Tik keista, kodėl niekas nedaroma? Nei metro, nei tramvajų, nei lengvojo geležinkelio bėgiai netiesiami, nors ir teigiama, jog bėginė transporto priemonė išgelbėtų miesto VT.
Ko laukiama? Be to, nenutiesus bent vienos linijos nebūtų žinoma, ar naujoji transporto priemonė bus populiari.
Be to, nenutiesus bent vienos linijos nebūtų žinoma, ar naujoji transporto priemonė bus populiari.
Greitas susisiekimas visada populiarus Jeigu Kinijoje metro talonėlis 2lt, kodėl Lietuvoje taip negalėtų būti. Apskritai, VT galėtų būti nemokamas, žmonės tuo nepiknaudžiautų, specialiai nesivažinėtų nuo ryto iki vakaro Gan nemažai pritrauktų automobilių vairuotojų. O šiaip, jeigu keliai yra nemokami, o kodėl VT mokamas?
Dėl ko Zuokas ir šneka apie tramvajus, o kai kurie politikai ir apie metro. Nes tai elektra, o ne naftos produktais varomas VT. Ne tik ekologiškiau, bet ir pigiau, nes elektros gamintojų konkurencija yra žymiai didesnė nei naftos gavėjų. Be to, nemaža dalis elektros yra pagaminama Lietuvoje (ir dar ne visas potencialas išnaudotas), o kas dėl naftos... mes net su latviais dėl baltijos šelfo telkinio nesugebame broliškai susitarti.
Be to, artėja tas momentas, kai kai kuriuose maršrutuose esamų transporto priemonių nebepakaks, kad ir kiek dar tankinsime troleibusų ir autobusų tvarkaraščius. Reikės talpesnių transporto priemonių. Kol kas tai sprendžiama triašiais troleibusais ir autobusais su priekaba. Vis tiek ne tiek daug laiko beliko laukti, kol nutiks viena iš dviejų blogybių: a) VT bus nebepajėgus piko metu pervežti visų keleivių; b) esamos gatvės, visų pirma senesniuose mikrorajonuose, užsikimš nuo lengvųjų automobilių, taigi bus dar daugiau laiko praleidžiama kamščiuose, sudeginama daugiau kuro ir labiau teršiamas miesto oras. Todėl jau dabar reikia apsispręsti, kuo važinėsime po 15-20 metų — tramvajais ar metro. Net hibridiniai ar elektromobiliai nebus išeitis. Tuo jau įsitikino ne vienas Vakarų pasaulio didmiestis, pvz Paryžius, Bogota, Los Andželas, San Franciskas.
Troleibusas, lygiai taip pat, kaip ir tramvajus ar metro, yra varomas elektra. Ir ko gero, tramvajus ne ką pranašesnis nei troleibusai, nes, jei jo eismas organizuojamas vien tik ant žemės, tai jo bėgiai užima ne mažesnę gatvės dalį negu esamam VT skirta juosta (kad tų juostų turėtų būti kur kas daugiau nei yra dabar, abejonių nekyla). Vienintelis tramvajaus pranašumas yra nebent talpumas, bet mano nuomone, tegu geriau jau kas 6-8 min. kursuoja dvigubas troleibusas, negu kas 15-20 min. - trijų-keturių vagonų tramvajai.
Kas dėl metro, tai čia jau kitas klausimas. Tai brangus projektas. Esamiems keleivių srautams pervežti pilnai pakanka ir troleibusų bei autobusų. Jei ateities perspektyvoje miestas sparčiai plėsis, o valdžia pagaliau supras, kad gerai išvystytas visuomeninis transportas- vienas iš veiksmingiausių būdų kovoti su transporto spūstimis, metro prireiks. Bet pirmiau pilnai išnaudokim esamo viešojo transporto galimybes.
Grįžtant prie troleibusų. Vietoj tramvajų mieste galėtų kursuoti daugiau dvigubų troleibusų.Būtent jie būtų puiki alternatyva labiausiai apkrautiems autobusų maršrutams, brangstant degalams. Žinoma, prieš tai kontaktinį tinklą reikėtų nutiesti ir į tuos rajonus, kur jo iki šiol nėra- pvz.: Santariškes, Fabijoniškes, Pilaitę. Ir dalimi esamų troleibusų maršrutų galėtų kursuoti ilgosios transporto priemonės. O tramvajaus galbūt ir nereikėtų tuomet.
