Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Vankuveris, Kanada

    Apie sistemą galite pasiskaityti wikipedijoje, 2018 metais Vankuveris atšventė troleibusų sistemos 70-metį. Čia galite pasižiūrėti ir pasiskaitinėti apie senienas.
    O trumpai, tai keista buvo atvykus į Vankuverį aptikti veikiančią troleibusų sistemą, ir pasirodo, ji čia atlieka gana ryškų vaidmenį:
    * Vankuverio miesto ribose troleibusais atliekama 65% kelionių;
    * Aglomeracijos ribose kelionės troleibusu sudaro 17%;
    * Skaičiuojama, kad troleibusas per metus sunaudoja elektros už 15000 CAD, kai dyzeliniai autobusai sunaudoja kuro už 40000 CAD.
    Šiuo metu kontaktinį tinklą sudaro 315 km, kas reiškia plius minus 155 km gatvių (tik ne visos naudojamos reguliariam eismui), kas mano įsitikinimu reiškia didelį tinklą. Kontaktinio tinklo išdėstymo schemą galite rasti čia.
    Pats kontaktinis tinklas modernizuotas pakankamai, t.y. posūkiuose ir per iešmus juda greitai, apskritai centre neautomatinių iešmų nerasite, kur nors labiau į miesto užkampį galima vieną kitą aptikti. Kad dėl kažkokių mistinių priežasčių troleibusas pamestų ūsą, pamatyti nepavyko.
    Šiuo metu veikia 13 maršrutų: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 17, 19, 20. Eilinis pastebėjimas, kad troleibusų ir autobusų maršrutų numeracijos nesidubliuoja kaip kad GOST standarto šalyse. Dar daugiau, nėra bėdos tame pačiame maršrute pamatyti ir troleibusų, ir autobusų - taip atsitinka dėl papildomo transporto priemonių poreikio, gedimo ar esant eismo pakeitimams centre, ar kokių rekonstrukcijų.
    Troleibusų parką sudaro 2005-2009 pirktos 261 transporto priemonės, iš kurių 74 yra sudvejintos (18 m). Kai pirmą kartą pasinaudojau troleibusu, tai jis sugedo maršrute, tai galvojau, kad čia jau jiems ateina paskutinioji, bet pasirodo susidariau klaidingą įspūdį ir daugiau tokių nemačiau, kas reiškia, kad palaikoma gera techninė ir sanitarinė būklė. Lyginant su dizainu perkamų autobusų, šiek tiek galima jausti moralinį susenėjimą, nes troleibusų priekinės durys siauros pagal tų laikų dizainus, kas įdomiausia, kad tokio senumo autobusai yra sparčiai keičiami naujais, o iš senesnių autobusų galima matyti ir gražių juodų dūmų kamuolius, kas kaip ir rodytų, jog autobusai nusidėvi greičiau. Apskritai apie išorės dizainą ant Šiaurės Amerikos žemyno geriau ir nekalbėti, bet kaip visada nustebina, kad vidaus išplanavimas yra patogus keleiviams.
    Sistemos ateitis? Kiek skaičiau strateginius dokumentus, nei plėtros, nei naikinimo artimiausiu laiku nenusimato. Pagal tai, kas planuojama, tai ir masinio elektrinių autobusų atsiradimo tikrai nebus iki 2030 m., tik kai kuriuose maršrutuose dyzelinius (ar hibridinius) autobusus pakeis elektrobusai.
    Paskutinis taisė Rijikas; 2019.07.18, 03:21.

    Comment


      Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
      Vankuveris, Kanada
      Puikus reportažas ir labai geras atsakymas rėksniams, kad "troleibusai blogi, niekur daugiau pasaulyje jų nėra, reikia juos naikinti", na ir aišku prie to - "grąžinkite mykriūkus".
      O kas dėl dizaino, tai visai normalus dizainas, kažkiek primena Solaris troleibusus (ypatingai iš priekio). Ar nebus tai Solaris modifikacija Amerikos rinkai?

      Comment


        New Flyer Industries E60LFR
        https://cptdb.ca/wiki/index.php/New_...ustries_E60LFR

        Comment


          Bolonija. Nuotraukos darytos 2019 vasarį.

