Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešojo transporto maršrutų numeracija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Apskritai šioje diskusijoje yra nepakankamai vertinamas tas pastovumo faktorius. Logiška maršrutus numeruoti raidėmis: T – troleibusai, A – autobusai, G – greitieji. Logiška būtų ir kad iš stoties į Naujininkų pusę važiuotų maršrutai, sunumeruoti, tarkim, 51, 52, 53, 54, o ne 3, 4, 41, 42. Logiška, kad į stotį vestų pirmieji 20 maršrutų. Bet visa tai yra prielaidos, kurias galima taikyti pastačius visiškai naują miestą ir modeliuojant, kaip kas būtų lengviau suprantama. Bet 99% pasaulio miestų yra besivystanti struktūra; realybė keičia planus, vieni maršrutai naikinami, kiti kuriami, atsiranda poreikių, kurių anksčiau nebuvo (tarkim, naktiniai autobusai), ir su kiekvienu tokiu pokyčiu dalis tos logikos yra paaukojama pastovumo dėlei. Pastovumas svarbiau gyventojams. Logika atvykusiems. Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.

    Comment


      Parašė DArnas Rodyti pranešimą

      Kryptis ne visada pasako tai, ko tau reikia. Daug žmonių naudojasi VT trumpiems atstumams ir nevažiuoja iki galinių stotelių, net nežino, kur jos yra. Orientavimasis pagal galines stoteles aktualesnis metro schemose ir pan., kur yra nedaug maršrutų ir jie išsidėstę linijomis. Kartais galinių stotelių rašymas gali net klaidinti, pavyzdžiui, 6 maršrutas Šiauliuose. Pietiniame galima pamatyti "Stotis" ir galvoti, kad tau tiks, nors su 6 iš pietinio niekas į stotį nevažiuoja (maršrutas išsidėstęs dideliu ratu).
      Kryptis būtų skirta tam, kad atskirti troleibusą nuo autobuso. Čia jau tikrai keleivių problema, jeigu nežino, kur yra galinė maršruto stotelė. Gal tada reikėtų piktogramomis žymėti maršrutus, kad žinotų, į kokį lipti? Dar suprasčiau, kad turistai nežinotų krypties, na bet gyventojams turėtų būti gėda, jeigu nežino kur yra Baltupiai, o kur Saulėtekis.

      Parašė DArnas Rodyti pranešimą
      Apskritai šioje diskusijoje yra nepakankamai vertinamas tas pastovumo faktorius. Logiška maršrutus numeruoti raidėmis: T – troleibusai, A – autobusai, G – greitieji. Logiška būtų ir kad iš stoties į Naujininkų pusę važiuotų maršrutai, sunumeruoti, tarkim, 51, 52, 53, 54, o ne 3, 4, 41, 42. Logiška, kad į stotį vestų pirmieji 20 maršrutų. Bet visa tai yra prielaidos, kurias galima taikyti pastačius visiškai naują miestą ir modeliuojant, kaip kas būtų lengviau suprantama. Bet 99% pasaulio miestų yra besivystanti struktūra; realybė keičia planus, vieni maršrutai naikinami, kiti kuriami, atsiranda poreikių, kurių anksčiau nebuvo (tarkim, naktiniai autobusai), ir su kiekvienu tokiu pokyčiu dalis tos logikos yra paaukojama pastovumo dėlei. Pastovumas svarbiau gyventojams. Logika atvykusiems. Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.
      Na o čia labai pritariu, jeigu jau pernumeruoti, tai tik taip, kad konkreti maršrutų grupė (pvz. 3X) važiuoja į Naująją Vilnią, 4X važiuoja į pietinius miesto priemiesčius (Salininkai, Skaidiškės) ir pan.

