Kad ir tik besidubliuojančius, tai būtų vienas didesnių organizacinių pokyčių, nuo nepriklausomybės laikų. Jei sugebėjom atsisakyti troleibusų važiuojančių prospektu, tai gal ir numeraciją pavyks suvienodinti vieną dieną.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešojo transporto maršrutų numeracija
Collapse
X
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimąKad ir tik besidubliuojančius, tai būtų vienas didesnių organizacinių pokyčių, nuo nepriklausomybės laikų. Jei sugebėjom atsisakyti troleibusų važiuojančių prospektu, tai gal ir numeraciją pavyks suvienodinti vieną dieną.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Briedis Rodyti pranešimąO ar tai gerai, kad centrinė gatvė atiduota privačiam transportui, iš jos išgujus viešąjį?Aviate, navigate, communicate
Comment
-
Parašė Mettal Rodyti pranešimąPirmą kartą girdžiu, kad midibusų maršrutai turi savo numeraciją 115 dabar reguliariai dirba ir dideli autobusai, tai gal numerį jo reikia keisti? Apskritai, čia yra labiau sutapimas, nei kažkokia taisyklė: 114/115 yra ex maršrutiniai taksi.
Negaliu pasakyti ar reikia keisti 115 numeri ar ne, nes kaip praeitame komentare rašiau - nesuprantu logikos kodėl tas maršrutas turi būtent tokį numerį ir išvis kokia logika numeruojami pas mus maršrutai. Mano akimis sistemos ir kažkokios logikos visiškai nėra. O šiaip aš pritarčiau pernumeravimui.
Čia kaip ir 18 bei 13 troleibusai. Važiuoja jie iš esmės ten pat, tik vienas važiuoja 2 ar 3 stoteles toliau. Tačiau jie yra 13 ir 18. Ne kokie 18A ir 18B, ar kokie 18 ir 19 (t.y. paeiliui einantys). Dabar pagal numerius tai visiškai skirtingi maršrutai, nors iš esmės tai tas pats maršrutas tik vienas važiuoja sutrumpinta trasa (arba kitas - prailginta).
- 2 patinka
Comment
-
Parašė ssnaiperis Rodyti pranešimą115 maršruto numeris atsirado, nes jis pilnai pakeitė iki tol buvusį analogiško numerio mikroautobusą. Lygiai tas pats ir su 82-u maršrutu
Comment
-
114 ir 115 numeriai priklausė maršrutiniams taksi. Jų numeracija buvo atskira nuo autobusų ir troleibusų. Jeigu jie vis dar važinėtų, tai stotyje turėtume 4 pirmus ir 3 antrus maršrutus.
Kodėl 115? Nes maršrutinis taksi dalinai dubliavo 15 maršrutą (Žolyno g.) Dabar, kai buvo panaikinti maršrutiniai taksi, keleiviams iš esmės pasikeitė tik maršruto darbo režimas - 115-o trasa ir numeris liko tas pats. Kadangi jis su niekuo nesidubliavo, tai ir nuspręsta palikti numerį tokį, koks yra.
114 paėmė dėl to, kad tai gretimas numeris 115-am ir abu prasidėdavo Antakalnio žiede. Ypač dabartine trasa jis dalinai atkartoja 114 maršrutinį taksi, nors pastarasis, ko gero, egzistavo tik ant popieriaus.
Kodėl 116 - čia jau išties neaišku.
Dėl bendros miesto ir priemiesčio numeracijos - o tai kuriems galams keisti dabartinius triženklius miesto numerius? Pirma, priemiestinių maršrutų tokiais numeriais nėra, antra - maršrutai priklauso skirtingoms savivaldybėms su savo numeracija, trečia - kokią tai naudą duos paprastam žmogui? Argumentas, kad "bus tvarkinga numeracija" tinka tik VT entuziastui.
