Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešojo transporto maršrutų numeracija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė DArnas Rodyti pranešimą
    Maršrutai turėtų būti sudėlioti taip, kad ir po keliasdešimt metų įsėdęs žinotum, kur važiuoji
    Nori pasakyti, pernumeravus maršrutus, gali susipainioti ir įsėsti ne į ta? Pats kaltas, kad žioplas, nereikia važinėtis viešuoju transportu, važinėk taksi!!! Comeback is sweet

    Comment


      Parašė DArnas Rodyti pranešimą
      Labai jau didelis burbulas išpūstas su tais numeriais. Pasiūlymai irgi kai kurie tik tam, kad kažką pasiūlyti. Visiškai sutinku su A|1, kad maršrutų sistemos vertė yra maršrutų pastovumas. Nėra VISIŠKAI jokio tikslo pernumeruoti ištisus maršrutus. Maršrutai turėtų būti sudėlioti taip, kad ir po keliasdešimt metų įsėdęs žinotum, kur važiuoji, kaip, pavyzdžiui, yra Šiauliuose. Jeigu jau tikrai iškils tokia problema, kad apklijavus transportą reklamomis žmonės masiškai pradės maišyti autobusus su troleibusais (kuo irgi mažai tikiu), galima TIK troleibusams prirašyti raidę T, pvz., T1, T2. Nu kam reikia, kaip A|1 sako, didinti tą informacinį triukšmą ir surašyti visur tas raides.
      A4 su G4 būtų labai sudėtinga supainioti, kai 4 su G4 arba net 4 su 4G tikrai įmanoma. Daug kas yra gyvenime informacinis triukšmas/perteklinė info, bet šitoje vietoje galima ginčytis, kad iš UX pusės kaip tik įnešama aiški ir vientisa strukūra pridedant raides kur jų nėra su sąlyga kad egzistuoja skaičių dubliavimasis. Bet man iš esmės gerai kaip yra, svarbiausia kad nesugalvotų keisti pačių numerių, kas prasilenktų su bet kokia logika, o turbūt ir sugalvotų tik asmuo, kuris pats nesinaudoja viešuoju transportu.

      Comment


        Raidžių pridėjimas ir yra numerių keitimas. Žiūrėti reikia ir nežiopsoti. O dėl užsieniečių, tai užsieniuose pakanka miestų, kur numeracija vientisa, bet tas pats maršrutas gali turėti kelis trasos variantus, kurie jokiomis raidėmis nežymimi. Ir keleiviui reikia žiūrėti atidžiai, kaip tas konkretus maršrutas konkrečiu laiku važiuoja... Taip kad žiopliai yra patys kalti ir dėl jų numeraciją keisti būtų didžiausia nesąmonė.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Raidžių pridėjimas ir yra numerių keitimas. Žiūrėti reikia ir nežiopsoti. O dėl užsieniečių, tai užsieniuose pakanka miestų, kur numeracija vientisa, bet tas pats maršrutas gali turėti kelis trasos variantus, kurie jokiomis raidėmis nežymimi. Ir keleiviui reikia žiūrėti atidžiai, kaip tas konkretus maršrutas konkrečiu laiku važiuoja... Taip kad žiopliai yra patys kalti ir dėl jų numeraciją keisti būtų didžiausia nesąmonė.
          Užsieniuose pakanka miestų, kur nevažinėja žemagrindžiai autobusai/troleibusai. Taip kad neįgalieji patys kalti ir dėl jų pirkti žemagrindes transporto priemones būtų didžiausia nesąmonė. Ir apskritai, mano laikais vežimais visi važinėjo, tad visi, kurie nemoka kaustyti kanopų, yra durniai!

          P.S. beje Romoje yra apie tūkstantį maršrutų. Nepaisant to - tramvajų numeriai visvien nesidubliuoja su autobusais. Ne dėl to, kad įtikti žiopliams, tiesiog taip jiems tvarkingiau pasirodė.

          Comment


            Nes autobusų maršrutai yra triženkliai ir pirmas skaitmuo žymi tam tikrą autobuso kategoriją - greitasis, paprastas, privežamasis ir pan. Kai tiek daug autobusų maršrutų, aišku, kad reikia triženklės numeracijos, o tramvajams pridėti papildomus skaitmenis - informacinis triukšmas, neduodantis jokios naudos.

            Numeracijos problema egzistuoja tik kai kuriems forumiečiams, o VT keleivių absoliučiai daugumai dabartinė yra suprantama ir aiški. Kam ne - tegul išsiaiškina. Vieną, kitą kartą nuvažiuos ne ten, - žinos.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Nes autobusų maršrutai yra triženkliai ir pirmas skaitmuo žymi tam tikrą autobuso kategoriją - greitasis, paprastas, privežamasis ir pan. Kai tiek daug autobusų maršrutų, aišku, kad reikia triženklės numeracijos, o tramvajams pridėti papildomus skaitmenis - informacinis triukšmas, neduodantis jokios naudos.

