Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas (archyvas 2008-2012.07)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Tai kol kas eksperimento metu neperka tikrinimo įrangos. Jei tai įteisins, bus ir įranga prie vairuotojo.
    Šiaip tai nelogiška buvo įvesti naująją tvarką, kol troleibusuose nėra sumontuoti automatiniai e-bilieto galiojimo tikrintuvai. Juk patys e-bilietai nebuvo pradėti realizuoti, kol kontrolieriai nebuvo aprūpinti specialiais tikrintuvais. Kodėl dabar pasielgta kitaip ? Žinoma, žinant, kad dabar VT skendi skolose (kurios dar labiau padidėjo investavus į naująją įlipimo tvarką), artimiausių metu tikėtis tikrintuvų neįmanoma.
    Beje, kai pradės tikrinti kiekvienus e-bilietus įlipant, tai stovėjimo stotelėje laikas dar labiau pailgės. Dabar užtenka tik praeiti pro vairuotoją su kortele rankoje, o tuomet reikės stabtelti, priglausti bilietą prie tikrintuvo ir palaukti, kol pyptels. Šiaip tokia operacija neužims daug laiko, bet žinant Vilniaus keleivių srautus centrinėse stotelėse- tai priežastis susimąstyti.
    Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
    Marsrutai.lt tinklaraštis!
    SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

    Comment


      Srautų analitikai ar jūs galėtumėte atsakyti į paprastą klausimą? Štai, paryškinsiu, gal matysis geriau:

      Parašė qwe Rodyti pranešimą
      O kaip yra su tais kurie nori bilietėlius pirkti troleibuse? Labai stabdyt turėtų visą įlaipinimo procesą.

      Comment


        Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
        Šiaip tai nelogiška buvo įvesti naująją tvarką, kol troleibusuose nėra sumontuoti automatiniai e-bilieto galiojimo tikrintuvai
        Na man tai logiška, ir jau pasakiau, kodėl. Kur paskui dėti tuos tikrintuvus, jei atšauks įlipimo tvarką (nors tikiuosi to nebus)?

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Žmonės nesinaudoja VT ne dėl blogo kvapo (iš viso bomžų problema transporte yra per daug išpūsta), o dėl VT lėtumo, reto kursavimo. Naujoji tvarka VT dar labiau lėtina. Kursavimo dažnumas nedidės, nes tai kainuoja. Dėl šiek tiek geresnės kontrolės stebuklingai surenkamų pinigų už bilietus nepadaugės. Padidėjusios pajamos bus skirtos skolų padengimui. Klaipėdoje skolų nebuvo.
          Matyt nevažinėji VT arba važinėji tuose rajonuose kur bomžų nėra (t.y. turi puikų kvapą)... Kadangi tenka dažnai važinėti transportu važiuojančiu Naujininkų, Vilkpėdės, Panerių pusėn tai žinau, kad kartais kvapas būna toks, kad norisi išlipti iš VT... Aš irgi mieliau pastovėsiu eilėje, bet važiuosiu nedvokiančiame VT.

          p.s. o bomžai tegul pėsčiom vaikšto...

          Comment


            Parašė qwe Rodyti pranešimą
            O kaip yra su tais kurie nori bilietėlius pirkti troleibuse? Labai stabdyt turėtų visą įlaipinimo procesą.
            Švelniai tariant nekaip.
            Bet dėka pigesnės kainos dauguma perka bilietus kioskuose, autobusuose perkančiųjų ne tiek jau daug (nors nuo vakar padaugėjo). Ateityje, įvedus vienkartinį e-bilietą,iš vairuotojo bilietus bus galima įsigyti tik išimtinais atvejais. Kol kas viską ką galiu pasiūlyti- stengtis bilietus pirkti kioskuose, kad įlipimas būtų mažiau trikdomas

            Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
            Zuoko argumentai yra teoriniai - juos buvo galima parašyti ir prieš mėnesį, arba su laptopu šiandien pliaže Havajuose. Jie niekaip nesisieja su tuo, kas vakar vyko Vilniaus autobusuose ir troleibusuose. Su tokiais "argumentais" galima kritikuoti bet kokį pakeitimą.

            Pvz aš jokių baisybių, kuriomis buvo gąsdinama, nepastebėjau. Įlipimas kai kuriose stotelėse truko ilgiau. Kai kuriuose autobusuose komposteriai pritvirtinti neteisingoj vietoj (turėtų būti tarp keleivio ir vairuotojo).
            Mane nustebino ne kiek Zuoko pranešimas, kiek pono G.Bliuvo reakcija į jį.
            Įmonės "Susisiekimo paslaugos" vadovas sakė tokių pareiškimų nevertinsiąs. "Politikų darbas yra daryti pareiškimus, o mūsų, ūkininkų, darbas yra daryti, kad žmonėms būtų patogiau", - sakė G. Bliuvas.
            Mano nuomonė, tai gryna "atmazkė". Jei aukštasis pareigūnas Bliuvas visą mėnesį taip akivaizdžiai gyrė naujosios laipinimo tvarkos pranašumus ir taip šią tvarką prastūminėjo, tai turėtų ir žinoti, kaip kovos su neišvengiamais jos trūkumais. Bent jau mano įspūdis toks, jog nei Bliuvas, nei Adomavičius net nežino, kaip kovos su sistemos trūkumais- kitaip Bliuvas išdėstytų tuos kovos būdus, nes Zuokas iš dalies to ir paprašė padaryti (jei ne atšaukti naujovę iš karto).
            Pasisakymas, kad su laiku žmonės įpras prie naujos tvarkos ir eilių nebeliks- menkas argumentas, sėdėti ir tikinti, kad taip ir bus- reiškias nieko neveikti. Tai kam mums tokia valdžia, kuri prisikūria aibę problemų, o paskui nežino kaip jas spręsti (arba tiesiog nenori) ?

