Mano sąrašas kol kas aprėpia tik nepriklausomybės laikotarpį. Dėl kai kurių autobusų jau dabar kyla daug nesusipratimų, nes nubraukus kolonos numerį numeriai sutampa su beveik tais pačias metais pagamintais Ikarusais. Ir vėl ten dažnai neatitinka modelis - vienur 260, kitur 280.
Dar kartą prašymas gerb. forumo moderatoriams, jau išsakytas "Viešojo transporto galerijoje"
Jei nesunku, perkelkite į čia pranešimus su daug skaičiukų iš aukščiau minėtos temos ir dar keletą pranešimų iš temos "Viešasis transportas" (tarp 1324 ir 1395 pranešimų).
Jei pranešimai su nuotraukomis, turbūt galima juos dubliuoti su šia tema.
Ačiū
Paskutinis taisė aRa; 2009.10.07, 19:15.
Priežastis: gramatika :)
Siandien kalbejau su "Nautega" Setra atstovu Lietuvoje vadybininku tai jis sakė kad TOKS'as įsigijo 4 klasės comfort Setrų, gal kas matėt ar turit foto?
Vat ir patvirtinimas to, apie ka as buvau uzsimines dar berods pernai, ar pavasari.
Vilniuje buvo keli Ikarusai 260 su baltai raudona dazymo schema.
Jų buvo tikrai nemažai, nors konkrečių numerių beveik neatsimenu, išskyrus Ikarus-280 - 79-55 ллб 1545 ir, jei neklystu, 19-05 лли 3190, kurį atsimenu jau gal kokiais 1986-88 metais patekus į nedidelę avariją prie Kuro aparatūros gamyklos, po kurios, spėju, jis iškart buvo nurašytas...
Žinoma, negaliu guldyt galvos už tai, kaip jie atrodė tik atsiradę Vilniuje, nes tada dar labai mažas buvau Bet kokiais 1985-1987 dalis senųjų Ikarusų buvo dažyti būtent balta - raudona (tiksliau, tamsiai bordo) dažymo schema - kaip ir ankstyvieji tarpmiestiniai Ikarusai.
Apie Alytaus miesto Ikarusu numerius. Turejau pilna ju sarasa, bet kai baigiau mokykla ir isvaziavau studijuoti i Vilniu, viskas pasimete. Todel kelios nuotupos.
Alytuje buvo keli Ikarus 260 su juodais numeriais. Raidziu serija buvo лкб ir лка. Negaliu tiksliai garantuoti, bet kaip per migla pamenu, jog buvo ir bent vienas Ikarus 280 su juodais numeriais.
Ivedus baltus registracijos numerius, pamenu, Alytuje buvo vienas Ikarus 280 (raudonai balta dazymo schema!), kurio numerio serija buvo ЛИА. Veliau Alytuje sunkvezimiams ir autobusams buvo suteikiami numeriai, kuriu seija buvo ЛИН.
Ikarus 260 numeriai:
Tai 4 Ikarus 260 partija, kurie pirmieji "gavo" baltus numerius
33 85 ЛИН
33 86 ЛИН
33 87 ЛИН
33 88 ЛИН
Dabar jau nebepamenu kuris, bet vienas is ju dirbo iki pat Alytaus AP bankroto, kai buvo atsisakyta visu miesto marsrutu ir visi turimi Ikarusai eme rudyti AP teritorijoje, kol buvo parduoti i metalo lauza - apie 2006 m.
Dar buvo
65 10 ЛИН apie 1997 metus perdarytas i minkstaji - uzvirintos 2 ir 3 durys, priekines durys pakeistis i minkstojo seno Ikarus duris, atidaromas rankomis. Pakeisti langai - sudeti langai su 1/4 ventiliacijos langeliais...
70 51 ЛИН
70 52 ЛИН is pradziu dirbo ir mieste ir priemiestyje, bet gal po kokiu metu eksploatacijos pervestas eme vazineti vient tik i priemiesti.
70 53 ЛИН
Berods 1988 m. Alytuje pasibaige serija ЛИН ir pradeti isduoti serijos ЛИР numeriai.
Alytuje buvo vienintelis Ikarus 260 su sios serijos numeriais:
04 41 ЛИР
Beje, jis taip pat buvo perdarytas i minkstaji apie 1997 m. analogiskai 65 10 ЛИН.
Ikarus 280
35 36 ЛИН cia su dideliu ???? taciau tikrai pamenu, kad buvo toks Ikarus 280, kurio numerio pirmasis skaicius buvo 3. Gal 35 38 ЛИН???
Dar buvo berods du (vienas tai tikrai) dvigubas Ikarusas, kurio numerio pirmasis skaicius - 4.
Toliau 71 42 ЛИН ????
73 54 ЛИН ???? pirmasis su placiu juodu moldingu.