      Tokia sistema 1990 įvesta Berlyne, kai susijungus Rytams ir Vakarams, nesidubliuotų numeriai (numeracija nebuvo vientisa). Pvz. 1XX maršrutai yra pagrindiniai, 3XX yra privežamieji, X0X maršrutai važinėja po keletą rajonų iškart, X3X važiuoja po Spandau rajoną; paskutinis skaičius atsitiktinis.

      Comment



        Tai tada reikia įvesti triženklę numeracija, kur pirmas skaitmuo reikštų kažką tai: ekspresas, paprastas, greitasis, privežamasis ir pan. Bet ar to reikia?

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą

          Tai tada reikia įvesti triženklę numeracija, kur pirmas skaitmuo reikštų kažką tai: ekspresas, paprastas, greitasis, privežamasis ir pan. Bet ar to reikia?
          Ar reikia? Tiems, kurie mano, kad dabartinė skaitinė-spalvinė-raidinė-kryptinė numeracija ("raudonas 1", "mėlynas 1" ir žalias "1 G" - trys skirtingi maršrutai, vienas iš jų vykdomas troleibusais, o du autobusais. Raudonas ir mėlynas numeriai dažniausiai naudojami ant transporto priemonių, bet ne visada, o žalias ant transporto priemonių dažniausiai nenaudojamas, bet naudojamas ant stotelių, tablo ir tvarkaraščiuose. "Raudonas 1" dar kartais, bet retai, įvardijamas kaip T1, o "mėlynas 1" kaip A1) yra ok - tada nereikia. Tiems, kurie mano, kad tokios makalynės neturėtų būti - reikia.

          Anksčiau ir stotelės turėdavo vienodus pavadinimus (pvz beveik kiekienam mikrorajone būdavo stotelė "Mokykla"), dabar gi tokių nebeliko, visos pervadintos kitaip. Su numeracija situacija identiška - irgi buvo galima naudoti tuos pačius argumentus, 'kam čia reikia?", "žiopliai kurie neatskiria Antakalnio nuo Justiniškių tegu sėdi namie" ir "prieš užsieniečius nekeliaklupsčiausim".

          Pernumeravimą irgi galima padaryti tokiu būdu, kad pokyčiai būtų minimalūs ir skaičiai, kiek įmanoma, nesikeistų.

          Pvz: greitiesiems autobusams palikti jų esamus numerius. Besidubliuojantiems vienaženkliams troleibusų maršrutams duoti numerius nuo 21 (antras skaitmuo galėtų išlikti toks pats - 1 virstų į 21, 2 į 22, 3 į 23, 7 į 27). Besidubliuojantiems autobusų maršrutams nuo 1 iki 9 duoti dviženklį numerį su tokiu pat skaičiumi. Autobusams nuo 10 iki 29 - pridėti vienetą prie skaičiaus (iš 10 gautųsi 110). Tokiu būdu liktų gal tik keletas, kurie keistųsi neprognozuojamai.

          Aš asmeniškai tai nematau prasmės atskirai skirstyti troleibusų ir autobusų maršrutų. Iš keleivio pusės žiūrint jie yra visiškai vienodi - važiuoja tokiu pat greičiu, stoja tose pat stotelėse, tie patys bilietai ir ta pati kaina.
          Paskutinis taisė c2h5oh; 2018.10.25, 11:15.

          Comment


            Tai pagal ką mes, galų gale, orientuojamės: pagal gyventojus ar atvykėlius? Abiem neįtiksi, nes tai yra skirtingas problemos matymas. Galima rinktis tik vieną. Mano pasirinkimas yra gyventojai.
            Nieko gero, kai ta numeracija vystosi chaotiškai kaip priemiesčių rajonai. Taip, vietiniai prie to prisitaiko ir pripranta, nes neturi kito pasirinkimo. Be į tokius dalykus nėra sudėtinga įvesti tvarkos, nuoseklumo ir logikos. Geriau bus visiems. Vietiniai pripras ir po kurio laiko džiaugsis .

