Siaulietiski Volvo pagaminti Lenkijoje. Tikriausiai visa R. Europa uzversta tik Lenkijoje pagamintais autobusais, ko negaleciau pasakyt apie Skandinavija.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus viešasis transportas (archyvas 2008-2012.07)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Šiaip jų dalys gaminamos ir Vokietijoj, o Lenkijoje jie surenkami.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąŠiaip jų dalys gaminamos ir Vokietijoj, o Lenkijoje jie surenkami.
Comment
-
Vilniuje ikarusu dar yra,http://vilniustransport.mylivepage.c...466_Ikarus_280 cia yra fotos kurie padaryti 2008 metaisViskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/
Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/
Comment
-
Vilniaus viešasis transportas – duobėje
2008.01.17 | 09:32
Vilniaus viešąjį transportą smaugia finansinės problemos, rašo „Vilniaus diena“.
Dotacijų iš miesto savivaldybės negaunantys vežėjai skęsta skolose ir negali pažadėti, kad jiems neteks branginti bilietų.
Pasak dienraščio, kad bendrovės "Vilniaus autobusai" ir "Vilniaus troleibusai" išgyventų, šiemet joms reikia mažiausiai 140 mln. litų. Šiuo metu miesto biudžete numatyta įmonėms skirti 104 mln. litų. Likusią sumą meras J. Imbrasas ragina vežėjams sukrapštyti patiems. "Tarkime, Berlyne vežėjai valdžios dotuojami net 50 proc., kitose Europos šalyse - panašiai. Vilniaus valdžia irgi turi į vežėjus atsigręžti. tačiau ir įmonių vadovams reikia pasitempti - turime dirbti visomis kryptimis", - ragino J. Imbrasas.
"Ką turėjome, jau išpardavėme, kur galėjome, ten taupėme. Daugiau nėra iš ko, nebent nereikėtų troleibusų remontuoti, nebūtų jų eksploatavimo išlaidų", - aiškino "Vilniaus troleibusų" direktorius Jonas Bagdonavičius. Abiems Vilniaus viešojo transporto bendrovėms šiandien trūksta po 100 vairuotojų.
Apskaičiuota, kad reali viešojo tansporto bilieto savikaina yra 5 litai. Troleibusų ir autobusų įmionių vadovai puse lūpų užsiminė, kad bilieto kainai šoktelėjus nuo 1,4 Lt iki 2 Lt, per metus bendrovėms pavyktų surinkti 30 mln. litų - t.y. beveik tiek, kiek reikėtų rasti iš vidinių resursų. Vis dėlto apie konkrečius veiksmus kelti bilieto kainą kol kas nekalbama, rašo "Vilniaus diena".
Comment
-
http://www.alfa.lt/straipsnis/165126
Vilniaus autobusai“ vežios gamtinėmis dujomis varomais autobusaisViskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/
Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/
Comment
-
Parašė Denis_Simonov Rodyti pranešimą..Vilniaus autobusai“ vežios gamtinėmis dujomis varomais autobusais...
Comment
-
Parašė Denis_Simonov Rodyti pranešimąhttp://www.alfa.lt/straipsnis/165126
Vilniaus autobusai“ vežios gamtinėmis dujomis varomais autobusaisPaskutinis taisė Ginthus; 2008.01.21, 07:29.
Comment
-
Parašė http://www.alfa.lt/straipsnis/165126:...Greta „Vilniaus autobusų“ aikštelės esančioje tradicinėje degalinėje atsirastų terminalas, pritaikytas užpildyti šiomis dujomis ir lengvuosius automobilius...Paskutinis taisė x21; 2008.01.21, 09:29.
Comment
-
Parašė x21 Rodyti pranešimąO tokiu, su gamtiniu duju iranga, nera... ir manau negreit atsiras...
Iš kur tokia info? Kiek žinau, yra tokių automobilių, o vakarų Europje kai kuriose paprastose degalinėse galima ir dujų (CNG) pasipildyti.
