Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešojo transporto maršrutų numeracija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įprastiniai numeriai turi išlikti nepakitę, nes visi prie jų yra pripratę nuo senų senovės ir nieko pernumeruoti nereikia.
    Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

    Comment


      Manau, raidinis prefiksas yra visai variantas: T2, A68, G4.

      Comment


        Parašė alga Rodyti pranešimą
        Manau, raidinis prefiksas yra visai variantas: T2, A68, G4.
        Niekas tikrai iš tolumos nežiūrės ar čia T10, ar A10 atvažiavo.
        Idealus variantas tai sujungta ar kaip ji ten vadinasi numeracija. Tada būtų: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8(?) greitieji (daugiau nei 6 dėl naujų greitųjų maršrutų planų) 9 = T1, 10 = T2, 11 = T3, 12 = T4, 13 = T6, 14 = T7, 15 = T9, 16 = T10, 17 = T15, 18 = T16, 19 = T17, 20 = T18, 21 = T19, 22 = T20, 23 = T21, 24 = T21a (mistinis naujas maršrutas)
        25 = A1, (A2 bus naikinamas), 26 = A3, 27 = A4, 28 = A5, 29 = A7, 30 = A8, 31 = A9, 32 = A10, 33 = A11, 34 = A12, 35 = A13, 36 = A14, 37 = A15, 38 = A16, 39 = A17, 40 = A18 ir t.t
        Galima sakyti bet ką, tačiau noras nieko nekeisti ir “mums raidžių užteks” šioje situacijoje yra neadekvatus. Pokyčiai turi būti.

        Comment


          Yra visa tema forume, kur jau daug diskutuota. JUDU gali nemokamai pasiimti info, kaip pakeisti numeraciją su kuo minimalesniu numerių keitimu, kad būtų kuo mažiau painiavos keleiviams

          Viešojo transporto maršrutų numeracija

          Apibendrinantis viską postas, JuliusVNO rašo:
          Išties šis būdas nėra blogas, keisti daug nereikėtų, viso labo pirmus keliolika autobusų numerių, nes yra 18 troleibusų maršrutų. Kadangi numeracijoje yra tarpų (6, 60, 64, 70-72, 79-81, 83-86, 90-113) tai tuos pirmuosius autobusus galima ,,sukaišioti", nėra kažkokios didelės socialinės problemos iš to (ypač tai, kad vos ne pusė visų pirmųjų maršrutų yra kažkokie kartą per valandą važiuojantys į visokius kaimus). G numeracija gali būti atskira, visgi svarbiausi autobusai kad išsiskirtų. Viskas atrodo gerai, tik kyla klausimas ,,o argi žmonės neskiria troleibuso nuo autobuso", tai būtų galima suvienodinti vien dėl bendros tvarkos, nes minėtas atvejis stotyje su trimis 1 maršrutais žmogui, ką tik atvykusiam, gali kiek susukti galvą

          Comment


            Parašė Naujaneriai Rodyti pranešimą
            Įprastiniai numeriai turi išlikti nepakitę, nes visi prie jų yra pripratę nuo senų senovės ir nieko pernumeruoti nereikia.
            Irgi nesąmonė. Kaune seniai buvo palaipsniui pakeisti maršrutų numeriai ir niekas nenumirė. Negi žmogui taip sunku įsidėmėti, kad jo dažniausiai naudojamas 10 autobusas pakeitė numerį į, tarkime, 60? Jeigu jau labai sudėtinga, tuomet troleibusams galima rezervuoti 2xx zoną, taip išlaikant dabartinius numerius, tik pradžioje pridedant dvejetą. Bet nematau tam didelio tikslo, kai besidubliuojančių maršrutų nėra daug.

            Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

            Įprastai triženkliai yra priemiestiniai ar kelias tarifines zonas kertantys maršrutai.
            Vilniuje tokia tvarka jau sugriauta. Pavyzdžiui, 123 nėra privežamasis maršrutas (važiuoja miesto ribose, dubliuoja kitus maršrutus), o 3, 9 ir daug kitų, nors ir numeracijos pradžioje, yra visiškai privežamieji ir pervežimų mieste (turiu omenyje de facto mieste, o ne iki begalybės išplėstose miesto administracinėse ribose) neatlieka.
            Paskutinis taisė digital; 2025.04.06, 20:15. Priežastis: išskaidytas į 2 dalis