Toliau prasidejo ЛИР serija
02 48 ЛИР
05 77 ЛИР
10 17 ЛИР
11 18 ЛИР
14 70 ЛИР
14 71 ЛИР
14 72 ЛИР
19 28 ЛИР, vienintelis su pilkomis dvieju varciu durimis. Ir kartu paskutinis Alytaus Ikarusas. Daugiau jokiu modeliu nauju Ikarusu Alytaus AP nebegavo.
Cia toli grazu ne visi tureti miesto Ikarusai. Tik tie, kuriuos prisiminiau.
Alytuje geriausiais laikais miesto marsrutams buvo priskirta apie 38 vnt. autobusu, kuriu apie 35 darbo dienomis isvaziuodavo i gatves.
Vilniaus AP Ikarusu 260 sarasas (nepilnas, sudarytas 1986-89 m) :
Vėlgi - labai smagu turint pagrindą pildyti ir taisyti
Pabraukta - sutampanti mano ir Vidoq informacija. Paryškinta - tai, ko nebuvo Vidoq sąraše.
{Laužtiniuose skliaustuose} informacija - garažo arba kolonos numeris - kurios negaliu patvirtinti.
Kitko, ko negaliu patvirtinti arba paneigti, ant šono neverčiau
Vėliausius лкг serijos numerius perkėliau prieš ankstesnius ЛИА numerius - pagal analogiją su Ikarus 280. Bet, ar 62 60 ЛИА ir 62 61 ЛИА nebuvo naujesni už 61-xx лкг, nežinau... Ik-260.27 - priemiestinio tipo Ikarus 260.27 su dvivėrėmis (schema 2-2) durimis (kaip Škoda 14Tr ir Solaris troleibusų).
79-69 ллд - negaliu paneigti, kad šis priklausė VAP, tačiau jį esu matęs tik su Vilniaus AMK (auto mokymo kombinato) logotipu, kuris nuo standartinio VAP (ir kitų autobusų parkų bei rajonų tranporto įmonių) ženklo skyrėsi tik tuo, kad po ženklu su užrašu "Vilnius" apačioje dar buvo raidės "AMK"
Čia kilo abejonių, nes man atrodo, kad ir visi nuo 33-07 ллл iki 33-15 ллл buvo Ikarus 260, o ne Ikarus 280, kaip buvo nurodyta ankstesniam Vidoq pranešime, tačiau 100% to tvirtinti negaliu...
Kaip ir Ikarus 280 atveju, čia tik tarybiniai numeriai, t.y. informacija iki kokių 1991 metų. Dar nesugalvojau, ar verta lietuviškus jų numerius (aišku, jau ne visi Ikarusai juos turėjo) prikabinti tiesiog čia ar atskiru sąrašu...
Paskutinis taisė aRa; 2010.03.20, 02:02.
Priežastis: 2010.03.20: pridėtas 12-14 лли
Šiek tiek atgaivinsiu šią temą mano turimais duomenimis apie Ikarusus jau po nepriklausomybės. Ne visur yra mano duomenys - daug kur pildė begalė žmonių (kas pildė, tas žino ). Taigi: garažinis numeris-valstybinis numeris-laidos metai-nurašymo data-pastabos. Gal tai padės lengviau susiorientuoti ir susudaryti pilną sąrašą (su tarybiniais ir lietuviškais numeriais), kaip norėjo aRa. Laukiu papildymų, pataisymų.
Šiek tiek atgaivinsiu šią temą mano turimais duomenimis apie Ikarusus jau po nepriklausomybės. Ne visur yra mano duomenys - daug kur pildė begalė žmonių (kas pildė, tas žino ). Taigi: garažinis numeris-valstybinis numeris-laidos metai-nurašymo data-pastabos. Gal tai padės lengviau susiorientuoti ir susudaryti pilną sąrašą (su tarybiniais ir lietuviškais numeriais), kaip norėjo aRa. Laukiu papildymų, pataisymų.
Reikės kada pabandyt sugretint, tačiau yra vienas BET...
Kažkada, 21 amžiaus pradžioje , VAP pakeitė nemažai garažo numerių,
t.y. naujesni Ikarusai (tiek ilgi, tiek ir trumpi) gavo senesnių autobusų garažo numerius ir atvirkščiai.
Todėl nemažai jų baigė gyvenimą turėdami kitus garažo numerius,nei ką tik gimę
Kodėl taip buvo daroma, sunku pasakyt... Galbūt tai susiję su tais 30 Ikarusų, kuriuos pardavė į Kirovą, bet čia tik spėjimas... Gal kas žino daugiau?
Reikės kada pabandyt sugretint, tačiau yra vienas BET...
Kažkada, 21 amžiaus pradžioje , VAP pakeitė nemažai garažo numerių,
t.y. naujesni Ikarusai (tiek ilgi, tiek ir trumpi) gavo senesnių autobusų garažo numerius ir atvirkščiai.