            Comment


              Absoliučiai daugumai keleivių tokia numeracija, kokia yra dabar yra aiški. Kam neaišku - tegul išsiaiškina. Nieko sudėtingo nėra. Kam keisti tai, kas ir taip suprantama ir aišku daugumai? Daryti tik tam kad daryti ar dėl kelių nesusigaudančių. Taip, žiopliai patys kalti. O užsieniečiai iš viso ne argumentas. Teko nemažai naudotis VT įvairiuose miestuose užsienyje. Yra visaip. Ir tikrai ne dėl užsieniečių jie ten tas numeracijas daro. Gal laikas liautis keliaklūpsčiauti prieš užsieniečius? Taip, dar kartą ir dar kartą tas pats klausimas!

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                Absoliučiai daugumai keleivių tokia numeracija, kokia yra dabar yra aiški. Kam neaišku - tegul išsiaiškina. Nieko sudėtingo nėra. Kam keisti tai, kas ir taip suprantama ir aišku daugumai? Daryti tik tam kad daryti ar dėl kelių nesusigaudančių. Taip, žiopliai patys kalti. O užsieniečiai iš viso ne argumentas. Teko nemažai naudotis VT įvairiuose miestuose užsienyje. Yra visaip. Ir tikrai ne dėl užsieniečių jie ten tas numeracijas daro. Gal laikas liautis keliaklūpsčiauti prieš užsieniečius? Taip, dar kartą ir dar kartą tas pats klausimas!
                Lieka Jums visiškai pritarti. Net pirmokai ir tai supratingesni ir nesumaišo nei autobusų nei troleibusų. Jie gali išmokyti visus, kaip atskirti troleibuso numerį nuo autobuso net ir vienodą.
                Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                Comment


                  Kaune berods prieš metus, buvo pernumeravimas, kad autobusų numeris nesidubliuotų su troleibusų (9» 49, 11»31 ir pan.) Nuo to laiko, stotelių švieslentėse neberašo raidžių, kad A-autobusas ar T-troleibusas, tik išryškina žemagrindį. Po „pertvarkos” žmonės, net ir nepasimetė, bet esmė, kad norint keisti tvarką, reikia nepakeisti pagrindinio skaičiaus, nežinau, kaip Vilniuje, bet Kaune yra nemažai tarpų tarp maršrutų numerių (pvz. 63,65/29,31)

                  Comment


                    Kaune troleibusų maršrutų mažiau. Autobusų maršrutų numeriuose 1-16 yra "skylių" - nenaudojamų numerių. Nepaisant to, Kaune niekas nepuola pernumeruoti iš karto. Lėtas, ištemptas per 10 ar daugiau metų pernumeravimas gal ir įvyks. Kai autobusų maršrutų 1-16 numerių intervale liks kokie 3-4, tada galima paskutinius likusius pernumeruoti iš karto vienu metu.
                    Bet Kaune aplamai reikia autobusų maršrutų reformos ir jų sustiprinimo, apjungimo, o sustiprinant, apjungiant, kai kuriuos reikės naikinti. Tada ir galima padaryti pernumeravimą, bet vėlgi, tik intervale 1-20. Likusių pernumeruoti nereikia.
                    Nes jei taip ir toliau, tai greitai didesne jų dalimi važinės mikrobai 1-2, kartais 3 kartus per valandą. Kam toks VT reikalingas?
                    Paskutinis taisė Al1; 2018.10.26, 07:52.

