnavo 1 autobusas). Vietoj to, kad stiprintų pagrindinius maršrutus einančius per Vidzgirį (9, 11, 13), autobusu parkas, neturėdamas pakankamai transporto priemonių ir vis labiau prarasdamas rinka, ėmė daryti neracionalius sprendimus.
1998 m. rudenį Alytų pasiekė pirmieji švedų dovanoti naudoti miesto, miesto-priemiesčio ir tarpmiestiniai autobusai. Iš gautų autobusų net 6 buvo dvigubi Volvo B10M... Jie ėmė aptarnauti miesto maršrutus. Taip pat vienas viengubas Volvo buvo skirtas miesto maršrutams aptarnauti. Kiti gauti miesto-priemiesčio autobusai aptarnavo priemiestinius ir net tarpmiestinius maršrutus.
Sudvajų gatveje. Nuotrauka is www.qrz.lt
1998 lapkričio pradž., neatlaikęs konkurencijos su nekontroliuojamai siautėjančiais privačiais mikroautobusais, autobusų parkas sumažino autobusų skaičių visuose maršrutuose. Kai kuriais maršrutais autobusų eismas ne piko metu buvo panaikintas. Taip pat autobusų parkas atsisakė 9 autobusų maršruto (jei jo nebuvo atsisakęs anksčiau, žr. aukščiau). Juo kursavo tik privatus autobusas.
Būtent lapkričio pradžioje, įsigaliojus naujiems grafikams, į miesto gatves išriedėjo nauji autobusų parko mikroautobusai. Jie kursavo autobusų maršrutais (7, 8, 10, 13), tačiau pagal atskirą nuo autobusų grafiką (priešingai, nei chaotiškai kursuojantys privatūs mikroautobusai). AP mikroautobusų ir autobusų grafikai buvo suderinti tarpusavyje. AP mikroautobusai važiuodavo maždaug 2-3 kartus per valandą. Mikroautobusuose galiojo mėnesiniai bilietai. Dabar nepamenu, bet berods buvo įvesta nauja mėnesinių bilietų rūšis – autobusų + AP mikroautobusų. O gal ir nebuvo, gal galiojo tie patys autobusų mėnesiniai bilietai.
Tačiau AP mikroautobusų vairuotojai grobstė surinktus pinigus – neišduodavo bilieto ir centus dėdavosi į kišenę. Mikroautobusai dirbo nuostolingai!
1997-2004 metais piko metu 9 (gal tik iki kokiu 2001 m.) ir 7 marsrutuose dirbo privatūs autobusai (berods po viena maršrute). LAZ'ai, veliau, berods, midibusas MAN ar MB (7 marsrute). Įtariu, kad tai buvo nelegalūs vežėjai, nes jokių maršrutinių lentelių nebuvo. Tik prie priekinio stiklo prikabindavo popierinį užrašą, kad važiuoja iki pieninės ar iki AB "Dainava" ir maršruto numerį.
1999 m. vasarį autobusų parkas beveik nutraukė keleivių pervežimo autobusais mieste veiklą. Į 4, 5, 10, 15, 16, 17 maršrutus tik piko metu išvažiuodavo po vieną autobusą, į 7, 8, 13 – po du (o vėliau ir po vieną).
Darbo dienomis (ir ne piko metu) dar kursavo autobusai (2 ar 3 autobusai) be jokio maršruto numerio maršrutu Autobusų stotis – Putinai.
Taip pat 4, 5, 8, 13 autobusai atlikdavo po kelis reisus poilsio dienomis.
Kartais vietoj autobusų kai kuriais maršrutais važiuodavo AP mikroautobusai. Tačiau nenusisekus su miesto maršrutais, mikroautobusai buvo „permesti“ į užmiesčio maršrutus. Jie ėmė aptarnauti naujai atidarytus mikroautobusų maršrutus į Vilnių ir Kauną, kartais važiuodavo ir priemiesčio maršrutais.
