Žiūriu jau nuo 1860m Londone orientuotasi i dviejų aukštų autobusus Labai įdomios nuotraukos, ačiū
Tikrai keista, kodel Londonas nuo XIX a. pabaigos jau naudojo dviaukstes viesasias transporto priemones. Nors ziurint retrospektyviai - labai progresyvi strategija tokiam dideliam miestui!
Per Liverpool street station. Kaip jinai mirtinai užsikimš tada koks dėdė duos pinigų ir infrastrukturai suremontuoti. Nors mano akimis žiūrint jokios rimtos kamščių ar prasto transporto problemos pačiame City nėra. Ne taip kaip tarkime Piccadilly sąnkryžoje arba Oxford gatvėje.
PS: Arba cituojant Evening standard:
The worst hotspot is on the southern approach road to the Blackwall Tunnel and the tunnel itself, notorious for trapping thousands of commuters each day in long tailbacks.
Second worst is Trafalgar Square followed by Euston Road at King's Cross - part of the congestion charging ring road.
Fourth on the list is the Strand where traffic grinds to a standstill as it attempts to enter Trafalgar Square.
... nei viena iš karštu vietų nėra Cityje, tai kam investuoti ir vargintis jame kažką keisti ?
Sakai nera? Pabandyk masina atvaziuoti is "suburbu" i City (ar kita centrinio Lndono vieta) ryte. Net ir nesant jokiu kamsciu (tarkim, paryciais) skersai pravaziuoti Londona uztrunka marias laiko vien del to, kad teks pravaziuoti koki milijona sviesoforiniu sankryzu ir apie du simtus tukstanciu roundabout'u (kartais sudvejintu ir su sviesoforais... arba dar kaip nors keistai sumachinuotu). Kartais imu galvoti, kad Londono planavimu ir gatviu tinklo pletra uzsiime sunkus psichikos ligoniai
Man patinka kad Londone eismas vyksta lėtai ir saugiai. Čia tik Vilniuje visi stengiasi įsibėgėt iki 80. Kalbant apie planavimą, reikėtų pagalvoti kada susiformavo gatvių tinklas.
Nesu buvęs Londone, bet jei ten centre sunkus važiuoti automobiliu, tai gerai - skatinama naudotis visuomeniniu transportu, kuris, šiaip ar taip, išvystytas.
O pastatas gražus.
Jonas/John'as šiek tiek persūdo kalbėdamas apie visiškai katastrofiška Londono transporto sistemą. Nereikia pamiršti, kad visa sistema labai sena ir miesto plotas yra milžiniškas. Pavyzdžiui Londono autobusai turi virš 700 maršrutų, Singaporas tik 263, Londone važinėja apie 8000 autobusų, Singapore 3500. (Ir išviso Singaporas atsirado, kai Londonas šventė savo daugiau nei 800 metų istoriją) Tai naturalu, kad mažesnės apimties transporto sistemuose problemų mažiau. Ir niekas mieste nedūsta, traukiniai nėra visuomet perpildyti ir autobusuose nuolatos netrūkstą oro O technika visur genda čia jau fizikos dėsniai.
Kuom Londono transportas užknisa tai tik tuom, kad jis negali atsinaujinti iš karto, nes reiktu uždaryti tam tikras sistemos dalys netrumpam laikui tai padaryti. Ko pasekoje miestas tada tikrai uždūstu. Tai Londoniečiai dabar kenčia savaitgaliais dėl:
Nuotraukoje east cross route A12 ( http://en.wikipedia.org/wiki/East_Cross_Route ), kuris veda is blackwall tunelio i jau mineta north circular :/ Reiktu dar pamineti kad kamstis tikriausiai iki pat north circular nes nuotraukoje vaizdas tik i viena puse, kitoje tas pats iki horizonto. Uzuojauta vairuotojams ten uzstrigusiems.
Paziurekim i zemelapius... Londonas (greitkeliai pazymeti melynai) Atvaizdas
Palyginimui, kai kurie kiti miestai
Los Andzelas Atvaizdas
Bankokas Atvaizdas
Pekinas (atkreipkit demesi, kiek yra ring-road'u... ir visi jie - greitkeliai/greitojo eismo gatves) Atvaizdas
Singapuras Atvaizdas
Madridas Atvaizdas
Kokias isvadas galima daryti?
