Parašė Wycka
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas (archyvas 2008-2012.07)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąGali buti ir kita utopija - kur valstybe uz visus pasirupins ir visi laimingai gyvensI'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąValstybė nėra žmogus. Valstybė — piliečių visuomenė. Šiuo atveju sąvoką "valstybė" panaudojai kaip sinonimą "valdžia". Bet valdžia irgi nėra žmogus, tai tik tam tikras sluoksnis išrinktų arba paskirtų valdyti žmonių. Kodėl saujelė žmonių turėtų visuose galuose "rūpintis" kitais ir taip varžyti jų laisves, jeigu LAISVĖ — prigimtinė žmogaus teisė. Suprantama, gyvenimas visuomenėje (arba valstybėje) nori nenori priverčia atsisakyti kai kurių laisvių, kurios pažeidžia kitų asmenų laisves ir teises, bet kai perlenkiama lazda... va tada siutas ir paima.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO tai, kad pensininkai ir studentai (jei jie nedirba, tai ir mokesciu nemoka) dar ir gydomi nemokamai - uz juos sumoka valstybe Ligoniu kasai. Uz dirbancius pensininkus ir studentus valstybe irgi sumoka Ligoniu kasai.
Ar tai irgi apiplesimas?
Parašė Al1 Rodyti pranešimąUniversitetai ne tik pas mus, Lietuvoje, yra issibarste po visa miesta ar net kelis miestus. Taip kad sioje vietoje nereikia varyti Dievo i medi. Universitetai patys nekomopensuos is savu lesu jokiu islaidu, nes tai ne ju funkcija. Jei jau tai butu daroma, valstybes visa si reikala turetu finansuoti. Taip kad valstybei nasta nesumazetu, o biurokratijos tik padaugetu, dar ir piktnaudziavimu. Juk ir dabar universitetai sugeba stipendijoms skirtas lesas panaudoti ne pagal paskirti....
Parašė Al1 Rodyti pranešimąCia jau demagogija. Tu jaunas ir gali dirbti, o pensininkai jau atidirbo savo ir ne visi gali dirbti del sveikatos problemu. Kai tu pasensi, irgi galesi vazineti uz puse kainos... Vis delto jei valstybe nesugeba moketi padorios pensijos, tai bent kazkaip turi palengvinti senu zmoniu gyvenima. Nereikia klausti kieno saskaita. Nieko nera daroma niekeno saskaita. Uz tai netiesiogiai visi sumoka, net ir tie patys pensinikai - juk perka prekes, moka PVM.
Parašė Al1 Rodyti pranešimąVelgi jauciasis LLRI demagogija. Nesame turtingi. Taip nesame, bet ir niekada nebusime turtingesni, jei tik vienpusiskai i daugeli dalyku zvelgsime. Kodel tad valstybe i kelius investuoja - gal irgi rieketu paprasyti uz tai susimoketi kiekvienam tiesiogiai, tiek kiek keliai verti?I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKazin ar galima vadinti laisves suvarzymu tai, kad valstybe duotu visiems tiek, kiek kiekvienams reikia pinigu. Ir su jais kiekvienas galetu elgtis kaip nori. Ir nesvarbu, is kur tuo pinigus valstybe paims.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąLigonių kasa ar Sveikuolių kasa nėra skirtumo — viskas vis tiek imama iš vienos kišenės. Dirbantys žmonės moka pajamų ir sveikatos draudimo mokesčius, dirbantys pensininkai ir dirbantys studentai kiek žinau irgi šiuos mokesčius moka.
Parašė Wycka Rodyti pranešimąTai kodėl mokėti stipendijas yra universitetų funkcija? Ar ne geriau tada išvis įvesti studentams nemokamą važiavimą miesto VT? Dar ir sutaupysime, nes nereikės spausdinti bilietų
Parašė Wycka Rodyti pranešimąVa čia ir yra demagogija: "Vis delto jei valstybe nesugeba moketi padorios pensijos, tai bent kazkaip turi palengvinti senu zmoniu gyvenima." Pensininkai, anot tavęs, sumoka PVM, o aš nesumoku? O kur dar pajamų mokestis? O jeigu aš nesulauksiu senatvės?
Parašė Wycka Rodyti pranešimąAš LLRI darbuotojus pažįstu tiek pat, kiek eilinis LR pilietis — tik iš teleekranų. Jeigu mano ir jų nuomonės sutampa, tai tik atsitiktinumas. O keliai (bent jau iš dalies) finansuojami iš kelių mokesčio, kurį sumoka vairuotojai, pirkdami kurą. Pagaliau keliais ir šaligatviais visi naudojamės — ir dirbantieji, ir vaikai, ir studentai, ir pensininkai, ir turistai. Jais naudojamės ne tik vaikščiodami ar važiuodami, bet ir pirkdami bet kokią prekę, kuri yra atvežta tais keliais. Infrastruktūra yra tokia pati išimtinė valstybės kompetencija kaip ir aplinkos apsauga.