Comment
-
Parašė sigius Rodyti pranešimąIš kur tokia info? Kiek žinau, yra tokių automobilių, o vakarų Europje kai kuriose paprastose degalinėse galima ir dujų (CNG) pasipildyti.
Comment
-
Vietoj tramvajaus – atrakcionas?
Siūlymai, kaip spręsti Vilniaus spūsčių problemas, toliau žavi neregėtu originalumu. Pakikenus iš oro gondolų idėjos, sostinės valdininkai dabar rimtais veidais svarstys galimybę mieste montuoti kažką panašaus į amerikietiškus kalnelius.
Kalbos apie sostinės transporto sistemą kyla į naujas aukštumas. Pasirodo, po Vilnių tereikia nutiesti bėgius tiek ant žemės, tiek po ja, ir važinėtis nedideliais automobiliais. Juose nebūtų vairuotojo, o įlipę keleiviai patys nusistatytų savo kelionės tikslą.
Tokią idėją iš britų kompanijos išgirdęs meras Juozas Imbrasas tuoj pat pavedė darbo grupei apsvarstyti tokio viešojo transporto galimybes.
Naujovė ir pasaulyje
Kol kas tokia J.Imbrasą sudominusi viešojo transporto sistema yra naujovė visame pasaulyje. Šiuo metu tokie automatiniai taksi diegiami tik Londono Hytrou oro uoste. Savo akimis pamatyti, kaip ši sistema veikia, bus galima kitų metų pavasarį.
„Didžiausias šios sistemos privalumas yra tai, kad keleivis įlipęs pats gali automatiškai pasirinkti, kur nori važiuoti“, – aiškino šią idėją pasiūlęs vienai transporto infrastruktūros sprendimus diegiančiai britų kompanijai atstovaujantis vilnietis Darius Lazauskis.
Pasak jo, esamai transporto sistemai tokia naujovė netrukdytų ir papildomų spūsčių nesukeltų, nes judriausiose gatvėse bėgiai būtų keliami į viršų, o ant žemės keliami tik ten, kur tai įmanoma.
„Hytrou oro uoste montuojamos sistemos bėgiai yra pakelti visur, ant žemės negula niekur. Bėgių pakėlimas tėra kainos klausimas.
Kuo aukščiau, tuo brangiau“, – sakė D.Lazauskis.
Po visą miestą išvedžioti, aukštyn – žemyn vingiuojantys bėgiai būtų lyg atrakcionai.
Klausimų kyla dėl tokios viešojo transporto sistemos veiksmingumo, nes į vieną automobiliuką tilptų vos 4-6 keleiviai.
J.Imbrasas susidomėjo
Automatinio taksi idėją išgirdęs J.Imbrasas teigė, jog miestą domina visi su transporto problemomis susiję pasiūlymai, todėl ir šį jis liepė išnagrinėti savivaldybėje sudarytai antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūros gerinimo darbo grupei.
Šios darbo grupės vadovas, miesto tarybos narys Vladimiras Avinas jau spėjo išgarsėti pasiūlęs Vilniuje diegti oro gondolas lyg kalnuose, tačiau apie automatinius taksi kalba atsargiau.
Tuo tarpu J.Imbrasas sakė, jog ši idėja jam įdomi. Anot jo, galbūt automatinius taksi būtų galima įkomponuoti į visą Vilniaus viešojo transporto sistemą.
„Labai įdomu, ką tie anglai sugalvojo. Būtinai reikia ištyrinėti ir pažiūrėti, gal galime ir mes pas save ką nors pritaikyti. Reikia, kad viešasis transportas būtų kuo įvairesnis“, – svarstė meras.
Pigių projektų nėra
Meras negalėjo pasakyti, kiek kainuotų tokios transporto sistemos diegimas Vilniuje, bet teigė, jog tai būtų tikrai brangu. Tiesa, jei paaiškėtų, kad automatiniai taksi išgelbėtų sostinę, J.Imbrasas pinigų negailėtų.