            Comment


              Atleiskit, kad rašau antrą pranešimą iš eilės, bet ne kauniečiams pateiksiu Kauno pavyzdį, apie kurį rašiau aukščiau. Prieš turbūt kokius 10 metų, Kaunas pradėjo pervadinti su troleibusais besidubliuojančius autobusų maršrutus:

              9 > 49
              10 > 40
              11 > 31
              12 > 32
              13 > 47
              15 > 45
              16 > 26

              Pokyčiai buvo įvykdyti per kelerius metus, vienu metu buvo pervadinami tik keletas maršrutų vienu metu. Priešingai nei siūlo kai kurie forumo dalyviai, Kaune numeracija nebuvo pertvarkyta iš esmės (tarkime, liko 3 ir 6 autobusai, nes tie troleibusų maršrutų numeriai tuo metu neegzistavo).

              Vilniuje visiškai užtektų tokios pertvarkos. Tai nesukurtų didelės sumaišties, nes tik trys maršrutai (7, 10 ir 21) atlieka pervežimo funkciją de facto mieste, kur yra bent jau teorinė galimybė pasimesti/nepastebėti pakeisto maršruto numerio. Likę yra privežamieji maršrutai, kurie yra dažnai vieninteliai kursuojantys savo trasoje. Prieš numerių pakeitimą reiktų skelbti informacinius pranešimus per garsiakalbius, pakabinti skelbimus stotelėse ir žmonės sužinos apie pokyčius.

              Panaikinti maršrutų dubliavimąsi pirmiausia reikia dėl miesto svečių. Jūs esate VT entuziastai ir lengvai suprantate, kuo autobusas skiriasi nuo troleibuso. Bet paklausykite, kaip absurdiškai skamba paaiškinimas to nežinančiam žmogui (ypač užsieniečiui, kuris žodžio troleibusas galbūt niekada nėra girdėjęs): "Troleibusą nuo autobuso atskirsi pagal spalvą - vienas raudonos ir smėlio spalvos, kitas tik raudonas. Dar galima atskirti pagal tai, ar yra ūsai, bet kartais ir troleibusai važiuoja be ūsų. Grafikuose galima atskirti pagal spalvą - autobusai pažymėti mėlynai, troleibusai raudonai, bet ant pačių transporto priemonių tai visiškai neatsispindi."

              O ir patys miestiečiai keičiasi - jeigu anksčiau žmonės galėdavo gilintis į grafikus, maršrutus ir jų numerius, nes kelionė iš/į darbą dažnai buvo vienintelė pramoga, dabar visi aptekę įspūdžiais, veiklomis, amžinai įlindę į telefonus ir į detales nebekreipia dėmesio. Važinėja identiško modelio Solaris autobusai ir troleibusai, transporto priemonės apskritai panašėja viena į kitą - kuo toliau, tuo paprasčiau bus laukiant 10 autobuso įlipti į 10 troleibusą. Miestai turi būti daromi žmonėms ir keisti pagal žmones, o ne konservuotis, nes kažkas pasimes dėl pakeisto maršruto numerio.

              Lygiai taip ir su bilietais (gerai, kad bent jau Vilniuje pakako proto padaryti paprastą atsiskaitymą kortele autobuse - pridedi kortelę ir važiuoji), ir su maršrutų kryptimis (Kaune apskritai yra kažkoks fetišas slenkančiam tekstui švieslentėse) - ne "Prezidento V. Adamkaus gimnazija", o "Adamkaus gimnazija", ne "Kauno ligoninė (Šilainiai)", o "Šilainių ligoninė". Į parką grįžtantys maršrutai turi būti aiškiai pažymėti nubrauktu maršruto numeriu švieslentėje.

              Comment


                Parašė eigh Rodyti pranešimą

                Lygiai taip ir su bilietais (gerai, kad bent jau Vilniuje pakako proto padaryti paprastą atsiskaitymą kortele autobuse - pridedi kortelę ir važiuoji), ir su maršrutų kryptimis (Kaune apskritai yra kažkoks fetišas slenkančiam tekstui švieslentėse) - ne "Prezidento V. Adamkaus gimnazija", o "Adamkaus gimnazija", ne "Kauno ligoninė (Šilainiai)", o "Šilainių ligoninė". Į parką grįžtantys maršrutai turi būti aiškiai pažymėti nubrauktu maršruto numeriu švieslentėje.
                O kam iš viso tas slenkantis tekstas? Kodėl pavadinimus negalima supaprastinti?
                Vilniuje tai puikiai veikia.
                Pvz: 55 važiuoja į Lazdynų ligoninę, o švieslentėje jokio slenkančio teksto ir Lazdynai.
                Aišku dar liko tokių kaip 15, 18 su Titnago g. ar 69 su Šiltnamių g., tačiau daug kur švieslentėje nurodoma ne paskutinė stotelė, o rajonas/žinoma vieta.
                Kaune galėtų būti pvz: 3 Šilainiai - Panemunė

