Pačiam taip ir neteko pasivažinėti tuo irisbusu, tad apie jį mažai ką tegaliu pasakyti. Manau, 50l/100 km skaičius yra tiesiog iš piršto laužtas. Dar leisčiau, kad 50l sunaudoja sudvejinta Karosa, bet naujos gamybos trumpasis autobusas - niekada.
Gal kas žino, kokie autobusai dar bus bandomi VA ? Aš asmeniškai labai norėčiau, kad Vilnius pabandytų ukrainietiškąsias LAZ mašinas. Teko naudotis (kai Kijeve trumpai viešėjau), paliko tikrai gerą išpūdį. Tikrai vakarietiško lygio transporto priemone. Ir, beje, 100 km tik 24 l sunaudoja.
P.S. o gal kas jau važinėjo naujaisiais trumpais Heuliez GX217 CNG ? (šiandien dirbo 40 maršrutu)
Pačiam taip ir neteko pasivažinėti tuo irisbusu, tad apie jį mažai ką tegaliu pasakyti. Manau, 50l/100 km skaičius yra tiesiog iš piršto laužtas. Dar leisčiau, kad 50l sunaudoja sudvejinta Karosa, bet naujos gamybos trumpasis autobusas - niekada.
Gal kas žino, kokie autobusai dar bus bandomi VA ?
Karosos kaip tik yra labai ekonomiški autobusai.
Kalbant apie bandomuosius, tai teko girdėti, jog gali Solaris ką nors atvežti, taip pat Anre pilnai žemagrindį autobusą tikriausiai visiems duos išbandyt
Nepatikėsi, bet invalidu tampama ir išdirbęs 30 metų.
Lengvatos valstybei kainuoja pigiau, nei mokėti visiems didesnes pensijas. Nes lengvatomis ne visi pasinaudoja. Be to yra pensininkų, kuriems pensija tėra tik pajamos smulkioms išlaidoms...
Tėvai ir investuoja. Kaip kas gali. Visokių tėvų yra. Bet ir valstybės reikalas pasirūpinti atieties kartomis. Lietuvoje ir taip ydinga politika daugelyje sričių, taip pat ir šeimos...
Nepaneigsi, ir Tau bus labai gerai, kai paaugę vaikai galės važinėti su VT pigiau..
Nepaneigsi, kad nėra pasekmės be priežasties. Invalidais tampama ne dėl 'Dievo akies' ar 'Velnio akmens' — visada yra priežastis. Štai pvz vienas bendradarbis girtas važiavo namo iš baliaus, viršijo greitį, nulėkė nuo kelio, keliskart vertėsi, etc. Išbuvo komoje keletą dieną, jam dalinai suparalyžavo pusę kūno, bet vaikščioti gali. Gavo nedarbingumą 50proc., invalido pašalpą ir lengvatas. Tai pasakyk, kodėl tvarkingas žmogus iš kito kaimo, kuris neturi nieko bendra su šiuo nelaimėliu, turi savo mokesčiais mokėti už jo neatsakingumą? Jis važiuoja VT už puse kainos, o aš moku visą kainą. Ar valstybė taip sufleruoja, kad ir man laikas girtam už vairo sėsti?
Valstybė, bent jau Lietuvos, dažniausiai investuoja ten, kur tėvai net neprašo. Bet nesiplėsiu, čia ne ta tema.
Man bus geriau, jeigu mano vaikis kiek įmanoma daugiau vaikščios pėsčias arba važinės dviračiu. Bus dar pigiau ir jam pačiam sveikiau.
Tai tik laisvos rinkos šalininkų dogma. Pasauliniai pavyzdžiai tai puikiai iliustruoja - Skandinavija. Valstybės ekonomikoje daug, korupcija maža. Aklai mes jų nenukopijuosime, bet galima stengtis nors dalį gerosios praktikos perkelti pas mus.
Bepigu kišti Skandinavijos pavyzdį, kai ji to siekė per 50 metų. Jų pavyzdys būtų visiškai nepasisekęs, jeigu jie nebūtų savo laiku likvidavę korupcijos, dažnai net labai drąstiškais būdais. Manau daugelis liberalų taip pat sutiktų su socializmu, jeigu jis veiktų kaip Skandinavijoje (nors iš tikrųjų tai tėra socialistinis saldainis su kapitalizmo įdaru). Neverta kopijuoti skandinavijos, jie ir patys to nerekomenduoja, kol neišnaikinsime korupcijos su šaknimis. taigi dar pasikartosiu: mažiau valstybės ekonomikoje = mažiau korupcijos, mažiau otkatų. Mažiau reguliavimo = daugiau skaidrumo.