Na ka ant savo kailio patyriau apie ka John kalbejo. Jau daugiau nei valanda del kamsciu negalima su tarpmiestiniu autobusu is pietu Londono isvaziuoti. Atsitiko kazkokia rimta avarija kelyje ir gatveles siauros, kad autobusui apsisukti reikejo neeiliniu vairuotojo sugebejimu. Bet tai negelbeja, nes uz kitos sankryzos vel i kamsti pakliuvom ir vairuotojas atvirai sako, kad nelabai zino kaip isvaziuoti, tiesiog "na ura" iesko alternatyviu keliu.
P.S: Valio po 2 val. 20 min. kaip isvaziavom is Viktorijos stoties mes isvaziavom is Londono miesto
Na ka ant savo kailio patyriau apie ka John kalbejo. Jau daugiau nei valanda del kamsciu negalima su tarpmiestiniu autobusu is pietu Londono isvaziuoti. Atsitiko kazkokia rimta avarija kelyje ir gatveles siauros, kad autobusui apsisukti reikejo neeiliniu vairuotojo sugebejimu. Bet tai negelbeja, nes uz kitos sankryzos vel i kamsti pakliuvom ir vairuotojas atvirai sako, kad nelabai zino kaip isvaziuoti, tiesiog "na ura" iesko alternatyviu keliu.
P.S: Valio po 2 val. 20 min. kaip isvaziavom is Viktorijos stoties mes isvaziavom is Londono miesto
Prieš 2 metus išvažinėjau iš Vilniaus autobusų stoties iš miesto lygiai 2 valandas, nors avarijų nebuvo, maršrutas taip pat gana plačiomis gatvėmis su mažai šviesaforų (Geležinio vilko, Ukmergės). Beje, jūsų minėti Maskva, Pekinas, Los Andželas turėdami plačias gatves, žiedines sistemas, taip pat dūsta kamščiuose. Reiškia problemos kažkur kitur.
Ne kitur, ne kitur
Pekine nebuvau, nors girdejau apie jo baisius kamscius. Girdejau ir apie "baisius" Bankoko kamscius. Tik yra vienas "bet"... tie kamsciai pasireiskia iprastinio piko metu - ryte ir vakare. Kitu laiku iprastos gatves gal ir kartais pasikemsa, bet greitkeliais ir ziedinemis keliu sistemomis gali persvilpti visa 10+ milijonu miesta per kelias/keliolika minuciu. Londone tai tiesiog fiziskai neimanoma, nes jokios miesto greitkeliu sistemos ten paprasciausiai nera. Net esant visiskai tuscioms gatvems, miesta pravaziuoti skersai uztruktu apie 1,5 valandos, o dienos metu... geriau net nebandyti. Pekine ar Bankoke, esant tuscioms gatvems, (pvz. nakti) visa miesta skersai ar isilgai greitkeliu pravaziuotum per ~15 minuciu. Juk logiska, kad miestas, kuriame nera greitkeliu ir placiu gatviu, bet kas 100 metru stovi sviesoforas ir ziedine sankryza yra maziau patogus, nei miestas su daugybe greitkeliu, estakadu ir viaduku.
Na su tais highway's nėra taip paprasta viskas, daug siaurų gatvių yra pralaidžiau nei vienas greitkelis, kuriuo naktį gali greitai nuvykti kur nori, bet piko metu, kai į jį visi įvažiuoja/išvažiuoja gaunasi susikertantys srautai ir atitinkamai dar didesni kamščiai nei sankryžose su šviesaforais. Grįžtant prie Londono, tai niekur neskubančių šiek tiek snobiškų aristokratų miestas, neįsivaizduoju jo su tokiais greitkeliais kaip JAV ar pietryčių Azijos megapoliai, tuo labiau dar centrinėje dalyje.
Londono požeminę sistemą ir toliau kausto kažkokie mistiniai nesusikalbėjimai tarp įmonių darančių renovacijas ir miesto valdžios (kaip visada vieni kaltina kitus):
sitas A12 jau nuo pat vasaros kencia del Gants Hille esancio ziedo remonto darbu, kurie velniai zino kiek dar vyks... ten pastoviai kamsciai kiekviena vakara...
P.S. ne i tema - cia Eziukas siaip lankesi Leytone ar pastovus gyventojas?
Comment