                Comment


                  Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

                  O kam iš viso tas slenkantis tekstas? Kodėl pavadinimus negalima supaprastinti?
                  Vilniuje tai puikiai veikia.
                  Pvz: 55 važiuoja į Lazdynų ligoninę, o švieslentėje jokio slenkančio teksto ir Lazdynai.
                  Aišku dar liko tokių kaip 15, 18 su Titnago g. ar 69 su Šiltnamių g., tačiau daug kur švieslentėje nurodoma ne paskutinė stotelė, o rajonas/žinoma vieta.
                  Kaune galėtų būti pvz: 3 Šilainiai - Panemunė
                  Tai ir sakau, kad viskas turi būti kuo paprasčiau ir reikia supaprastinti. Iki Šilainiai-Pamemunė gal ir nepavyktų, nes abejuose yra kitų galutinių taškų (Kauno ligoninė, Prūsų g., J. Grušo gimnazija Šilainiuose ir Tilto g., Vaidoto g. ir Onkologinė ligoninė Panemunėje), bet ir "Šilainių ligoninė" tilptų švieslentėje be jokių slinkimų, kaip ir "Adamkaus gimnazija". Juokingai atrodo ir galutinė kryptis "Kauno oro uostas" - į kokį oro uostą dar gali važiuoti 29 miesto autobusas?

                  Comment


                    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

                    O kam iš viso tas slenkantis tekstas? Kodėl pavadinimus negalima supaprastinti?
                    Vilniuje tai puikiai veikia.
                    Pvz: 55 važiuoja į Lazdynų ligoninę, o švieslentėje jokio slenkančio teksto ir Lazdynai.
                    Aišku dar liko tokių kaip 15, 18 su Titnago g. ar 69 su Šiltnamių g., tačiau daug kur švieslentėje nurodoma ne paskutinė stotelė, o rajonas/žinoma vieta.
                    Kaune galėtų būti pvz: 3 Šilainiai - Panemunė
                    Nesutinku dėl rajono krypties rašymo. Vienintelė išimtis kai rajonas turi tik 1 galinę stotelę (pvz: Petrašiūnai, Kaniūkai ir kitos). O Šilainiai nieko nepasako kur važiuoja autobusas. 57 švieslentėje dega Šilainiai, poto žmonės įlipa ir tikisi, kad nuvažiuos iki Šilainių ligoninės, nes gi autobusas važiuoja į Šilainius. Kaip ir 39 į Romainius, 17 irgi į Romainius, bet važiuoja gyliau į rajoną, tačiau ant abiejų rašo "Romainiai". Todėl jei rajone yra kelios galinės, mano nuomone geriau rašyt artimiausio objekto pavadinimą, o ne tiesiog rajono pavadinimą, nes tada aiškiau kaip maršrutas juda tame rajone.
                    Jei gerai atsimenu, tai Lenkijoje teko matyt, kad bent Suvalkuose ant švieslentės užrašyta "Rajonas / Tikslesnė vieta" dviem aukštais.

                    Comment


                      Palaikau, kad užtektų tik pvz tik Šilainiai. Kas nežino kur važiuot, vienodai jiem ar Prūsų g, ar Ligoninė, ar Gimnazija.
                      P.S. Nebe mikriukų laikai kur visas priekis nuklijuotas gatvių ar net PC pavadinimais.
                      P.P.S. Kas nežino kur važiuot, 2025m naudosis greičiausiai programėlėmis ar bent kitų žmonių patarimais.