Bobutei nėra skirtų vietų priekyje. Tie lipdukai tai tik graži rekomendacija kitiems keleiviams... Kuo kiti keleiviai geresni už bobutę, kodėl jie turėtų važinėti tada, kada nori ar reikia, o bobutė tik tuomet, kai atlieka vietų? Visi važiuoja tuomet, kai jiems reikia. Ir tiek pilną kainą mokantis keleivis, tiek lengvatininkė bobutė turi tokias pačias teises naudotis VT. Ne bobutės reikalas, kad savivaldybė nesugeba ar nenori sumokėti parku už lengvatas.
Niekur neparašyta, kad privalau leisti bobutei sėsti. Nėščia moteris man yra kas kita — tai du žmonės viename. Beje, labai gerbiu nėščias moteris, dėl jų man negaila mokesčių mokėtojų pinigų. O bobutei nėra reikalo per piką VT naudotis. Tuo metu dirbantieji skuba į darbus, studentai į paskaitas/praktiką.
Kokia sudėtinga schema? Latvijoje lengvatų schema dar sudėtingesė, bet VT ten geresnės būklės ir netgi pigesnis (išsskyrus Rygą). Tai gal ten ne postsovietiniai žmonės, gal ten ekonimika klesti? Problema valdžios žmonėse ir jų požiūryje į valstybę bei jos valdymą.
Ar tikrai Latvijos provincijos VT geresnis nei Lietuvos miestuose? Pvz palyginus Panevėžį ir Daugpilį (panašaus dydžio miestai). Beje, latviai, kaip postsovietai, taip pat daug dėmesio priversti skirti lengvatos. Būtų įdomiau palyginti kokią nors valstybę, kuri nebuvo sovietinė, o pagal dabartinį ekonomikos išsivystymą yra panaši į Lietuvą.
Pritariu, kad problema yra valdžios žmonėse ir jų požiūryje į valstybę bei jos valdymą.; tačiau sovietizmas paveikė visuomenės protus. 50 metų buvome mankurtai, tad ar tik ne 50 metų užtruks ir vėl pabusti???
Nepaneigsi, kad nėra pasekmės be priežasties. Invalidais tampama ne dėl 'Dievo akies' ar 'Velnio akmens' — visada yra priežastis. Štai pvz vienas bendradarbis girtas važiavo namo iš baliaus, viršijo greitį, nulėkė nuo kelio, keliskart vertėsi, etc. Išbuvo komoje keletą dieną, jam dalinai suparalyžavo pusę kūno, bet vaikščioti gali. Gavo nedarbingumą 50proc., invalido pašalpą ir lengvatas. Tai pasakyk, kodėl tvarkingas žmogus iš kito kaimo, kuris neturi nieko bendra su šiuo nelaimėliu, turi savo mokesčiais mokėti už jo neatsakingumą? Jis važiuoja VT už puse kainos, o aš moku visą kainą. Ar valstybė taip sufleruoja, kad ir man laikas girtam už vairo sėsti?
Valstybė, bent jau Lietuvos, dažniausiai investuoja ten, kur tėvai net neprašo. Bet nesiplėsiu, čia ne ta tema.
Man bus geriau, jeigu mano vaikis kiek įmanoma daugiau vaikščios pėsčias arba važinės dviračiu. Bus dar pigiau ir jam pačiam sveikiau.
Štai eis žmogus ir jį užpuls, sumuš, vos gyvas liks, taps invalidu. O tų užpuolikų niekas nesuras... Taip nebūna? Būna.
Jei jau kyla mintis save luošintis tik tam, kad gauti kokių nors lengvatų, laikas pas psichiatrą.
Sakai, tėvai neprašo? Prašo, o jų vaikai naudojasi lengvatomis.