          Bolonijos troleibusų sistemą išgyvenusi keletą naikinimo - atkūrimo ciklų, šiuo metu vėl yra atkuriama ir plečiama. Šiuo metu mieste yra 4 troleibusų maršrutai, 13, 14 einantys per patį senamiestį, ir 29, 30, žiediniai, važiuojantys vienas priešais kitą senamiesčio perimetru palei miesto sieną. Troleibusus, deja, pavyko pagauti tik darbo dieną, kada jau turėjau skubėti į lėktuvą. Savaitgaliais 13-14 maršrutuose troleibusus keičia midibusai, 29,30 troleibusų kursavimo intervalai savaitgalį - apie pusvalandį.

          Siauromis senamiesčio gatvelėmis eina KT.

          Click image for larger version  Name:	DSC_1504.JPG Views:	1 Size:	571,6 kB ID:	1740395

          Stotelė prie centrinės aikštės
          ​​
          Click image for larger version

Name:	DSC_1505.JPG
Views:	364
Size:	458,2 kB
ID:	1740396Click image for larger version

Name:	DSC_1508.JPG
Views:	381
Size:	457,8 kB
ID:	1740397
          ​​
          Naujesnis modelis

          Click image for larger version

Name:	DSC_1511.JPG
Views:	395
Size:	530,8 kB
ID:	1740398
          ​​
          Troleibusas, KT ir žymusis Bolonijos bokštas

          Click image for larger version

Name:	DSC_1514.JPG
Views:	359
Size:	628,5 kB
ID:	1740399
          ​​
          KT apeina Bolonijos bokštą. Click image for larger version

Name:	DSC_1516.JPG
Views:	342
Size:	468,2 kB
ID:	1740400


          ​​
          Paskutinis taisė disident; 2019.08.05, 14:58. Priežastis: Nuotraukų adresai

          Comment


            Kijevas, Ukrainos sostinė
            Foto 2019.07








            Comment


              Troleibusai Szegede, Vengrija.
              Mano užfiksuoti momentai , Turbūt greičiausiai važiuojantys troleibusai per spec dalis, pagal tai kiek teko matyti
              Paskutinis taisė Etransport; 2019.09.22, 22:54.

              Comment


                Parašė zn76 Rodyti pranešimą
                Puikus reportažas ir labai geras atsakymas rėksniams, kad "troleibusai blogi, niekur daugiau pasaulyje jų nėra, reikia juos naikinti", na ir aišku prie to - "grąžinkite mykriūkus".
                O kas dėl dizaino, tai visai normalus dizainas, kažkiek primena Solaris troleibusus (ypatingai iš priekio). Ar nebus tai Solaris modifikacija Amerikos rinkai?
                Temoje "Vilniaus viešasis transportas" naudojamas argumentas, kad "XXI amžiuje jau 20 Europos miestų atsisakė troleibusų".

                Pasidarė įdomu, ar tai tiesa, ir kas tie miestai, kodėl jie atsisakė troleibusų, ir kodėl:

                Vakarų Europa:
                - Austrija: 2002 metais uždaryta sistema kažkokiame Kapfenberge (miestukas su 20 tūkst gyventojų, panašiai kaip Plungė). Vikipedijoj straipsnis tik vokiečių kalba (https://de.wikipedia.org/wiki/Oberle...bus_Kapfenberg ). Jau nuo 1990 metų troleibusai nevažinėdavo šeštadienį po 15 val ir sekmadienį (vietoj to važinėjo dyzeliniai autobusai). Sistema uždaryta dėl autostrados tiesimo, ir paskui nebeatkurta. Turėjo 4 troleibusus ir 2 mišrius,
                - Belgija: 2009 metais uždaryta linija Gente. Bet Gente tebuvo tik 1 troleibusų linija, ir yra veikiantis ir plečiamas tramvajus. Troleibusų linija realiai egzistavo dėl Van Hool gamyklos, kuri gamino troleibusus. Troleibusus pakeitė tramvajai.
                - Šveicarija: Lugano sistema uždaryta 2001 metais. Priežastis - dėl naudojamos nestandartinės įtampos neturėjo kur nusipirkti naujų troleibusų (o seni buvo susidėvėję)
                - Italija: Cremona (uždaryta 2002? buvo 2 linijos ir 10 troleibusų - neradau info, kodėl buvo uždaryta)