„Apskritai nėra pigių transporto sistemų projektų. Jie visi yra brangūs, nes tai ilgalaikiai projektai. Juo labiau kad tai visiškai nauja idėja, tad, žinoma, ji nėra pigi. Kai nusiperki pigų daiktą, ilgai nesinaudoji“, – patirtimi dalijosi J.Imbrasas.
Pasak jo, rimtai investuojant, tai reikia daryti rimtai ir galvoti apie ilgalaikius projektus.
gera gyventi gerai
Comment
-
Čia buvo toks straipsnelis "Vietoj tramvajaus – atrakcionas?"
Variantas man atrodo visai geras ir modernus.
jei kam įdomu galima pasižiūrėti:
http://www.dcc.at
Pasirašytas kontraktas tokios linijos įrengimui Venecijoje.
Comment
-
Čia, tai kur? Bet apie tas gondolas kalbėta jau kažkur ir nelabai sulaukta liaudies dėmesio. Man asmeniškai ši idėja nepatinka - Vilniui tai utopija. Geriau ne ieškotų "pasaulio stebuklų", kurie dar ką tik sukurti ir nepatikrinti (ką jau kalbėt apie kainą), o apsispręstų ties vienu variantu ir sutelktų visas jėgas jo įgyvendinimui. Dabar tos kalbos tėra pigaus politinio populizmo apraiškos.www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Pigesni viešojo transporto bilietai - tik iki rinkimų?
Dovilė Jablonskaitė, "Vilniaus diena"
2008 vasario mėn. 20 d. 00:02
Politinis populizmas – taip apibūdinamas Vilniaus valdžios sprendimas nedidinti viešojo transporto bilietų kainų. Kalbama, kad vos praūžus Seimo rinkimams jos šoktelės beveik dvigubai. Sostinės politikai nepraleidžia progos pasigirti. Esą miesto ūkį jie tvarko taip, kad būtų kuo geriau Vilniaus gyventojams.
Mažiausių kainų lyderis
Tarkime, viešojo transporto kainomis Kaunas dar prieš pusmetį pralenkė sostinę. Bilietai Kauno spaudos kioskuose kainuoja 10 centų brangiau nei Vilniuje. Numatoma, kad pavasarį šoktelės ir Klaipėdos viešojo transporto bilietų kainos.
Numodamas į tai ranka sostinės meras Juozas Imbrasas kategoriškai pareiškė: „Bilietų kainos kelti neketiname.“ Tokiu atveju Vilnius taps mažiausių kainų lyderiu.
Tolydžio brangstant degalams, elektrai ir didėjant darbo užmokesčiui ši situacija prasilenkia su ekonomine logika. Vilniaus valdžios užsispyrimas žūtbūt nekelti viešojo transporto bilietų kainų bendroves „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ gramzdina į dar didesnes skolas, nekalbant apie įstrigusį parkų atsinaujinimo procesą.
Stebėdami apverktiną Vilniaus troleibusų ir autobusų parkų padėtį Kauno ir Klaipėdos vežėjai sostinės politikų laikyseną jau kuris laikas vadina populistine, o dirbtinį bilietų kainų įšaldymą – politizuotu. Jie prognozuoja: padėtis po spalį vyksiančių Seimo rinkimų sostinėje kardinaliai keisis – vilniečiams už vienkartinį autobuso ar troleibuso bilietą teks pakloti bent po 2 litus.
Priversti koreguoti maršrutus
Apskaičiuota, kad reali viešojo transporto bilieto savikaina yra 5 litai. Vilniaus spaudos kioskuose vienkartinį viešojo transporto bilietą galima nusipirkti už 1,1 lito, tad pajamos iš bilietų pardavimo sudaro vos trečdalį bendrovėms „Vilniaus troleibusai“ ir „Vilniaus autobusai“ reikalingos sumos. Jei bilieto kaina pakiltų iki 2 litų, pajamos sudarytų kone pusę bendrovėms reikalingų lėšų.