Bepigu kišti Skandinavijos pavyzdį, kai ji to siekė per 50 metų. Jų pavyzdys būtų visiškai nepasisekęs, jeigu jie nebūtų savo laiku likvidavę korupcijos, dažnai net labai drąstiškais būdais. Manau daugelis liberalų taip pat sutiktų su socializmu, jeigu jis veiktų kaip Skandinavijoje (nors iš tikrųjų tai tėra socialistinis saldainis su kapitalizmo įdaru). Neverta kopijuoti skandinavijos, jie ir patys to nerekomenduoja, kol neišnaikinsime korupcijos su šaknimis. taigi dar pasikartosiu: mažiau valstybės ekonomikoje = mažiau korupcijos, mažiau otkatų. Mažiau reguliavimo = daugiau skaidrumo.
Nebepigu. Niekas nesiūlo aklai kopijuoti visko. Kopijuoti reikia su galva ir atsižvelgiant į šios dienos realijas. O už drąstiškus kovos su korupcija, sukčiais ir banditais būdus aš pasisakau visomis keturiomis. Duokit man
Niekur neparašyta, kad privalau leisti bobutei sėsti. Nėščia moteris man yra kas kita — tai du žmonės viename. Beje, labai gerbiu nėščias moteris, dėl jų man negaila mokesčių mokėtojų pinigų. O bobutei nėra reikalo per piką VT naudotis. Tuo metu dirbantieji skuba į darbus, studentai į paskaitas/praktiką.
Štai kas gaunasi, kai moralė nustumiama į paskutinę vietą ir vadovaujamasi tik instrukcijomis, įstatymais... Koks kieno reikalas, kur ir kada važiuoja bobutė? Ji važiuoja kada jai reikai ir kur reikia.
Ar tikrai Latvijos provincijos VT geresnis nei Lietuvos miestuose? Pvz palyginus Panevėžį ir Daugpilį (panašaus dydžio miestai). Beje, latviai, kaip postsovietai, taip pat daug dėmesio priversti skirti lengvatos. Būtų įdomiau palyginti kokią nors valstybę, kuri nebuvo sovietinė, o pagal dabartinį ekonomikos išsivystymą yra panaši į Lietuvą.
Pritariu, kad problema yra valdžios žmonėse ir jų požiūryje į valstybę bei jos valdymą.; tačiau sovietizmas paveikė visuomenės protus. 50 metų buvome mankurtai, tad ar tik ne 50 metų užtruks ir vėl pabusti???
[/QUOTE]
Taip, Daugpilyje susisiekimas geresnis nei Panevėžyje. Pagrindiniais maršrutais transportas kursuoja dažniau nei Panevėžyje, yra daugiau maršrutų. Transportas darbą pradeda anksčiau (apie 4.30-5 val. ir baigia po 23-24 val.). Bilieto kaina 0,3 lato, t.y. apie 1,45 Lt. Dauguma autobusų palyginti nauji ir dideli, nėra midibusų, išsskyrus kelis. Pirmo maršruto tramvajumi piko metu važinėja dviejų vagonų sąstatai kas 8-10 min.
Latvijoje priemiestinis susisiekimas kiek kitaip apibrėžiamas nei pas mus. Priemiesčio maršrutai ten palyginti trumpi, o maršrutai tarp miestu jau laikomi tarpmiestiniais, kai pas mus tarp dviejų gretimų savivaldybių centrų maršrutas nėra tarpmiestinis, nors ir jo ilgis apie 100 km (pavyzdžiui, Vilnius - Švenčionys). Tarpmiestiniais maršrutais Daugpilyje važinėja daugiau keleivių, todėl beveik nenaudojami mikroautobusai, o važiuoja pakankamai neblogi dideli autobusai. Tvarkaraščiai pritaikyti ir prie dirbančių žmonių poreikių, todėl autobusai važiuoja į kaimus ir po 17, 18 ar 19 val. Kai Lietuvoje dauguma priemiestinių maršrutų rajonuose skirti beveik vien tik moksleivių pervežimui.
Juokinga ar ne, bet iš Latvijos pusės iki Lietuvos pasienio beveik visais pagrindiniais keliais kursuoja priemiestiniai autobusai. O iš Lietuvos pusės to nėra niekur. Iš Daugpilio į Zarasus važiuoja latvių autobusas du kartus per dieną. Kaina - 1 latas už maždaug 25 km tarptautiniu maršrutu! Daugiau tokio pasienio miestų susisiekimo su Latvija tikriausiai niekur nėra Lietuvoje.
Kiek teko matyti, Latvijos provincijoje tokių autobusų laužų, kurių dažnai galima išvysti pas mus, nėra. Autobusai naujesni ir beveik nėra mikroautobusų (išsskyrus Rygos regioną, šiek tiek mikroautobusų yra ir Daugpilyje).