Siaip jau nutolome nuo temos.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąSiaip jau nutolome nuo temos.I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąApibendrinant tik norėjau pasakyti, kad JEIGU panaikintume lengvatas, atsirastų papildomas rezervas šiek tiek piginti VT bilietus; galbūt jie kainuotų nebe 2/2,5Lt. o tik ~1,5/2Lt ar net dar mažiau; analogiškai ir su terminuotais bilietais.
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąO dėl senatvės, tai visi esame atsakingi ir ne visi pageidaujame, kad mums visą gyvenimą nurodinėtų kur išleisti mūsų pačių uždirbtus pinigus. Vienas nusipirks Ferari ir po savaitės užsimuš, kitas kaups pinigus privačiam pensijų fonde arba investuos į vaikus ir ramus kaip belgas lauks senatvės. Laikas pagaliau suprasti, kad tik mes (suaugusieji) esame atsakingi už save, o ne "geroji tetulytė" valstybė. Atvaizdas
Comment
-
Parašė Wycka Rodyti pranešimąApibendrinant tik norėjau pasakyti, kad JEIGU panaikintume lengvatas, atsirastų papildomas rezervas šiek tiek piginti VT bilietus; galbūt jie kainuotų nebe 2/2,5Lt. o tik ~1,5/2Lt ar net dar mažiau; analogiškai ir su terminuotais bilietais. Netgi esu įsitikinęs, kad nuo to net padaugėtų besinaudojančių VT ir tai atneštų papildomas garantuotas įplaukas.
Comment
-
Užvirė įdomi diskusija apie lengvatas ir panašius dalykus..... Manau kad dar viena didelė mūsų valstybės problema - pats sprendimų priėmimo mechanizmas, ypač ekonominių.... Kadangi dalis EKONOMINIŲ sprendimų priimami EMOCIŠKAI, bet ne skaičiuojant..... Puikiai visi matom, kada mes išlaikom įvairiausias struktūras, kurios ruošia įstatymus, jų pataisas, daro (ar bando daryti) jų ekonomines analizes, o galutinėje stadijoje Seimo salėje įvyksta pozicijų/opozicijų "šou", kur pasiūlymai liejasi ekspromtu, be jokių analizių, skaičių ir priimami sprendimai....
Comment
-
Gal tik taip atrodo, iš tikrųjų prieš kiekvieno sprendimo pasiūlymą ir įgyvendinimą, atliekami nuodugnūs skaičiavimai. Tą daro finansų ministerija, kuri skaičiuoja ir skirsto pinigus.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąGal tik taip atrodo, iš tikrųjų prieš kiekvieno sprendimo pasiūlymą ir įgyvendinimą, atliekami nuodugnūs skaičiavimai. Tą daro finansų ministerija, kuri skaičiuoja ir skirsto pinigus.
Comment
-
jeigu man reikėtų imtis kainodaros, tai laikyčiausi tokių idėjų (kurias, žinoma, reikėtų pagrįsti konkerčiais apskaičiavimais):
1) įvesti vienkartinio bilieto galiojimą tam tikrą laiką (pvz 1 val), ir galbūt tam tikroje zonoje. Jeigu važiavimo kaina priklausytų nuo laiko ir/ar atstumo, o ne nuo persėdimų skaičiaus, atsirastų galimybė pertvarkyti maršrutus racionaliau.
2) palikti tik vieną vienkartinį bilietą (pilno tarifo), visas nuolaidas taikyti tik nuolatinių bilietų turėtojams.
3) gerokai sumažinti skirtumą tarp vienkartinio bilieto ir mėnesinio bilieto kainos. Vienkartiniai bilietai - atsitiktiniams keleiviams, o kiekvienas, kas nuolat naudojasi viešuoju transportu, turi pirkti nuolatinį bilietą net nesusimąstydamas (pirkti nuolatinį bilietą turi būti akivaizdžiai pigiau už vienkartinį)
4) sukurti daugiau nuolatinio bilieto rūšių įvairiems poreikiams (dienos, 10 važiavimų, savaitės, metų) laikantis to paties principo - kuo daugiau sumoki, tuo pigiau.
5) rengiant "dieną be automobilio", vienai dienai uždrausti eismą centre, bet tą dieną važiavimą viešuoju transportu padaryti nemokamą
Comment
-
Ar nereikėtų apie tai diskutuoti viešojo transporto temoje, o ne čia?www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Transporto (VT) lengvatos yra netgi tokioje liberalios ir laisvos rinkos ekonomikos salyje - JAV.
Visiskas transportu lengvatu panaikinimas ne tik kad nepapildytu transporto imoniu biudzetu, bet ir dar labiau ji sumazintu. Netgi spustys padidetu. Taip, spustys. Juk dalis zmoniu, kuriems suteikamos lengvatos, nera tokie jau biedni. Jie yra taupus, ir, paprasciausiai, persestu i automobili. Nes vaziuoti automobiliu nebebutu daug brangiau (nei vaziuoti pasinaudonat lengvata). Paziurekim, kas atsitinka, kai keleiviu sumazeja - tuoj imama mazinti marsrutu, autobusu skaiciu. Tuomet VT tampa dar labiau nepatrauklesnis ir mokantiems pilna kaina. Tai paskatina ir juos persesti i automobili. Zodziu, grandinine reakcija.