„Tai būtų šiokia tokia paspirtis. Keistai atrodo, kai sostinėje viešasis transportas yra pigesnis nei kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Tuo labiau kad mes skęstame skolose. Negalime išmokėti darbuotojams atlyginimų už viršvalandžius, dėl to koreguojame tvarkaraščius: savaitgaliais važinėjame rečiau, sumažinome vakarinių maršrutų skaičių. Negalime keleivių vežti už dyką.
Valdžios logika man nelabai suprantama. Jei turi pinigų, draugus gali vaišinti, bet jei esi ant skurdo ribos, prašai, kad už pietus jie susimokėtų patys“, – lygino bendrovės „Vilniaus troleibusai“ vadovas Jonas Bagdonavičius.
Diržų daugiau veržtis neišeina
Kad bendrovės „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ išgyventų, šiemet joms reikia mažiausiai 140 mln. litų. Miesto biudžete įmonėms numatyta skirti 104 mln. litų. Likusią sumą meras J.Imbrasas pataria vežėjams susikrapštyti patiems peržiūrėjus bendrovių vidinius išteklius.
Vežėjai tikina, kad diržų daugiau susiveržti jau neįmanoma. Be to, įmonės nori ne tik vegetuoti, bet ir gerinti transporto paslaugas bei kokybę. Tam lėšų valdžia skirti neišgali.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas pripažįsta, kad sostinės viešojo transporto padėtis nenormali.
„Tačiau iki 2009 m. bilietų kainų turbūt nekelsime. Nemanau, kad prieš rinkimus politikai pritartų tokioms priemonėms. Tai grynai politiniai dalykai, nors ekonominė logika sako ką kita“, – atvirai apie politinius žaidimus prabilo G.Paluckas.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius irgi prasitarė, kad pagal dabartinę rinkos padėtį bilietų kainos turėtų kilti, bet vargu ar Vilniuje tai įvyks šiemet.
Branginimui nepritarė
„Ekonominė logika diktuoja kainų kilimą, bet politikams prieš rinkimus trūksta politinės valios“, – kalbėjo G.Paluckas.
Bilietų kėlimo klausimas miesto tarybos kol kas nepasiekė. Jo svarstymas užstrigo komitetuose. Juose pritarimo, kad būtų didinamos bilietų kainos, nesulaukta.
A.Palucko nuomone, spaudos kioskuose vienkartinio bilieto kaina turėtų būti 1,5 lito, o perkant iš vairuotojo ji šoktelėtų iki 2 litų.
Tačiau miestiečiai kol kas gali būti ramūs. Brangstant maisto produktų ir kasdienio vartojimo prekėms viešojo transporto bilietai Vilniuje nebrangs. Bent jau kol praūš Seimo rinkimai.
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=16023222www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
Vilniuje ir Klaipėdoje brangs transporto bilietai
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius teigia, kad kitais metais maždaug pusę lito brangs sostinės troleibusų ir autobusų bilietai. Vilniaus vežėjus vienijančios įmonės vadovas sako, kad jiems išbristi iš skolų padėtų tik daugiau kaip dvigubai pabrangę bilietai. Klaipėda bilietas žada branginti jau nuo šio balandžio, praneša LTV naujienų tarnyba.
Už tai, kad troleibusai ir autobusai važinėtų ir nuostolingais, bet žmonėms būtinais maršrutais, o dalis žmonių galėtų pirkti bilietus pigiau Vilniaus savivaldybė yra įsipareigojusi kompensuoti nuostolius vežėjams. Tačiau šiemet savivaldybės skola vežėjams pasiekė daugiau kaip 70 mln. Lt.