Vilnieti,nesupratau apie ka tu kalbi... ?????
113 marsruto mikroautobusas kursuoja tik darbo dienomis nuo 7h iki 19h
Naujojoje vilnioje kiek pastebejau isvaziuoja i Antakalni 06:20. Del uzpildymo, viena karta pastebejau jau sedincius 10 keleiviu geniu stoteleje. kitus kartus nepastebedavau kiek keleiviu, nes nesimatydavo del uzstamsintu langu.
Beto Kainos nesikandzioja. Tarp N. Vilnios ir Antakalnio 2lt, o tarp N. Vilnios ir Santariskiu 3lt.
Štai eis žmogus ir jį užpuls, sumuš, vos gyvas liks, taps invalidu. O tų užpuolikų niekas nesuras... Taip nebūna? Būna.
Jei jau kyla mintis save luošintis tik tam, kad gauti kokių nors lengvatų, laikas pas psichiatrą.
Sakai, tėvai neprašo? Prašo, o jų vaikai naudojasi lengvatomis.
Čia ne ta tema, todėl trumpai. Nebūna situacijų, kai 100proc. kalta tik viena pusė. Gal žmogus vėlai ėjo, gal nuošalioje vietoje buvo, gal nesugebėjo/bijojo apsiginti, gal vienas vaikšto, visokių gal. Kažkodėl mano aplinkos žmonių (tuk tuk tuk į stalą tris kartus) dar niekas niekada nebuvo užpuolęs. O kad nesuranda, tai čia to žmogaus (neįsidėmėjo) ir policijos (nedirba) kaltė.Kiti piliečiai - mokesčių mokėtojai dėl to nekalti. O jeigu nesugebi išvengti užpuolimų ar nuo jų apsiginti — drauskis papildomai.
Man nekyla. tačiau girdėjau gandų apie žmones, kurie tyčia luošinasi. Tada jie gyvena iš elgetavimo + valstybės pašalpos.
Su tėvais nesupratai. Netęskime šios temos dalies.
Nebepigu. Niekas nesiūlo aklai kopijuoti visko. Kopijuoti reikia su galva ir atsižvelgiant į šios dienos realijas. O už drąstiškus kovos su korupcija, sukčiais ir banditais būdus aš pasisakau visomis keturiomis. Duokit man
Išvis kopijuoti nėra gražu, bet darant prielaidą, kad politikoje visi metodai jau išrasti... Skatinti VT galima ir ne per mokesčius. Pvz tyčia neplatinti gatvių, o ir visose esančiose išskirti A juostas bei sumontuoti kameras, kurios stebėtų pažeidėjus ir pareigūnai pagal gautą vaizdo medžiagą juos baustų. Esu įsitikinęs, kad VT keleivių skaičių įtakoja bilieto kaina bei naudojimosi patogumas. Pvz studento pažymėjimas galėtų būti ir terminuotas VT bilietas, kai jis jį papildo tam tikra suma. Net vairuotojo pažymėjimas su įmontuotu lustu gali būti VT bilietas, tik reikėtų, kad ta pati kortelė galiotų visų LTU (o gal ir ES) miestų VT. Reikėtų ir daugiau municipalinių keliaaukščių pigių parkavimo aikštelių vairuotojams, kurių galutinis kelionės tikslas yra didmiestis. Jos būtų ties svarbiausiais įvažiavimais į miestus, o šalia jų kursuotų VT. Būdų yra daug, net nebūtina vien tik drausti ir bausti.
Kas dėl korupcijos, tai jos bus mažiau, kuo mažiau bus prielaidų jai atsirasti. Vien tik bizūnu nepasieksi ilgalaikio rezultato, reikia ir meduolio
Štai kas gaunasi, kai moralė nustumiama į paskutinę vietą ir vadovaujamasi tik instrukcijomis, įstatymais... Koks kieno reikalas, kur ir kada važiuoja bobutė? Ji važiuoja kada jai reikai ir kur reikia.
Tai kuo remiantis instrukcija parašyta? Antimorale???
Niekieno reikalas, jeigu bobnutė važiuoja pustuščiu troleibusu. Niekieno reikalas, jeigu bobutė pažymi bilietą ir nieko nereikalauja. Bet ir jaunas žmogus būna pavargęs, ypač po nemiegotos nakties (kai namie labai maži vaikai) tenka keliauti į darbą. Arba kai ryte grįžinėja po naktinės pamainos. O 90-metė bobutė numirs, jeigu 7:30 darbo dienos ryte nebus bažnyčioje?
