Na, tarkim piko metas. Atvažiuoja troleibusas ar tramvajus, stotelėj minia keleivių ir visi bando lipti. Visiem reikia susimokėt įlipant (ar bent parodyt nuolatinį). Tai juk kelias minutes užtruks, kol bus galima iš stotelės pajudėt, nes visada bus žioplių, kurie tik paprašyti pradės trauktis piniginę, arba bobučių, kurios kitaip negu lėtai negali to padaryt. O tokių stotelių viename maršrute daugybė.. Ar ten visi buvo pripratę prie to?
O jei susimokama jau įlipus ir važiuojant, tai ar piko metu ta kontrolierė sugeba nuolat grūstis prie naujai įlipusių ir juos tikrint?
Aš tau pasakysiu esminių skirtumų tarp Vilniaus ir Rygos - ten visi mandagiai nesigrūsdami ilipa ir išlipa, o čia net nespėjus iki durų ateiti jau grūdasi visi į transporto priemonę. Ten buvo taip, priieni ir susimoki,kas neprieina, pati kontrolierė prisistato. Beje, autobusuose ir tramvajuose jų buvo po dvi Kitas dalykas - ypatingai dažnai važinėja visas VT, nespėjai į vieną tuoj bus kitas. O šeip ta tvarka ten dar nuo sovietmečio, taip, kad žmonės antiek įpratę, kad problemų neturėjo. Aš įsivaizduoju kas buvo kai pastatė komposterius. Šeip kas buvo Rygoj, o ypač važiavo VT, žino kas ir kaip.
Patys kalti. Kitose šalyse baudos atlyginimo dydžio, o čia- 5,5 karto mažesnės nei perkant nuolatinį. Jie tik skatina "nusikalsti" .
Be to, kainos keliamos, o paslaugos kokybė negėrėja.. Tai už ką reik mokėti brangiau? Jei paslauga būtų kokybiška, nerizikuočiau kažkur pavėluoti ir dusti nuo bomžų smarvės, šalti žiemą ar išsitepti sėdėdamas ant apšvainintų sėdynių, mokėčiau kad ir tris litus. Dabar to nėra, o kainos žvėriškos.
Judėti mieste tenka Kas belieka??
O iš parkų pusės, jei jiems svarbu surinkti pinigus, o ne vežioti nemokamai smirdinčias valkatas, gali konduktorių įdarbinti. Toje pačioje Maskvoje į troleibusus įlipama tik per priekines duris. Čia niekam neaktualu kokybę gerinti, bando išlipti iš varganos padėties tik brangindami važiavimą.. Ko norėt, kad paskui sėdi minuse dėl nesurenkamų pinigų už bilietus (bauda- 20lt), mažina maršrutų skaičių (eis į dar didesnį minusą) ir visaip, kaip tik išmanydami, daro VT dar nepatogesnį.
Ar kas nors apskritai žino, kokie yra vieši argumentai nedidinti baudų už važiavimą be bilieto? Turiu galvoje, ne tokie, kad štai kontrolieriams dabar patogu įsidėti į kišenę, o ką yra pasakę atsakingi pareigūnai? Kol kas visas šis reikalas atrodo labai paslaptingai...
Beje, labai gera citata, tiksliai atskleidžianti mūsų supelijusių valdininkėlių požiūrį (Antanavičius - SĮ "Susisiekimo paslaugos" direktorius):
"Užfiksuota, kad sausį keleivių sumažėjo apie 3 procentus. Tačiau tam įtakos galėjo turėti ir sparčiai didėjanti bedarbystė. Tai, kad sumažėjo keleivių, yra gerai - galėsime riboti autobusų ir troleibusų išleidimą, reikės atlikti mažiau darbų, tad patirsime ir mažiau nuostolių", - samprotavo V.Antanavičius.
"Užfiksuota, kad sausį keleivių sumažėjo apie 3 procentus. Tačiau tam įtakos galėjo turėti ir sparčiai didėjanti bedarbystė. Tai, kad sumažėjo keleivių, yra gerai - galėsime riboti autobusų ir troleibusų išleidimą, reikės atlikti mažiau darbų, tad patirsime ir mažiau nuostolių", - samprotavo V.Antanavičius.
Nu taigi tie keleiviai tik dirbti trukdo ir pretenzijas visokias reiškia
Visas valstybinis transportas šitaip mąsto - "keleiviai nuostolingi".
