O tai butent tuo laikotarpiu 1947-1961 m. ar buvo numeruojami autobusai garazineė numeracija,nes kaip matau is siu Laz'u nuotaruku tai galineje autobuso dalyje buvo tik valstybiniai numeriai dideliu sriftu pazymeti?
Garažinis numeris buvo užrašomas autobuso salone. Kada pradėjo rašyti išorėje nežinau.
Kodel neisvaizdus? Seip turbut labiausiai man patiko Traku autosanai tevas kai dirbo traku autobusu parke vazinejo ant autosano seip ziauriai netvarkingi buvo todel visus ir nurase..
Kaip rašoma Vilniaus AP tinklapio http://www.vap.lt/ istorijos skiltyje, 1953 metais 10vnt. ZIS 154 buvo perduota Kaunui. Ar tas gar. nr.1 buvo Vilniškis ar Kauno gautas anksčiau iš gamyklos, neaišku. Aišku tas, kad pagal valst. nr. seriją ЛУ, autobusas registruotas po 1950 05 24.
Gal yra daugiau info iš to laikmečio?
Be to, ar nereiktų mums tuo klausimu susirašyt asmeninėmis žinutėmis, nes galim užflūdint temą.
Dabar būtų įdomu pridėti lietuvišką valstybinę numeraciją – Mettal galėtų gerokai papildyti VAP lentelę. Tiesa, yra šiek tiek sumaišties, nes kai kurių 280-jų buvo pakeisti garažiniai numeriai.
Vaizdinis paneigimas - paskutinis dvigubas Volvo ir dabar dar stovi Alytaus AP garaže Tik šansų, kad jis dar išvažiuos į maršrutus, matyt, jau labai mažai...
Na, rašiau kad "Kautra" paveldėjo ir "dvigubus" Volvo. Man tai keistai atrodo "Kautros" logotipas ant grynai miesto autobuso - matyt šis dar spėjo kelis kartus pervažiuoti Alytų. Nors, įvertinus paskutines "Kautros" investicijas jau nieko keisto - tai jau ne tik tarpmiestiniais ir priemiestiniais maršrutais vežanti kompanija - jau nebesipurto ir atrodytų nuostolingų miestų maršrutų. Aišku, Druskininkų miestas specifinis...
Mano duomenimis Alytaus AP iš švedų gavo šiuos "dvigubus" Volvo(?):
? DAS 081
8 DAS 082
12 DAS 156
13 DAS 413
32 EAB 632
33 EAB 903
Jei, kas papildytų sąrašą, būtų smagu...
Jei stovi garaže, tai ir nemačiau. Kitus matyt pardavė. Tikrai keista, kad ant nevažiuojančio autobuso galo užklijuotas "Kautros" logotipas. Po miestą jis važinėti negalėjo, nes miesto maršrutai buvo užraukti kai tik parką perėmė "Maxima". O ji parką valdė apie 4 metus. Į priemiestį ar tarpmiestį leisti tokio autobuso nėra prasmės.
Jei stovi garaže, tai ir nemačiau. Kitus matyt pardavė. Tikrai keista, kad ant nevažiuojančio autobuso galo užklijuotas "Kautros" logotipas. Po miestą jis važinėti negalėjo, nes miesto maršrutai buvo užraukti kai tik parką perėmė "Maxima". O ji parką valdė apie 4 metus. Į priemiestį ar tarpmiestį leisti tokio autobuso nėra prasmės.
Pirmą kartą šį Volvo pamačiau 2007 vasarą, o paskutinį kartą važiuojantį - dabar jau nebepamenu tiksliai - rodos, 2008 pabaigoje. "Transekstos" duomenimis, paskutinį kartą TA jam atlikta 2008.10.07 ir galiojo iki 2009.04.07, taigi jis važinėjo ir "Kautros" laikais.
Tik tada mane apgavo maršruto numeris "05", kuris ir dabar matyti priekyje - matyt, liko nuo "senų gerų laikų".
O iš tikrujų, kaip papasakojo parko darbuotojai, paskutiniuoju metu šis autobusas vežiojo "Nemateko" darbuotojus - net lentelė už priekinio stiklo išliko
Buvo kalbų, kad "Nematekas" ir norėjo įsigyti šį autobusą, bet jos taip ir liko kalbomis. Dabar su lentele "Nematekas" mačiau jau kitą, parkui tikrai nepriklausantį autobusą.
O šio Volvo likimas miglotas. Vėlgi, pasak parko darbuotojų, jį gan nesunkiai galima vėl paversti važiuojančiu (jei neklystu, dabar jam trūksta greičių dėžės), bet ar tuo kas užsiims, nežinia, nes poreikio turbūt nėra...
Garažinis numeris buvo užrašomas autobuso salone. Kada pradėjo rašyti išorėje nežinau.
