Vankuveris, Kanada
Apie sistemą galite pasiskaityti wikipedijoje, 2018 metais Vankuveris atšventė troleibusų sistemos 70-metį. Čia galite pasižiūrėti ir pasiskaitinėti apie senienas.
O trumpai, tai keista buvo atvykus į Vankuverį aptikti veikiančią troleibusų sistemą, ir pasirodo, ji čia atlieka gana ryškų vaidmenį:
* Vankuverio miesto ribose troleibusais atliekama 65% kelionių;
* Aglomeracijos ribose kelionės troleibusu sudaro 17%;
* Skaičiuojama, kad troleibusas per metus sunaudoja elektros už 15000 CAD, kai dyzeliniai autobusai sunaudoja kuro už 40000 CAD.
Šiuo metu kontaktinį tinklą sudaro 315 km, kas reiškia plius minus 155 km gatvių (tik ne visos naudojamos reguliariam eismui), kas mano įsitikinimu reiškia didelį tinklą. Kontaktinio tinklo išdėstymo schemą galite rasti čia.
Pats kontaktinis tinklas modernizuotas pakankamai, t.y. posūkiuose ir per iešmus juda greitai, apskritai centre neautomatinių iešmų nerasite, kur nors labiau į miesto užkampį galima vieną kitą aptikti. Kad dėl kažkokių mistinių priežasčių troleibusas pamestų ūsą, pamatyti nepavyko.
Šiuo metu veikia 13 maršrutų: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 17, 19, 20. Eilinis pastebėjimas, kad troleibusų ir autobusų maršrutų numeracijos nesidubliuoja kaip kad GOST standarto šalyse. Dar daugiau, nėra bėdos tame pačiame maršrute pamatyti ir troleibusų, ir autobusų - taip atsitinka dėl papildomo transporto priemonių poreikio, gedimo ar esant eismo pakeitimams centre, ar kokių rekonstrukcijų.
Troleibusų parką sudaro 2005-2009 pirktos 261 transporto priemonės, iš kurių 74 yra sudvejintos (18 m). Kai pirmą kartą pasinaudojau troleibusu, tai jis sugedo maršrute, tai galvojau, kad čia jau jiems ateina paskutinioji, bet pasirodo susidariau klaidingą įspūdį ir daugiau tokių nemačiau, kas reiškia, kad palaikoma gera techninė ir sanitarinė būklė. Lyginant su dizainu perkamų autobusų, šiek tiek galima jausti moralinį susenėjimą, nes troleibusų priekinės durys siauros pagal tų laikų dizainus, kas įdomiausia, kad tokio senumo autobusai yra sparčiai keičiami naujais, o iš senesnių autobusų galima matyti ir gražių juodų dūmų kamuolius, kas kaip ir rodytų, jog autobusai nusidėvi greičiau. Apskritai apie išorės dizainą ant Šiaurės Amerikos žemyno geriau ir nekalbėti, bet kaip visada nustebina, kad vidaus išplanavimas yra patogus keleiviams.
Sistemos ateitis? Kiek skaičiau strateginius dokumentus, nei plėtros, nei naikinimo artimiausiu laiku nenusimato. Pagal tai, kas planuojama, tai ir masinio elektrinių autobusų atsiradimo tikrai nebus iki 2030 m., tik kai kuriuose maršrutuose dyzelinius (ar hibridinius) autobusus pakeis elektrobusai.
Apie sistemą galite pasiskaityti wikipedijoje, 2018 metais Vankuveris atšventė troleibusų sistemos 70-metį. Čia galite pasižiūrėti ir pasiskaitinėti apie senienas.
O trumpai, tai keista buvo atvykus į Vankuverį aptikti veikiančią troleibusų sistemą, ir pasirodo, ji čia atlieka gana ryškų vaidmenį:
* Vankuverio miesto ribose troleibusais atliekama 65% kelionių;
* Aglomeracijos ribose kelionės troleibusu sudaro 17%;
* Skaičiuojama, kad troleibusas per metus sunaudoja elektros už 15000 CAD, kai dyzeliniai autobusai sunaudoja kuro už 40000 CAD.
Šiuo metu kontaktinį tinklą sudaro 315 km, kas reiškia plius minus 155 km gatvių (tik ne visos naudojamos reguliariam eismui), kas mano įsitikinimu reiškia didelį tinklą. Kontaktinio tinklo išdėstymo schemą galite rasti čia.
Pats kontaktinis tinklas modernizuotas pakankamai, t.y. posūkiuose ir per iešmus juda greitai, apskritai centre neautomatinių iešmų nerasite, kur nors labiau į miesto užkampį galima vieną kitą aptikti. Kad dėl kažkokių mistinių priežasčių troleibusas pamestų ūsą, pamatyti nepavyko.
Šiuo metu veikia 13 maršrutų: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 17, 19, 20. Eilinis pastebėjimas, kad troleibusų ir autobusų maršrutų numeracijos nesidubliuoja kaip kad GOST standarto šalyse. Dar daugiau, nėra bėdos tame pačiame maršrute pamatyti ir troleibusų, ir autobusų - taip atsitinka dėl papildomo transporto priemonių poreikio, gedimo ar esant eismo pakeitimams centre, ar kokių rekonstrukcijų.
Troleibusų parką sudaro 2005-2009 pirktos 261 transporto priemonės, iš kurių 74 yra sudvejintos (18 m). Kai pirmą kartą pasinaudojau troleibusu, tai jis sugedo maršrute, tai galvojau, kad čia jau jiems ateina paskutinioji, bet pasirodo susidariau klaidingą įspūdį ir daugiau tokių nemačiau, kas reiškia, kad palaikoma gera techninė ir sanitarinė būklė. Lyginant su dizainu perkamų autobusų, šiek tiek galima jausti moralinį susenėjimą, nes troleibusų priekinės durys siauros pagal tų laikų dizainus, kas įdomiausia, kad tokio senumo autobusai yra sparčiai keičiami naujais, o iš senesnių autobusų galima matyti ir gražių juodų dūmų kamuolius, kas kaip ir rodytų, jog autobusai nusidėvi greičiau. Apskritai apie išorės dizainą ant Šiaurės Amerikos žemyno geriau ir nekalbėti, bet kaip visada nustebina, kad vidaus išplanavimas yra patogus keleiviams.
Sistemos ateitis? Kiek skaičiau strateginius dokumentus, nei plėtros, nei naikinimo artimiausiu laiku nenusimato. Pagal tai, kas planuojama, tai ir masinio elektrinių autobusų atsiradimo tikrai nebus iki 2030 m., tik kai kuriuose maršrutuose dyzelinius (ar hibridinius) autobusus pakeis elektrobusai.
Comment