Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[ŠIA] Šiaulių viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    O koks skirtumas koks vežėjas? Konkurencija visuomet išeina į naudą. Savivaldybė paskelbia sąlygas, kas jas atitinka, tegul ir veža. Svarbiausia yra įtikt keleiviui, o ne proteguot pinigų plovimo mašiną, kas dažnas atvejas mūsų savivaldybių parkuose.
    Konkurencija išeina į naudą tik tuomet, kai yra stiprus valdiškas vežėjas ir privatininkams nustatomos griežtos sąlygos ir yra pavyzdys į ką lygiuotis. O jei valdiškas vežėjas silpnas, tai ir privatininkai nesistengs - jiems tik pelnas rūpi. Dar daugiau, jie reikalaus lengvatinių sąlygų. Geras VT tik tuomet kai stiprus valdiškas vežėjas yra faktas daug kartų įrodytas Vakarų Europos pavyzdžiais, o visa kita tik laisvarinininkų paistalai, nieko bendro su realybe neturintys.

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Konkurencija išeina į naudą tik tuomet, kai yra stiprus valdiškas vežėjas ir privatininkams nustatomos griežtos sąlygos. O jei valdiškas vežėjas silpnas, tai ir privatininkai nesistengs - jiems tik pelnas rūpi. Tai faktas daug kartų įrodytas Vakarų Europos pavyzdžiais, o visa kita tik laisvarinininkų paistalai, nieko bendro su realybe neturintys.
      Sąlygos turi būti griežtos visiems: tiek privatininkams, tiek valdiškam vežėjui. Kaip ir minėjau, ne paslaptis, kad valdiškuose parkuose 10 direktorių gaunančių dideles algas, dalys perkamos permokant kelis sykius, o parko autobusai atrodo kaip laužai. Tai čia normalu? Jei mieste yra 2-3vežėjai su griežtom sąlygom, vistiek nesuprantu, kodėl čia blogai? Blogai nebent tiems 10 direktorių, dėl baimės, kad spirs juos lauk ir užrauks plovyklas.

      Comment


        Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
        Svarbiausia yra įtikt keleiviui, o ne proteguot pinigų plovimo mašiną, kas dažnas atvejas mūsų savivaldybių parkuose.
        Apie "povandenines sroves" Busture kalbama jau seniai.....

        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Konkurencija išeina į naudą tik tuomet, kai yra stiprus valdiškas vežėjas ir privatininkams nustatomos griežtos sąlygos ir yra pavyzdys į ką lygiuotis. O jei valdiškas vežėjas silpnas, tai ir privatininkai nesistengs - jiems tik pelnas rūpi. Dar daugiau, jie reikalaus lengvatinių sąlygų. Geras VT tik tuomet kai stiprus valdiškas vežėjas yra faktas daug kartų įrodytas Vakarų Europos pavyzdžiais, o visa kita tik laisvarinininkų paistalai, nieko bendro su realybe neturintys.
        Šiaulių atveju turime silpną, valdišką vežėją, kuris visiškai nenori rodyti gero pavyzdžio ir vietoje to, kaip ir privatininkai, siekia pelno ir jį gauną. Busturas yra visiškai apkerpėjęs ir jį reikia išjudinti, o monopolinė situacija rinkoje ir lengvas pelnas tikrai nepadeda to padaryti.