                Rytų Europa:
                - Bulgarija: uždarytos sistemos Gabrovo, Pernik, Plovdiv (buvo didelė sistema, 2012 metais buvo likęs tik 1 maršrutas, uždaryta dėl savivaldybės konflikto su operatoriumi), Veliko Tarnovo (buvo 2 linijos su 15 troleibusų, nutraukta dėl kelio statybos ir nebeatnaujinta)
                - Rumunija: Konstanca, Jaši, Satu Mare, Sibiu (2009 uždarė ne tik troleibusus, bet ir tramvajus), Slatina, Sučeava, Targovište
                - Slovakija: Košice (uždaryta dėl kelio remonto)
                - Armėnija: Giumri
                - Azerbaidžanas: uždarė visas 5 sistemas 2004 -2006 metais
                - Gruzija: uždarė visas 10 sistemų 2004-2010 metais
                - Ukraina: uždarytos sistemos visos yra Donbaso regione: Dobropilia, Toreckas, Uglegorskas (uždaryta 2014 metais dėl karo veiksmų), Stachanovas.
                - Rusija: uždarytos sistemos Lipecke, Blagoveščenske, Archangelske, Vladikaukaze, Šachtose, Kurgane, Kamensk-Uralskij, Tiumenėj, Permėje, Syzranėj. Daugelis kitų sistemų yra stekenamos, tad tikėtina irgi gali būti uždarytos (jas keičia mikrūškės ir platesni keliai). Analogiška situacija su tramvajų linijomis. Maskvoje buvo bandymas troleibusus keisti į elektrobusus, rezultatą aprašė Varlamovas.

                Taigi išvada: Vakarų Europa nuo 2000 metų uždarė 4 troleibusų sistemas, dėl aiškių priežasčių. Masiškai naikina sistemas Rusija, Bulgarija, Rumunija (Azerbaidžanas jau viską uždarė. Paradoksaslu, bet Gruzijoje vieninteliai lyg ir veikiantys troleibusai - Suchumyje).

                Comment


                  Budapešto troleibusai , šiuo metu tebevažiuoja Ikarus 280.94 modelio troleibusai , kurių dienos metu galima sutikti apie 30 skirtingų šio modelio troleibusų. Didžioji troleibusų dalis važiuoja centre, senamiestyje, keletas maršrutų yra privežami iki didesnių transporto mazgų , metro , tramvajų. (trasa gan trumpa į viena pusę apie 10-15min, dažno intervalo) Troleibusai važiuoja nuo 4:30 - 5 valandos ryto ir dauguma maršrutų iki vidurnakčio

                  Paskutinis taisė Etransport; 2019.09.23, 19:37.

                  Comment


                    Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą

                    Temoje "Vilniaus viešasis transportas" naudojamas argumentas, kad "XXI amžiuje jau 20 Europos miestų atsisakė troleibusų".

                    Pasidarė įdomu, ar tai tiesa, ir kas tie miestai, kodėl jie atsisakė troleibusų, ir kodėl:

                    Vakarų Europa:
                    - Austrija: 2002 metais uždaryta sistema kažkokiame Kapfenberge (miestukas su 20 tūkst gyventojų, panašiai kaip Plungė). Vikipedijoj straipsnis tik vokiečių kalba (https://de.wikipedia.org/wiki/Oberle...bus_Kapfenberg ). Jau nuo 1990 metų troleibusai nevažinėdavo šeštadienį po 15 val ir sekmadienį (vietoj to važinėjo dyzeliniai autobusai). Sistema uždaryta dėl autostrados tiesimo, ir paskui nebeatkurta. Turėjo 4 troleibusus ir 2 mišrius,
                    - Belgija: 2009 metais uždaryta linija Gente. Bet Gente tebuvo tik 1 troleibusų linija, ir yra veikiantis ir plečiamas tramvajus. Troleibusų linija realiai egzistavo dėl Van Hool gamyklos, kuri gamino troleibusus. Troleibusus pakeitė tramvajai.
                    - Šveicarija: Lugano sistema uždaryta 2001 metais. Priežastis - dėl naudojamos nestandartinės įtampos neturėjo kur nusipirkti naujų troleibusų (o seni buvo susidėvėję)
                    - Italija: Cremona (uždaryta 2002? buvo 2 linijos ir 10 troleibusų - neradau info, kodėl buvo uždaryta)

