na kazkaip tada keistai isdestytos tos kolonos "Bus ture" :/ 1-miesto, 21xx-tarpmiescio, 25xx-uzmiescio, o 0-irgi tarpmiescio?? Nelabai matau logikos kodel jie taip isskirti ir negali buti taip pat 21xx?
Atvažiuok į Panevėžį, tai pamatysi man atrodo ir 31xx, bet pagrinde 21xx ir 22xx
Šiauliams siūloma tapti troleibusų miestu 2010 m. Gegužės 26 d.
Rūta JANKUVIENĖ ruta@skrastas.lt
Šiaulių miesto savivaldybėje vakar Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) magistrantė Olga Balašova pristatė magistro darbą „Šiaulių miesto troleibusų transporto įrengimo galimybių analizė“. Idėja pagirta, bet jai įgyvendinti reikia per 45 milijonų litų.
Buvusio šiauliečio idėja
Dvejus metus O. Balašova bendradarbiavo su Savivaldybe rengdama šį darbą, kurį po dviejų savaičių gins universitete. Darbo vadovas — docentas dr. Gražvydas Mykolas Paliulis.
Pačią troleibusų transporto Šiauliuose idėją iškėlė VGTU docentas dr. Julius Gajauskas, buvęs šiaulietis, Šiauliečių klubo Vilniuje valdybos narys.
Magistrantė pristatė galimybę Šiauliuose įrengti dvi troleibusų linijas. Iki 2015 metų — pirmąją — nuo Dainų žiedo Tilžės gatve ir Aušros alėja. Iki 2020 metų — jos atšaką nuo Gegužių žiedo.
Troleibusai laikomi ekologišku transportu. Elektra varomi varikliai dirba tyliai, neteršia aplinkos. Minusas — dėl mažesnio greičio gali sukelti transporto spūstis. Šiauliams troleibusai padėtų spręsti miesto centro taršos ir triukšmo problemas. Būtent Tilžės gatvė ir Aušros alėja yra intensyviausio eismo gatvės. Darbo valandomis Tilžės gatve per valandą abiem kyptimis važiuoja 4,5 tūkstančio keleivių, Aušros alėjos — per 2 tūkstančius.
Autobusų maršrutų nesiūloma atsisakyti, bet maršrutinius taksi siūloma nukreipti nuo miesto centro. Pateikta galimybė septynių naujų taksi maršrutų. Troleibusų transportas būtų atiduotas į autobusų vežėjų rankas — Savivaldybės bendrovei „Busturas“.
O. Balašova atliko gyventojų apklausą. Joje dalyvavo 112 respondentų, kurie miesto viešuoju transportu keliauja 1— 2 kartus per dieną. Nuomonės dėl dabartinės viešojo transporto sistemos išsiskyrė: 45 procentai apklaustųjų ją vertino gerai, o 43 procentai — blogai. Net 75 procentai pritarė troleibusų transporto Šiauliuose idėjai.
Kaina — ketvirtadalis miesto biudžeto
Iš viso projektas kainuotų 45,6 milijono litų. 21 milijono litų reikėtų vien pirmajai 8,1 kilometro linijai įrengti. Jos atšakai iki Gegužių žiedo — 5 milijonų litų. Dar kainuotų ir linija iki „Busturo“ depo — per 4 milijonus litų.
Iš viso reikėtų 11 troleibusų, vidutinė vieno troleibuso kaina — 1,3 milijono litų. Per metus troleibusų transporto eksploatavimas kainuotų per vieną milijoną litų.
„Idėja sveikintina ir gera, bet reikia 25 procentų Savivaldybės metų biudžeto lėšų, — sakė Rasa Budrytė, miesto vyriausioji architektė. — Nebent Europa padėtų?“.
Docentas J. Gajauskas ragino nelaikyti šio darbo tik „uždėtu paukščiuku“ VGTU ir Savivaldybės bendradarbiavimo sutartyje: “Meras per Šiaulių dienų šventę Tilžės gatvės ir Aušros alėjos sankirtoje galėtų pastatyti stulpą su užrašu, kad čia jau 2012 metais važinės troleibusai. Šiauliai krepšinyje yra treti ir būtų šalyje trečias troleibusų miestas.“
DISKUSIJA: (Iš kairės) Mero patarėjas Jonas Zolubas, Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius, bendrovės „Šiaulių gatvių apšvietimas“ direktorius Edmundas Laugalis ir miesto Tarybos narys Kazimieras Šavinis tarpusavyje diskutavo, bet magistrantės neklausinėjo.
AUTORIAI: VGTU magistrantė Olga Balašova magistro darbą skyrė troleibusų transporto idėjai Šiauliuose išnagrinėti, o šios idėjos iniciatorius yra VGTU docentas Julius Gajauskas, buvęs šiaulietis ir Šiaulių klubo Vilniuje narys.