        Comment


          Jei nėra stipraus savivaldybės vežėjo, tai paprasčiausiai rodo, kad pati savivaldybė nesugeba susitvarkyti su jai priskirtimos funkcijomis ir tokia savivaldybė negali išsireikalauti iš privatininkų jokių griežtų sąlygų laikymosi, ją patys privatininkai už nosies vedžioja.
          Gal pas privatininkus nėra direktorių, kurie nori gauti daug? 10 direktorių savivaldybės parke tai savivaldybės problema, o ne parko. Kaip jau minėjau, pati savivaldybė nesugeba susitvarkyti ir nesugebės susitvarkyti su privatininkais, nes pati savivaldybė perpuvusi. Naivu iš tokios savivaldybės tikėtis, kad ji net suorganizuoti normalų konkursą galės. Kalčiausia Šiauliuose savivaldybė, o ne "Busturas". Tai ji nesugeba savo parko sutvarkyti.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Jei nėra stipraus savivaldybės vežėjo, tai paprasčiausiai rodo, kad pati savivaldybė nesugeba susitvarkyti su jai priskirtimos funkcijomis ir tokia savivaldybė negali išsireikalauti iš privatininkų jokių griežtų sąlygų laikymosi, ją patys privatininkai už nosies vedžioja.
            Gal pas privatininkus nėra direktorių, kurie nori gauti daug? 10 direktorių savivaldybės parke tai savivaldybės problema, o ne parko. Kaip jau minėjau, pati savivaldybė nesugeba susitvarkyti ir nesugebės susitvarkyti su privatininkais, nes pati savivaldybė perpuvusi. Naivu iš tokios savivaldybės tikėtis, kad ji net suorganizuoti normalų konkursą galės. Kalčiausia Šiauliuose savivaldybė, o ne "Busturas". Tai ji nesugeba savo parko sutvarkyti.
            Taip, viskas priklauso nuo savivaldybės, bet vistiek nesuprantu ko čia privatininkų konkurencija blogai? Na sutik, kad jie ne prie ko, o būtent savivaldybė yra problema, kuri nesugeba savo kiemo apsitvarkyt.

            Comment


              Savivaldybė prie to, kad ji nesugeba organizuoti VT ir čia jau visiškai nesvarbu, ar jis valdiškas, ar privatus. O jei privatus, tai dar blogesnis. Pavyzdžių milijonai iš viso buvusio TSRS - po 91 m. prasidėjus laisvos rinkos eksperimentams VT kokybė tik smuko, nes smuko bendra valdymo kokybė. Ir jokie privatininkai be vienetinių pavyzdžių nesugebėjo VT pakelti į bent jau buvusį iki 91 m. lygį. Tik ten, kur valdžia dirbo kokybiškiau, ir valdiškas VT dirba kokybiškiau, ir iš privatininkų reikalaujama.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Savivaldybė prie to, kad ji nesugeba organizuoti VT ir čia jau visiškai nesvarbu, ar jis valdiškas, ar privatus. Tik ten, kur valdžia dirbo kokybiškiau, ir valdiškas VT dirba kokybiškiau, ir iš privatininkų reikalaujama.
                Dabar jau sutinku

                Comment


                  Privatininkų elgesį, priešingai nei valdišką įmonę, yra sunkiau kur kas sunkiau sukontroliuoti. Valdiškoje įmonėje vairuotojas bent turi motyvaciją dirbti, nes žino, kad už prasižengimus jis gali būti nubaustas. Pas privatininką - praktiškai garantuotai "ant popieriaus" gauni minimumą už pusę etato, o turi pats plauti, prižiūrėti autobusą, dirbti nuo ryto iki vakaro. Ir elgtis gali kaip nori, nes įmonės savininkui rūpi tik pelnas, o ne jo pavaldinių kultūra. Pavyzdžių yra Klaipėdoje ir Vilniuje.
                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                  Comment


                    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                    Privatininkų elgesį, priešingai nei valdišką įmonę, yra sunkiau kur kas sunkiau sukontroliuoti. Valdiškoje įmonėje vairuotojas bent turi motyvaciją dirbti, nes žino, kad už prasižengimus jis gali būti nubaustas. Pas privatininką - praktiškai garantuotai "ant popieriaus" gauni minimumą už pusę etato, o turi pats plauti, prižiūrėti autobusą, dirbti nuo ryto iki vakaro. Ir elgtis gali kaip nori, nes įmonės savininkui rūpi tik pelnas, o ne jo pavaldinių kultūra. Pavyzdžių yra Klaipėdoje ir Vilniuje.
                    Na, bet kas verčia tuos vairuotojus dirbti? Dabar geri vairuotojai vertinami, jų trūksta ir mokami pakankamai geri pinigai, ypatingai didžiuosiose miestuose.