                    Comment


                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Lėtas, ištemptas per 10 ar daugiau metų pernumeravimas gal ir įvyks.
                      Labas rytas, per 10 metų, labas rytas, pernumeravimas galbūt įvyks.
                      Per 1-2 metus kuo besidubliuojantys su troleibusais autobusai pakeitė numerius į laisvus, atitaikytus pagal 1 ar net abiejų skaitmenų panašumą:
                      9 > 49
                      10 > 40
                      11 > 31
                      12 > 42
                      13 > 47 (visiškai naujas maršrutas: 13 + 24)
                      15 > 45
                      16 > 26
                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                      Comment


                        Autobusų numeriai 1-20 intervale atlaisvinami jau nebe pirmus metus - nauji maršrutai gauna dviženklius numerius, o panaikintų maršrutų numerių 1-20 intervale naujiems maršrutams nebeduodama. Beje, pakeisti buvo retai kursuojančių nepagrindinių maršrutų numeriai. O pagrindiniai, tokie kaip 3, 6, 18, dar neliečiami. Tiesa, 10 yra pagrindinis ir jau irgi pernumeruotas. Vadinasi, sekantis etapas bus likusių pernumeravimas. 3->30, 6->66, 18->68, 19->69, 20->60. Keista, kas 67 numerį jau užėmė naujas maršrutas. Tada 17->70. Arba prieš tai bus panaikintas 27G su tik 3 reisais per dieną, arba pernumeruotas, o atsilaisvinęs 27 numeris po kurio laiko atiteks 17.
                        Paskutinis taisė Al1; 2018.10.27, 19:32.

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          Autobusų numeriai 1-20 intervale atlaisvinami jau nebe pirmus metus - nauji maršrutai gauna dviženklius numerius, o panaikintų maršrutų numerių 1-20 intervale naujiems maršrutams nebeduodama. Beje, pakeisti buvo retai kursuojančių nepagrindinių maršrutų numeriai. O pagrindiniai, tokie kaip 3, 6, 18, dar neliečiami. Tiesa, 10 yra pagrindinis ir jau irgi pernumeruotas. Vadinasi, sekantis etapas bus likusių pernumeravimas. 3->30, 6->66, 18->68, 19->69, 20->60. Keista, kas 67 numerį jau užėmė naujas maršrutas. Tada 17->70. Arba prieš tai bus panaikintas 27G su tik 3 reisais per dieną, arba pernumeruotas, o atsilaisvinęs 27 numeris po kurio laiko atiteks 17.
                          Niekas nepernumeruos jokių ten 3, 6 ar 18, nėra reikalo. Jei ir bus naujas troleibuso maršrutas (abejotina) būtų duotas artimiausias tarpas, kuris būtų tarkim 30-as.
                          Mano nuotraukas naudoti be mano leidimo DRAUDŽIAMA!!!

                          Comment


                            Naujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Naujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.
                              Jokių pernumeravimų daugiau nebus, antra kartą sakau tau. Nėra reikalo 3 ir 6 pernumeruoti, nes vargiai ar bus naujų troleibuso maršrutų.
                              Mano nuotraukas naudoti be mano leidimo DRAUDŽIAMA!!!

                              Comment


                                O jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  O jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.
                                  Numerių erdvė yra laisva ir neribota. Viskas, kas ne 51-59, gali būti naudojama. Ir tai, anot jūsų, laikinai, nes "Kautrai jau užteks penėtis miesto sąskaita". Ar gal aš kažką praleidau ir Lietuvoje yra toks įstatymas, kuris draudžia troleibusų maršrutams suteikti numerius, didesnius už 21?
                                  Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Naujas troleibuso maršrutas būtų 3. Aiškiai užsibrėžta pirmas dvi dešimtis erdvės skirti troleibusams, o autobusams - nuo 20 ar 21.Pernumeruos, nes tai daroma tikslingai ir nuoseklia, ir ne per vieną dieną, o per eilę metų. Todėl ir keleiviams mažiau problemų, nes keičiama ne vienu metu visi, o po kelis maršrutų numerius, derinant kartu su maršruto trasos koregavimu ir pan.
                                    Tiesą sakant, tai, kad Kaunas padarys taip, kaip reikia, manęs visiškai nebestebina (pastaruoju metu taip dažnai atsitinka). Ir tai bus padaryta tyliai ir ramiai, tvarka pamažu atsiras, o niekas net nepastebės. Apokalipsė neįvyks.