              Numeracijos problema egzistuoja tik kai kuriems forumiečiams, o VT keleivių absoliučiai daugumai dabartinė yra suprantama ir aiški. Kam ne - tegul išsiaiškina. Vieną, kitą kartą nuvažiuos ne ten, - žinos.
              Belieka palinkėti stuobriui nepasenti, nes susilpnėjusi rega, klausa bei orientacija ar kita negalia bus tik asmeninė stuobrio problema, neaktuali absoliučiai daugumai, todėl stuobrys bus absoliutus nesąmoningas žioplys, pats kaltas, kad drįsta išeiti į gatves painiotis kitiems po kojomis. Ačiū už dėmesį - su tamsta diskusiją baigiau.

              Comment


                Jei jau kas ant tiek dėl sveikatos neįmato ar neprigirdi, tai tam reikia palydovo. Vienam pavojinga ne tik naudotis VT, bet ir kelio namo galima nesurasti...
                Paskutinis taisė Al1; 2018.10.22, 13:35.

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                  Solaris troleibusai ir autobusai jau yra. Iš priekio žiopli keleiviai nelabai ir atskirs, kuris iš jų triašis troleibusas, o kuris dviašis autobusas. Kaune irgi seniausiai yra troleibusai ir autobusai Solaris su tokiu pačiu kėbulu. Akli ir buki irgi gali neatskirti, jei apklijuoti reklama... Bet kam reikia, per tiek metų priprato ir atskirai, o dėl žioplių - patys kalti.



                  Būtent, kad būtų skausmingas. Ir todėl nereikalingas. Žiopliai patys kalti, o prie užsieniečių reikia mažiausiai taikytis, nes jie tokiais nepilnavertiškumais prieš kitus užsieniečius pas save šalyje nestradalina.
                  Na taip, toks požiūris Lietuvoje įprastas visose srityse, kur reikia galvoti ių kito žmogaus perspektyvos (ne tik maršrutų numeracija, bet ir pvz krypčių žymėjimas keliuose ir panašus ženklinimas). Kam reikia, tas žino. O jeigu kas nesupranta, tai patys kalti. Negi mes dabar perdarinėsime dėl kažkokių žioplių arba, viešpatie apsaugok, užsieniečių. Nesiorientuoji mūsų numeracijoj - sėdėk namie!

                  Su tokia logika, galima išvis apsieiti be maršrutų numeravimo. Kam reikia, tas ir taip žinos į kurį autobusą įlipti. O kiti gali pasiklausti pas vairuotoją. O kam neaišku, tegu sėdi namie.

                  Šitoks kreivas žymėjimas (skaičiais ir spalvomis) turi ir visai realią kainą. Dabar stotelėse daug kur įrenginėjamos tablo su atvažiuojančių maršrutų laiku. Su dabartine maršrutų tvarka, būtina pirkti spalvotus ekranus. Jie yra brangesni, o dišovi modeliai neatsparūs šalčiui (berods prie Zuoko buvo įrengti pigūs ekranai - sugedo visi ir juos greitai nuėmė).

                  Esant vientisai numeravimo tvarkai, būtų galima įrenginėti nespalvotus ekranus.

                  Comment


                    Bėdą vientisoje numeracijoje matau, pvz, užrezervavus 1-6 numerius greitiesiems, nuo 7 prasidėtų troleibusai, tai kas būtų jei kada reiktų 7-to greitojo mašruto ir pan. atvejai? Na, tarkime, troleibusų maršrutų Vilniuje jau nedaugės, bet greitųjų?

                    Comment


                      c2h5oh , Kaune ilgą laiką buvo ne vientisa numeracija, bet LEDiniai nespalvoti tablo ten jau yra dešimt metų. Prieš maršruto. numerį paprasčiausiai būdavo prirašoma raidė, A ir T atitinkamai autobusams ir troleibusams, bei ž žemagrindėms transporto priemonėms. (http://transphoto.ru/photo/229066/?gid=70)
                      Sutinku su Al1. Šitokios masinės pernumeracijos tik įneštų daug daugiau painiavos. Vienas reikalas būtų pridėti skaičių prieš esamą numerį, pvz. dabartinis 1 autobusas taptų 101 ir t.t., o troleibusams numeraciją būtų galima palikti esamą. Bet kai dabar siūloma pernumeruoti 25 maršrutus vien dėl to, kad kažkas painiojasi, tai mega nesąmonė. Vieninteliai maršrutai, kurie išties važiuoja tuo pačiu keliu ilgą laiką, yra A10 ir T10. T10 galėtų tapti T11. Viskas. Prie spaudos rūmų A7 ir T7 turi tik vieną bendrą stotelę, dėl kurios neverta kažko keisti. Stotis kitas reikalas, bet ten dubliuojasi ir greitųjų numeriai su paprastaisias.
                      Na ir niekaip nesuprantu, kodėl negalima pasižiūrėti ne tik į maršruto numerį švieslentėje, bet ir kryptį. O jau Škodą be švieslenčių nuo autobuso neatskirti reikia super sugebėjimų.