Biudžete Vilniaus savivaldybė numatė vežėjams tiek pinigų, kiek pakaks tik 9 mėnesiams. „Vieni sako - atsisakom naktinių, kiti – nevažiuojam dieną, bet nemanau, kad bus priimti tokie sprendimai“, – tikina savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius.
Vilniaus savivaldybė žada vasarą persvarstyti biudžetą ir paskirti dar šiek tiek pinigų, tačiau visos skolos nepadengs. Įsiskolinimas kitąmet dar pašoks, nes brangsta degalai, darbo užmokestis.
„Savivaldybė savo galimybių ribą šiuo metu tikrai yra pasiekusi, vadinasi ateis laikas didinti viešojo transporto bilietų kainas.
Pirminiuose projektuose, kuriuos „Susisiekimo paslaugos“ pateikė administracijai, bilietų kainos galėtų kilti iki 1,50 Lt bilietų platinimo vietose ir iki 2 Lt tiesiogiai perkant iš vairuotojų“, – sako Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas.
Tuo metu V. Antanavičius teigia, kad norint, jog vežėjai nedirbtų nuostolingai, bilieto kaina turėtų siekti apie 3 Lt.
Tuo metu Klaipėda viešąjį transportą žada branginti jau balandį, jei tam pritars uostamiesčio taryba. Planuojama, kad autobuso bilietas brangs nuo 1 iki 1,5 Lt.
Kaunas viešąjį transportą pabrangino jau pernai vasarą iki 1,2 Lt platinimo vietose ir 1,5 Lt pas vairuotoją. Dabar čia važinėti brangiau nei Vilniuje.
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=16095167www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
-
K.Masiulis siūlo referendumą dėl Vilniaus viešojo transporto ateities
Vilniaus miesto savivaldybės tarybos opozicinės Tėvynės sąjungos frakcijos lyderis Kęstutis Masiulis merui Juozui Imbrasui siūlo surengti visų vilniečių apklausą dėl to, kokią strateginę viešojo transporto priemonę turi rinktis automobilių spūstyse dūstanti sostinė. Vilniečiams norima pasiūlyti rinktis iš trijų variantų – metro, tramvajaus ir greituminių talpiųjų autobusų.
„Mes siūlome Vilniuje surengti visuotinę vilniečių apklausą ir pasiklausti gyventojų, kokios strateginės viešojo transporto priemonės plėtrai jie pritartų. Gal vilniečiai norės metro, o gal tramvajaus, gali norėti ir autobusų, gal dar gondolų ar kitokių egzotinių gudrybių bus prigalvota.
Kad ir ką nuspręstų gyventojai – tebūnie, viską turime priimti domėn, juk iš jų pinigų tai bus finansuojama ir kuriama,“ – teigė Vilniaus konservatorių lyderis.
Kiek galėtų kainuoti toks referendumas, K. Masiulis teigė nepaskaičiavęs.
Tačiau, jo teigimu, toks referendumas galėtų įvykti kartu su šių metų spalį vyksiančiais rinkimais į Seimą. Prieš jį kiekvienas vilnietis į savo pašto dėžutę gautų išsamią informaciją, kuri turėtų padėti jam priimti sprendimą, kaip balsuoti apklausoje.
K. Masiulio teigimu, transporto spūstis vilniečiai laiko didžiausia miesto problema, taip mano 55 proc. miestiečių. Susisiekimo ministerijos duomenimis, nuostoliai jose per metus siekia 1,5 mlrd. litų, iš jų 600 mln. litų – dėl papildomai sudeginto kuro, ir 900 mln. litų – dėl žmonių sugaišto laiko.
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=16101976gera gyventi gerai
Comment
-
Parašė amiko Rodyti pranešimąVilniuje ir Klaipėdoje brangs transporto bilietai
http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=16095167
Comment
-
Parašė rat Rodyti pranešimąNa 1.5 lt, tai dar velniai nematė. Bet 3 lt ?www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Comment
Comment