                    Rytų Europa:
                    - Bulgarija: uždarytos sistemos Gabrovo, Pernik, Plovdiv (buvo didelė sistema, 2012 metais buvo likęs tik 1 maršrutas, uždaryta dėl savivaldybės konflikto su operatoriumi), Veliko Tarnovo (buvo 2 linijos su 15 troleibusų, nutraukta dėl kelio statybos ir nebeatnaujinta)
                    - Rumunija: Konstanca, Jaši, Satu Mare, Sibiu (2009 uždarė ne tik troleibusus, bet ir tramvajus), Slatina, Sučeava, Targovište
                    - Slovakija: Košice (uždaryta dėl kelio remonto)
                    - Armėnija: Giumri
                    - Azerbaidžanas: uždarė visas 5 sistemas 2004 -2006 metais
                    - Gruzija: uždarė visas 10 sistemų 2004-2010 metais
                    - Ukraina: uždarytos sistemos visos yra Donbaso regione: Dobropilia, Toreckas, Uglegorskas (uždaryta 2014 metais dėl karo veiksmų), Stachanovas.
                    - Rusija: uždarytos sistemos Lipecke, Blagoveščenske, Archangelske, Vladikaukaze, Šachtose, Kurgane, Kamensk-Uralskij, Tiumenėj, Permėje, Syzranėj. Daugelis kitų sistemų yra stekenamos, tad tikėtina irgi gali būti uždarytos (jas keičia mikrūškės ir platesni keliai). Analogiška situacija su tramvajų linijomis. Maskvoje buvo bandymas troleibusus keisti į elektrobusus, rezultatą aprašė Varlamovas.

                    Taigi išvada: Vakarų Europa nuo 2000 metų uždarė 4 troleibusų sistemas, dėl aiškių priežasčių. Masiškai naikina sistemas Rusija, Bulgarija, Rumunija (Azerbaidžanas jau viską uždarė. Paradoksaslu, bet Gruzijoje vieninteliai lyg ir veikiantys troleibusai - Suchumyje).
                    Būtent. O dar mano paskaičiavimu iš viso Europoje, t.y. ES (įskaitant ir Lietuvą), Šveicarija, Norvegija ir buv. Jugoslavijoje veikia net 90 troleibusų sistemų. Aišku, didelė jų dalis vos 1-3 linijos, dėl kelių yra abejonių, ar iš viso veikia, bet skaitosi veikiančiomis (tikriausiai suspenduotos). Vilniaus ir Kauno sistemos yra viena iš dešimtuke esančių didžiausių troleibusų sistemų. Didžiausia yra Atėnuose.
                    Paskutinis taisė Al1; 2019.09.23, 21:21.

                    Comment


                      Chebra, pribrendau sukurti svieciamaji video apie tai kodel Vilniuje turetu likti troleibusai, nes 90% zmoniu tiesiog absoliuciai nieko neraukia apie juos.

                      Reikalinga pagalba renkant siuos faktus:
                      1) Kuriuose EU ir pasaulio miestuose troleibusu sistemos modernizuojamos i a-lia elektrobusus su dinaminiu pakrovimu? Imam ta pati laikotarpi, pvz paskutinius 20 metu.
                      2) Prie to paties, kazkur buvo lentele kas perka su dinaminiu pakrovimu = autonomine eiga, kas be. Maciau kad "be" pirko tik du miestai europoje - Vln ir dar kazkas.
                      3) galbut yra miestu, kurie kaip tik ivede ar atkure sistemas is naujo per paskutinius 20 metu?
                      4) akumuliatoriu tipai / ju gyvavimo laikas ir pan tech. smulkmenos. Kaip suprantu yra du tipai - superkondensatoriai ir iprasti li-ion kaip elektromobiliuose. Superkondensatoriai greitai pasikrauna, trumpai laiko (per kiek? kada mirsta?), iprasti akumuliatoriai ilgai kraunasi (irgi neaisku kiek metu laiko?) Zodziu cia irgi daug sub-klausimu.

                      Parasysiu teksta ir noreciau duoti ji perziureti keliems nusimanantiems zmonems, kurie parasytu pastabu ir papildymu.

