Apskritai šioje diskusijoje yra nepakankamai vertinamas tas pastovumo faktorius. Logiška maršrutus numeruoti raidėmis: T – troleibusai, A – autobusai, G – greitieji. Logiška būtų ir kad iš stoties į Naujininkų pusę važiuotų maršrutai, sunumeruoti, tarkim, 51, 52, 53, 54, o ne 3, 4, 41, 42. Logiška, kad į stotį vestų pirmieji 20 maršrutų. Bet visa tai yra prielaidos, kurias galima taikyti pastačius visiškai naują miestą ir modeliuojant, kaip kas būtų lengviau suprantama. Bet 99% pasaulio miestų yra besivystanti struktūra; realybė keičia planus, vieni maršrutai naikinami, kiti kuriami, atsiranda poreikių, kurių anksčiau nebuvo (tarkim, naktiniai autobusai), ir su kiekvienu tokiu pokyčiu dalis tos logikos yra paaukojama pastovumo dėlei. Pastovumas svarbiau gyventojams. Logika atvykusiems. Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešojo transporto maršrutų numeracija
Collapse
X
-
Parašė DArnas Rodyti pranešimą
Kryptis ne visada pasako tai, ko tau reikia. Daug žmonių naudojasi VT trumpiems atstumams ir nevažiuoja iki galinių stotelių, net nežino, kur jos yra. Orientavimasis pagal galines stoteles aktualesnis metro schemose ir pan., kur yra nedaug maršrutų ir jie išsidėstę linijomis. Kartais galinių stotelių rašymas gali net klaidinti, pavyzdžiui, 6 maršrutas Šiauliuose. Pietiniame galima pamatyti "Stotis" ir galvoti, kad tau tiks, nors su 6 iš pietinio niekas į stotį nevažiuoja (maršrutas išsidėstęs dideliu ratu).
Parašė DArnas Rodyti pranešimąApskritai šioje diskusijoje yra nepakankamai vertinamas tas pastovumo faktorius. Logiška maršrutus numeruoti raidėmis: T – troleibusai, A – autobusai, G – greitieji. Logiška būtų ir kad iš stoties į Naujininkų pusę važiuotų maršrutai, sunumeruoti, tarkim, 51, 52, 53, 54, o ne 3, 4, 41, 42. Logiška, kad į stotį vestų pirmieji 20 maršrutų. Bet visa tai yra prielaidos, kurias galima taikyti pastačius visiškai naują miestą ir modeliuojant, kaip kas būtų lengviau suprantama. Bet 99% pasaulio miestų yra besivystanti struktūra; realybė keičia planus, vieni maršrutai naikinami, kiti kuriami, atsiranda poreikių, kurių anksčiau nebuvo (tarkim, naktiniai autobusai), ir su kiekvienu tokiu pokyčiu dalis tos logikos yra paaukojama pastovumo dėlei. Pastovumas svarbiau gyventojams. Logika atvykusiems. Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.
Tokia sistema 1990 įvesta Berlyne, kai susijungus Rytams ir Vakarams, nesidubliuotų numeriai (numeracija nebuvo vientisa). Pvz. 1XX maršrutai yra pagrindiniai, 3XX yra privežamieji, X0X maršrutai važinėja po keletą rajonų iškart, X3X važiuoja po Spandau rajoną; paskutinis skaičius atsitiktinis.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
Tai tada reikia įvesti triženklę numeracija, kur pirmas skaitmuo reikštų kažką tai: ekspresas, paprastas, greitasis, privežamasis ir pan. Bet ar to reikia?
Anksčiau ir stotelės turėdavo vienodus pavadinimus (pvz beveik kiekienam mikrorajone būdavo stotelė "Mokykla"), dabar gi tokių nebeliko, visos pervadintos kitaip. Su numeracija situacija identiška - irgi buvo galima naudoti tuos pačius argumentus, 'kam čia reikia?", "žiopliai kurie neatskiria Antakalnio nuo Justiniškių tegu sėdi namie" ir "prieš užsieniečius nekeliaklupsčiausim".
Pernumeravimą irgi galima padaryti tokiu būdu, kad pokyčiai būtų minimalūs ir skaičiai, kiek įmanoma, nesikeistų.
