Gal žinote, ar sovietmečiu Kaune buvo autobusas, su garažiniu x221? Ir, jei taip, gal atsitiktinai turite nuotrauką?
Garažo numerio 221 turėtojų seka Kauno autobusų parke daugmaž tokia:
1961 m. - 221 78-06 ЛИА - ЛАЗ-695Е
???? m. - 221 17-83 ЛЛА - Ikarus-620 (pakeistas valst. numeris 1975 m.)
1978 m. - 6221 67-98 ЛЛР - Ikarus-260
1987 m. - 3221 46 01 ЛИП - ЛАЗ-695НГ
Paskutiniuosius du esu pats matęs (nors Ikarusą jau tik pusiau nurašytą), o informacija apie ankstesniuosius paimta iš kadaise AutoLiet paskelbtų istorinių sąrašų.
6221 Ikarus-260 (67-98 ЛЛР) dar esu matęs nuotraukoje – kažkokiame viešame stende Kaune, Raudondvario plente. Tikslios vietos nepasižymėjau (vis tik tai nebuvo autobusų parko pastatas ar prieigos). Miglotai prisimenu dvi galimas stendo vietas: daugmaž ties dabartine "Kėdainių g." stotele (važiuojant nuo centro) arba šalia Raudondvario pl. / Panerių g. / Jurbarko g. žiedo (berods, tarp Jurbarko g. ir bevardės šoninės gatvelės ar iškart už jos). Gal atsiras geriau atsimenančių?
Tas stendas buvo saugaus eismo ar panašia, su transportu susijusia, tematika, nes jame kabėjusiose nuotraukose (kiek jų buvo - taip pat nebeprisimenu) gerai ar iš dalies matėsi ir daugiau automobilių numerių. Vienas jų - taip pat Kauno AP ЛАЗ-695Е 71-15 ЛИН, dar Kauno taksi parko "Volga" ГАЗ-24, kurios numerio pabaiga -19 ЛЛЧ ir ГАЗ-53 (ar ГАЗ-52) sunkvežimis su numeriu 35-76 ЛЛР (o galbūt ir latviškas ЛАР)
Taigi, yra tikimybė, kad tos nuotraukos, tarp jų ir 6221, dar gali būti ir kokiuose nors archyvuose...
Automobilio "IFA W50"Vilniaus autobuso parke niekad nebuvo..
Taip, 8005 18 53 ЛИС buvo mažasis sunkvežimis – IFA Multicar 25.
Paskutinį kartą jį mačiau su vandens cisterna; anksčiau, berods, važinėjo ir su bortiniu kėbulu (kaip pirmojoje nuotraukoje).
P.S. Kitus papildymus ir patikslinimus apie man matytą Vilniaus AP ūkinį transportą įkelsiu kada nors vėliau.
Taip, 8005 18 53 ЛИС buvo mažasis sunkvežimis – IFA Multicar 25.
Paskutinį kartą jį mačiau su vandens cisterna; anksčiau, berods, važinėjo ir su bortiniu kėbulu (kaip pirmojoje nuotraukoje).
P.S. Kitus papildymus ir patikslinimus apie man matytą Vilniaus AP ūkinį transportą įkelsiu kada nors vėliau.