                      Esme kazkaip vaizdziai parodyt faktais, kad EU neatsisako troleibusu, arba bent jau pakeicia juos tramvajais. O uzdaro rytu blokas del degradacijos ir skurdo. Na ir dar Maskva, kuri zaislams pinigu neskaiciuoja, kaip Kinija.
                      Paskutinis taisė SoulMulticast; 2019.09.23, 23:07.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Būtent. O dar mano paskaičiavimu iš viso Europoje, t.y. ES (įskaitant ir Lietuvą), Šveicarija, Norvegija ir buv. Jugoslavijoje veikia net 90 troleibusų sistemų. Aišku, didelė jų dalis vos 1-3 linijos, dėl kelių yra abejonių, ar iš viso veikia, bet skaitosi veikiančiomis (tikriausiai suspenduotos). Vilniaus ir Kauno sistemos yra viena iš dešimtuke esančių didžiausių troleibusų sistemų. Didžiausia yra Atėnuose.
                        Didžiausia, jei imti visą Europą, ko gero, yra St.Peterburgo.

                        Comment


                          Kažkiek gali padėti transphoto.ru ir fotobus.msk.ru - ten ganėtinai aktualūs transporto priemonių sąrašai yra arba yra galimybė išsirinkti kur kiek kokio modelio TP yra. Be to, vertėtų dar paminėti tai, kad EU elektrobusais visų pirma keičia autobusus, o ne kitas transporto rūšis.
                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                          Comment


                            Jau buvo nuoroda apie troleibusus kažkuriame kaime, bet ten berods buvo Ukrainoje. Dabar apie troleibusą Moldovos kaime 1992-1994 metais - https://zen.yandex.ru/media/v_mire_s...fdc000ada33298

                            Comment


                              Debrecenas , Vengrija.
                              Mieste yra 5 troleibusų maršrutai , 3A ir 5A yra 3 ir 5 maršrutų trasos pratesimai keliomis stotelėmis. 3A maršrute troleibusai pora sustojimų važiuoja naudojant dyzelinį variklį. Troleibusai pirmieji pradeda darba jau nuo 4 valandos ryto ir važiuoja iki 22-23 valandos. Piko metu intervalai apie 8-12min , dienos metu važiuoja kas 12 minučių. Mieste dirba 3vnt
                              Ikarus 280.T9.90 troleibusai kurie važiuoja piko metu. Bilietai 1 važiavimui kainuoja apie 1.05Eu , 1 dienos bilietas apie 3.85Eu

                              Paskutinis taisė Etransport; 2019.09.29, 12:45.

                              Comment


                                Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                Kažkiek gali padėti transphoto.ru ir fotobus.msk.ru - ten ganėtinai aktualūs transporto priemonių sąrašai yra arba yra galimybė išsirinkti kur kiek kokio modelio TP yra. Be to, vertėtų dar paminėti tai, kad EU elektrobusais visų pirma keičia autobusus, o ne kitas transporto rūšis.
                                aciu, tikrai kazkaip gali padeti. Problema tik perziureti visus europos miestus ir tp pasikeitima juose... zmogui tai tiesiog neimanoma.

                                Comment


                                  Įmanoma. Reikia tik laiko nepagailėti. Pasidaryti lentelė: šalis, miestas, gyventojų skaičius, atidarymo metai, uždarymo metai, maršrutų skaičius, troleibusų markės, kiekis, amžius, keleivių skaičius per metus, planai pakeisti autobusais ir pan., kitos pastabos. Viskas yra internete, galima susisteminti.

                                  Comment


                                    Čekija, Usti nad Labem
                                    Mieste gyvena apie 92tukst. gyventojų mieste yra 11 troleibusų maršrutų, dauguma troleibusų darbą pradeda jau po 4 valandos ryto ir dirba iki maždaug 23 valandos, piko metu važiuoja kas 15min, dienos ir vakaro laiku kas 20min. Nuo 20 valandos įlipimas per priekines duris. Bilietai : 45min bilietas 18Kč (0.70Eu) , 60min bilietas 21Kč(0.81Eu) , 1 dienos bilietas 80Kč(3.08Eu)
                                    https://www.youtube.com/watch?v=pKCRKggw4&t=1285s
                                    Paskutinis taisė Etransport; 2019.09.28, 12:55.

                                    Comment


                                      Plzenas, Čekija
                                      Mieste gyventa 169 tūkst. gyventojų, važiuoja 8 troleibusų maršrutai (10-18) , visi jie pravažiuoja centrine miesto dalį . Bilietų automatų nemačiau tad teko pirkt talonėlius iš nedidelių parduotuvių , kaip spaudos kiosko pavidalu, juose nepardavinėja dieninių bilietų

                                      Comment


                                        Slovakija , Banska Bystrica

                                        Comment


                                          Austrija, Linzas

                                          Comment

                                          Working...
                                          X