Pvz: greitiesiems autobusams palikti jų esamus numerius. Besidubliuojantiems vienaženkliams troleibusų maršrutams duoti numerius nuo 21 (antras skaitmuo galėtų išlikti toks pats - 1 virstų į 21, 2 į 22, 3 į 23, 7 į 27). Besidubliuojantiems autobusų maršrutams nuo 1 iki 9 duoti dviženklį numerį su tokiu pat skaičiumi. Autobusams nuo 10 iki 29 - pridėti vienetą prie skaičiaus (iš 10 gautųsi 110). Tokiu būdu liktų gal tik keletas, kurie keistųsi neprognozuojamai.
Aš asmeniškai tai nematau prasmės atskirai skirstyti troleibusų ir autobusų maršrutų. Iš keleivio pusės žiūrint jie yra visiškai vienodi - važiuoja tokiu pat greičiu, stoja tose pat stotelėse, tie patys bilietai ir ta pati kaina.Paskutinis taisė c2h5oh; 2018.10.25, 11:15.
Comment
-
Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.
Comment
-
Absoliučiai daugumai keleivių tokia numeracija, kokia yra dabar yra aiški. Kam neaišku - tegul išsiaiškina. Nieko sudėtingo nėra. Kam keisti tai, kas ir taip suprantama ir aišku daugumai? Daryti tik tam kad daryti ar dėl kelių nesusigaudančių. Taip, žiopliai patys kalti. O užsieniečiai iš viso ne argumentas. Teko nemažai naudotis VT įvairiuose miestuose užsienyje. Yra visaip. Ir tikrai ne dėl užsieniečių jie ten tas numeracijas daro. Gal laikas liautis keliaklūpsčiauti prieš užsieniečius? Taip, dar kartą ir dar kartą tas pats klausimas!
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAbsoliučiai daugumai keleivių tokia numeracija, kokia yra dabar yra aiški. Kam neaišku - tegul išsiaiškina. Nieko sudėtingo nėra. Kam keisti tai, kas ir taip suprantama ir aišku daugumai? Daryti tik tam kad daryti ar dėl kelių nesusigaudančių. Taip, žiopliai patys kalti. O užsieniečiai iš viso ne argumentas. Teko nemažai naudotis VT įvairiuose miestuose užsienyje. Yra visaip. Ir tikrai ne dėl užsieniečių jie ten tas numeracijas daro. Gal laikas liautis keliaklūpsčiauti prieš užsieniečius? Taip, dar kartą ir dar kartą tas pats klausimas!Gerbkite kitų forumo narių nuomones.
Comment
-
Kaune berods prieš metus, buvo pernumeravimas, kad autobusų numeris nesidubliuotų su troleibusų (9» 49, 11»31 ir pan.) Nuo to laiko, stotelių švieslentėse neberašo raidžių, kad A-autobusas ar T-troleibusas, tik išryškina žemagrindį. Po „pertvarkos” žmonės, net ir nepasimetė, bet esmė, kad norint keisti tvarką, reikia nepakeisti pagrindinio skaičiaus, nežinau, kaip Vilniuje, bet Kaune yra nemažai tarpų tarp maršrutų numerių (pvz. 63,65/29,31)
Comment
-
Kaune troleibusų maršrutų mažiau. Autobusų maršrutų numeriuose 1-16 yra "skylių" - nenaudojamų numerių. Nepaisant to, Kaune niekas nepuola pernumeruoti iš karto. Lėtas, ištemptas per 10 ar daugiau metų pernumeravimas gal ir įvyks. Kai autobusų maršrutų 1-16 numerių intervale liks kokie 3-4, tada galima paskutinius likusius pernumeruoti iš karto vienu metu.
Bet Kaune aplamai reikia autobusų maršrutų reformos ir jų sustiprinimo, apjungimo, o sustiprinant, apjungiant, kai kuriuos reikės naikinti. Tada ir galima padaryti pernumeravimą, bet vėlgi, tik intervale 1-20. Likusių pernumeruoti nereikia.
Nes jei taip ir toliau, tai greitai didesne jų dalimi važinės mikrobai 1-2, kartais 3 kartus per valandą. Kam toks VT reikalingas?Paskutinis taisė Al1; 2018.10.26, 07:52.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąLėtas, ištemptas per 10 ar daugiau metų pernumeravimas gal ir įvyks.