Idomu kodel tais laikais garazinius numerius rasydavo ne isoreje o viduje? na aisku ir dabar pvz "bus turo" kai kuriu masinu numeriai rasomi tik viduje..
Vėlgi, pasak parko darbuotojų, jį gan nesunkiai galima vėl paversti važiuojančiu (jei neklystu, dabar jam trūksta greičių dėžės), bet ar tuo kas užsiims, nežinia, nes poreikio turbūt nėra...
Nebent parduoti "Kauno autobusams" ar "Busturui"...
0248 ЛИР, 0577 ЛИР, 1017 ЛИР, 1118 ЛИР, 1471 ЛИР, 1472 ЛИР, 1928 ЛИР. Deja, garaziniu nepamenu. Dabar dar abejoju del 1471 ЛИР ir 1472 ЛИР bei 1470 ЛИР. Ar tai buvo triju autobusu partija? O gal dvieju? Jei dvieju, tuomet 1472 ЛИР nebuvo?
Beje, buvo raudonai baltas Ikarus 280. Numerio serija berods buvo ЛИA? Keista, nes A raide Alytuje lyg ir nenaudota. Galbut tai buvo 9303 ЛИЛ? Pagamintas 1983 m. Bet nurasytas turejo buti apie 1987-88 m. Paskutini karta as ji maciau 1987 m. tuometineje K. Pozelos g. (dabar Pulko g.) laukdamas lietuje autobuso dabar jau nebeegziztuojancioje stoteleje "Vykdomasis komitetas" (panaikinta dar tarybiniais laikais). Ji buvo ten, kur dabar automobiliu aikstele prie "Dzukijos" viesbucio. Tuomet toje vietoje stovejo senas medinis namas, o priesais ji buvo stotele.
Alytaus autobusų parkas – iki 1990m. gauti „Ikarus“ markės autobusai:
(...)
Sąraše trūksta kelių autobusų, bet tikiuosi Jūsų papildymo, ar patikslinimo. Dabar bandau „rekonstruoti“ kaip atrodė Alytaus AP su nauja numeracija.
Ikarus 260:
??? 2508 ЛИН (naujas gar. Nr. 3040)
??? 2509 ЛИН (naujas gar. Nr. 3041)
473 3385 ЛИН
478 3529 ЛИН - Ik-260.27 (naujas gar. Nr. 7112)
404 6507 ЛИН (naujas gar. Nr. 1006)
400* 6509 ЛИН (naujas gar. Nr. 3039)
Ikarus 280:
??? 0577 ЛИР (naujas gar. Nr. 2026)
145* 1017 ЛИР (naujas gar. Nr. 2022)
Be jų, nežinau kokių markių autobusai tai buvo (didžiausia tikimybė, kad ЛАЗ-69x):
457 3009 ЛИН
460 3130 ЛИН
470 3276 ЛИН
447 6087 ЛИН
Dėl 147x ЛИР serijos Ikarus-280.
Esu matęs tik 421 1470 ЛИР (naujas gar. Nr. 2028),
o buvusį 414 - jau tik su naujais numeriais - 2027 ZAC910.
Taigi, galima numanyti, kad 414 ir buvo dar vienas 147x ЛИР (greičiausiai 1471 ЛИР - minimas Al1 pranešime).
P.S. - * pažymėtus garažo numerius pavyko įžvelgti (autobusams jau turint tik naujuosius garažo numerius) kiek neįprastu būdu - jie būdavo išraižyti ant posūkių ir kitų žibintų stikliukų
Aišku, lieka jų sukeitimo su kitais autobusais tikimybė, nes ant 2508 ЛИН (naujas gar. Nr. 3040) buvo stikliukai su 479 (t.y. 3528 ЛИН - Ik-260.27) garažo numeriu - bet, matyt, dėl to, jog pastarasis jau seniau buvo nurašytas (nesu jo matęs su naujais numeriais).
Dar 9 atvejais taip įžiūrėti numeriai sutapo su Vakario pateikta informacija, todėl, manau, tokį būdą galima laikyti gan patikimu
Kaip rašoma Vilniaus AP tinklapio http://www.vap.lt/ istorijos skiltyje, 1953 metais 10vnt. ZIS 154 buvo perduota Kaunui. Ar tas gar. nr.1 buvo Vilniškis ar Kauno gautas anksčiau iš gamyklos, neaišku. Aišku tas, kad pagal valst. nr. seriją ЛУ, autobusas registruotas po 1950 05 24.
Gal yra daugiau info iš to laikmečio?
Be to, ar nereiktų mums tuo klausimu susirašyt asmeninėmis žinutėmis, nes galim užflūdint temą.