Taip, Daugpilyje susisiekimas geresnis nei Panevėžyje.
(...)
Šiaip manau, kad tai lemia daugiau valstybinė politika, negu pačios savivaldybės, nors ir jų žodis ne paskutinis. Iš kitos pusės, tik dabar pagalvojau, maža logikos lyginti Panevėžį su Daugpiliu, nes pastarajame ir tramvajus yra, ir geležinkelio mazgas. Labiau tiktų kokie Druskininkai ir Cėsys, nors idealių atitikmenų tikriausiai neįmanoma rasti.
Išdaužė langą - dedam fanierą. Išdaužė durų stiklą - dedam fanierą. Neveikia švieslentė - dzin, su lentelėm pavažinėsi. Subraižei šoną - nieko tokio. Nuskėlei bamperį - uždėsim bet kokios spalvos metalo gabalą ir pritvirtinsim kniedėmis.
Šiandien mačiau įdomų atvejį: 113 maršruto mikroautobusas atvažiavo iš N. Vilnios, apsisuko Antakalnio žiede, paėmė keleivius ir nuvažiavo atgal į N. Vilnią. Beje, kartą mačiau šio maršruto mikriuką su lentelėmis 113 ir 18 .
Čia ne ta tema, todėl trumpai. Nebūna situacijų, kai 100proc. kalta tik viena pusė. Gal žmogus vėlai ėjo, gal nuošalioje vietoje buvo, gal nesugebėjo/bijojo apsiginti, gal vienas vaikšto, visokių gal. Kažkodėl mano aplinkos žmonių (tuk tuk tuk į stalą tris kartus) dar niekas niekada nebuvo užpuolęs. O kad nesuranda, tai čia to žmogaus (neįsidėmėjo) ir policijos (nedirba) kaltė.Kiti piliečiai - mokesčių mokėtojai dėl to nekalti. O jeigu nesugebi išvengti užpuolimų ar nuo jų apsiginti — drauskis papildomai.
Taip, taip. Visada kaltas pats žmogus. Net jei jį kitas suluošino, tai jis kaltas, kad neįsidėmėjo ar ėjo ne ten... Patikėk, į akį galima gaut ir Gedimino pr. viduryje dienos. Vienam kolegai taip visai neseniai nutiko. Tik pasilenkė užsirišti bato raištelio ir jį "išjungė". Tai tik gerai, kad viskas tuo ir baigėsi, tik nedidelis randas šiek tiek kraujo nuleido, žaizda menka... Net neapiplėšė.
Valstybė tam ir yra, kad ne tik tvarką palaikytų, bet ir padėtų žmonėms. Privatus draudimas dar jokioje valstybėje neišsprendė socialinių problemų. Tai tik verslas su aliuzija į socialinę pagalbą.
Išvis kopijuoti nėra gražu, bet darant prielaidą, kad politikoje visi metodai jau išrasti... Skatinti VT galima ir ne per mokesčius. Pvz tyčia neplatinti gatvių, o ir visose esančiose išskirti A juostas bei sumontuoti kameras, kurios stebėtų pažeidėjus ir pareigūnai pagal gautą vaizdo medžiagą juos baustų. Esu įsitikinęs, kad VT keleivių skaičių įtakoja bilieto kaina bei naudojimosi patogumas. Pvz studento pažymėjimas galėtų būti ir terminuotas VT bilietas, kai jis jį papildo tam tikra suma. Net vairuotojo pažymėjimas su įmontuotu lustu gali būti VT bilietas, tik reikėtų, kad ta pati kortelė galiotų visų LTU (o gal ir ES) miestų VT. Reikėtų ir daugiau municipalinių keliaaukščių pigių parkavimo aikštelių vairuotojams, kurių galutinis kelionės tikslas yra didmiestis. Jos būtų ties svarbiausiais įvažiavimais į miestus, o šalia jų kursuotų VT. Būdų yra daug, net nebūtina vien tik drausti ir bausti.
Kas dėl korupcijos, tai jos bus mažiau, kuo mažiau bus prielaidų jai atsirasti. Vien tik bizūnu nepasieksi ilgalaikio rezultato, reikia ir meduolio
Valstybės valdymas nėra patentuota technologija, todėl kopijuoti galima, tik ne aklai.