            Ne piko metu sistema iš tiesų veikia sklanžiai. O piko metu juk pats paminėjai, kad populiariausiose miesto stotelėse susidaro eilės, laipinimas trunka ilgiau , o tai lygu transporto vėlavimams, nepaisant to, kad gerai informuoti keleiviai sklandžiai įlipinėja pro priekines duris, įsibrovėlių beveik nėra . Ar tai problema? Taip, tai problema. Ar reikia su ja kovoti ? Taip, reikia. Jei dabar situacija dar pkenčiamą, tai rugsėjį, kai keleivių žymiai padaugės, neišvengiamai reikės imtis vieno iš šių veiksmų, kad Vt nebūtų visiškos degeneracijos:
            a) Palikti priekinių durų tvarką, bet itin ženkliai padidinti transporto priemonių kiekį pagrindiniuose maršrutuose (čia lyginant su rudens-žiemos-pavasario tvarkaraščiais, o ne vasaros). mažai tikėtina, jog šio veiksmo vadovybė imsis. Pinigų didesniam transporto iiekiui nėra. VT skendi milžiniškose skolose (o dabar, investavus didelius pinigus į ruošimasi naujajai tvarkai, ši skola dar labiau išaugo), tad pajamos, uždirbtos galiojant naujajai laipinimo tvarkai, visų pirma bus skirtos skolas padengti, o ne kažką gerinti. Kol Vilniaus VT išsikapstys iš daugiamilijoninių skolų, praeis metų metai. Taigi jau mažiausiai tikėtina, kad transporto priemonių kiekis bus didinamas.
            b) atšaukti naująją tvarką visiškai
            c) atšaukti naująją tvarką tik pagrindiniuose maršrutuose, o mažiau apkrautuose ją palikti.

            Jei nei vieno iš šių trijų veiksmų nebus imtasi, tai rugsėjį Vilniaus VT prasidės itin liūdni laikai. O eilės prie priekinių durų išnyks tik tuomet, jei keleivių sumažės. Na, aišku, sumažės keleivių- nepatenkinti dar labiau sulėtėjusiu VT, dalis žmonių persės į nuosavą transportą, dalis naudosis privatininkų paslaugomis. Ar tik ne to siekia mūsų miesto savivaldybės klerkai, griaudami viešojo transporto sistemą? Aišku, kad siekia jie būtent keleivių sumažėjimo, įvesdami gerai prigijusias Vakaruose, bet mažai tinkamas Vilniaus atžvilgiu tvarkas- tuomet mažiau pinigų teks mesti į viešojo transporto plėtrą.
            Žinokit, valdininkai, kad griaudami visuomeninio transporto sistemą, jūs griaunat visos šalies normalų gyvenimą. O dar verkšlenat, kad daug lietuvių emigruoja į Vakarus.
            Sėkmės jums ir toliau tai darant.
            Paskutinis taisė Vilnietizz; 2010.07.16, 17:45.
            Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
            Marsrutai.lt tinklaraštis!
            SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

            Comment


              Beje, toje pačioje Klaipėdoje naujoji įlipimo tvarka neįsigaliojo iš karto visur, o pirmiausiai eksperimento tvarka įvesta keliuose maršrutuose. Tik po kelių savaičių, pamačius, kad eksperimentas pasiteisino, įlipimas per priekines duris buvo įvestas ir likusiuose maršrutuose. Kodėl Vilniuje negalima buvo taip pat padaryti, o reikėjo viską iš karto keisti ?]


              Taip- žmogus su laiku pripranta prie visokiausių pokyčių ir pamiršta, kad anksčiau buvo kitaip. Bet jei valdžia naudojasi šia žmogaus natūros silpnybe ir pratina piliečius prie visokiausių nesąmonių savo naudai, čia jau mažų mažiausiai nusikaltimas.

              Lygiai taip pat, kaip ir prie priekinių durų tv \arkos, žmogų galima įpratint ir prie kitų dalykų, pavyzdžiui:

              1) atlyginimų mažėjimo bei lygiagretaus kainų ir mokesčių didėjimo- nieko, įpras žmonės taupyti
              2) sumažinto gatvių apšvietimo- nieko, įpras žmonės nevaikščioti tamsoje.
              3) praretintų viešojo transporo grafikų- nieko, įpras žmonės ir visi ir spės, ir tilps į vienąkart per valandą važiuojantį autobusą.
              4) sumažinto VT darbo laiko- nieko, įpras žmonės visus savo reikalus dieną atlikti
              5) ir daug daug kitų dalykų.