Taip kad vystyti šią transporto rūšį reikia, o ne atmesti ją kaip nešiuolaikišką, kaip tai siūlo padaryti Zuokas.
Nereikia pamiršti ir elektrinių traukinių.
P.S. Uždarius Ignalinos atominę elektrinę, mes jau nebegalime pasigirti turėdami daug perteklinės energijos. Tad ir į elektrinio transporto potencialą reikia žvelgti atsargiau
Reikia ir stadiono (pabaigto!), ir arenos, ir funkcionalios VT sistemos. O korupcija yra tikra rakštis, sutinku.
Manau, VT visada turėjo būti prioritetas numeris vienas. Kam tie stadionai ir arenos, jeigu ten nebus į ką pažiūrėti Geras susisiekimas taupo žmonių laiką bei svarbiausia jų darbingumą. Per dieną 2h, per mėnesį 40h, o tai jau visa darbo saivaitė, ketvirtadalis atlyginimo.
Troleibusas, lygiai taip pat, kaip ir tramvajus ar metro, yra varomas elektra. Ir ko gero, tramvajus ne ką pranašesnis nei troleibusai, nes, jei jo eismas organizuojamas vien tik ant žemės, tai jo bėgiai užima ne mažesnę gatvės dalį negu esamam VT skirta juosta (kad tų juostų turėtų būti kur kas daugiau nei yra dabar, abejonių nekyla). Vienintelis tramvajaus pranašumas yra nebent talpumas, bet mano nuomone, tegu geriau jau kas 6-8 min. kursuoja dvigubas troleibusas, negu kas 15-20 min. - trijų-keturių vagonų tramvajai.
Uždarius Ignalinos atominę elektrinę, mes jau nebegalime pasigirti turėdami daug perteklinės energijos. Tad ir į elektrinio transporto potencialą reikia žvelgti atsargiau
Tamsta rašote apie dabartinę situaciją, o aš apie tai, kas bus po 15-20 metų, jeigu dabartinės tendencijos nesikeis. Pvz jau dabar 7 maršruto troleibusas piko metu važiuoja kas 4 min. Ką ten dar tankinti? Žinoma, galima paleisti troleibusus kas 3 min., dar sutankinkime 1, 2, 3, 4 ir 5 troleibusų maršrutų kursavimą, ir pabandykite tada įsivaizduoti Pylimo ir Jogailos gatves piko metu.
Kažin kiek skiriasi autobuso kaina nuo troleibuso kainos, ar tai nulėmė? Tuomet, kodėl sovietmečiu tiesė
Naujas troleibusas kainuoja apie 1,2 mln. Lt. Autobusų kainos labai skiriasi, nes ir gamintojų daugiau. Vidutiniškai tos pačios talpos kaip ir troleibusas už 1,2 mln. Lt autobusas kainuotų apie 1 mln. Lt.
Vadinasi buvo pasirinktas pigiausias kelias. Pigesni autobusai ir nereikėjo tiesti naujų linijų. O kaip dėl eksploatacijos, ar ilgesniu laikotarpiu troleibusai netampa rentabilesni?
Vadinasi buvo pasirinktas pigiausias kelias. Pigesni autobusai ir nereikėjo tiesti naujų linijų.
Aišku, tada ekologijos klausimas nebuvo toks aktualus, kaip šiandien. Tačiau elektra varomas transportas yra pigesnis, tik reikia daugiau investuoti į įrangą ir kontaktinį tinklą (+ kt priežiūra). Matai, jeigu jau nutiesei tinklą, privalai iš karto juo leisti kuo daugiau troleibusų, antraip tai bus grynas nuostolis. Kiek žinau, Vilniuje yra tik viena atkarpėlė, kur važiuoja tik vieno maršruto troleibusas — Naugarduko g. atkarpa, 13-as maršrutas.
Tamsta rašote apie dabartinę situaciją, o aš apie tai, kas bus po 15-20 metų, jeigu dabartinės tendencijos nesikeis. Pvz jau dabar 7 maršruto troleibusas piko metu važiuoja kas 4 min. Ką ten dar tankinti? Žinoma, galima paleisti troleibusus kas 3 min., dar sutankinkime 1, 2, 3, 4 ir 5 troleibusų maršrutų kursavimą, ir pabandykite tada įsivaizduoti Pylimo ir Jogailos gatves piko metu.