Niekad jis nebuvo bortinis.Ji(Multicar M25")buvo nupirktas kaip laistymo automobilis.Tarp kitko ir po siai dienai ant kabinos duru kabinos puikuojasi sena emblema ir garazinis numeris-kada dar sis automobilis priklause ukinei auto kolonai"8"
Niekad jis nebuvo bortinis.Ji(Multicar M25")buvo nupirktas kaip laistymo automobilis.Tarp kitko ir po siai dienai ant kabinos duru kabinos puikuojasi sena emblema ir garazinis numeris-kada dar sis automobilis priklause ukinei auto kolonai"8"
Iš tikrųjų tai AutoLiet pateikė sąrašą autobusų, kurie buvo su viena emblema (Vievio ATĮ), tačiau dislokavosi dvejuose miestuose - Vievyje (keturženklė numeracija, pirmas skaičius - greičiausiai simbolizavo parko (kolonos) numerį ir Trakuose (triženklė numeracija, pagal nutylėjimą - 2 parkas (kolona)). Vievio autobusus dažniausiai matydavau vežančius Kruonio HAE statybininkus. Beja, prieš tai, 1976-1982 metais dar buvo ir senesnė (dviženklė-triženklė) numeraciaja, pvz. pirmasis gautas autobusas 158 (AutoLiet sąraše) prieš tai turėjo Nr.69. Nuo 1983m. numeravimas nusistovėjo, tačiau buvo autobusų mėtymas iš vieno parko į kitą (pvz. 1444>276, 1438>270 ir t.t.). Aišku, visa numeracija dar susimaišiusi su sunkvežimiais. Radau ir keletą nepažymėtų sąraše autobusų - papildysiu vėliau.
Kad būtų įdomiau, papildysiu AutoLiet sąrašą. Retas Vievio ATĮ autobusas nugyveno savo amžių nepakeitęs GN - kaip jau minėjau ATĮ bazavosi 2-juose miestuose (Vievio ir Trakų), todėl numeracija buvo keičiama matyt nuo to, kurioje įmonės parke autobusas parkuodavosi. Įdomu, kad GN numeracija buvo dviženklė-keturženklė. Keturženklėje - pirmas skaičius reiškė ATĮ koloną (miestą). Įtariu, kad 2XXX autobusai galėjo priklausyti ir Lentvariui. Čia mano spėjimas.
Pagal AutoLiet sąrašą (pirmas skaičius) papildau tai ką radau savo užrašuose:
1 69>158
4 71>160
6 66>224
10 1224
11 64>63
13 1226>1445
14 58>2282
15 74>259
16 75>1231
17 63> 218 1980 ЛИА
18 223>1447
19 216>212
20 76>232
21 220>1444
22 68>1225
23 1217>2531
24 1227>1450
25 61>1219
26 1228>1451
28 57>1235
31 1218>1443
32 233
33 67>238
34 1452>239>1229 (?)
35 47>216
36 64>222
37 1221>259
38 1222>1446
39 43>217
40 1224>1448
47 2290>2532
77 1457>286
88 1445>277
95 2528>289
97 1439>271
102 1444>276
106 1438>270
107 2531>292
108 1435>282
110 1447>270
111 (mano duomenimis - 7616 ЛИС turėjo g/n281, o 1449 turėjo v/n7617 ЛИС)
O čia dar keletas autobusų, kurių neradau AutoLiet sąraše: 210 5697 ЛИС
238 8596 ЛИС
1443 9835 ЛИС
284 1814 LLA
??? 1816 LLA
Mano duomenimis Vievio ATĮ(AP?) dar turėjo 2 LAZ699P, keletą lenkiškų (Jeltz ir Autosan) ir Vanhool'ų (sąrašą jų kažkada į tinklapį įdėjau). O gal jie jau tada priklausė Trakams, nes Vievyje autobusų kaip ir neliko.
Ačiū Vakari už Vievio LAZ 695N papildymą, paskutinių numerių neturėjau. Papildžiau savo sarašą (#1380) savo archyve rasta nauja informacija. Vievio ATĮ turėjo kolonas Trakuose ir Lentvaryje. Prie Trakų autobusų, taksi ir sunkvežimių garažinių numerių buvo pridedamas skaičius "1", prie Lentvario skaičius "2". Vievyje buvęs transportas priekyje garažinių numerių skaičiaus neturėjo.
Vievio (Trakų) ATĮ LAZ 695M ir 699R.
P.S. Šį mėnesį "Kautra" pasipildys naujais "Safariais" HD 13 m. ir "Crafteriais".
Comment