Apie Visagino miesto viešąjį transportą.
Į Visaginą atvažiavau traukiniu iš Turmanto. Nuo stoties iki miesto yra maždaug 1 km. Kursuoja miesto autobusas. Jo tvarkaraštis yra suderintas su iš Vilniaus atvykstančiais ir į Vilnių išvykstančiais traukiniais, tačiau ne visais. Todėl į miestą teko eiti per mišką pėsčiųjų taku.
"Viešasis transportas" mieste mane pritrenkė!
Visagino miesto transporte klesti visiškas išsigimęs laukinis kapitalizmas.
Miesto gatvėmis vienu žiediniu maršrutu (Taikos pr. – Energetikų g, - Jaunystės g. – Santarvės g. – Parko g. – Kosmoso g. – Taikos pr.) keleivius veža taksi automobiliai.
Tai įvairūs mikroautobusai, turintys 6-8 sėdimas vietas keleiviams. T.y. tiek, kiek gali būti taksi automobilyje. Visi šie mikroautobusai yra su taksi numeriais ir kitais taksi skiriamaisiais ženklais, įmonių pavadinimais ir telefonų numeriais. Tačiau keleivius jie veža pagal maršrutinio taksi principą - nustatytu maršrutu. Tiesa sakant, oficialiai jokio maršruto nėra. Nei vienas taksi automobilis neturi jokios lentelės su maršruto numeriu ar pavadinimu. Vietiniai gyventojai viską ir taip žino.
Dar labiau nustebau, kai pamačiau, kad net ir kai kurie lengvieji automobiliai taksi dirba šioje "sistemoje".
Taksi automobiliuose yra taksometrai, bet jie neįjungti. Kelionė kainuoja 1,5 Lt, aišku, jokių lengvatų nėra. Ir jokių kasos aparatų ar bilietų neišduoda - juk oficialiai tai taksi. Sustoja stotelėse. Galima ir susistabdyti, paprašyti, kad išleistų ne stotelėje. Tačiau keleiviai drausmingi - įlipančius ar išlipančius ne stotelėje per visą buvimo laiką Visagine mačiau tik kelis kartus.
Kursavimo intervalas pribloškė - piko metu jis siekia 10-15 sekundžių. Tai gan ilgas intervalas. Kartais taksi važiuodavo vienas paskui kitą - du, trys ar net keturi. Po to sekdavo ilgesnė pauzė - iki pusės minutės. Ne piko metu intervalas yra apie pusę minutės, minutė. Tačiau kartais irgi važiuodavo pora taksi mikroautobusų vienas paskui kitą. Vakare, matyt, intervalas siekia 2-3 minutes.
Taigi, suskaičiavau, kad keleivius veža apie 30 taksistų. Daugiausia įvairių modifikacijų VW Transporter ir Ford Transit mikorautobusais. Tačiau mačiau ir po viena Fiat Ducato, Renault Traffic, lengvuosius Audi 100 ir VW Passat.
Viena ratą jie apsuka per maždaug 8-10 minučių. Kaip "galinės" tokio žiedinio maršruto stotelės yra "Vilkaragis" ir "Energetikų" (viena paskui kitą maršruto trasoje, žr. žemėlapį ir IAE autobusų schemą).
Jose net ir su keleiviais salone vairuotojai pastoviniuoja apie pusę minutės, minutę. Dažniausiai apsukę kelis žiedus be sustojimo poilsiui. Keleivių skaičius taksi – nuo vieno iki keturių. Kartais važiuoja ir be keleivių. Todėl vidutinis taksi užpildymas keleiviais vieno žiedinio reiso metu yra apie 1-2 keleivius.
Keleiviams paprašius, taksi nukrypsta nuo maršruto ir už tą pačią kainą gali pralėkti, pavyzdžiui, Statybininkų, Vilties ar Veteranų gatve. Jei kiti keleiviai neprieštarauja.
Veža ir į geležinkelio stotį (Taikos pr.). Tik nežinau, ar už tą pačią kainą.
Vis dėlto yra ir tikrųjų taksi automobilių, kurie veža pagal iškvietimus.