                                    Na o Vilniuje daroma priešingai. Veisiami nauji maršrutai tais pačiais numeriais ("G" maršrutų įvedimas - naujausias pavyzdys).

                                    Comment


                                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą

                                      Numerių erdvė yra laisva ir neribota. Viskas, kas ne 51-59, gali būti naudojama. Ir tai, anot jūsų, laikinai, nes "Kautrai jau užteks penėtis miesto sąskaita". Ar gal aš kažką praleidau ir Lietuvoje yra toks įstatymas, kuris draudžia troleibusų maršrutams suteikti numerius, didesnius už 21?
                                      Yra toks dalykas kaip sistematiškumas. Jei jau "Kautros" mikrobams išskirta atskira numerių erdvė, tai kodėl troleibusams ir autobusams to negali ir neturi būti? Kodėl keli palaikiai autobusų numeriai turi likti troleibusų numeracijos erdvėje, o naujiems galimiems troleibusų maršrutams turėtų būti suteikiamas koks nors 70 ar 100 numeris? Nes vien tik tai, kad numeriai nesidubliuotų nėra rimtas argumentas keisti numeraciją.

                                      Comment


                                        Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą

                                        Tiesą sakant, tai, kad Kaunas padarys taip, kaip reikia, manęs visiškai nebestebina (pastaruoju metu taip dažnai atsitinka). Ir tai bus padaryta tyliai ir ramiai, tvarka pamažu atsiras, o niekas net nepastebės. Apokalipsė neįvyks.

                                        Na o Vilniuje daroma priešingai. Veisiami nauji maršrutai tais pačiais numeriais ("G" maršrutų įvedimas - naujausias pavyzdys).
                                        Nes Kaune buvo ir yra visai kita situacija su maršrutais ir numeracija. Kaune troleibusai yra pagrindinė VT priemonė, o ne autobusai. Vilniuje gi autobusai laikomi pagrindine priemone, nors dar neseniai buvo ne taip. Be to 1-21 maršrutų autobusų dauguma Vilniuje nėra vaiduokliai, kaip kad Kaune, kur dauguma 1-16 intervalo autobusų buvo arba retai kursuojantys, arba maršrutai jau seniai buvo panaikinti. Vilniuje nėra tik 6 maršruto. Pradėti reikėjo nuo to, jei jau norima Vilniuje atskirti numeraciją, kad nereikėjo atgaivinti 2, 4, 9 maršrutų (kitomis trasomis).

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          O jei reikės naujam troleibusų maršrutui numerio, tai tada ne laikas bus. Aišku, visada galima duoti tuos, kurie yra laisvi. Bet jei tikslas toks, kad numeriai nesidubliuotų, tai geriau iš anksto atlaisvinti numerių erdvė, o tai reiškia, pernumeruoti autobusų maršrutus. Bent jau 3 ir 6, bet su laiku ir 17-19, gal net 20. Va, pramuš pinigus iš ES Linkuvos g. ir Žemaičių plento rekonstrukcijai, atsiras galimybė ir į Šilainius nutiesti troleibusų liniją.
                                          (https://kaunas.kasvyksta.lt/2018/10/...i-i-silainius/) „Visgi sparčiai vystantis elektrinių autobusų gamybai, P. Kero teigimu, tikėtina, kad 15 metų laikotarpiu bus priimtas sprendimas išvis atsisakyti kontaktinio tinklo ir miestą aptarnauti autobusais, todėl plėsti troleibusų kontaktinį tinklą į Šilainius neplanuojama.
                                          „Labai tikėtina, kad dalis esamos troleibusų kontaktinio tinklo infrastruktūros ateityje gali būti panaudota elektrinių autobusų įkrovimo infrastruktūrai, tad naujasis tokių autobusų tinklas galėtų būti plėtojamas į Šilainius“, – nurodė P. Keras.”
                                          Paskutinis taisė Kaunietis Aidas; 2018.10.31, 18:14.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X