Todėl nemažai jų baigė gyvenimą turėdami kitus garažo numerius,nei ką tik gimę
Kodėl taip buvo daroma, sunku pasakyt... Galbūt tai susiję su tais 30 Ikarusų, kuriuos pardavė į Kirovą, bet čia tik spėjimas... Gal kas žino daugiau?
Garažiniai VAPo numeriai toms pačioms mašinos keitėsi ne tik XXI a. pradžioje, bet jau ir XX a. paskutiniame dešimtmetyje. Sunku nusakyti priežastis, bet, atrodo, kad šis reiškinys ypač padažnėjo atsiskyrus VAP ir TOKS parkams. Kalbant šia tema, TOKSas savo tarpmiestiniams Ikarus, kurie po atsiskyrimo turėjo naujus garažinius numerius, prieš pervedant kai kurias mašinas į priemiesčio maršrutus, taip pat pakeisdavo garažinius numerius. Ir šiaip tokie reiškiniai nėra nauji - pavyzdžiui, apie 1980 m. Klaipėdos AP pakeitė beveik visų savo mašinų garažinius numerius, įvestos naujos kolonos, bet juk šiaip ar taip tai dažniausiai įmonės vidaus virtuvės reikalas, nors priežastys tam, kaip matyti, čia aptariamiems atvejams buvo visiškai skirtingos.
Garažiniai VAPo numeriai toms pačioms mašinos keitėsi ne tik XXI a. pradžioje, bet jau ir XX a. paskutiniame dešimtmetyje. Sunku nusakyti priežastis, bet, atrodo, kad šis reiškinys ypač padažnėjo atsiskyrus VAP ir TOKS parkams. Kalbant šia tema, TOKSas savo tarpmiestiniams Ikarus, kurie po atsiskyrimo turėjo naujus garažinius numerius, prieš pervedant kai kurias mašinas į priemiesčio maršrutus, taip pat pakeisdavo garažinius numerius. Ir šiaip tokie reiškiniai nėra nauji - pavyzdžiui, apie 1980 m. Klaipėdos AP pakeitė beveik visų savo mašinų garažinius numerius, įvestos naujos kolonos, bet juk šiaip ar taip tai dažniausiai įmonės vidaus virtuvės reikalas, nors priežastys tam, kaip matyti, čia aptariamiems atvejams buvo visiškai skirtingos.
Vienas dalykas - kai visos mašinos gauna naujus garažo numerius, pavyzdžiui, atsiskyrus parkams - taip buvo su TOKS ir nemaža dalimi autobusų parkų, jiems atsiskyrus nuo anksčiau buvusių "tarybinių" autotransporto įmonių (ATĮ).
VAPo atveju buvo kiek kitaip - garažo numeriai buvo sukeičiami vietomis konkrečioms autobusų poroms.
Dažniausiai senesnis autobusas su naujesniojo garažo numeriu buvo nurašomas.
O naujesnis su senesniojo garažo numeriu kartais dar ilgai važinėdavo, o kartais ir nebe.
Taigi, priežastys tokiems keitimams lieka miglotos...
Apie TOKS - išties keli tarpmiestiniai Ikarusai paskutines savo dienas baigė važinėdami priemiesčio maršrutais ir gavę garažo numerius 2xx vietoje buvusių dviženklių (nuo 1 iki 99) - bet tai jau atskiras sąrašas kada nors
Vienas dalykas - kai visos mašinos gauna naujus garažo numerius, pavyzdžiui, atsiskyrus parkams - taip buvo su TOKS ir nemaža dalimi autobusų parkų, jiems atsiskyrus nuo anksčiau buvusių "tarybinių" autotransporto įmonių (ATĮ).
VAPo atveju buvo kiek kitaip - garažo numeriai buvo sukeičiami vietomis konkrečioms autobusų poroms.
Dažniausiai senesnis autobusas su naujesniojo garažo numeriu buvo nurašomas.
O naujesnis su senesniojo garažo numeriu kartais dar ilgai važinėdavo, o kartais ir nebe.
Taigi, priežastys tokiems keitimams lieka miglotos...
Apie TOKS - išties keli tarpmiestiniai Ikarusai paskutines savo dienas baigė važinėdami priemiesčio maršrutais ir gavę garažo numerius 2xx vietoje buvusių dviženklių (nuo 1 iki 99) - bet tai jau atskiras sąrašas kada nors
Išties su tais garažinių keitimais daug abrakadabrų
Bet bendromis pastangomis gal kažkap tą buvusį margą paveikslą galima būtų ištempti į dienos šviesą... Tame tarpe ir į Kirovą išvykusias mašinas...
Išties su tais garažinių keitimais daug abrakadabrų
Bet bendromis pastangomis gal kažkap tą buvusį margą paveikslą galima būtų ištempti į dienos šviesą... Tame tarpe ir į Kirovą išvykusias mašinas...
Mettal, ar turi kažkokį į Kirovą parduotų VAPo autobusų sąrašą - garažo ar valstybinių Nr.?
Comment