              Su priekinėm durim tokia pat situacija- įpras žmonės prie šios tvarkos ir jiems jau bus "do lampočki", ar patogu tai, ar ne. Valdžia tuo ir naudojasi.
              Paskutinis taisė Vilnietizz; 2010.07.16, 17:43.
              Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
              Marsrutai.lt tinklaraštis!
              SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

              Comment


                Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                Na ką gi, nauja era Vilniaus miesto viešajame transporte prasidėjo Nuo šiandien įlipti galima tik pro priekines duris. Pažiūrėjęs situaciją kai kuriose Vilniaus stotelėse bei įsiklausęs į keleivių nuomonę, vieningai pasakyti, ar eksperimentas pavyko, ar ne, negaliu. <...>
                Manau, kad kaip ir su visais dalykais - nereikėtų visko spręsti pagal pačius pirmus rezultatus. Tuo įsitikinam ir rinkimuose

                Parašė amiko Rodyti pranešimą
                Vairuoti troleibusą ar autobusą - tai ne automobilį - reikia laikytis saugumo, negalima staigiai stabdyti ir važiuoti iš vietos, ypač troleibusai negali staigiai atlikti net ir menkų posūkių bei greitai jais važiuoti. Turbūt prikaišiosi, kad užsienyje važiuoja greičiau. Bet ten ir keleivių salone mažiau, dauguma sėdi saugiai įsirėmę, o ne stovi, bei pats transportas ten naujesnis, taigi važiuoja tolygiau, patikimiau ir saugiau. Lietuvoje individualaus transporto vairuotojai dar labai netolerantiški - lenda su savo kibirėliais po troleibuso priekiu ir pan. Visa tai lėtina VT darbą ir jis negali greit važiuot.
                Man irgi labai kliūna tas vairuotojų "pomėgis vilktis" - važiuoti lėtai, sustoti prie žalios ir pan.. Puikiai suprantu, kad jie privalo laikytis tvarkaraščio, todėl taip ir daro. Todėl irgi tikiuosi, kad naujos tvarkos trūkumas, t.y. transporto sulėtėjimas bus sušvelnintas panaudojant būtent šį rezervą - vairuotojai, kad spėtų į tvarkaraščius, dabar turės važiuoti greičiau. Nesakau, kad jie turi tapti kaip mikriukų vairuotojai. Tačiau pats daugybę sykių mačiau, kaip lėtai važiuoja autobusai nuo/į Šeškinės kalną, T. Narbuto gatve, S. Batoro gatve link N. Vilnios (ten leidžiama 80). Čia tikrai yra kur tobulėti. O kalbant apie rūpestį keleivių komfortu, jo ir taip pasigendu. Nuolat matau staigius pajudėjimus iš vietos arba stabdymus (pusė keleivių pavojingai susvyruoja, stovinčios bobutės kone išgriūna).

                Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                Pramogų arenoje perlipau į 87 aut. Jo vairuotojas visaip keiksnojo naująją tvarką, o visus keleivius ragino rašyti į savivaldybę skundus. Štai kokios nuotaikos vyrauja bent dalies vairuotojų tarpe. Dar mačiau vieną pravažiavusį autobusą (neįsiminiau maršruto) su daužteltu stiklu. Va taip ir patikėsi, kad jokių incidentų nebuvo.
                Apskritai aš matau tris esminius nesklandumus:

                Didžiulė bėda, kad, regis, vairuotojams algų visai nepakėlė. Jei jiem ir bus naudingas finansinis pokytis, tai tik iš parduotų bilietų. Sakyčiau, tai absurdiška, šios tvarkos diegėjai kaip tik turėtų dantim ir nagais kovot už tai, kad kuo mažiau žmonių pirktų bilietus iš vairuotojų, o iškart ateitų su pirktais/pildytais. Visai nesistebiu, jei vairuotojai šią tvarką pasyviai sabotuoja ar net aktyviai agituoja prieš ją.

                Kita susijusi problema - tai, jog palikta keleivių kontrolė (jos atsikratymas turėtų būti pliusas tiek biudžetui, tiek transporto įvaizdžiui, keleivių nervams).

                Trečias dalykas - neįdiegtas elektroninių bilietų tikrinimas, užtenka parodyti prie įėjimo.

                Sudėjus visa tai gaunam tokį vaizdą: nemotyvuoti vairuotojai abejingai žvelgia į įlipančius keleivius ir jų nepatikrinamus bilietus, pro galines duris ramiai įleidžia asocialius asmenis (pasitaikė tokių atvejų), vėliau ir taip vėluojantį troleibusą stabdo visų nekenčiama keleivių kontrolė, dar sykį viską tikrinanti (išskyrus asocialiuosius). Žodžiu kol kas lieka visos blogybės, kurias ši naujovė turėjo "išravėti": vietą užimantys zuikiai, asocialūs asmenys, nemandagūs kontrolieriai, finansiniai nuostoliai dėl zuikių ir kontrolės. Natūralu, kad tokia pusžalė "tvarka" erzina net ir jos šalininkus. Labai tikiuosi, kad viskas greit pasikeis - vairuotojams įrengus galimybę tikrinti elektroninius bilietus kontrolė taps nebereikalinga, o atsilaisvinusius pinigus bus galima panaudoti vairuotojų algų pakėlimui.