                      Comment


                        Kokios problemos pernumeravime jūs čia lygioj vietoj įžvelgiat? Painiava būtų labai trumpa, važinėjantys VT žmonės greit priprastų ir po mėnsesio niekam nebūtų įdomu, koks prieš tai numeris buvo. Man visiškai dzin ar važiuosiu 7, 77 ar 777, svarbu vežtų ten kur reikia ir kuo daugiau žmonių tuo naudotųsi. Paprastumas dar niekam nepakenkė.
                        O ir šiap, dėl savivaldybės darbuotojų mažos kompetencijos, šitą reikėjo nuspręsti anksčiau, turėtume neužilgo naujus, solidžiai atrodančius troleibusus.

                        Comment


                          Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą

                          Na taip, toks požiūris Lietuvoje įprastas visose srityse, kur reikia galvoti ių kito žmogaus perspektyvos (ne tik maršrutų numeracija, bet ir pvz krypčių žymėjimas keliuose ir panašus ženklinimas). Kam reikia, tas žino. O jeigu kas nesupranta, tai patys kalti. Negi mes dabar perdarinėsime dėl kažkokių žioplių arba, viešpatie apsaugok, užsieniečių. Nesiorientuoji mūsų numeracijoj - sėdėk namie!

                          Su tokia logika, galima išvis apsieiti be maršrutų numeravimo. Kam reikia, tas ir taip žinos į kurį autobusą įlipti. O kiti gali pasiklausti pas vairuotoją. O kam neaišku, tegu sėdi namie.

                          Šitoks kreivas žymėjimas (skaičiais ir spalvomis) turi ir visai realią kainą. Dabar stotelėse daug kur įrenginėjamos tablo su atvažiuojančių maršrutų laiku. Su dabartine maršrutų tvarka, būtina pirkti spalvotus ekranus. Jie yra brangesni, o dišovi modeliai neatsparūs šalčiui (berods prie Zuoko buvo įrengti pigūs ekranai - sugedo visi ir juos greitai nuėmė).

                          Esant vientisai numeravimo tvarkai, būtų galima įrenginėti nespalvotus ekranus.
                          Dar kartą kartoju, kad užsienyje mažiausiai rūpinamasi įtikti kitų šalių atvykėliams, nes ne visiems neįtiksi. Kiti gal ir skaityti, rašyti nemoka, ar lotyniškos abėcėlės nepažįsta... Gal laikas pagaliau nepilnavertiškumo kompleksu stradalinti. Jei būtų rimta problema maršrutų numeracija, tai seniausia ji būtų išspręsta. Dabar jos nėra, ją susikuria tik labai maža dalis žmonių. Kai kurie gal ir VT naudojasi kartą metuose ir aplamai nieko nežino apie maršrutus. Tai tokiems niekas nepadės, tik savarankiškas išsiaiškinimas kur kas važiuoja.

                          Dėl spalvotų ekranų - tai jie ateitis, o ne vienspalviai. Beje, šviesos diodų ekranai gali būti ne vienspalviai, o RGB ar netgi RGBW (W-baltas).

                          Comment


                            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                            Kokios problemos pernumeravime jūs čia lygioj vietoj įžvelgiat? Painiava būtų labai trumpa, važinėjantys VT žmonės greit priprastų ir po mėnsesio niekam nebūtų įdomu, koks prieš tai numeris buvo. Man visiškai dzin ar važiuosiu 7, 77 ar 777, svarbu vežtų ten kur reikia ir kuo daugiau žmonių tuo naudotųsi. Paprastumas dar niekam nepakenkė.
                            O ir šiap, dėl savivaldybės darbuotojų mažos kompetencijos, šitą reikėjo nuspręsti anksčiau, turėtume neužilgo naujus, solidžiai atrodančius troleibusus.
                            Pernumeruojant 2-3 maršrutus didelės painiavos nebūtų. Bet pernumeruojant vos ne ketvirtadalį visų maršrutų būtų painiava ir netgi ilga. Dar ir dabar kartais žmonės painiojasi, pavyzdžiui, su 4 ar 6 troleibuso maršrutais, nes po Gedimino pr. rekonstrukcijos jų trasos centre susikeitė vietomis. Anksčiau 4 važiavo J. Basanavičiaus, Pylimo ir Gedimino pr., o dabar važiuoja per Lukiškes. Kai anksčiau taip, kaip 4 važiavo 6 troleibusas. Nors praėjo jau 15 metų...

