Esmė ne tame, kad ten parašyta Rudamina, o tame, kad eismo tvarkaraštis nepasikeitė ir niekur apie tai nebuvo pranešta (išskyrus šią stotelę ir galbūt galinę stotelę Skaidiškėse). Šiandien birželio 21 d., o maršrutas pakeistas 8 d. ir sužinojom tai tik dabar.
Ir kas ten tokio pakoreguota? Kelios minutės tvarkaraštyje prastumdytos, o rytinė „duobė“ (8:04-9:43) vis tiek niekur nedingsta.
Deja, duobių užglaistyti neįmanoma, kol nebus trečio pertraukiamo autobuso. Ten juk pietūs vairuotojams . Esminiai pakeitimai yra popiet - šiek tiek pavėlinami vairuotojų pietūs, nes dabar jie pietaudavo tuo metu, kai ypač daug žmonių baigia darbus - po 17 val.
Ir kas ten tokio pakoreguota? Kelios minutės tvarkaraštyje prastumdytos, o rytinė „duobė“ (8:04-9:43) vis tiek niekur nedingsta.
Skylės tvarkaraščiuose ir turi būti, nes tai - poilsio pertrauka vairuotojams. Skylės nesimato dažnai kursuojančių maršrutų tvarkaraščiuose, nes jis kitaip "dėliojamas". Čia gi nėra kuo "uždengti".
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius Vilniaus miesto autobusais ir troleibusais pervežta 2,3 mln. keleivių daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, rodo sostinės viešojo transporto sistemą administruojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenys. Anot įmonės atstovų, keleivių skaičius stabiliai auga nuo praėjusių metų vidurio.
Sostinės viešuoju transportu per šių metų sausio – gegužės mėnesius buvo pervežta 82,3 mln. keleivių. Tuo pačiu laikotarpiu pernai Vilniaus miesto autobusais ir troleibusais buvo pervežta 80 mln. vilniečių ir miesto svečių. Vien šių metų gegužę sostinės autobusais ir troleibusais keliavo virš pusės milijono keleivių daugiau nei pernai.
„Susisiekimo paslaugų“ specialistai prognozuoja tolimesnį viešojo transporto keleivių skaičiaus augimą.
Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius Vilniaus miesto autobusais ir troleibusais pervežta 2,3 mln. keleivių daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, rodo sostinės viešojo transporto sistemą administruojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ duomenys. Anot įmonės atstovų, keleivių skaičius stabiliai auga nuo praėjusių metų vidurio.
Ne keleivių daugiau, o bilietų daugiau parduota. Reiškia, kad sugriežtėjus kontrolei, sumažėjo zuikių, gal šiek tiek daugiau potencialių keleivių ėmė dažniau rinktis VT dėl sumažėjusio bomžų kiekio, bet šie tėra tik lašas jūroje.
„Susisiekimo paslaugų“ specialistai prognozuoja tolimesnį viešojo transporto keleivių skaičiaus augimą.
Jeigu nebus paleista naujų maršrutų arba juntamai sutankinti esantys grafikai, iš kur daugės tų keleivių? Žinoma, simboliškai gali didėti dėl turistų srauto didėjimo, bet tikrai ne šimtais tūkstančių per mėnesį.
Ekonomikai atsigaunant, didės dirbančiųjų skaičius, ypač visokių nedidelius atlyginimus gaunančių, tai ir VT keleivių padaugės. Vienu žodžiu, palaipsninis keleivių srautų atsistatymas link to lygio, kuris buvo iki krizės.
Deja, duobių užglaistyti neįmanoma, kol nebus trečio pertraukiamo autobuso. Ten juk pietūs vairuotojams . Esminiai pakeitimai yra popiet - šiek tiek pavėlinami vairuotojų pietūs, nes dabar jie pietaudavo tuo metu, kai ypač daug žmonių baigia darbus - po 17 val.
Bet tas "duobes" galima sumažinti. Prieš kelis metus visi pietūs 12 maršrute truko po 30 minučių, tai ir tos "duobės" buvo mažiau pastebimos.
Ne keleivių daugiau, o bilietų daugiau parduota. Reiškia, kad sugriežtėjus kontrolei, sumažėjo zuikių, gal šiek tiek daugiau potencialių keleivių ėmė dažniau rinktis VT dėl sumažėjusio bomžų kiekio, bet šie tėra tik lašas jūroje.
Degalų aukštos kainos ne vieną privertė rinktis VT. Ir tokių tik daugės. Vadinasi mažės kamščių, didės VT rentabilumas = naujesnis VT parkas
Jei degalų kainos ir toliau kils, tai ir vežėjai, siekdami išvengti bankroto, bus priversti kilstelėti bilietų kainas, tai ir žiūrėk, ateis tokie laikai, kai naudojimasis VT neleis daug sutaupyti. Apie dotacijas iš valstybės biudžeto galima nė nesvajoti- vyriausybė jau ne kartą įrodė, kad jai viešojo transporto problemos nerūpi.
Būtent, kuro kainų augimas galbūt dar šiemet privers padidinti bilietų kainas. Jei ne, tai kitų metų pradžioje. Reikia atminti, kad Vilniaus VT sėdi didelėse skolose, todėl kainų kėlimas neišvengiamas. Ir taip paskutinį kartą jos kilo prieš krizę.
/\ bet užtai nebėra kamščių, kuriuose nemažai išdegindavo kuro. O padidėjęs keleivių srautas turėtų padidinti rentabilumą. Gal tai kompensuotų aukštesnes kuro kainas?