                Parašė LBP Rodyti pranešimą
                Per pusantro mėnesio pripras žmonės, rugsėjį kažkokių didelių kataklizmų neturėtų būti.
                Aš irgi taip tikiuosi. Be abejo, rugsėjį srautai išaugs, tačiau, mano nuomone, juos sudaro: moksleiviai ir studentai, kurie vis tiek važinėja su pigiais mėnesiniais bilietais ir centų prie vairuotojo nekrapštys (studentai nedienininkai, kurie važinėja VT, irgi taupūs - tikrai nešvaistys pinigų pirkimui iš vairuotojo), tie, kurie grįžta iš savo ilgų atostogų kažkur toli (tokie išvis vargu ar važinėja VT. Taip, jie sudarys spūstis, bet ne troleibusuose, o gatvėse su savo mašinom).

                Kas tikrai džiugina - žmonių sąmoningumas. Važinėjau vakar piko metu, taip pat ir nuo Žaliojo Tilto link Naujos Vilnios teko. Žmonių sulipo gal 30, tačiau visi suprato kas vyksta, visi stengėsi negaišinti laiko. Kas dar patiko - kažkoks tvarkos pojūtis viduje. Anksčiau įlipimas reikšdavo masinį buriavimąsi prie durų, erzelį, kažkokius sukinėjimusis nerandant vietos, stumdymąsi; esant naujai tvarkai, kiek lipau, tiek atsirasdavo pojūtis, jog atsidūriau tarpmiestinio autobuso salone - taip ramiai ir tvarkingai visi įsitaisydavo. Rugsėjį aišku, bus kitaip, visi bijo sausakimšo susigrūdimo. Tačiau ar kas nors turi duomenų, kiek tam sausakimšam (tad labai retai tikrinamam) autobuse būdavo zuikių?

                Apskritai tikiuosi, kad šis vežimas, nors ir girgždėdamas, įsisuks. Galbūt rudenį atsiras daugiau A juostų, padėsiančių transportui kompensuoti laiką, prastovimą stotelėse. O tiems, kas pranašauja "pabėgimą į mašinas", irgi siūlyčiau neskubėti: ar tikitės, kad benzino kainos nustos augti?

                Comment


                  Kita susijusi problema - tai, jog palikta keleivių kontrolė (jos atsikratymas turėtų būti pliusas tiek biudžetui, tiek transporto įvaizdžiui, keleivių nervams).
                  Sudėjus visa tai gaunam tokį vaizdą: nemotyvuoti vairuotojai abejingai žvelgia į įlipančius keleivius ir jų nepatikrinamus bilietus, pro galines duris ramiai įleidžia asocialius asmenis (pasitaikė tokių atvejų), vėliau ir taip vėluojantį troleibusą stabdo visų nekenčiama keleivių kontrolė, dar sykį viską tikrinanti (išskyrus asocialiuosius). Žodžiu kol kas lieka visos blogybės, kurias ši naujovė turėjo "išravėti": vietą užimantys zuikiai, asocialūs asmenys, nemandagūs kontrolieriai, finansiniai nuostoliai dėl zuikių ir kontrolės. Natūralu, kad tokia pusžalė "tvarka" erzina net ir jos šalininkus. Labai tikiuosi, kad viskas greit pasikeis - vairuotojams įrengus galimybę tikrinti elektroninius bilietus kontrolė taps nebereikalinga, o atsilaisvinusius pinigus bus galima panaudoti vairuotojų algų pakėlimui.
                  Na, tai pačiai tvarkai ir saugumui transporto priemonėje nebūtinai reikia keisti laipinimo tvarką. Tiesiog reikėjo, kad žmonės išmoktų tvarkingai palaukti, kol visi išlips iš autobuso, o tik paskui- irgi tvarkingai, nesistumdydami, bet pro visas duris. Iš dalies to pakaktų. Tvarkai. O bilietų tikrinimo funkciją atlieka kontrolieriai. Apie juos kiek plačiau šio pranešimo žemesnėje pusėje.

                  Estetinė priekinių durų tvarkos pusė- esą gražu žiūrėti, kaip žmonės lipa pro priekines duris, esą jaučiamės tikraisiais ES nariais, esą toks malonus tvarkos pojūtis- na, viskas, kas susiję su estetika ir maloniu tvarkos stebėjimu iš šalies, man asmeniškai nėra viena iš priežasčių, dėl kurios aš norėčiau palikti naująsias taisyklės