Taip, visa tai VT reikėtų ir būtų galima padaryti. Tik vat kiti mokesčių mokėtojai šauktų, kad užuot už jų pinigus gerinus VT, turėtų būti platinamos gatvės, statomi parkingai centre ir t.t.
Tai kuo remiantis instrukcija parašyta? Antimorale???
Niekieno reikalas, jeigu bobnutė važiuoja pustuščiu troleibusu. Niekieno reikalas, jeigu bobutė pažymi bilietą ir nieko nereikalauja. Bet ir jaunas žmogus būna pavargęs, ypač po nemiegotos nakties (kai namie labai maži vaikai) tenka keliauti į darbą. Arba kai ryte grįžinėja po naktinės pamainos. O 90-metė bobutė numirs, jeigu 7:30 darbo dienos ryte nebus bažnyčioje?
Instrukcija ar įstatymai gali būti parašyti ir remiantis antimorale.
Šiaip manau, kad tai lemia daugiau valstybinė politika, negu pačios savivaldybės, nors ir jų žodis ne paskutinis. Iš kitos pusės, tik dabar pagalvojau, maža logikos lyginti Panevėžį su Daugpiliu, nes pastarajame ir tramvajus yra, ir geležinkelio mazgas. Labiau tiktų kokie Druskininkai ir Cėsys, nors idealių atitikmenų tikriausiai neįmanoma rasti.
Mažų Latvijos miestų autobusai yra senesni nei didmiesčių, bet naujesni nei Lietuvoje. Kiek teko matyti, tokių laužų kaip pas mus nėra. Ir šiaip Latvijoje yra daugiau miestų (palyginti nedidelių), kuriuose kursuoja miesto autobusai. Bet tai jau būtų atskira tema.
Išdaužė langą - dedam fanierą. Išdaužė durų stiklą - dedam fanierą. Neveikia švieslentė - dzin, su lentelėm pavažinėsi. Subraižei šoną - nieko tokio. Nuskėlei bamperį - uždėsim bet kokios spalvos metalo gabalą ir pritvirtinsim kniedėmis.
Negalima sakyti, kad tokia situacija dėl atmestino Kijevo parkų požiūrio į transporto priemones Visgi autobuso remonas- tai nepigus malonumas. Galbūt Kijeve Lazai dėl tauppymo nedraudžiami arba draudžiami tik iš dalies (nors ir ir nelabai protingas supranta, kad apsidraudęs kaip tik sutaupai). Todėl ir turi jie ką turi
Šiandien mačiau įdomų atvejį: 113 maršruto mikroautobusas atvažiavo iš N. Vilnios, apsisuko Antakalnio žiede, paėmė keleivius ir nuvažiavo atgal į N. Vilnią. Beje, kartą mačiau šio maršruto mikriuką su lentelėmis 113 ir 18 .
Kadangi šiandien mačiau vieną iš 113 maršruto mikroautobusų Kalvarijų/Kareivių g. sąnkryžoje, tad nemanau, kad jo trasa sutrumpėjo. Galbūt pakeistas tvarkaraštis, ir dabar iki Santariškių važiuojama tik dalimi reisų,likusieji sutrumpinti iki Antakalnio . Tai visai įmanoma, nes keleivių srautas maršrute nedidelis. Beje, neįsidėmėjai to apsisukusio mikriuko lentelės? Ar ten buvo parašytas maršrutas iki Santariškių, ar tik iki Antakalnio žiedo?
Taip, taip. Visada kaltas pats žmogus. Net jei jį kitas suluošino, tai jis kaltas, kad neįsidėmėjo ar ėjo ne ten... Patikėk, į akį galima gaut ir Gedimino pr. viduryje dienos. Vienam kolegai taip visai neseniai nutiko. Tik pasilenkė užsirišti bato raištelio ir jį "išjungė". Tai tik gerai, kad viskas tuo ir baigėsi, tik nedidelis randas šiek tiek kraujo nuleido, žaizda menka... Net neapiplėšė.
Valstybė tam ir yra, kad ne tik tvarką palaikytų, bet ir padėtų žmonėms. Privatus draudimas dar jokioje valstybėje neišsprendė socialinių problemų. Tai tik verslas su aliuzija į socialinę pagalbą.