Kurie buvo Vilniškiai nežinau. Mano žinios apie Kauno AP prasideda 1957m., kai išsiskyrė ir susikūrė Kauno autobusų parkas ir Kauno taksi parkas (prieš tai vadinosi taksomotorų parkas). Siunčiu ką pavyko sužinoti apie Kauno AP ZIS 154: http://www.failai.lt/vrexrjzb2aop/Ka...IS_154.xls.htm
Kurie buvo Vilniškiai nežinau. Mano žinios apie Kauno AP prasideda 1957m., kai išsiskyrė ir susikūrė Kauno autobusų parkas ir Kauno taksi parkas (prieš tai vadinosi taksomotorų parkas). Siunčiu ką pavyko sužinoti apie Kauno AP ZIS 154: http://www.failai.lt/vrexrjzb2aop/Ka...IS_154.xls.htm
Ačiū už šią info, labai įdomu. Ar nebuvo taip, kad išsiskyrus autobusų ir taksi parkui, numeracija dalinai pasikeitė?
Į Tavo asmeninę žinutę įmečiau papildomos medžiagos.
Ikarus 260:
??? 2508 ЛИН (naujas gar. Nr. 3040)
??? 2509 ЛИН (naujas gar. Nr. 3041)
473 3385 ЛИН
478 3529 ЛИН - Ik-260.27 (naujas gar. Nr. 7112)
404 6507 ЛИН (naujas gar. Nr. 1006)
400* 6509 ЛИН (naujas gar. Nr. 3039)
Ikarus 280:
??? 0577 ЛИР (naujas gar. Nr. 2026)
145* 1017 ЛИР (naujas gar. Nr. 2022)
Be jų, nežinau kokių markių autobusai tai buvo (didžiausia tikimybė, kad ЛАЗ-69x):
457 3009 ЛИН
460 3130 ЛИН
470 3276 ЛИН
447 6087 ЛИН
Dėl 147x ЛИР serijos Ikarus-280.
Esu matęs tik 421 1470 ЛИР (naujas gar. Nr. 2028),
o buvusį 414 - jau tik su naujais numeriais - 2027 ZAC910.
Taigi, galima numanyti, kad 414 ir buvo dar vienas 147x ЛИР (greičiausiai 1471 ЛИР - minimas Al1 pranešime).
P.S. - * pažymėtus garažo numerius pavyko įžvelgti (autobusams jau turint tik naujuosius garažo numerius) kiek neįprastu būdu - jie būdavo išraižyti ant posūkių ir kitų žibintų stikliukų
Aišku, lieka jų sukeitimo su kitais autobusais tikimybė, nes ant 2508 ЛИН (naujas gar. Nr. 3040) buvo stikliukai su 479 (t.y. 3528 ЛИН - Ik-260.27) garažo numeriu - bet, matyt, dėl to, jog pastarasis jau seniau buvo nurašytas (nesu jo matęs su naujais numeriais).
Dar 9 atvejais taip įžiūrėti numeriai sutapo su Vakario pateikta informacija, todėl, manau, tokį būdą galima laikyti gan patikimu
Na ir vėl privėliau klaidų, neveltui sakoma "devynis kartus pamatuok, dešimtą pjauk".
Pirmiausia 418 2509 ЛИН
Sąraše tikrai trūko (dėkui) Tamstos minėtų autobusų, tesiog "pražiopsojau" rankiodamas iš visokių sąsiuvinių. Pataisiau ir sąrašą "viršuje", kad kitų neklaidinti. 6509 ЛИН 100 proc. turėjo 400 numerį.
O štai 0577 ЛИР sužinojau naujai (turėjau tik lietuvišką su naujuoju garažiniu), įdomu koks jo senasis garažinis. Tikėtina tarp 292-414. 2022-ojo senasis 145 - tur būt toks ir buvo. Dėl 414 irgi pritariu -greičiausiai 1471 ЛИР.
457 3009 ЛИН - Laz-695H
460 3130 ЛИН - Laz-695H
470 3276 ЛИН - Laz-699P
447 6087 ЛИН - Laz-699P
Duomenų, kad šitiems Laz'ams buvo suteikti nauji numeriai neturiu, bet turiu kitų.
Ačiū už šią info, labai įdomu. Ar nebuvo taip, kad išsiskyrus autobusų ir taksi parkui, numeracija dalinai pasikeitė?
Į Tavo asmeninę žinutę įmečiau papildomos medžiagos.
Kai suvesiu į kompiuterį duomenis apie parkų atsiskyrimą atsiųsiu numeraciją iki 1957m. Atsiųsiu ir ZIS 155 (laiko klausimas).
Dėl Alytaus Ikarus 280 - 3735 ЛИН. Man atrodo, jei ko nors nepainioju, jog numeris buvo 3537ЛИН.
Ir tai buvo pirmasis Alytaus Ikarus 280 su juodais tureklais, vairuotojo kabina irgi buvo juoda. Ir jei neklystu, su juo vazinejo vairuotojas Podkoritovas.
Comment