Išvis nelabai suprantu, kodėl yra užsiciklinta ant "midibusų maršrutų numerių", kai tokie iš principo neegzistuoja. Koks skirtumas, kokio dydžio atvažiuos autobusas, kai kaina ir bilietai tie patys? Jeigu keliamas 114, 115, 116 numerių klausimas, kodėl niekam nekyla keisti 13, 14 ir 15 numerius? Juk net trys iš eilės ir dar aptarnaujami išskirtinai midibusais. Visus Transrevio aptarnaujamus maršrutus reikia pernumeruoti? O tai jeigu kurį nors perims kitas vežėjas ir jame turės dirbti didesnės talpos autobusai, tai keisim numerį? 115 irgi reikia keisti, nes ten dirba tiek dideli, tiek maži autobusai. Jau nekalbant apie 89, kurį planuojama aptarnauti elektrobusais. Gal jam kokį 1E numerį duoti ar 111?
Comment
-
Parašė Mettal Rodyti pranešimąIšvis nelabai suprantu, kodėl yra užsiciklinta ant "midibusų maršrutų numerių", kai tokie iš principo neegzistuoja. Koks skirtumas, kokio dydžio atvažiuos autobusas, kai kaina ir bilietai tie patys? Jeigu keliamas 114, 115, 116 numerių klausimas, kodėl niekam nekyla keisti 13, 14 ir 15 numerius? Juk net trys iš eilės ir dar aptarnaujami išskirtinai midibusais. Visus Transrevio aptarnaujamus maršrutus reikia pernumeruoti? O tai jeigu kurį nors perims kitas vežėjas ir jame turės dirbti didesnės talpos autobusai, tai keisim numerį? 115 irgi reikia keisti, nes ten dirba tiek dideli, tiek maži autobusai. Jau nekalbant apie 89, kurį planuojama aptarnauti elektrobusais. Gal jam kokį 1E numerį duoti ar 111?
Dėl 1E tai nenustebčiau jeigu taip pas mus padarytų, nes kažkodėl pas mus numeracija priklauso nuo transporto priemonės tipo (kaip ir tie minėti atskiri numeriai mikroautobusų maršrutams, nors koks skirtumas keleiviui ar ten važiuoja mikroautobusas ar didelis autobusas). Ir to neturi būti, nes išvis nesvarbu ar tai troleibusas ar elektrinis autobusas, ar dyzelinis autobusas, tai maršruto numeris, kuris neturi jokiais atvejais dubliuotis.Paskutinis taisė sleader; 2018.12.24, 14:21.
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąSistema pasiteisino Kaune. Pats esu dažnas Kauno VT naudotojas, tai prie pasikeitimų įpratom labai greitai. Pernumeruojant maršrutą gera mintis yra palikti paskutinį skaičių seną, o pakeisti tik priekinį numerį. Taip Kaune greitai visi priprato, kad 10-as yra šiuo metu 40-as, 11-as virto 31-as, o 16-as į 26.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąTikriausiai tokių yra ir gerokai daugiau, tiesiog visų maršrutų nežinau ir čia kaip pvz.
Net ir tai, kad naktiniai maršrutai įsiterpia per vidurį, nėra problema. Kaune niekam net klausimų nekyla keisti 13N, 14N ar 37N numerius į kokius nors 151N, 152N ir 153N, "kad būtų gražiau". Galų gale, niekas dar nėra svarstęs galimybės naudoti kombinacijos raidė + skaičius. Gautųsi pvz. N1, N2, G1, G2, ... Nereikėtų tada keisti troleibusų numerių - užtektų tik sukeisti greitųjų autobusų skaičių su raide ir pernumeruoti persidengiančius su troleibusais autobusus (t.y. 1-4, 7, 9, 10, 12-21)
Comment
-
Parašė Mettal Rodyti pranešimą
Privežamųjų maršrutų (pagal tai, kad jie išdalinti Transreviui ir jo midibusams) yra daug: 1, 9, 11, 13, 14, 15, 20, 26, 28, 38, 41, 51, 57, 61, 65, 88, 88N, 89, 114, 115, 116. Tai visiems jiems reikėtų keisti numerius? Nematau problemos turėti triženklius 1xx miesto maršrutus ir nematau problemos tame, kad 9 yra 9. Kaip paaiškintumėte 115 maršruto keleiviui, kad jo 115 pernumeravo į kokį 85 vien dėl to, kad 115 yra per didelis numeris? Kad reikia truks plyš užpildyti numeracijos skyles, apie kurių egzistavimą jis net nenutuokia?