Nu taigi tie keleiviai tik dirbti trukdo ir pretenzijas visokias reiškia
Visas valstybinis transportas šitaip mąsto - "keleiviai nuostolingi".
Manau, jog idealiame pasaulyje tokie pasisakymai turėtų Antanavičiui kainuoti darbo vietą. Jis atvirai pripažįsta, jog nesusitvarko su savo pareigomis ir nori kuo daugiau tinginiauti - visuomenės gerovės sąskaita. Deja...
Matau diskusija gali tęstis be galo, nes ji yra apie sunkiai apčiuopiamsu dalykus kaip paslaugos ir moralė.
Apibendrinant - baudos dydis yra nelogiškas. Jei bauda siektų 100 Lt viso šito susirašinėjimo nebūtų.
O dabar - žinom kad taip yra negražu, bet žmogus yra racionali būtybė, todėl skaičiuoja kas jam yra naudingiau ir pasirenka.
Mano pavyzdys su greičio viršijimu manau yra analogiškas - greitį iki kažkurios ribos viršija dauguma, žino kad taip negalima, nesaugu, negražu bet.... 1) tikisi kad jo nepagaus; 2) tikisi kad negaudys dėl smulkaus pažeidimo 3) įvertina ir iš anksto galvoje nurašo galimus nuostolius jei visgi pagautų.
Tai už ką reik mokėti brangiau? Jei paslauga būtų kokybiška, nerizikuočiau kažkur pavėluoti ir dusti nuo bomžų smarvės, šalti žiemą ar išsitepti sėdėdamas ant apšvainintų sėdynių, mokėčiau kad ir tris litus. Dabar to nėra, o kainos žvėriškos.
Judėti mieste tenka Kas belieka??
Parkai turi daug problemų, o tokie pasisakymai tikrai turėtų skaudžiai atsiliepti vadovui.
Bet vieną kartą šioje temoje jau rašiau. Pasikartosiu ir antrą. Sakai, music, kad nenori bomžų, nenori dusti nuo smarvės ir sutinki mokėti 3Lt. Prašome, sėsk į mikriuką ir važiuok.
Apibendrinant - baudos dydis yra nelogiškas. Jei bauda siektų 100 Lt viso šito susirašinėjimo nebūtų.
O dabar - žinom kad taip yra negražu, bet žmogus yra racionali būtybė, todėl skaičiuoja kas jam yra naudingiau ir pasirenka.
Prieš kelis metus Miunchene viešajame transporte teko matyti kabančius nedidelius plakatus - važiavimas be bilieto - iki 2 metų kalėjimo (gerai nebeatsimenu, gal ir iki 1 metų). Žinoma, ne pirmą kartą prasižengus. Kokia minimali bauda eurais buvo irgi nebeatsimenu, bet labai maža nepasirodė.
Tikriausiai nelabai gerai yra dėti linkus į kitus puslapius, bet nežinau kaip dar parodyti Brazilijos Kuritibos miesto (1 797 408 gyventojų) VT.
Artemijaus Lebedevo nuotraukos: http://www.tema.ru/travel/brazil-2/ Pradėkit žiūrėti nuo 5 nuotraukos (+ rusiškas tekstas).
Gal Vln galima padaryti kažką panašaus?
Parkai turi daug problemų, o tokie pasisakymai tikrai turėtų skaudžiai atsiliepti vadovui.
Bet vieną kartą šioje temoje jau rašiau. Pasikartosiu ir antrą. Sakai, music, kad nenori bomžų, nenori dusti nuo smarvės ir sutinki mokėti 3Lt. Prašome, sėsk į mikriuką ir važiuok.
Man pigiau pasinaudoti VT nuolaidomis, bet greit jos neturėsiu. Teks važiuoti mikriuku, dviračiu ar automobiliu B)
Tikrai neblogas variantas Brazilijoje, ir moderniai atrodo. Čia jau tikrai "chaliavai" nepraslįsi Bet Vilniuje tai čia nebent pasvajot gražiai. Susisiekimo paslaugos tikrai į tai neinvestuos...
Kodėl tuomet zuikiams netaikoma baudžiamoji atsakomybė?
Įtariu, kad pastaruoju metu susilpnėjus kontrolės tarnybai, zuikiai sudaro apie 40-60% visų keleivių.