Ilgiausiai išliko 4 maršruto autobusai... 2002 pab. ar 2003 pradž m. paskelbus autobusų parko bankrotą ir pradėjus sanavimą, visų miesto maršrutų buvo atsisakyta, išskyrus 4, kuris dar pusmetį (baigė kursuoti berods po 2003 m. Vėlinių) kursavo antradieniais, ketvirtadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais į Užupių kapines (po du reisus per dieną).
Tęsinys bus.
1997 m. išardžius per miestą einančią geležinkelio liniją ir rudenį sujungus Sudvajų ir Rūtų gatves (dar net neišasfaltavus), paleistas naujas autobusų maršrutas Nr. 13, AB „Alytaus chemija“ – Autobusų stotis – Sudvajų g. – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“.
Dėl to 12 maršrutas, aptarnaujamas privataus autobuso, tapo nuostolingu ir buvo panaikintas.
Po 13 maršruto paleidimo 9 maršrutas nunyko. Keleiviai ėmė rinktis 13 maršrutą, nes jis kursavo dažniau, o iš Vidzgirio į centrą atvažiuodavo greičiau, nes važiavo trumpesne trasa.
Dabar nepamenu tiksliai, ar autobusų parkas jo iš viso greitai atsisakė, palikdamas privatiems vežėjams autobusais, ar juo kursavo vienas autobusų parko autobusas ir vienas ar du privatūs.
Berods tais pačiai 1997 metais (greičiau gal pabaigoje metų) ar 1998 m. pradžioje atsisakyta vienkartinių bilietų pardavimo kioskuose. Visuose autobusuose jau kuris laikas iki šio sprendimo dirbo konduktoriai, įlipama buvo tik per priekines duris. Dirbant autobusuose konduktoriams, keleiviai beveik nustojo pirkti vienkartinius bilietus kioskuose.
1997 metais autobusų parkas nutarė įsigyti naujų mikroautobusų kai kurių miesto maršrutų aptarnavimui ne piko metu. Savivaldybė tam pritarė. Buvo planuojama nupirkti 10 mikroautobusų. 1998 m. rudenį nauji autobusų parko „Ford Transit“ pasirodė miesto gatvėse. Tačiau naujų mikroautobusų buvo nupirkta mažiau nei 10 vnt., gal tik 6 ar 7 vnt. Taip pat buvo nupirktas vienas naudotas mikroautobusas MB.
1998 m. pavasarį prasidėjo stichinis ir nekontroliuojamas maršrutinių taksi siautėjimas.
Mikroautobusai važiavo autobusų maršrutais. Tačiau vasarą atsirado originalus mikroautobusų maršrutas Nr. 14. – AB „Dainava“ – Autobusų st. – Sudvajų g. – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“.
1998 m. rudenį paleisti nauji autobusų maršrutai: Nr. 15, 16 ir 17. Taigi, nors 14 mikroautobusų maršrutas buvo legalizuotas gerokai vėliau, autobusų parkas nenaudojo šio numerio savo maršrutų numeravimui.
Naujai įvesti buvo šie maršrutai:
15. AB „Alytaus chemija“ – Autobusų stotis – Statybininkų g. – Jurgiškių g. [darbo d.]
16. Jurgiškių g. – Naujoji g. – Pramonės g. – Panemunė [darbo d. rytinio piko metu]
16. Jurgiškių g. – Naujoji g. – Panemunė – Pramonės g. [darbo d. vakarinio piko metu]
17. AB „Dainava“ – Vidzgiris – AB „Alytaus pienas“ [po kelis reisus rytinio ir vakarinio piko metu]
17 maršruto paleidimas – absurdas. Jis dubliavo po pusę 11 ir 13 maršrutų trasos ir važiavo kartą per valandą (aptarnavo 1 autobusas). Vietoj to, kad stiprintų pagrindinius maršrutus einančius per Vidzgirį (9, 11, 13), autobusu parkas, neturėdamas pakankamai transporto priemonių ir vis labiau prarasdamas rinka, ėmė daryti neracionalius sprendimus.