Nematau kodėl reikėtų atskirai aiškinti 115 keleiviui, kodėl jo maršruto numeris pasikeitė, jeigu būtų vykdomas bendras visų Vilniaus VT maršrutu pernumeravimas. Lygiai taip kaip buvo 26, po to 26A, buvo tai vienoks maršrutas, po to kitoks, dabar važiuoja 26 visai kitur ir ankstesni jo keleiviai naudojasi kitais maršrutais ir nėra tame jokios problemos. Tai tik skaičius. Pvz. vakar į darba važiavau 21, jeigu pasakys, kad nuo sausio 1 d. reikės važiuoti 33, tai ir važiuosiu 33.
Esminis dalykas kas yra blogai, tai numerių dubliavimasis.
Net ir tai, kad naktiniai maršrutai įsiterpia per vidurį, nėra problema. Kaune niekam net klausimų nekyla keisti 13N, 14N ar 37N numerius į kokius nors 151N, 152N ir 153N, "kad būtų gražiau". Galų gale, niekas dar nėra svarstęs galimybės naudoti kombinacijos raidė + skaičius. Gautųsi pvz. N1, N2, G1, G2, ... Nereikėtų tada keisti troleibusų numerių - užtektų tik sukeisti greitųjų autobusų skaičių su raide ir pernumeruoti persidengiančius su troleibusais autobusus (t.y. 1-4, 7, 9, 10, 12-21)
Galima pernumeruoti tik kai kuriuos, bet jeigu darant didesnį pernumeravimą, tai nėra skirtumo ar keiti kai kuriuos ar visus. Nes kaip ir minėjau 13 ir 18 troleibusai yra nesąmonė. Galėtų būti 18 ir 18A - važiuojantis sutrumpinta trasa, nes tai iš esmės tas pats maršrutas.
- 1 patinka
Comment
-
Išties neaišku kaip su tais T13 ir T18. Turime du žemo dažnio maršrutus, 18, kuris važiuoja du kartus per valandą, bei 13, važiuoja tik ryte ir po to vakare (nuo 9 iki 13 val. nevažiuoja), ir tai tik darbo dienomis. Variantas būtų panaikinti pvz 13, paliekant 18 ir padidinant jo dažnį įmetus kelis naujus troleibusus nes panašu kad nieko gero jog turime du atskirus
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąKaip ir rašiau, kažkokį atskirą privežamųjų maršrutų numeravimą pasiūliau vien todėl, kad į mano siūlomą autobusų maršrutų intervalą (31-100) netelpa visi dabartiniai autobusų maršrutai.
Gali įsiterpti, tačiau pas mus jau padarė naktinius nuo 101 ir viskas logiška bei tvarkinga, nes visi supranta, kad numeris virš 100, nes tai kitoks maršrutas, kurio dienos metu nėra. Čia kaip Vilniuje 88N ir Kaune 37N, tiesiog visi supranta, kad tai ta pačia trasa važiuojantis maršrutas tik važiuojantis naktimis. Tokia N raidės pridėjimo praktika naudojama ne tik pas mus ir yra intuityviai suvokiama.
Galima pernumeruoti tik kai kuriuos, bet jeigu darant didesnį pernumeravimą, tai nėra skirtumo ar keiti kai kuriuos ar visus. Nes kaip ir minėjau 13 ir 18 troleibusai yra nesąmonė. Galėtų būti 18 ir 18A - važiuojantis sutrumpinta trasa, nes tai iš esmės tas pats maršrutas.