                      Comment


                        Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

                        Niekas tikrai iš tolumos nežiūrės ar čia T10, ar A10 atvažiavo.
                        Idealus variantas tai sujungta ar kaip ji ten vadinasi numeracija. Tada būtų: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8(?) greitieji (daugiau nei 6 dėl naujų greitųjų maršrutų planų) 9 = T1, 10 = T2, 11 = T3, 12 = T4, 13 = T6, 14 = T7, 15 = T9, 16 = T10, 17 = T15, 18 = T16, 19 = T17, 20 = T18, 21 = T19, 22 = T20, 23 = T21, 24 = T21a (mistinis naujas maršrutas)
                        25 = A1, (A2 bus naikinamas), 26 = A3, 27 = A4, 28 = A5, 29 = A7, 30 = A8, 31 = A9, 32 = A10, 33 = A11, 34 = A12, 35 = A13, 36 = A14, 37 = A15, 38 = A16, 39 = A17, 40 = A18 ir t.t
                        Galima sakyti bet ką, tačiau noras nieko nekeisti ir “mums raidžių užteks” šioje situacijoje yra neadekvatus. Pokyčiai turi būti.
                        Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
                        Niekas tikrai iš tolumos nežiūrės ar čia T10, ar A10 atvažiavo.
                        Idealus variantas tai sujungta ar kaip ji ten vadinasi numeracija. Tada būtų: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8(?) greitieji (daugiau nei 6 dėl naujų greitųjų maršrutų planų) 9 = T1, 10 = T2, 11 = T3, 12 = T4, 13 = T6, 14 = T7, 15 = T9, 16 = T10, 17 = T15, 18 = T16, 19 = T17, 20 = T18, 21 = T19, 22 = T20, 23 = T21, 24 = T21a (mistinis naujas maršrutas)
                        25 = A1, (A2 bus naikinamas), 26 = A3, 27 = A4, 28 = A5, 29 = A7, 30 = A8, 31 = A9, 32 = A10, 33 = A11, 34 = A12, 35 = A13, 36 = A14, 37 = A15, 38 = A16, 39 = A17, 40 = A18 ir t.t
                        Galima sakyti bet ką, tačiau noras nieko nekeisti ir “mums raidžių užteks” šioje situacijoje yra neadekvatus. Pokyčiai turi būti.

                        A34 turi išlikti A34;
                        A35 turi išlikti A35;
                        A36 turi išlikti A36;
                        Visi dabartiniai autobusų ir troleibusų maršrutų numeriai turi išlikti nepakitę.

                        Dubliuojasi mažoji dauguma T1, T2 A1, A2 tik stotyje, bet skiriasi jų stotelės, tad niekaip neįmamoma įlipti ne į tą maršrutą. T7, A7, tik vienoje miesto pusės krypties Spaudos rūmai stotelėje stoja abu, o jeigu link Pašilaičių, Žirmūnų stoja skirtingose stotelėse, tad irgi neįmanoma jokiais būdais jų supainioti, bet tuo pačiu skiriasi transporto priemonių spalva. Jeigu iki šiol dar nieks nebuvo supainiojęs tai reiškia niekaip neįmanoma supainioti.

                        Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                        Comment


                          Į temą: nepamirkšim begalinių Vilniaus reklamų švieslentėse: tai eurovizija, tai parama kažkam, tai kokia šventė. Tai tikrai nepadeda greitai identifikuoti maršruto. Man atrodo, tokie tekstai apsritai pažeidžia švieslenčių info. taisykles.

                          Comment


                            Parašė eigh Rodyti pranešimą
                            Irgi nesąmonė. Kaune seniai buvo palaipsniui pakeisti maršrutų numeriai ir niekas nenumirė. Negi žmogui taip sunku įsidėmėti, kad jo dažniausiai naudojamas 10 autobusas pakeitė numerį į, tarkime, 60? Jeigu jau labai sudėtinga, tuomet troleibusams galima rezervuoti 2xx zoną, taip išlaikant dabartinius numerius, tik pradžioje pridedant dvejetą. Bet nematau tam didelio tikslo, kai besidubliuojančių maršrutų nėra daug.
                            Taip sunku. Pvz. 5G buvo 45, bet prie 5G priprato, nes anksčiau 45 buvo greitasis, tada pavirto lėtuoju, tada pavirto į 5G. 73 buvo 43 greitasis, tad prie naujo numerio pratinosi labai ilgai.

                            Tad tie numeriai, kurie yra naudojamų nuo senų senovės juos palikti įprastus ir geriau naujiems maršrutams suteikti likusius laisvus numerius: A6, A44,
                            A45, A47, A60, A64, A70, A71, A72, A77, A79, 80, A81, A83, A84, A85, A86, A90.

                            Parašė eigh Rodyti pranešimą
                            Vilniuje tokia tvarka jau sugriauta. Pavyzdžiui, 123 nėra privežamasis maršrutas (važiuoja miesto ribose, dubliuoja kitus maršrutus), o 3, 9 ir daug kitų, nors ir numeracijos pradžioje, yra visiškai privežamieji ir pervežimų mieste (turiu omenyje de facto mieste, o ne iki begalybės išplėstose miesto administracinėse ribose) neatlieka.
                            123 skaitosi privežamuoju.