                            Comment


                              Ar tu juokauji? Yra ir dabar kas vadina Lenino pr., Raudonosios armijos pr. Gal grąžinkim šiuos pavadinimus, bus mažiau painiavos?

                              Comment


                                Dar kartą kartoju, kad nėra jokios maršrutų numeravimo problemos, tai tik kai kurių forumiečių išsigalvojimas.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Dar kartą kartoju, kad nėra jokios maršrutų numeravimo problemos, tai tik kai kurių forumiečių išsigalvojimas.
                                  Nuo kartojimo teiginys teisingesnis nepasidaro. Kaip tik atvirkščiai, pradedi abejoti.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Dar kartą kartoju, kad nėra jokios maršrutų numeravimo problemos, tai tik kai kurių forumiečių išsigalvojimas.
                                    Lieka tik pritarti, kad visada galima surasti dirbtinių problemų net ten, kur jų nėra.

                                    Comment


                                      Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                      c2h5oh , Kaune ilgą laiką buvo ne vientisa numeracija, bet LEDiniai nespalvoti tablo ten jau yra dešimt metų. Prieš maršruto. numerį paprasčiausiai būdavo prirašoma raidė, A ir T atitinkamai autobusams ir troleibusams, bei ž žemagrindėms transporto priemonėms. (http://transphoto.ru/photo/229066/?gid=70)
                                      Šitas pavyzdys iš Kauno, vėlgi, parodo kaip nereikia daryti - švieslentėje rodomas numeris (AŽ-21) nesutampa su numeriu ant autobuso (21). Tokios makalynės neturi būti (žinoma, tai nepaneigia geležinio argumento "kam reikia, tas žino, o kas nesupranta - tegu sėdi namie". Tokio argumento išvis niekuo neįmanoma paneigti).

                                      O korupcionieriams tik geriau, kad dėl numeravimo specifikos būtina pirkti brangias švieslentes ir paskui jas brangiai aptarnauti. Taigi galit būti ramūs, niekas jokio pernumeravimo nesiūlys

                                      Comment


                                        Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                                        c2h5oh ,
                                        Na ir niekaip nesuprantu, kodėl negalima pasižiūrėti ne tik į maršruto numerį švieslentėje, bet ir kryptį.
                                        Kryptis ne visada pasako tai, ko tau reikia. Daug žmonių naudojasi VT trumpiems atstumams ir nevažiuoja iki galinių stotelių, net nežino, kur jos yra. Orientavimasis pagal galines stoteles aktualesnis metro schemose ir pan., kur yra nedaug maršrutų ir jie išsidėstę linijomis. Kartais galinių stotelių rašymas gali net klaidinti, pavyzdžiui, 6 maršrutas Šiauliuose. Pietiniame galima pamatyti "Stotis" ir galvoti, kad tau tiks, nors su 6 iš pietinio niekas į stotį nevažiuoja (maršrutas išsidėstęs dideliu ratu).

                                        Comment


                                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                          Nori pasakyti, pernumeravus maršrutus, gali susipainioti ir įsėsti ne į ta? Pats kaltas, kad žioplas, nereikia važinėtis viešuoju transportu, važinėk taksi!!! Comeback is sweet
                                          Tai BŪTENT kad gali susimaišyti ir įsėsti ne į tą. Naudojimasis VT nėra naudojimasis vienu maršrutu. Gerai, jei aš gyvenu, tarkim, Juodšiliuose, tai man vienodai rodo, ar 82 važiuos, ar 182, ar ABC5. Sužinojau numerį ir laukiu jo. Bet yra begalės persidengiančių trasų. Tarkim, iš tų pačių Juodšilių atvažiuoju į stotį ir noriu pavažiuoti iki Trakų stotelės. Gerai žinau, kad galima važiuoti eile troleibusų maršrutų, dar keliais autobusų maršrutais. Pirmo tinkamo sulaukiu, įsėdu ir važiuoju. Įsivaizduokim, kad pasikeičia koks pusė visų maršrutų. Ką, man dabar gilintis, kur koks konkretus maršrutas važiuoja? Galvoj atnaujinti „duomenų bazę“, kad, va, dabar jau bus nebe T1, T2, T7, T20, o 5, 18, 37, 152? Čia sumaišyti numerius jau nebebūtų žioplumas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X