Parašė JuliusVNO Rodyti pranešimąIšties neaišku kaip su tais T13 ir T18. Turime du žemo dažnio maršrutus, 18, kuris važiuoja du kartus per valandą, bei 13, važiuoja tik ryte ir po to vakare (nuo 9 iki 13 val. nevažiuoja), ir tai tik darbo dienomis. Variantas būtų panaikinti pvz 13, paliekant 18 ir padidinant jo dažnį įmetus kelis naujus troleibusus nes panašu kad nieko gero jog turime du atskirus
Bendrai imant gaunasi visai neblogas vaizdas, turint omenyje, kad šie maršrutai skirti pramonės rajonų aptarnavimui. Paveikslėlyje žemiau - 2008 m. rugsėjo neišskaidyto 18 maršruto grafikas (mėlyna - reisai iki 2-ojo parko pietų pertraukai; beje, irgi mokęsčių mokėtojų pinigų švaistymas) ir dabartinis bendras 13 ir 18 tvarkaraštis (mėlyni reisai - sutrumpinti iki stotelės Ž. Paneriai).
Paskutinis taisė Mettal; 2018.12.25, 10:43.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimąKoks skirtumas, kad nesikeičia daug metų, aš iš stoties nevažiavau jau senai. Ar dėl to, kad kažkas yra likę nuo sovietinių laikų turi būti priimta, kaip savaime suprantamas dalykas? Aš gal net nežinau, kuo skiriasi 1 nuo 1G. Pasiklausiu žmonių, sako kad 1G yra greitasis, galvoju dar geriau - ekspresas, super greit nuvažiuosiu į oro uostą, bet atsiduriu Santariškėse, bet kaip Resutas minėjo, kokie yra teigiami besidubliuojančios numeracijos aspektai?
Na čia be argumentų, kad nuo seno taip buvo. Nes jei nuo seno taip buvo, kodėl nebėra 44, o atsirado 6G?Paskutinis taisė Al1; 2018.12.26, 17:30.
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Koks skirtumas kiek dubliuojasi? Ar jų būtų vienas ar 10, tai esmės visiškai nekeičia. Mes neturime milijono maršrutų, kad neužtektų skaitmenų maršrutų numeravimui, kurie tilptų švieslentelėje. T.y. technologiškai niekas neriboja ir niekas neverčia jų dubliuoti.
Nėra jokios logikos turėti 1G, 1 ir 1, kurie važiuoja visiškai skirtingomis kryptimis iš tos pačios vietos - Stoties.
Juo labiau, kad šiuo metu yra 6 vnt. "greitųjų" autobusų maršrutų, 18 vnt. troleibusų maršrutų ir 75 vnt. autobusų maršrutų. Iš pastarųjų 3 vnt. numeruoti 114-116, kur berods toks skaičius turėtų reikšti, kad maršrutas midibusais aptarnaujamas, tačiau yra nemažai ir kitų maršrutų aptarnaujamų tais pačiais midibusais. Pvz. tas pats 9 autobuso maršrutas, kur važiuoja labai retai. Kodėl jis ne kažkoks 117 ir kodėl būtent šių maršrutų numeriai prasideda būtent nuo 114, o ne nuo kokio 110 ar 108? Čia suprantu, kad logiškai 101N-105N (ar gal net iki 110) buvo paliktas rezervas naktiniams maršrutams, tik vėlgi nesuprantama kodėl 101N ir kažkoks kitas 101 nesidubliuoja, bet 1G ir 1 jau gali dubliuotis.
Net su rezervais potencialiai maršrutų plėtrai, būtų galima pernumeruoti taip:
1G-10G - greitieji maršrutai (ir nesvarbu kokia transporto priemonė aptarnauja ar troleibusas, ar autobusas, ar elektrinis autobusas, ar dujinis autobusas, ar bėginis tramvajus tai tiesiog greitieji maršrutai)
11-30 - dabartiniai troleibusų maršrutai
31-100 - standartiniai miesto transporto maršrutai dabartiniu atveju aptarnaujami visokių rūšių autobusais
101-110 - N (naktiniams) maršrutams, kuriuos būtų galima aptarnauti ir troleibusais/autobusais.
111-.... - midibusais aptarnaujamiems privežamiems maršrutams.