                  Kontrolieriai- čia jau tema atskiram pokalbiui. Taip, jie garsėja nemandagiu elgesiu keleivių atžvilgiu. Taip, jie dažnai atleidžia zuikiams. taip, jie net nepažiūri į smirdančius bomžus. Visa priežastis- kontrolieriai žino, jog iš tokių baudos neišreikalausi. Tačiau visų pirma- ar vairuotojai bus mandagesni ? Vargu. Vairuotojai šį papildomą darbą atliks nemokamai- juk alga lieka ta pati. Antra, savivaldybei reikia ieškoti priežasčių, dėl ko kontrolierių įvaizdis toks neigamas, ir stengtis šias priežastis ištaisyti, o ne tiesiog naikinti kontrolierių tarnybą. Dėl kontrolierių, tiksliau, jų viršininkų, kaltės mes ir turim tokį zuikių skaičių, bomžų skaičių, kad tenka įvedinėti mažai patogią priekinių durų tvarką. Kad kontrolės įvaizdis pagerėtų, Kauno pavyzdžiu kontrolę turi vykdyt ne savivaldybėje tarnaujantys kontrolieriai, o privačios apsaugos įmonės, pasirašiusios sutartis su savivaldybę(skirtingai nei savivaldybėje tarnaujantys kontrolieriai, apsaugininkai visada tvarkingai apsirengę, mandagūs). Griežtai bausti kontrolę vykdančias įmones už darbuotojų abejingą požiūrį į zuikius ir bomžus, mandagumo taisyklių nesilaikymą.
                  Kauno pavyzdys jau parodė akivaizdų tokios kontrolės sistemos pranašumą. Kodėl ir Vilniuje taip ne padarius?
                  Tačiau tokie kontrolieriai dirbtų tik pagrindiniuose maršrutuose. Mažiau apkrautuose maršrutuose būtų laipinama per priekines duris, ten kontrolės funkciją atliktų vairuotojas. Būtų logiškiau (amiko (c))
                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                  Comment


                    Parašė furtivete Rodyti pranešimą
                    Be abejo, rugsėjį srautai išaugs, tačiau, mano nuomone, juos sudaro: moksleiviai ir studentai, kurie vis tiek važinėja su pigiais mėnesiniais bilietais ir centų prie vairuotojo nekrapštys (studentai nedienininkai, kurie važinėja VT, irgi taupūs - tikrai nešvaistys pinigų pirkimui iš vairuotojo), tie, kurie grįžta iš savo ilgų atostogų kažkur toli (tokie išvis vargu ar važinėja VT. Taip, jie sudarys spūstis, bet ne troleibusuose, o gatvėse su savo mašinom).
                    Apskritai tikiuosi, kad šis vežimas, nors ir girgždėdamas, įsisuks. Galbūt rudenį atsiras daugiau A juostų, padėsiančių transportui kompensuoti laiką, prastovimą stotelėse. O tiems, kas pranašauja "pabėgimą į mašinas", irgi siūlyčiau neskubėti: ar tikitės, kad benzino kainos nustos augti?
                    Aš taip pat naujojoje tvarkoje matau tiek gerų, tiek blogų dalykų. Prie išaugusių srautų paminėti moksleiviai ir studentai bei atostogaujantys dirbantieji. Dar pamiršote paminėti pensininkus, kurie praktiškai visą vasarą praleidžia soduose už miesto, jie grįš tik rugsėjo gale-spalio pradžioje.
                    Dėl A juostų visiškai sutinku — jų labai trūksta, o ir esančios ne visos naudos duoda, pvz Stanevičiaus/Gelvonų gatvėje.
                    Dėl kuro kainų jau gana gąsdinti, juk visada yra alternatyva. Šiandien populiariausia alternatyva yra suslėgtos dujos, jau ima populiarėti aliejus ir spiritas, dar tolimesnėje ateityje laukia elektra ir vandenilis. Net neabejoju, kad ateis laikas, kai ekologiniu požiūriu nebebus jokio skirtumo, ar važiuoji visureigiu, ar tramvajumi.
                    Nors ir žinodamas, kad būsiu labai nepopuliarus, Seimui reikėtų iš naujo persvarstyti lengvatų įstatymą. Bijoma kelti VT kainas, nes dar daugiau žmonių persės į automobilius (tas tiesa), tačiau sunku patikėti, kad moksleiviai, dauguma studentų, invalidai ir pensininkai kitą dieną po lengvatų sumažinimo ar net panaikinimo sėstų prie vairo. Jau esu minėjęs, kad mano požiūriu yra tikslinga palikti tas pačias lengvatas terminuotiems (mėnesiniams) VT bilietams, o vienkartiniams taikyti 25% lengvatą (idealiu atveju jas išvis panaikinti, o tą sumą pridėti prie pensijų, pašalpų, stipendijų), tačiau lengvata nebūtų taikoma kainų skirtumui perkant bilietą iš vairuotojo. Tarkime kioske lengvatinis bilietas kainuoja 1,5Lt, o perkant iš vairuotojo — 2Lt; tuo pačiu asmuo be teisės į lengvatą kioske už bilietą mokės 2Lt, o pirkdamas iš vairuotojo — 2,5Lt. Jeigu lengvatininkas manys, kad jam tai per brangu, galės pirkti terminuotą bilietą, kuriam taikoma ta pati 50% lengvata. Aišku, tai VT įmonių biudžetų milijonais nepapildys, tačiau atneš parkams tegul ir nedideles papildomas pajamas ir įlaipinimo į transporto priemonę tvarka vyks sklandžiau, nes dauguma turės terminuotus bilietus arba vienkartinius, pirktus kioske.
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Elektra varomi autobusai (be laidų) jau ne naujiena. Ne Lietuvoje.