Į Visaginą atvažiavau traukiniu iš Turmanto. Nuo stoties iki miesto yra maždaug 1 km. Kursuoja miesto autobusas. Jo tvarkaraštis yra suderintas su iš Vilniaus atvykstančiais ir į Vilnių išvykstančiais traukiniais, tačiau ne visais. Todėl į miestą teko eiti per mišką pėsčiųjų taku.
"Viešasis transportas" mieste mane pritrenkė!
Visagino miesto transporte klesti visiškas išsigimęs laukinis kapitalizmas.
Miesto gatvėmis vienu žiediniu maršrutu (Taikos pr. – Energetikų g, - Jaunystės g. – Santarvės g. – Parko g. – Kosmoso g. – Taikos pr.) keleivius veža taksi automobiliai.
Tai įvairūs mikroautobusai, turintys 6-8 sėdimas vietas keleiviams. T.y. tiek, kiek gali būti taksi automobilyje. Visi šie mikroautobusai yra su taksi numeriais ir kitais taksi skiriamaisiais ženklais, įmonių pavadinimais ir telefonų numeriais. Tačiau keleivius jie veža pagal maršrutinio taksi principą - nustatytu maršrutu. Tiesa sakant, oficialiai jokio maršruto nėra. Nei vienas taksi automobilis neturi jokios lentelės su maršruto numeriu ar pavadinimu. Vietiniai gyventojai viską ir taip žino.
Dar labiau nustebau, kai pamačiau, kad net ir kai kurie lengvieji automobiliai taksi dirba šioje "sistemoje".
Taksi automobiliuose yra taksometrai, bet jie neįjungti. Kelionė kainuoja 1,5 Lt, aišku, jokių lengvatų nėra. Ir jokių kasos aparatų ar bilietų neišduoda - juk oficialiai tai taksi. Sustoja stotelėse. Galima ir susistabdyti, paprašyti, kad išleistų ne stotelėje. Tačiau keleiviai drausmingi - įlipančius ar išlipančius ne stotelėje per visą buvimo laiką Visagine mačiau tik kelis kartus.
Kursavimo intervalas pribloškė - piko metu jis siekia 10-15 sekundžių. Tai gan ilgas intervalas. Kartais taksi važiuodavo vienas paskui kitą - du, trys ar net keturi. Po to sekdavo ilgesnė pauzė - iki pusės minutės. Ne piko metu intervalas yra apie pusę minutės, minutė. Tačiau kartais irgi važiuodavo pora taksi mikroautobusų vienas paskui kitą. Vakare, matyt, intervalas siekia 2-3 minutes.
Taigi, suskaičiavau, kad keleivius veža apie 30 taksistų. Daugiausia įvairių modifikacijų VW Transporter ir Ford Transit mikorautobusais. Tačiau mačiau ir po viena Fiat Ducato, Renault Traffic, lengvuosius Audi 100 ir VW Passat.
Viena ratą jie apsuka per maždaug 8-10 minučių. Kaip "galinės" tokio žiedinio maršruto stotelės yra "Vilkaragis" ir "Energetikų" (viena paskui kitą maršruto trasoje, žr. žemėlapį ir IAE autobusų schemą).
Jose net ir su keleiviais salone vairuotojai pastoviniuoja apie pusę minutės, minutę. Dažniausiai apsukę kelis žiedus be sustojimo poilsiui. Keleivių skaičius taksi – nuo vieno iki keturių. Kartais važiuoja ir be keleivių. Todėl vidutinis taksi užpildymas keleiviais vieno žiedinio reiso metu yra apie 1-2 keleivius.
Keleiviams paprašius, taksi nukrypsta nuo maršruto ir už tą pačią kainą gali pralėkti, pavyzdžiui, Statybininkų, Vilties ar Veteranų gatve. Jei kiti keleiviai neprieštarauja.
Veža ir į geležinkelio stotį (Taikos pr.). Tik nežinau, ar už tą pačią kainą.
Vis dėlto yra ir tikrųjų taksi automobilių, kurie veža pagal iškvietimus.
Comment