1998 m. rudenį Alytų pasiekė pirmieji švedų dovanoti naudoti miesto, miesto-priemiesčio ir tarpmiestiniai autobusai. Iš gautų autobusų net 6 buvo dvigubi Volvo B10M... Jie ėmė aptarnauti miesto maršrutus. Taip pat vienas viengubas Volvo buvo skirtas miesto maršrutams aptarnauti. Kiti gauti miesto-priemiesčio autobusai aptarnavo priemiestinius ir net tarpmiestinius maršrutus.
Sudvajų gatveje. Nuotrauka is www.qrz.lt
1998 lapkričio pradž., neatlaikęs konkurencijos su nekontroliuojamai siautėjančiais privačiais mikroautobusais, autobusų parkas sumažino autobusų skaičių visuose maršrutuose. Kai kuriais maršrutais autobusų eismas ne piko metu buvo panaikintas. Taip pat autobusų parkas atsisakė 9 autobusų maršruto (jei jo nebuvo atsisakęs anksčiau, žr. aukščiau). Juo kursavo tik privatus autobusas.
Būtent lapkričio pradžioje, įsigaliojus naujiems grafikams, į miesto gatves išriedėjo nauji autobusų parko mikroautobusai. Jie kursavo autobusų maršrutais (7, 8, 10, 13), tačiau pagal atskirą nuo autobusų grafiką (priešingai, nei chaotiškai kursuojantys privatūs mikroautobusai). AP mikroautobusų ir autobusų grafikai buvo suderinti tarpusavyje. AP mikroautobusai važiuodavo maždaug 2-3 kartus per valandą. Mikroautobusuose galiojo mėnesiniai bilietai. Dabar nepamenu, bet berods buvo įvesta nauja mėnesinių bilietų rūšis – autobusų + AP mikroautobusų. O gal ir nebuvo, gal galiojo tie patys autobusų mėnesiniai bilietai.
Tačiau AP mikroautobusų vairuotojai grobstė surinktus pinigus – neišduodavo bilieto ir centus dėdavosi į kišenę. Mikroautobusai dirbo nuostolingai!
1997-2004 metais piko metu 9 (gal tik iki kokiu 2001 m.) ir 7 marsrutuose dirbo privatūs autobusai (berods po viena maršrute). LAZ'ai, veliau, berods, midibusas MAN ar MB (7 marsrute). Įtariu, kad tai buvo nelegalūs vežėjai, nes jokių maršrutinių lentelių nebuvo. Tik prie priekinio stiklo prikabindavo popierinį užrašą, kad važiuoja iki pieninės ar iki AB "Dainava" ir maršruto numerį.
1999 m. vasarį autobusų parkas beveik nutraukė keleivių pervežimo autobusais mieste veiklą. Į 4, 5, 10, 15, 16, 17 maršrutus tik piko metu išvažiuodavo po vieną autobusą, į 7, 8, 13 – po du (o vėliau ir po vieną).
Darbo dienomis (ir ne piko metu) dar kursavo autobusai (2 ar 3 autobusai) be jokio maršruto numerio maršrutu Autobusų stotis – Putinai.
Taip pat 4, 5, 8, 13 autobusai atlikdavo po kelis reisus poilsio dienomis.
Kartais vietoj autobusų kai kuriais maršrutais važiuodavo AP mikroautobusai. Tačiau nenusisekus su miesto maršrutais, mikroautobusai buvo „permesti“ į užmiesčio maršrutus. Jie ėmė aptarnauti naujai atidarytus mikroautobusų maršrutus į Vilnių ir Kauną, kartais važiuodavo ir priemiesčio maršrutais.
Ilgiausiai išliko 4 maršruto autobusai... 2002 pab. ar 2003 pradž m. paskelbus autobusų parko bankrotą ir pradėjus sanavimą, visų miesto maršrutų buvo atsisakyta, išskyrus 4, kuris dar pusmetį (baigė kursuoti berods po 2003 m. Vėlinių) kursavo antradieniais, ketvirtadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais į Užupių kapines (po du reisus per dieną).
Tęsinys bus.
Comment