O tai ne, žmogus nekaltas, kalta aplinka, blyn
Valstybė gali PADĖTI žmogui spręsti jo problemas, o ne viską už jį patį sutvarkyti. Gal jau laikas paleisti mamos sijoną?
Pripažink, nelabai teisinga, kai viena bobutė negali naudotis VT, nes jo paprasčiausiai nėra, o štai jos pusseserė iš kito miesto ne tik kad naudojasi, bet ir moka tik 1/2 ar net tik 1/5 bilieto kainos. O pirmajai, vargšelei, savo diedo kapą tenka arba pėsčiom kulniuoti aplankyti arba keliskart permokėti už taxi. Ot tai socialistinis „teisingumas“
Valstybės valdymas nėra patentuota technologija, todėl kopijuoti galima, tik ne aklai.
Taip, visa tai VT reikėtų ir būtų galima padaryti. Tik vat kiti mokesčių mokėtojai šauktų, kad užuot už jų pinigus gerinus VT, turėtų būti platinamos gatvės, statomi parkingai centre ir t.t.
Daug kur tų gatvių nepaplatinsi. Ne visur miesto centre ir parkingą pastatysi. Juk dažniausiai VT vystymas argumentuojamas ekologija ir spūsčių mažinimu, taip pat didesniu saugumu keliuose ir gatvėse.
Instrukcija ar įstatymai gali būti parašyti ir remiantis antimorale.
Politikai, kaip ir dauguma rinkėjų, nėra šventi ir ne Dievui, o nuolatinei kovai už būvį savo gyvenimus paaukoję žmonės. Ir tik užsitikrinęs savo gerbūvį, gali rūpintis savais. Gaila, bet kai kurie pirmiausia politikai ir valdininkai šią gyvenimo tiesą interpretuoja savaip ir tai juos atveda prie korupcijos. Bet už tai jie yra baudžiami. Nors teoriškai. Tuo tarpu kai valdininkas ar politikas iš manęs, sąžiningo mokesčio mokėtojo atima dalį pinigų ir juos skiria neva rūpintis socialiai pažeidžiamoms grupėms, už tai niekas nėra baudžiamas — nei politikas, nei valdininkas, nei „pažeidžiamasis“ (bent jau už tai, kad tapo pažeidžiamu). Juk klaidas kiekvienas darome, tačiau būkime malonūs ir PATYS už jas atsakykime.
Mažų Latvijos miestų autobusai yra senesni nei didmiesčių, bet naujesni nei Lietuvoje. Kiek teko matyti, tokių laužų kaip pas mus nėra. Ir šiaip Latvijoje yra daugiau miestų (palyginti nedidelių), kuriuose kursuoja miesto autobusai. Bet tai jau būtų atskira tema.
O tai ne, žmogus nekaltas, kalta aplinka, blyn
Valstybė gali PADĖTI žmogui spręsti jo problemas, o ne viską už jį patį sutvarkyti. Gal jau laikas paleisti mamos sijoną?
Valstybė niekada už žmones visko nesutvarkė. Net ir tarybiniais laikais. Taip kad nereikia perdėti. Užtat padėjo žmonėms daug daugiau nei dabar, kai žmonėmis yra laikomas tik elitas...
Pripažink, nelabai teisinga, kai viena bobutė negali naudotis VT, nes jo paprasčiausiai nėra, o štai jos pusseserė iš kito miesto ne tik kad naudojasi, bet ir moka tik 1/2 ar net tik 1/5 bilieto kainos. O pirmajai, vargšelei, savo diedo kapą tenka arba pėsčiom kulniuoti aplankyti arba keliskart permokėti už taxi. Ot tai socialistinis „teisingumas“
Taip, neteisinga. Bet kuo čia dėtos lengvatos? Manai, jų nebuvimas būtų padėjęs išsilaikyti būtent prie socializmo sukurtai ir pakankamai gerai išplėtotai VT sistemai, kai autobusai važinėjo į kiekvieną kaimą ir po kelis kartus per dieną?
Valstybė niekada už žmones visko nesutvarkė. Net ir tarybiniais laikais. Taip kad nereikia perdėti. Užtat padėjo žmonėms daug daugiau nei dabar, kai žmonėmis yra laikomas tik elitas...