                    Comment


                      Nepamirškite, kad kalbate apie privatininkus lietuviško verslo konstekste. T.y., galbūt kitose, o ypač labiau išsivysčiusiose šalyse, privatininkas dirbtų kokybiškiau ir būtų atsakingesnis.
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
                        Nepamirškite, kad kalbate apie privatininkus lietuviško verslo konstekste. T.y., galbūt kitose, o ypač labiau išsivysčiusiose šalyse, privatininkas dirbtų kokybiškiau ir būtų atsakingesnis.
                        Būtent. Ne viskas iš karto pasidaro. Bet kuo tolyn, to tvarkos bus vis labiau ir labiau reikalaujama.

                        Comment


                          Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
                          Nepamirškite, kad kalbate apie privatininkus lietuviško verslo konstekste. T.y., galbūt kitose, o ypač labiau išsivysčiusiose šalyse, privatininkas dirbtų kokybiškiau ir būtų atsakingesnis.
                          Kur bepažiūrėtum, visur yra stiprūs valdiški vežėjai, ir tik tuomet privatininkai turi į ką lygiuotis ir yra kaip iš jų reikalauti. Bet vis tiek V. Europoje vyrauja valdiški vežėjai.

                          Comment


                            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                            Na, bet kas verčia tuos vairuotojus dirbti? Dabar geri vairuotojai vertinami, jų trūksta ir mokami pakankamai geri pinigai, ypatingai didžiuosiose miestuose.
                            Vat iš kažkur tokių atsiranda. O jeigu neatsiranda, tai blogi vairuotojai tiesiog neatleidžiami ir nebaudžiami, kad tik nepabėgtų, mat tada nebus kam dirbti. Šitokiais metodais dirbo Romeksas Vilniuje, kol iš didžiulės įmonės, turėjusios 2-3 priemiestines kryptis liko 3 autobusai (ir, turbūt, vairuotojai), kai turimiems maršrutams reikėjo 6.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                              Vat iš kažkur tokių atsiranda. O jeigu neatsiranda, tai blogi vairuotojai tiesiog neatleidžiami ir nebaudžiami, kad tik nepabėgtų, mat tada nebus kam dirbti. Šitokiais metodais dirbo Romeksas Vilniuje, kol iš didžiulės įmonės, turėjusios 2-3 priemiestines kryptis liko 3 autobusai (ir, turbūt, vairuotojai), kai turimiems maršrutams reikėjo 6.
                              Na bet čia vėl priklauso nuo savivaldybės kuravimo. Tinkamai reagavus į skundus, tokiom įmonėm būtų nutarkuotos vienos vietos, tai beliktų arba susitvarkyt arba perleisti biznį kažkam, kas geriau supranta kaip ta daryti. Reikia pradėti nuo kontrolės griežtininimo, dabar juk ne 1990 metai, kad toleruot tokį apsileidimą.

                              Comment


                                Tai vyko 2012 m. - nereikia ir 90-ųjų Baudų vežėjui prirašyta begalė, bet niekas tuo metu negalėjo jo pakeisti.
                                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                Comment


                                  Šiaulių autobusų maršrutų žemėlapis - http://tinklarastis.nvtka.lt/media/5...auliai_v27.jpg Gavosi labai ištįsęs, nes nuo ir taip nutolusių Einoraičių P4 maršrutas 1 reisu pratęstas iki Pakapės.
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    „Busturo“ kąsnis nukris naujai įstaigai

                                    Šiaulių miesto savivaldybė kuria viešąją įstaigą – viešojo transporto koordinacijos centrą. Planuojama, kad jis kontroliuos pačios Savivaldybės UAB „Busturas“, perims dalį jos funkcijų ir ieškos naujų vežėjų – juos parinks konkurso būdu. Praėjusios kadencijos Taryba iššlavė „mikriukus“ iš miesto, dabartinė į bankrotą gali nustumti savo įmonę. Opozicijos atstovai tikina, kad „kažkam „Busturas“ reikalingas, kad jį parduotų“.