                      Comment


                        Šiaip, bent jau Klaipėdoje, tokia sistema puikiai pasiteisino. Dabar yra žymiai maloniau važiuoti viešuoju transportu. Manau, kad tai pasiteisins ir Vilniuje.

                        Comment


                          "Greitoji zuikių pagalba" prie Reformatų st.

                          Comment


                            Parašė furtivete Rodyti pranešimą

                            Didžiulė bėda, kad, regis, vairuotojams algų visai nepakėlė. Jei jiem ir bus naudingas finansinis pokytis, tai tik iš parduotų bilietų. Sakyčiau, tai absurdiška, šios tvarkos diegėjai kaip tik turėtų dantim ir nagais kovot už tai, kad kuo mažiau žmonių pirktų bilietus iš vairuotojų, o iškart ateitų su pirktais/pildytais. Visai nesistebiu, jei vairuotojai šią tvarką pasyviai sabotuoja ar net aktyviai agituoja prieš ją.

                            Algu jiems nepakele,o jei nustos pas vairuotojus pirkti bilietus ,tai ju algos dar ir sumazes. Dabar priemoka uz bilietu pardavima sudaro 15-20 proc. ju atlyginimo.

                            Comment


                              Šiek tiek įspūdžių iš svetur. Jau porą savaičių kaip gyvenu Edinburge (UK/Škotija), kur gyventojų yra iš esmės tiek pat kiek Vilniuje (bemaž pusė milijono mieste, dar apie kelis šimtus tūkstančių priemiesčiuose), ir viešojo transporto pagrindą sudaro autobusai. Metro nėra, greitasis tramvajus statomas, nedidelė dalis žmonių (kiek suprantu) naudojasi priemiestiniais traukiniais, bet tai tik trupiniai, nes traukiniai labai brangūs.

                              Priežastis, dėl ko rašau - čia galioja (ir jau seniai) įlaipinimo pro priekines duris taisyklė. Ir išlaipinimo, beje, nes čia ir tėra tik vienos durys. Ir miesto dydis labai panašus į Vilniaus, tad ir keleivių srautai neturėtų kardinaliai skirtis. (Teko metus gyventi ir kasdien važinėti viešuoju transportu Vilniuje, tad šį tą žinau). Na, ir visada skaitau šią temą ir apskritai šį forumą (tik nedažnai parašau).

                              Greitas ir trumpas atsakymas - sistema čia veikia puikiai. Talonėlius ne autobuse galima nusipirkti labai nedaug vietų (pagrindinėse stotelėse stovi bilietų automatai, bet jų labai nedaug), tad visi perka vietoje pas vairuotoją. Mokėti galima tik be grąžos. Galimi vienos kelionės (£1,2 ~ 5Lt) arba visos dienos (£3 ~ 12,5Lt) bilietai. Taip pat yra terminuoti bilietai (savaitės, mėnesio ir kt.), iš esmės tas pats kaip ir Vilniuje e-bilietas. Įlipant, beje, reikia jį uždėti ant jį nuskaitančio prietaiso tam, kad vairuotojas pamatytų jog jis ne tuščias. Įlipama "po viena", eilute, prieš tai visus išleidus iš to autobuso pro tas pačias duris.

                              Stotelės daugumoje vietų kas 50 metrų. Daugiausia turbūt keli šimtai metrų, centre, kur mažiau tiesiog neįmanoma padaryti. Stoja pagal "stop" mygtuko paspaudimą arba jei stotelėje kas nors stabdo. Kiek begalvojau, nemanau kad tai veiktų Vilniuje - ne tas kontingentas ir ne tie įpročiai.

                              Piko metu, centre, stotelės "užkištos" (panašiai kaip prie žaliojo tilto) nes dažniausiai aptarnaujamas tik 1 autobusas, rečiau - du. Kiti laukia už nugaros. Tiesa, stotelės centre yra suskirstytos (t.y. yra stotelių grupės kaip Vilniuje prie stoties, keli maršrutai stoja vienur, kiti - už keliolikos metrų).

                              Autobusai dauguma ~80 vietų, dviejų aukštų, piko metu apypilniai, dažniausiai - mažiau nei pusė užimtų vietų. Niekas nestovi, įlipus senesniam žmogui autobusas nejuda kol žmogus neatsisėdo.
                              Durys plačios, grindys šaligatvio lygio, esant reikalui yra įrenginys invalidams/vaikų vežimėliams ar dar kam. Vairuotojai perspėja ar yra autobuse vietos jiems (paprastai yra viena, kartais du vaikų vežimėlius sutalpina), esant reikalui - padeda įvažiuoti. Yra ir vieta prekių krepšiams susidėti (nereikia grūsti prie kojų ar ant kelių).