Del troleibusu. Aisku, pacios transporto priemones kainuotu kiek parasyta. Bet kontaktinis tinklas zymiai daugiau, o dar darbams atlikti gatves uzdarineti reikia(darbai sudetingi, iranga brangi). Logiskiau butu uz tuos pinigus nusipirkti elektra varomu autobusu(elektrobusu), kuriuos pakrovinetu kur nors trasos gale, arba laikinai pereiti prie bio kuru varomu autobusu. Kamsciu problema spresti i miesto centra apskritai neileidinejant automobiliu, statyti draudziamus zenklus, uztikrinus pakankama ekologiska visuomenini tranporta. Iki galo irengus apvaziavimo kelius, tai pakankamai realu.
Apie 30 šiauliečių pirmadienį susirinko į sankcionuotą piketą prie bendrovės „Dorsimus“ būstinės Šiauliuose, piktindamiesi šios bendrovės apsaugininkais, miesto visuomeniniame transporte tikrinančiais bilietėlius.
Piketuotojai apsaugininkus kaltino grubiu elgesiu, piliečių teisių pažeidinėjimu ir pasirašė peticiją miesto valdžiai, kurioje reikalaujama nutraukti sutartį su apsaugininkų įmone, keleivius į autobusus laipinti pro priekines duris kaip sostinėje.
Jeigu reikalavimai nebus įvykdyti, piketuotojai grasino kiekvieną dieną piketuosią prie Šiaulių miesto savivaldybės.
Į piketą atsinešta baltų rožių, kurias siūlyta padovanoti pačiam humaniškiausiam bilietėlių tikrintojui, jeigu toks išeitų. Bendrovės „Dorsimus“ atstovai susitikti su piketuotojais neišėjo ir stebėjo pro užtrauktų žaliuzių plyšius.
Anot piketo organizatorių, kantrybės taurę perpildė nesenas įvykis, kai tikrinant bilietus nualpo garbaus amžiau keleivė. Nualpusią moterį apsaugininkai nuvežė į Šiaulių apskrities policijos komisariatą, o ne į ligoninės priimamąjį.
Iš tiesų teko girdėti istorijų apie nekultūringą šiauliškių kontrolierių elgesį. Manau, protestuotojų kantrybės taurę perpildė liepos 27-osios įvykis, kai kontrolės metu nualpusią moterį (tiesą, nepateikusią tinkamai pažymėto bilieto), kontrolieriai nuvežė ne į ligoninę, o... į policijos komisariatą. Arba, pavyzdžiui, prieš pusmetį sučiuptą šešiolikmetę kontrolieriai apkaltino užpuolimu ir mergaitė netgi norėjo nusižudyti
Tai, beje, jau ne pirmas toks protestas Šiauliuose. Prieš metus panašus piketas jau buvo surengtas.
Nors bet kuriame didmiestyje, manau, pasitaiko nelabai mandagių zuikių gaudytojų, tačiau šiauliškiai kontrolieriai jau yra peržengę visas ribas. Keleivis pats kaltas, kad važiuoja be bilieto, tačiau tai nepateisina nežmoniško kontrolierių elgesio. Netgi baudą išrašyti reikia mokėti mandagiai.
Todėl šiauliečių protestai yra visiškai pagrįsti- vargu ar kas kentėtų tokį elgesį su savimi. O demonstratyviai nekreipdami dėmesio į nepatenkintus miestiečius, savivaldybė bei apsaugos įmonės vadovybė tik dar labiau blogina savo reputaciją bei rodo savo atmestiną požiūrį į keleivius. Su nemandagiais kontrolieriais reikia kažką daryti.
Šiauliai galbūt taps eiliniu Lietuvos miestu, kuriame bus įvesta laipinimo pro priekines duris tvarka. Ir pirmuoju, kuriame pokyčiai bus įvykdyti pačių keleivių pageidavimu. Nesu Šiaulių transporto srautų žinovas, todėl nesiimsiu teigti, ar Šiauliuose tai pasiteisintų, ar ne. Būtų malonu sulaukti Šiaulių VT žinovų nuomonės
P.S. beje, keistoka, kad Šiaulių miesto viešojo transporto tvarkaraščiai dar nėra pateikiami maršrutai.lt sistemoje. Visi tvarkaraščiai yra Busturo svetainėje, bet jų pateikimas, atleiskit, yra labai nepatogus, neestetiškas ir visiškai atgyvenęs. Manau, reikėtų šiuos tvarkaraščius integruoti į bendrąją sistemą.
Tai, kad prašo, dar nereikšia, kad ims laipinti pro priekines duris. O žmonės naivūs, nes mano, kad įvedus įlaipinimą pro priekines duris, nebeliks kontrolės. Liks, tik mažiau jos bus. Bet kultūra dėl to nepasikeis.
Manau, šiuo metu tiek Kaunas, tiek Šiauliai stebi Vilnių. Kituose miestuose jau seniai įlaipinama pro priekines duris, bet ten ir srautai menki. Išimtis Visaginas. Bet ten dabar jau važinėja kontrolierės, o prie elektrinės visus įlipančius prie durų lauke tikrina kontrolierės.