                                    Pasak Šiaulių savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Martyno Šiurkaus, Viešojo transporto koordinacijos centras kontroliuos pačiai Savivaldybei priklausančio keleivių vežėjo, UAB „Busturas“, veiklą ir keleivius, užsiims bilietų platinimu, elektroninio bilieto priežiūra ir analize, organizuos maršrutus.

                                    „Busturas“ turės rūpintis tik keleivių vežimu ir kuo geresniu jų aptarnavimu. Dabar jis daro viską. Nustato maršrutus. Dauguma jų keisti tik 1986 metais. Kiek nusiskundimų dėl vėluojančių ar neatvažiuojančių autobusų? Kas tai kontroliuoja? Pati įmonė kontroliuoja save. Taip negali būti. Norime išvengti galimybių įtarti manipuliacijas“, – naujos įstaigos idėją grindė M. Šiurkus. Jo teigimu, iki šiol už „Busturo“ veiklą buvo atsakingi du Savivaldybės darbuotojai. Įmonės valdyboje, sudarytoje iš penkių asmenų, dalyvauja tik Ekonomikos skyriaus vedėjo pavaduotoja Vida Lašinienė.

                                    Galėtų pritraukti ir užsienio vežėjų

                                    Savivaldybės įsteigtas koordinacijos centras skelbs viešųjų pirkimų konkursą miesto keleivių vežėjui parinkti. Jį laimėtų įmonė, pasiūliusi mažiausią vežimo kainą. Konkurso nugalėtojui būtų mokama už važiavimo kilometrą. M. Šiurkaus teigimu, konkurse dalyvautų ne tik „Busturas“, bet ir kitos lietuvių ar net užsienio vežėjų įmonės. „Kodėl „Busturui“ turi būti suteiktos išskirtinės sąlygos? Dabar jis naudojasi monopolistine padėtimi. Neracionaliai naudojome lėšas. Galbūt kita įmonė mažesnę kainą pasiūlytų? Atsiradus kitoms bendrovėms, „Busturas“ pradės konkuruoti. Pigs paslaugos, – tikino Administracijos direktoriaus pavaduotojas. – Konkurencija vers gerinti savo veiklą, efektyviau laikytis grafikų, nusipirkti daugiau naujų autobusų. Dabar jų amžiaus vidurkis siekia 20 metų.“ Jis pabrėžia, kad toks viešojo transporto modelis egzistuoja ir Klaipėdoje, ir Vakarų Europoje.

                                    <...>

                                    Brangtų bilietai?

                                    UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas sako, kad planas steigti koordinacinį centrą jam nebuvo pateiktas. Nematė ir naujos įstaigos reikalingumą pagrindžiančių ekonominių skaičiavimų. Girdėjęs tik gandus. „Jei kas nors keičiama, paprastai atliekamos studijos, ekonominiai pagrindimai. Nemačiau nieko, su mumis nesitarė. Ir nelabai įsivaizduoju, kokia būtų koordinacinio centro paskirtis? Viską atliekame patys. Tokie koordinaciniai centrai reikalingi, kai rinkoje veikia daug skirtingų vežėjų. Pavyzdys – Klaipėda. Ten nesugebėjo susitvarkyti su daugybe įmonių, todėl įsteigė koordinacinį centrą“, – teigia T. Bielinskas. Jo manymu, nauja įstaiga – nereikalinga. „Busturo“ finansines ataskaitas Savivaldybė tikrinanti kiekvieną mėnesį. Pernai buvę atlikti trys auditai. Be to, T. Bielinsko teigimu, „Busturo“ pervežimo kaina viena mažiausių – didžiuosiuose miestuose kilometras kainuoja apie pusantro euro (apie 5 litus), Šiauliuose – 1,20 euro (4,15 lito). „Bet kokie išbalansavimai gali baigtis bilietų kainų pakilimu. Naujoms įstaigoms reikia pajamų“, – sakė „Busturo“ generalinis direktorius.