Todėl, kad bauda, deja, neviršija 1 MGL. Jei padarytų nuostolių vertė yra mažesnė nei 1 mgl, kiek teko girdėti, pažeidėjui taikoma tik administracinė atsakomybė.
Beje, nežinau, ar čia atsitiktinumas, bet aš pastebėjau priešingai - kontrolės tikrinimai dažnėja Anksčiau pravažinėdavau kelis menėsius nepatikrintas, o dabar per 7 dienas kontrolė sustabdė net 3 kartus (skirtingose vietose) ! Beje, paskutinį kartą autobuse nebuvo nė vieno zuikio.
..Beje, nežinau, ar čia atsitiktinumas, bet aš pastebėjau priešingai - kontrolės tikrinimai dažnėja Anksčiau pravažinėdavau kelis menėsius nepatikrintas, o dabar per 7 dienas kontrolė sustabdė net 3 kartus (skirtingose vietose) ! Beje, paskutinį kartą autobuse nebuvo nė vieno zuikio.
Mane vien šiandien du kartus Penktadienį vieną kartą. Retas atvejis
/\ Nu jo, tuoj tegul pareiškia, kad atsisako išvis VT Vilniuje... Suprantu, nuostolingi reisai neatsiperka, bet ką daryt tiem keliolikai žmonių, kuriem tai vienintelis susiekimas ir pan.? Nors gal ir ne tragedija, greit mikrūškių savininkai įsisuks į tas trasas... Tada visos SĮ galės palygint kam nuostolinga, kam pelninga...
Aš tau pasakysiu esminių skirtumų tarp Vilniaus ir Rygos - ten visi mandagiai nesigrūsdami ilipa ir išlipa, o čia net nespėjus iki durų ateiti jau grūdasi visi į transporto priemonę. Ten buvo taip, priieni ir susimoki,kas neprieina, pati kontrolierė prisistato. Beje, autobusuose ir tramvajuose jų buvo po dvi Kitas dalykas - ypatingai dažnai važinėja visas VT, nespėjai į vieną tuoj bus kitas. O šeip ta tvarka ten dar nuo sovietmečio, taip, kad žmonės antiek įpratę, kad problemų neturėjo. Aš įsivaizduoju kas buvo kai pastatė komposterius. Šeip kas buvo Rygoj, o ypač važiavo VT, žino kas ir kaip.
Kažkas čia nesueina - jei ten viskas buvo taip gerai, tai reikėjo taip ir palikti, kam tie komposteriai. Dėl poreikio įdiegti el. bilietą?
Pats prieš tris mėnesius važiavau Rygoj tramvajum. Mano įspūdžiai nelabai vertingi, nes tai buvo šeštadienis, ne pikas. Visgi patiko, kad neblogi tvarkaraščiai: ilgai laukti nereikėjo, o dėl bilietų - turėjom nusipirkę po vieną iš anksto.
Tikriausiai nelabai gerai yra dėti linkus į kitus puslapius, bet nežinau kaip dar parodyti Brazilijos Kuritibos miesto (1 797 408 gyventojų) VT.
Artemijaus Lebedevo nuotraukos: http://www.tema.ru/travel/brazil-2/ Pradėkit žiūrėti nuo 5 nuotraukos (+ rusiškas tekstas).
Gal Vln galima padaryti kažką panašaus?
Tokių linkų kad tik daugiau būtų! Labai įdomus dalykas, žiauriai patiko. Gerai būtų sužinoti daugiau apie tokios sistemos privalumus ir trūkumus.
Jei paslauga būtų kokybiška, nerizikuočiau kažkur pavėluoti ir dusti nuo bomžų smarvės, šalti žiemą ar išsitepti sėdėdamas ant apšvainintų sėdynių, mokėčiau kad ir tris litus.
Teks dviračiu keliaut..
Sakai, music, kad nenori bomžų, nenori dusti nuo smarvės ir sutinki mokėti 3Lt. Prašome, sėsk į mikriuką ir važiuok.
Jei neklystu, dauguma mikriukų (bent jau svarbiausi) kainuoja 4 Lt? Be to music rašė ir apie tai, kad nenorėtų pavėluoti. Mikriukams trūksta vieno svarbaus dalyko, be kurio autobusai ir troleibusai neįsivaizduojami - viešo važiavimo grafiko (beje, Kaune mikriukams toks yra).
Comment