Visada reikia pagalvoti kaip sistema atrodo ne žinovo, o eilinio nežinančio ir tavęs informacijos klausiančio žmogaus akimis. Ne visi žmonės puikiai žino kas yra troleibusas ir kaip jis gali atrodyti, o kaip negali atrodyti. Jeigu manęs paklaustų kuom važiuoti iš Stoties į Karoliniškes, tai pasakyčiau maršrutu Nr.1, tik čia kažkodėl dar turiu paaiškinti, kad troleibusu, o jei žmogus nėra tikras apie troleibusa, tai dar turiu matai jam pasakyti "jis skiriasi nuo autobuso spalva, bus toks smėlio spalvos su raudonomis juostomis viršuje ir apačioje". Ir dar aišku galiu pasakyti, kad prie Stoties jis stoja kitoje stotelėje, nei kiti maršrutai, kurių numeris irgi 1. Tačiau kadangi aš nesu guru, tai tikrai nežinau ar jam reikia eiti į A ar J, o gal visgi į K stotelę.
Būtent. Kodėl būdamas Vilniaus miesto viešojo transporto keleiviu, dar turi būti ir technikos žinovu, bei "surasti 10 skirtumų" atvažiavusioje transporto priemonėje, kad nustatytum ar tai tau reikiamas transportas. Nes tuomet galime padaryti ir besidubliuojančius Dyzelinių autobusų ir Dujinių autobusų numerius, nes šios transporto priemonės vizualiai irgi skiriasi, bei varomos skirtinga energijos rūšimi.
Juo labiau, kad galime netyčia nusipirkti ir troleibusų su autonomine eiga, kurie sugedus kontaktiniam tinklui į stotelę atvažiuos su nuleistais "ragais". Tai tada jie skaitysis kaip troleibusas ar kaip autobusas, nes skirtumų vizualiai nebus daug. Arba išbandyti elektrinius autobusus, kurie galėtų dalį maršruto važiuoti ten kur yra troleibusų kontaktinis tinklas ir pasikrauti baterijas taip pat, kaip prie tinklo prisijungia ir troleibusai.
Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimąKad ir tik besidubliuojančius, tai būtų vienas didesnių organizacinių pokyčių, nuo nepriklausomybės laikų. Jei sugebėjom atsisakyti troleibusų važiuojančių prospektu, tai gal ir numeraciją pavyks suvienodinti vieną dieną.
Paskutinis taisė Al1; 2018.12.26, 17:50.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Na tiksliai nefiksuoju tokių nuansų, bet esmė, kad kaip ir patvirtinai, šie maršrutai buvo aptarnaujami mažos talpos transporto priemonėmis (ar tai midibusai ar mikroaubusai, maršrutiniai taksi) tai esmės nekeičia, nes dabar važiuoja midibusai. Bet lygiai taip pat ir 9 maršrutas berods buvo aptarnaujamas taip pat, bet jau numeris ne virš 114.
Negaliu pasakyti ar reikia keisti 115 numeri ar ne, nes kaip praeitame komentare rašiau - nesuprantu logikos kodėl tas maršrutas turi būtent tokį numerį ir išvis kokia logika numeruojami pas mus maršrutai. Mano akimis sistemos ir kažkokios logikos visiškai nėra. O šiaip aš pritarčiau pernumeravimui.
Čia kaip ir 18 bei 13 troleibusai. Važiuoja jie iš esmės ten pat, tik vienas važiuoja 2 ar 3 stoteles toliau. Tačiau jie yra 13 ir 18. Ne kokie 18A ir 18B, ar kokie 18 ir 19 (t.y. paeiliui einantys). Dabar pagal numerius tai visiškai skirtingi maršrutai, nors iš esmės tai tas pats maršrutas tik vienas važiuoja sutrumpinta trasa (arba kitas - prailginta).
Kas dėl 13 ir 18 troleibusų, tai yra skirtingi pilnaverčiai maršrutai. Raidėmis būtų tikslinga numeruoti tik atskirais reisais važiuojančius maršrutus, kurie nukrypsta nuo pagrindinės maršruto trasos.
Comment
Comment