Per 1-2 metus kuo besidubliuojantys su troleibusais autobusai pakeitė numerius į laisvus, atitaikytus pagal 1 ar net abiejų skaitmenų panašumą:
9 > 49
10 > 40
11 > 31
12 > 42
13 > 47 (visiškai naujas maršrutas: 13 + 24)
15 > 45
16 > 26
Comment
-
Autobusų numeriai 1-20 intervale atlaisvinami jau nebe pirmus metus - nauji maršrutai gauna dviženklius numerius, o panaikintų maršrutų numerių 1-20 intervale naujiems maršrutams nebeduodama. Beje, pakeisti buvo retai kursuojančių nepagrindinių maršrutų numeriai. O pagrindiniai, tokie kaip 3, 6, 18, dar neliečiami. Tiesa, 10 yra pagrindinis ir jau irgi pernumeruotas. Vadinasi, sekantis etapas bus likusių pernumeravimas. 3->30, 6->66, 18->68, 19->69, 20->60. Keista, kas 67 numerį jau užėmė naujas maršrutas. Tada 17->70. Arba prieš tai bus panaikintas 27G su tik 3 reisais per dieną, arba pernumeruotas, o atsilaisvinęs 27 numeris po kurio laiko atiteks 17.Paskutinis taisė Al1; 2018.10.27, 19:32.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAutobusų numeriai 1-20 intervale atlaisvinami jau nebe pirmus metus - nauji maršrutai gauna dviženklius numerius, o panaikintų maršrutų numerių 1-20 intervale naujiems maršrutams nebeduodama. Beje, pakeisti buvo retai kursuojančių nepagrindinių maršrutų numeriai. O pagrindiniai, tokie kaip 3, 6, 18, dar neliečiami. Tiesa, 10 yra pagrindinis ir jau irgi pernumeruotas. Vadinasi, sekantis etapas bus likusių pernumeravimas. 3->30, 6->66, 18->68, 19->69, 20->60. Keista, kas 67 numerį jau užėmė naujas maršrutas. Tada 17->70. Arba prieš tai bus panaikintas 27G su tik 3 reisais per dieną, arba pernumeruotas, o atsilaisvinęs 27 numeris po kurio laiko atiteks 17.Mano nuotraukas naudoti be mano leidimo DRAUDŽIAMA!!!
Comment
-
Naujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNaujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.Mano nuotraukas naudoti be mano leidimo DRAUDŽIAMA!!!
Comment
-
O jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąNaujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.
Na o Vilniuje daroma priešingai. Veisiami nauji maršrutai tais pačiais numeriais ("G" maršrutų įvedimas - naujausias pavyzdys).
Comment
-
Parašė Mettal Rodyti pranešimą
Numerių erdvė yra laisva ir neribota. Viskas, kas ne 51-59, gali būti naudojama. Ir tai, anot jūsų, laikinai, nes "Kautrai jau užteks penėtis miesto sąskaita". Ar gal aš kažką praleidau ir Lietuvoje yra toks įstatymas, kuris draudžia troleibusų maršrutams suteikti numerius, didesnius už 21?
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
Tiesą sakant, tai, kad Kaunas padarys taip, kaip reikia, manęs visiškai nebestebina (pastaruoju metu taip dažnai atsitinka). Ir tai bus padaryta tyliai ir ramiai, tvarka pamažu atsiras, o niekas net nepastebės. Apokalipsė neįvyks.
Na o Vilniuje daroma priešingai. Veisiami nauji maršrutai tais pačiais numeriais ("G" maršrutų įvedimas - naujausias pavyzdys).
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.
„Labai tikėtina, kad dalis esamos troleibusų kontaktinio tinklo infrastruktūros ateityje gali būti panaudota elektrinių autobusų įkrovimo infrastruktūrai, tad naujasis tokių autobusų tinklas galėtų būti plėtojamas į Šilainius“, – nurodė P. Keras.”Paskutinis taisė Kaunietis Aidas; 2018.10.31, 18:14.
- 1 patinka
Comment
Comment