Tai aš juk aiškiai išdėsčiau savo pasiūlymą- kur tai įmanoma, ir, jei keleivių srautai yra pakankamai dideli, trumpus troleibisus keisti ilgais. Tik jie turėtų būti naujesni ir manevringesni nei tos 16 maršrutu važinėjančios Škodos
"Vilniaus troleibusai" sukūrė oficialią sostinės troleibusų maršrutų schemą . Jos dizainas stulbinamai panašus į Eugenijaus Radlinsko (fellar) kurtos beveik identiškos troleibusų schemos stilių.
Tai ne "Vilniaus troleibusų", bet Eugenijaus kūrinys.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Kur tai įmanoma, ir, jei keleivių srautai yra pakankamai dideli, trumpus troleibisus keisti ilgais. Tik jie turėtų būti naujesni ir manevringesni nei tos 16 maršrutu važinėjančios Škodos
Ar jūs kalbate apie tuos Škoda troleibusus su priekada, 15Tr?
Būtent, kuro kainų augimas galbūt dar šiemet privers padidinti bilietų kainas. Jei ne, tai kitų metų pradžioje. Reikia atminti, kad Vilniaus VT sėdi didelėse skolose, todėl kainų kėlimas neišvengiamas. Ir taip paskutinį kartą jos kilo prieš krizę.
"Vilniaus troleibusai" sukūrė oficialią sostinės troleibusų maršrutų schemą . Jos dizainas stulbinamai panašus į Eugenijaus Radlinsko (fellar) kurtos beveik identiškos troleibusų schemos stilių. Tiesą sakant, "Vilniaus troleibusų" kūrinys man paliko visai nekokį įspūdį- be galybės klaidų, jis yra dar ir nepraktiškas. Iš žemėlapyje įvardytų lankytinų vietų daugelis yra nutolusios nuo troleibusų stotelių. Klaidų, kaip ir minėjau, ypač daug- kai kurių stotelių pavadinimai įrašyti neteisingai, kai kurios stotelės iš viso praleistos . Štai kelios mano rastos klaidos:
23. Neris ->Petro Vileišio st.
Žiauru
Beje, pati "Vilniaus troleibusų" oficiali svetainė irgi atnaujinta, tik kol kas ji nepasiekiama
Juokingiausia klaida:Neris-Petro Vilešio.Jei yra gatvė,nebutina turėti stotelė.Kaunas
Greitas susisiekimas visada populiarus Jeigu Kinijoje metro talonėlis 2lt, kodėl Lietuvoje taip negalėtų būti. Apskritai, VT galėtų būti nemokamas, žmonės tuo nepiknaudžiautų, specialiai nesivažinėtų nuo ryto iki vakaro Gan nemažai pritrauktų automobilių vairuotojų. O šiaip, jeigu keliai yra nemokami, o kodėl VT mokamas?
Vilniuj 9 dešimtmetyje norėjo padaryt VT nemokamą. Išlaidas turėjo kompensuot gamyklos.
O dėl to keleivių nepervežimo piko metu - juk gali kursuot ir trigubi troleibusai. Deja, šiuo atveju tektų padaryt A juostas visur. Todėl galima iš karto daryti BRT sistemą, kuri daug pasaulio miestų pasiteisino, o kai kur perveža tiek pat/daugiau keleivių, kiek kitur metro.
Vilniuj 9 dešimtmetyje norėjo padaryt VT nemokamą. Išlaidas turėjo kompensuot gamyklos.
O dėl to keleivių nepervežimo piko metu - juk gali kursuot ir trigubi troleibusai. Deja, šiuo atveju tektų padaryt A juostas visur. Todėl galima iš karto daryti BRT sistemą, kuri daug pasaulio miestų pasiteisino, o kai kur perveža tiek pat/daugiau keleivių, kiek kitur metro.
Todėl galima iš karto daryti greitojo tramvajaus ar vienbėgio sistemą, kuri daug pasaulio miestų pasiteisino, o kai kur perveža tiek pat/daugiau keleivių, kiek kitur metro.
Comment