Visko nesutvarkė nebent todėl, kad tai fiziškai neįmanoma. Tačiau siekių būta. Net ir dabar yra šeimų, kurios gauna socialinę pagalbą pinigais, būstu, maisto produktais, drabužiais, etc.. Tai tu man paaiškink, kodėl 'socialiai remtinos' (nebūtinai daugiavaikės, nors daugiavaikės gauna papildomą paramą pinigais ir socialiniu tėvų draudimu) šeimos praktiškai nemokamai gauna geros kokybės butą beveik naujame name, o jaunos ir tvarkingos šeimos aria už ne ką didesnį už minimalų atlyginimą ir ima paskolą iš banko būstui įsigyti? Tai tik vienas iš pavyzdžių.
Invalidumas. Žmogus susižeidė apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotikų, arba buvo muštynių iniciatorius, kuriose pats stipriai nukentėjo. Kodėl visi turime mokėti už jų klaidas ir neatsakingumą?
Beje, o ką laikai elitu? Mano supratimu, mokslo bendruomenė irgi yra elitas, tačiau dažnas mokslininkas gyvena ne geriau už valstybės išlaikomą invalidą-pijokėlį. Nors mokslininkas ir nepriklausomas nuo alkoholio...
Taip, neteisinga. Bet kuo čia dėtos lengvatos? Manai, jų nebuvimas būtų padėjęs išsilaikyti būtent prie socializmo sukurtai ir pakankamai gerai išplėtotai VT sistemai, kai autobusai važinėjo į kiekvieną kaimą ir po kelis kartus per dieną?
Daug aiškinti. Eikim kitu keliu, jeigu Tamsta nieko prieš Įsivaizduok tokią situaciją: nuo rytojaus įsigalioja įstatymas, kad moterys Vilniaus VT važiuoja nemokamai, už jas kompensuoja savivaldybė, o vyrai moka 3Lt už autobuso/troleibuso bilietą ir 4Lt už mikroautobusą, nes savivaldybė ir toliau neturi pinigų kompensuoti lengvatoms, VT parkams juk kažkaip reikia susirinkti pinigus. Tokios lengvatos argumentas — moterys yra silpnesnės, jos ir uždirba mažiau, todėl nors taip joms kompensuokime tokią neteisybę. Aišku, jeigu būsi tuo nepatenkintas, tau gali pasakyti: o gal tu vieną dieną suprasi, kad esi ne savo kailyje, ir pasikeisi lytį? Juk tada važiuosi nemokamai! Tiesa, dar nepasakiau, kad ir tų 3Lt vyrų mokamų už bilietus nepakanka padengti visų VT parkų išlaidų, todėl savivaldybė kasmet perveda keletą milijonų visų mokesčių mokėtojų (ir vyrų ir moterų) sumokėtų pinigų toms „kompensacijoms už moterų lengvatas“.
Dabar tu kasdien turėsi važiuoti į ir iš darbo, mokėdamas naują kainą. taip sutapo, kad gretimoje laiptinėje arba name gyvena tavo kolegė, gal net tavo viršininkė, kuri kasdien važiuoja kartu su tavimi tuo pačiu laiku ir tuo pačiu maršrutu, tik ji nemoka nieko. De facto ji uždirba tiek pat kiek ir Tamsta, o jeigu ji dar ir viršininkė, tai ir daugiau. taigi kaip pats reaguoji:
a) susitaikai su esama situacija, sukandi dantis arba protestuoji ir kasdien žymi mažiausiai 2 bilietus po 3Lt;
b) pasikeiti lytį;
c) nusiperki automobilį;
d) nusiperki dviratį arba vaikštai pėsčias, tačiau tamstos pavyzdžiu paseka ir daugiau vyrų, todėl VT keleivių dar mažėja, nuostoliai dar didėja, ir savivaldybė turi skirtio dar didesnes sumas jam išlaikyti.
Socializmui aka komunizmui nereikėtų suversti tų laurų, prie kurių ši santvarka tiesiogiai neprisidėjo. TSRS pramonė nepajėgė prigaminti pakankamai lengvųjų automobilių (nes gamino daug tankų), o iš užsienio nepirko, nes tai būtų visiškai sugriovę komunistinę autopramonę. Plius kuras buvo pigus, ir ne vien todėl, kad pati TSRS turėjo naftos išteklių, o nebuvo akcizų, PVM'o, tuo pačiu buvo pigiau tą patį dyzelį atvežti traukiniu iš Mažeikių į Vilnių, Kauną, kitus miestus, kitas respublikas. Esant tokiai situacijai bepigu vystyti VT
Comment