                            Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                            Comment


                              Parašė Naujaneriai Rodyti pranešimą

                              Taip sunku. Pvz. 5G buvo 45, bet prie 5G priprato, nes anksčiau 45 buvo greitasis, tada pavirto lėtuoju, tada pavirto į 5G. 73 buvo 43 greitasis, tad prie naujo numerio pratinosi labai ilgai.

                              Tad tie numeriai, kurie yra naudojamų nuo senų senovės juos palikti įprastus ir geriau naujiems maršrutams suteikti likusius laisvus numerius: A6, A44,
                              A45, A47, A60, A64, A70, A71, A72, A77, A79, 80, A81, A83, A84, A85, A86, A90.


                              123 skaitosi privežamuoju.
                              Nieko nesuprantu ką parašėte, prie ko čia tas 5G ar 73? Jų juk nereikia keisti, kalbama viso labo apie kelis autobusų maršrutus, kurie dubliuojasi su troleibusais - 1, 2, 3 ir t. t.

                              123 galima skaityti kaip nori, bet tai nėra privežamasis, lygiai kaip į pietinius priemiesčius važiuojantys maršrutai neįsipaišo į dviženklių numerių kontekstą.

                              Comment


                                Parašė Naujaneriai Rodyti pranešimą
                                A34 turi išlikti A34;
                                A35 turi išlikti A35;
                                A36 turi išlikti A36;
                                Visi dabartiniai autobusų ir troleibusų maršrutų numeriai turi išlikti nepakitę.
                                Ne, neturi. Numeriai ne ant akmens išraižyti.

                                Comment


                                  Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

                                  Ne, neturi. Numeriai ne ant akmens išraižyti.
                                  Teisingai, keisti reikia!

                                  Comment


                                    Parašė eigh Rodyti pranešimą

                                    Nieko nesuprantu ką parašėte, prie ko čia tas 5G ar 73? Jų juk nereikia keisti, kalbama viso labo apie kelis autobusų maršrutus, kurie dubliuojasi su troleibusais - 1, 2, 3 ir t. t.

                                    123 galima skaityti kaip nori, bet tai nėra privežamasis, lygiai kaip į pietinius priemiesčius važiuojantys maršrutai neįsipaišo į dviženklių numerių kontekstą.
                                    Tiek troleibusai, tiek autobusai važiuoja skirtingomis gatvėmis su skirtingais numeriais, tad niekaip neįlipsi ne į tą transporto priemonę.

                                    T1 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T2 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T3 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T4 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T6 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T7 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T9 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T10 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T12 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T15 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T16 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T17 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T18 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T19 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T20 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?
                                    T21 - su kuo ir kokiose gatvėse dubliuojasi?


                                    Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                                    Comment


                                      Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

                                      Teisingai, keisti reikia!
                                      Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
                                      Ne, neturi. Numeriai ne ant akmens išraižyti.
                                      Visų numerių keisti NEREIKIA, nes nevisi numeriai važiuoja tomis pačiomis gatvėmis, o važiuoja skirtingomis gatvėmis. Dauguma numerių net nesidubliuoja.
                                      Gerbkite kitų forumo narių nuomones.

                                      Comment


                                        Tai nieks ir nekalba, apie visų numerių keitimą. Jei jau nori įsijungti į diskusiją, tai paskaityk daugiau, ne tik paskutinį pranešimą.

                                        Comment


                                          Parašė Naujaneriai Rodyti pranešimą



                                          Visų numerių keisti NEREIKIA, nes nevisi numeriai važiuoja tomis pačiomis gatvėmis, o važiuoja skirtingomis gatvėmis. Dauguma numerių net nesidubliuoja.
                                          Galima tiesiog be jokios tvarkos daryti ir tada pas mus pirmoje eilutėje bus autobusas važiuojantis į sodus miesto pietuose kas pusvalandį.
                                          Mano supratimu geriau būtų sukurti bent kažkokią tvarką, kad būtų hierarchija. Nuo “stuburinių” iki privežamųjų.
                                          Tada pvz pirmais eina dabartiniai G maršrutai, po to viskas išsidėsto bendra tvarka nepriklausomai nuo to ar tai autobusas, ar troleibusas. O numeraciją užbaigia privežamieji maršrutai irgi nepriklausomai nuo TP.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X