                                    Įtaria užslėptą privatizaciją

                                    „Nuvažiavome į pasakų pasaulį, – mano opozicinės Socialdemokratų frakcijos vadovas Justinas Sartauskas. – Įsivaizduokite, kas būtų, jei viešo konkurso „Busturas“ nelaimėtų? Bankrotas. Sukama link privatizacijos. Kažkam „Busturas“ reikalingas, kad jį parduotų“. J. Sartauskas sprendimo projekto, teikiamo Tarybai, dar nebuvo matęs, tačiau koordinacijos centro reikalingumu netiki. Kurti dar vieną įmonę, kuri lėšų neuždirbs, o jas tik išleis, esą nėra reikalo. Be to, bendrovę „Busturas“ jau kontroliuoja Šiaulių savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius, Ekonomikos skyrius, Kontrolės ir audito tarnyba, vežėjų įmonėje įkurta valdyba. „Vienai įmonei reikia antrinės įmonės. Viena įmonė kontroliuos kitą įmonę. Gal tada tokio centro reikia ir „Šiaulių energijai“, „Šiaulių vandenims“, „Gatvių apšvietimui“?“ – klausė buvęs meras.
                                    http://skrastas.lt/?data=2015-06-18&...&id=1434555934

                                    Comment


                                      Šiaip tai nėra gerai, kad pats "Busturas" nustatinėja maršrutus ir grafikus, o savivaldybė tik formaliai pritaria. Tačiau tam nereikia jokios naujos valdiškos kontoros. Pakaktų viešojo transporto skyriaus savivaldybėje su dviem (ne daugiau) gerais (tikrai gerais, o ne biurokratais, nieko apie VT neišmanančiais) specialistais. Jis turėtų užsiimti tik maršrutais, tvarkaraščiais, pervežimų statistika, gyventojų skundais, nuomonių tyrimu ir pan.
                                      Visa kita, t.y. valdininkų ketinimai, kurie aprašyti straipsnyje - demagogija ir pasakos.

                                      Comment


                                        Šiauliuose senjorai nuo 75 metų autobusais važinės nemokamai

                                        Nuo spalio 1d. Šiaulių miesto senjorai, sulaukę 75 ir daugiau metų, miesto autobusais važinės nemokamai. Tokį sprendimą rugpjūčio 27 d. priėmė miesto Taryba. Senjorams reikės tik pasiimti nemokamus vardinius elektroninius bilietus. Tvarką, kaip ir kur senjorams bus išduodami elektroniniai vardiniai bilietai, miesto Taryba tvirtins rugsėjo mėnesį.

                                        Kadangi nėra žinoma, kiek vienkartinių bilietų su 50 ir 80 procentų nuolaida įsigyja Šiaulių miesto senjorai nuo 75 metų amžiaus, tai šiuo metu nėra galimybių tiksliai apskaičiuoti kokios kompensacijos sumos reikės už senjorų įsigytus lengvatinius vienkartinius bilietus. Gyventojų registro duomenimis 75 ir daugiau metų gyventojų Šiauliuose yra 8311.

                                        „Pradedame nuo 75 metų amžiaus ribos. Kai jau galėsime įvertinti pirmąją patirtį, galėsime suskaičiuoti konkretų lėšų poreikį, gal ankstinsime amžiaus ribą, nuo kurios bus taikoma šimtaprocentinė važiavimo miesto transportu lengvata“, – Taryboje kalbėjo administracijos direktoriaus pavaduotojas Martynas Šiurkus.
                                        http://etaplius.lt/siauliuose-senjor...nes-nemokamai/

                                        Comment


                                          Skaitant Vilniaus VT diskusijas prisiminiau vieną jau seniai man galvoje įstrigusį absurdą Šiauliuose. Kas sugalvojo autobusų švieslentėse šalia maršruto numerio pakaitomis rašyti iš kur į kur tas autobusas važiuoja? Tarkime, pietiniame laukiant 12 autobuso galima matyti užrašą „Dainų žiedas“, o po to – „Kuršėnkelio žiedas“ ir t.t. Koks skirtumas, iš kur tas autobusas atvažiuoja? Turėčiau matyti užrašą „Kuršėnkelio žiedas“, o grįžtant atgal – „Dainų žiedas“. Dabar vietoje to, kad švieslentė teiktų informaciją, ji tik klaidina.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X