Tai, kad prašo, dar nereikšia, kad ims laipinti pro priekines duris. O žmonės naivūs, nes mano, kad įvedus įlaipinimą pro priekines duris, nebeliks kontrolės. Liks, tik mažiau jos bus. Bet kultūra dėl to nepasikeis.
Manau, šiuo metu tiek Kaunas, tiek Šiauliai stebi Vilnių. Kituose miestuose jau seniai įlaipinama pro priekines duris, bet ten ir srautai menki. Išimtis Visaginas. Bet ten dabar jau važinėja kontrolierės, o prie elektrinės visus įlipančius prie durų lauke tikrina kontrolierės.
Nežinau, ar įves Šialiuose laipinimą pro priekines duris.
Bet faktas yra faktas- Šiauliai yra pirmasis Lietuvos miestas, kuriame žmonės patys reikalauja naujos tvarkos įvedimo. Visgi manau, kad jei kontrolieriai mandagiai vykdytų savo darbą, šiauliečiai to tikrai nereikalautų.
Beje, naivu galvoti, kad vairuotojai yra mandagesni už kontrolierius (neturiu omenyje visus). Tiesiog vairuotojas beveik neturi kontaktų su keleiviais, ir retai kada gauna progą parodyti savo "inteligentiškumą". Nemažai vairuotojų, bandant juos išvesti iš kantrybės, vargu ar elgsis mandagiau nei kontrolieriai
Keliolika parašu tai dar ne visi šiauliečiai. Alytuje buvo surinkti keli tūkstančiai parašų prieš autobusų stoties iškėlimą į miesto pakraštį. Ir nieko tai nepakeitė.
Klausau per radija, jog keičiasi Vilniaus ir kitų miestų viešojo transporto tvarkaraščiai. Viskas labai šaunu, bet kaip visada apie Šiaulius jokių žinių. Taigi tvarkraščiai keisis nuo rugsėjo 1d. Spaudoje (Šiaulių kraštas, Šiaulių naujienos) jie bus paskelbti rugpjūčio 31d., o Busturo internetiniame puslapyje rugsėjo 1d.
Klausau per radija, jog keičiasi Vilniaus ir kitų miestų viešojo transporto tvarkaraščiai. Viskas labai šaunu, bet kaip visada apie Šiaulius jokių žinių. Taigi tvarkraščiai keisis nuo rugsėjo 1d. Spaudoje (Šiaulių kraštas, Šiaulių naujienos) jie bus paskelbti rugpjūčio 31d., o Busturo internetiniame puslapyje rugsėjo 1d.
Kodėl tvarkaraščius skelbs taip vėlai? Berods skelbti turi mažiausiai prieš 3-5 dienas iki pakeitimų.
Na žinok niekur nesu girdėjęs, jog tvarkaraščiai turi būti skelbiami taip anksti
O tada kaip su informacija stotelėse?
Įstatymo tokio nėra, bet kaip rodo patirtis, daugelyje didmiesčių apie pakeitimus informuojama būtent prieš 3-5 dienas iki jų. Tai tik internete ir spaudoje.
Autobusų stotelėse tai informacija keičiama paskutiniu momentu.
Įstatymo tokio nėra, bet kaip rodo patirtis, daugelyje didmiesčių apie pakeitimus informuojama būtent prieš 3-5 dienas iki jų. Tai tik internete ir spaudoje.
Autobusų stotelėse tai informacija keičiama paskutiniu momentu.
Na nežinau kodėl, bet Šiauliuose tvarkaraščiai spaudoje jau kokie 5 metai skelbiami paskutinę dieną prieš įsigaliojant jiems. Internete gal ir galėtų pasirodyti anksčiau.
Tiesą sakant, mane pritrenkė dabartinis 12 autobuso tvarkaraštis - darbo dienomis intervalas 15-20 min., o savaitgaliais - 20-30 min. O juk vos prieš keletą metų piko metu jis važiavo kas 5-6 min. Nejaugi taip smarkiai krito keleivių srautai?
Norėčiau dar kartą paklausti, o kodėl Šiaulių visuomeninio transporto tvarkaraščių dar nėra marsrutai.lt sistemoje, kuri yra žymiai patogesnė nei Busturo svetainėje esantys tvarkaraščiai ?
Tiesą sakant, mane pritrenkė dabartinis 12 autobuso tvarkaraštis - darbo dienomis intervalas 15-20 min., o savaitgaliais - 20-30 min. O juk vos prieš keletą metų piko metu jis važiavo kas 5-6 min. Nejaugi taip smarkiai krito keleivių srautai?
Vasarą visi tvarkaraščiai buvo praretinti. Nuo rugsėjo turėtų atistatyt į buvusias vėžias, t.y. 12 piko metu turėtų važiuot kas 10 min.
O maršrutai.lt sistemoje nėra. Kažkada amiko minėjo, kad Busturo vadovams siūlė kelti į sistemą, tačiau nesutiko, tai taip ir pasiliko.
Comment