                              Ar autobusų tvarkaraščiai sudaryti protingai - ne man spręsti, bet problemų kol kas nebuvo. O Vilniuje jų buvo ne viena ir ne dvi, na, kvailas sudarymas kartais labai lindo į akis. Tiesa, autobusų įmonės privačios, jų kol kas bent 5 suskaičiavau, bet yra 1 "pagrindinė", apie jos autobusus ir pasakoju, nors kitose tik šiek tiek senesni autobusai, daugelis vieno aukšto, ir skiriasi kainos, bet tvarka ta pati. Ir kai kuriuos maršrutus subsidijuoja savivaldybė (mažiau populiaresnius).

                              Daug kur yra autobusų juostos. Centre jomis autobusai ne visada naudojasi (mat jos naudojamos dar ir spec. transportui, kurio čia daug), bet ne centrinėje dalyje nereikia kelias minutes laukti prie šviesoforo. Net labai didelius pliusas ir skirtumas nuo Vilniaus.

                              Ar gera tvarka Vilniuje? Jei vairuotojai būtų arba a) arba bent b) kaip kažkurioje Al1 žinutėje (t.y. suprastų tokios tvarkos naudingumą ir nemurmėtų), ji būtų puiki. Ir keista, kad jie nepridėjo keletos-keliolikos minučių prie tvarkaraščių laikų, naivu manyti, jog autobusai nevažiuos lėčiau, o pridėjus niekas nekalbėtų apie vėlavimą. Na, kalbėtų apie važiavimo laiko prailgėjimą, bet to neišvengsi. Ir galėjo arba padidint vairuotojų atlyginimus (bent simboliškai), arba kokiais 10ct sumažint bilietų kainas - iškart sumažėtų besiskundžiančių, būtų kaip "kompensacija". Pajamų juk daugės..

                              Tokie mano trys centai.
                              Paskutinis taisė [unique]y1k3s; 2010.07.17, 00:28.

                              Comment


                                Parašė [unique]y1k3s Rodyti pranešimą
                                Šiek tiek įspūdžių iš svetur. Jau porą savaičių kaip gyvenu Edinburge (UK/Škotija), kur gyventojų yra iš esmės tiek pat kiek Vilniuje (bemaž pusė milijono mieste, dar apie kelis šimtus tūkstančių priemiesčiuose), ir viešojo transporto pagrindą sudaro autobusai. Metro nėra, greitasis tramvajus statomas, nedidelė dalis žmonių (kiek suprantu) naudojasi priemiestiniais traukiniais, bet tai tik trupiniai, nes traukiniai labai brangūs.

                                Priežastis, dėl ko rašau - čia galioja (ir jau seniai) įlaipinimo pro priekines duris taisyklė. Ir išlaipinimo, beje, nes čia ir tėra tik vienos durys. Ir miesto dydis labai panašus į Vilniaus, tad ir keleivių srautai neturėtų kardinaliai skirtis. (Teko metus gyventi ir kasdien važinėti viešuoju transportu Vilniuje, tad šį tą žinau). Na, ir visada skaitau šią temą ir apskritai šį forumą (tik nedažnai parašau).
                                Klaidinga manyti, kad keleivių srautai tolygūs miesto dydžiui ir gyventojų skaičiui. VT keleivių srautai gali būti didesni, pvz. Klaipėdoje, negu Vilnius. Tai susiję su ekonominiais rodikliais, socialiais įpročiais, žmonių judėjimu mieste, miesto išsidėstymu ir t.t. Todėl neišsiaiškinus, kiek automobilių atitenka vidutiniškai vienam to miesto gyventojui, geriau net nesistengti lyginti miestų, nes net pradžia būtų neaiški - koks gyventojų naudojimasis VT. Turi būti panašus koeficientas.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  Žmonės! Už įlipimą ne pro priekines duris nebaudžiama. (bent jau kol kas)
                                  Skaitykite: http://pilietis.delfi.lt/news/vien.d?id=34550307


                                  [unique]y1k3s ,

                                  Visų pirma, pasižiūrėjau Edinburgo transporto organizavimo kompanijos "Lothian bus" (kaip suprantu ji yra didžiausia Edinburge pagal maršrutų skaičių) tvarkaraščius
                                  http://www.lothianbuses.com/find-you...imetables.html
                                  Iš jų nustačiau, kad daugumoje maršrutų intervalai tarp reisų siekia 5-8 min., retkarčiais- ir dažniau. Todėl keleiviui nėra butinybės grūstis į sausakimša autobusą- pakanka palaukti kelias minutes, kol atvažiuos kitas (jeigu aišku, niekur nevėluoji).
                                  Vilniuje gi intervalai yra 2-3 kartai per valandą, o dažniausiai- tik 1 kartą į valandą. Troleibusai dažniau važiuoja, bet irgi labai pakirpti grafikai pastaruoju metu. Todėl žmonės priversti grūstis į ir taip pripildytą transporto priemonę, nes kita negreit atvažiuos.
                                  Antra, jeigu jau statomas tramvajus- vadinasi, autobusai nelabai susitvarko su keleivių srautais.