Taip, kai kurioms asmenu grupems, manau, lengvatos turetu buti panaikintos arba sumazintas ju dydis. Taciau transporto lengvatos - viena is socialines pagalbos formu.
Pagrindine problema Lietuvoje yra ta, kad VT negauna istatymais numatytu kompensaciju uz lengvatininku vezima.
P.S. Tarybiniais laikais transporto lengvatu buvo gerokai maziau. Jokiu lengvatu vienkartiniam bilietui miesto transporte nebuvo. Vaikai iki 7 metu vziavo nemokamai. Buvo menesiniai miesto transporto bilietai su 50 proc. nuokaida studentams ir, berods, moksleiviams (nors del pastaruju nesu tikras). Nemokamai galejo vaziuoti karo veteranai, I bei II grupes invalidai, revoliucionieriai, vaikai - invalidai, invalidai nuo vaikystes, aklieji ir silpnaregiai. Pensininkams lengvatu nebuvo!
Tarpmiestiniame, priemiestiniame transporte, taip pat priemiestiniais traukiniais su 50 proc. nuokaida galejo vaziuoti karo veteranai, I bei II grupes invalidai, revoliucionieriai, vaikai - invalidai, invalidai nuo vaikystes, aklieji ir silpnaregiai, vaikai iki, berods, 10 ar 12 metu. Nemokamai - vaikai iki 7 metu.
Vel per daug nuo Vilniaus VT pletros nukrypta...
Comment
-
Manau, pas mus per mažai kontrolierių (bent jau Vilniuje). O priemiesčiuose važiuojant autobusu pamatyti kontrolierių - retas atvejis. Todėl ir zuikių ten yra daug, nes jiems daug pigiau sumokėti 10-20 Lt baudą gal kartą per metus, negu tuos bilietus pirkti. Ir vėlgi savyvaldybė surenka mažiau pinigų, reikia didinti bilietų kainas, vėlgi padaugės zuikių. Mano manymu, reikia daugiau kontrolierių, ypač priemiesčiuose, kur jie retai pasirodo, bei padidinti baudas, taip turbūt butų pigiau savyvaldybei.
Comment
-
Parašė c2h5oh Rodyti pranešimąPrisijungiu prie a_p (autobusų parkas? klausimo - kodėl manai, kad kainos padidinimas dvigubai (panaikinus nuolaidas) padidins pajamas?
a) dabar perkantysis bilietą pilna kainą permoka, nes tuo pačiu sumoka ir už lengvatininką. Panaikinus lengvatas, atsiranda poreikis mokėti tik už paslaugą, o ne už kitus keleivius (zuikius ir lengvatininkus).
b) panaikinus lengvatas, bilieto kaina teoriškai turi sumažėti, nes nebereiks permokėti už kelionę. Jeigu dabar bilietas kainuoja 2Lt, tai po lengvatų panaikinimo kainuotų apie 1,5-1,6Lt
c) kainos padidėjimas teoriškai turėtų sumažinti keleivių skaičių proporcingai kainos pokyčiui; tačiau taip nėra. Ekonomistai šį reiškinį vadina "lankstumu" ar kažkaip labai panašiai (palyginimui — kuro kainos). Pvz.: pastarąjį kartą bilietui pabrangus ~40 proc. (nuo 1,1Lt iki 2Lt), keleivių sumažėjo tik 3 proc.. Panaikinus lengvatas, VT bilietų kainų vidurkis liktų tas pats, tačiau realiai VT pabrangtų, nes dauguma keleivių yra lengvatininkai. Iš pradžių keleivių sumažėtų, tačiau vėliau srautai išsilygintų ir net padidėtų, nes į VT grįžtų tie, kurie jo atsisakė per pastaruosius ~10 metų. Tokią elgseną skatintų ne tik bilieto atpigimas (jų atžvilgiu), bet ir šiek tiek sumažėjusi nepilnamečių ir pensininkų koncentracija.
d) būtų sutaupyta spausdinant tik vieno nominalo vienkartinius ir mėnesinius bilietus. Be to, supaprastėtų kontrolė, ją būtų galima atlikti greičiau, taigi mažiau gaišinami autobusai ir troleibusai, o tai didina VT patrauklumą.
e) (gal) sutaupytos lėšos būtų investuojamos į 1) naujas ir ekologiškas transporto priemones; 2) kontrolės efektyvumą; 3) skolų likvidavimą, nes skolų palūkanas netiesiogiai apmokame mes — keleiviai.
Tikiuosi atsakiau. Nenoriu per daug išsiplėsti, nes tada nelabai kas teskaitys...I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
Comment
Comment