Pradžiai reikėtų peržiūrėti maršrutus ir tvarkaraščius, juos optimizuoti. Vasarą Vilniuje VT ne piko metu kursuoja labai ir net labai per dažnai, ypač troleibusai.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
/\ bet užtai nebėra kamščių, kuriuose nemažai išdegindavo kuro. O padidėjęs keleivių srautas turėtų padidinti rentabilumą. Gal tai kompensuotų aukštesnes kuro kainas?
Jei kainos bilietų didės (o tai beveik neišvengiama), tai vargu ar galima tikėtis didesnių keleivių srautų. Atsigaunant ekonomikai, nemaža dalis potencialių keleivių sugrįš į automobilius.
Atsilieps individualiems vairuotojams, nes jie po vieną važinėja. Neseniai Lukašenka įvedė papildomus muitus, reikia palaukti kol Lietuvoje baigsis Baltarusiškas kuras ir VT keleivių dar padaugės.
"Vilniaus troleibusai" sukūrė oficialią sostinės troleibusų maršrutų schemą . Jos dizainas stulbinamai panašus į Eugenijaus Radlinsko (fellar) kurtos beveik identiškos troleibusų schemos stilių. Tiesą sakant, "Vilniaus troleibusų" kūrinys man paliko visai nekokį įspūdį- be galybės klaidų, jis yra dar ir nepraktiškas. Iš žemėlapyje įvardytų lankytinų vietų daugelis yra nutolusios nuo troleibusų stotelių. Klaidų, kaip ir minėjau, ypač daug- kai kurių stotelių pavadinimai įrašyti neteisingai, kai kurios stotelės iš viso praleistos . Štai kelios mano rastos klaidos:
1. Poliklinika -> įvardyta kaip Vilniaus r. poliklinika
2. Neįrašytas stotelės "Viršuliškės" pavadinimas
3. Spaudos rūmai -> Spaudos
4. Kometa -> Karoliniškių poliklinika
5. Atminties st. -> Atmintie
6. Plastmasės st. -> Sausupio
7. Gerosios Vilties st. -> Gerosios
8. Dailė -> Naujamiestis
9. Taraso Ševčenkos st. -> Taraso
10. Neįrašytas "Algirdo" stotelės pavadinimas
11. Islandijos st. -> Centro poliklinika
12. Neįrašytas "Pamėnkalnio" stotelės pavadinimas
13. Neįrašytas stotelės "Tiltas" pavadinimas
14. Opera -> Operos ir
15. Šnipiškės -> Lietuvos sąjūdžio kelias
16. Šatrija -> Giedraičių
17. Šiaurės miestelis -> Šiaurės miesteli
18. Neįrašytas stotelės "Žirmūnai" pavadinimas
19. Neįrašytas "Šaltinėlio" stotelės pavadinimas bei nepažymėta, kad ta stotelė yra vienpusė (tik link centro)
20. Astra -> Žirmūnų seniūnija
21. Neįrašytas "Lizdeikos" stotelės pavadinimas
22. Klinikos -> Klinikų
23. Neris -> Petro Vileišio st.
24. Praleista bevardė stotelė pagal pageidavimą, esanti Verkių gatvėje, prieš stotelę "Autobusų parkas" Žirmūnų žiedo link
25. Praleista bevardė stotelė pagal pageidavimą, esanti Antakalnio gatvėje, tarp L.Sapiegos ir Neries stotelių, link Antakalnio žiedo.
Žiauru
Beje, pati "Vilniaus troleibusų" oficiali svetainė irgi atnaujinta, tik kol kas ji nepasiekiama
Degalų aukštos kainos ne vieną privertė rinktis VT. Ir tokių tik daugės. Vadinasi mažės kamščių, didės VT rentabilumas = naujesnis VT parkas
Dėl ko Zuokas ir šneka apie tramvajus, o kai kurie politikai ir apie metro. Nes tai elektra, o ne naftos produktais varomas VT. Ne tik ekologiškiau, bet ir pigiau, nes elektros gamintojų konkurencija yra žymiai didesnė nei naftos gavėjų. Be to, nemaža dalis elektros yra pagaminama Lietuvoje (ir dar ne visas potencialas išnaudotas), o kas dėl naftos... mes net su latviais dėl baltijos šelfo telkinio nesugebame broliškai susitarti.
Be to, artėja tas momentas, kai kai kuriuose maršrutuose esamų transporto priemonių nebepakaks, kad ir kiek dar tankinsime troleibusų ir autobusų tvarkaraščius. Reikės talpesnių transporto priemonių. Kol kas tai sprendžiama triašiais troleibusais ir autobusais su priekaba. Vis tiek ne tiek daug laiko beliko laukti, kol nutiks viena iš dviejų blogybių: a) VT bus nebepajėgus piko metu pervežti visų keleivių; b) esamos gatvės, visų pirma senesniuose mikrorajonuose, užsikimš nuo lengvųjų automobilių, taigi bus dar daugiau laiko praleidžiama kamščiuose, sudeginama daugiau kuro ir labiau teršiamas miesto oras. Todėl jau dabar reikia apsispręsti, kuo važinėsime po 15-20 metų — tramvajais ar metro. Net hibridiniai ar elektromobiliai nebus išeitis. Tuo jau įsitikino ne vienas Vakarų pasaulio didmiestis, pvz Paryžius, Bogota, Los Andželas, San Franciskas.
Tik keista, kodėl niekas nedaroma? Nei metro, nei tramvajų, nei lengvojo geležinkelio bėgiai netiesiami, nors ir teigiama, jog bėginė transporto priemonė išgelbėtų miesto VT.
Ko laukiama? Be to, nenutiesus bent vienos linijos nebūtų žinoma, ar naujoji transporto priemonė bus populiari.
Comment