                                  Labiausiai apkrautais maršrutais važiuojant kelionės laikas iš tiesų padidėjo- ir ne truputuką, o tikrai nemažai. Pats irgi savo pranešime pastebėjai, jog važiavimo laikas pailgėja įvedus priekinių durų taisyklę- tai neišvengiamas naujos tvarkos trūkumas. Aš netgi sakyčiau, jog tai vienas rimčiausių trūkumų. Juk valdžia nori persodinti kuo daugiau keleivių iš automobilio į viešąjį transportą, kad sumažinti kamščius, ar ne ? Tikriausiai taip, jai jos mąstymas neiškraipytas (deja, tuo aš labai abejoju). Šiandieniniu sprendimu valdžia prieštarauja pati sau. Viešojo transporto lėtumas- viena iš priežasčių, kodėl žmonės renkasi automobilį. Nuo vakar transportas dar labiau sulėtintas. Ir kam gi nuo to geriau? Dar daugiau žmonių auto ar mikriukus rinksis
                                  Edinburgas problemą sprendžia statydamas tramvajų. Vilnius nieko gerinti kol kas nežada, nes skolose milžiniškose VT skęsta, o iš jų išbristi dar metų metai prabėgs. Mažų mažiausiai negeras laikas pokyčiams parinktas
                                  Paskutinis taisė Vilnietizz; 2010.07.17, 01:17.
                                  Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                  Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                  SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                  Comment


                                    Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                    Žmonės! Už įlipimą ne pro priekines duris nebaudžiama. (bent jau kol kas)
                                    Skaitykite: http://pilietis.delfi.lt/news/vien.d?id=34550307
                                    Anokia čia sensacija, ir taip aišku, kad nebaudžiama! Bet toks tavo parašymas mane nustebino, nes atrodo, lyg sakytum - nebaudžia - vadinasi, galima nepaisyti Štai kuo Rytai skiriasi nuo Vakarų...
                                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                    Comment


                                      Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                      Anokia čia sensacija, ir taip aišku, kad nebaudžiama! Bet toks tavo parašymas mane nustebino, nes atrodo, lyg sakytum - nebaudžia - vadinasi, galima nepaisyti Štai kuo Rytai skiriasi nuo Vakarų...
                                      Tai kam toks įstatymas reikalingas, jei už jo nevykdymą jokios atsakomybės nenumatyta ?
                                      P.S. aš nesiruošiu piktybiškai nesilaikyti naujos tvarkos, bet darysiu viską, kad iki rudens ją... na, ne atšauktų, o paliktų tik mažiau apkrautuose maršrutuose. Nesiimsiu jėgos, neisiu protestuoti, o savo tikslą bandysiu pasiekti taikiu ir argumentuotu bendravimu, tai yra, laiškais atitinkamoms savivaldybės taryboms bei "susisiekimo paslaugoms".
                                      Paskutinis taisė Vilnietizz; 2010.07.17, 01:31.
                                      Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                      Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                      SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                      Comment


                                        Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                        Tai kam toks įstatymas reikalingas, jei už jo nevykdymą jokios atsakomybės nenumatyta ?
                                        P.S. aš nesiruošiu piktybiškai nesilaikyti naujos tvarkos, bet darysiu viską, kad iki rudens ją... na ne atšauktų, o paliktų tik mažiau apkrautuose maršrutuose. Nesiimsiu jėgos, neisiu protestuoti, o savo tikslą bandysiu pasiekti taikiu ir argumentuotu bendravimu, tai yra, laiškais atitinkamoms savivaldybės taryboms bei "susisiekimo paslaugoms".
                                        Čia ne įstatymai, o taisyklės. Kažkoks asocialus tavo mąstymas, kad už viską turi būti finansinė ar baudžiamoji atsakomybė.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                          Čia ne įstatymai, o taisyklės. Kažkoks asocialus tavo mąstymas, kad už viską turi būti finansinė ar baudžiamoji atsakomybė.
                                          Už taisyklių ar įstatymų nesilaikymą visada yra kokia nors bausmė, kad ir labai lengva- papeikimas, įspėjimas, priminimas apie taisykles, tiesiog išprašymas iš vietos, kur viešąją tvarką pažeidei ir tt. nebūtinai piniginė nuobauda ar kalėjimas. Pavyzdžiui, jei koks pilietis girtas valkiosis po Akropolį, apsauga jį tučtuojau lauk išprašys. Jei nežymiai viršysi greitį- policininkai tave tik įspės.
                                          Tai nors ir ne smūgis per piniginę, bet visgi nuobauda, primenanti apie būtinybę laikytis taisyklių.
                                          Neprivalu laikytis tik rekomendacijų. Vilniaus priekinių durų tvarka- tai ne rekomendacija, o taisyklė. Taigi lipantis ne per tas duris automatiškai tampa pažeidėju. Bet jis JOKIOS nuobaudos negauna- netgi papeikimo. Vairuotojai į tokius įsmukėlius dėmesio nekreipia, kontrolė baus- nebent jei be bilieto važiuojama. Papraščiau tariant- lipantis pro galines duris prieš įstatymą/taisykles yra lygus su tuo, kas tvarkingai lipa pro priekines, jei tik susimokėjęs už važiavimą yra. Tai kokią prasmę turi taisyklės, jei jų nesilaikantis pilietis ne tik baudos negaus, o netgi pažeidėjui prilygintas nebus?
                                          Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                          Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                          SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X