Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Hobis: Viešasis transportas (planai, tvarkaraščiai ir kt.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Hobis: Viešasis transportas (planai, tvarkaraščiai ir kt.)

    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    <...> Pasakos - tai daugeliui mano pažįstamų nesuprantami ir jų manymu kvaili klausimai.Visiems atrodo,kad as trenktas, nes domiuosi autobusais. <...>
    Tu nesi trenktas, o tavo klausimai - ne pasakos. Šis forumas tam ir skirtas, kad atitinkamose temos susiburtų tam tikrų pomėgių entuziastai ir bendrautų mėgiama tema.

    Man pažįstamas tavo pojūtis, kai kažkuo domiesi, bet dauguma pažįstamų tavo aktyvų domėjimąsi vadina "nesveiku". Taip yra dėl to, kad kuo toliau, tuo labiau visuomenė, ypač jaunimas, niekuo nebesidomi (išskyrus koncertais, kompiuteriais, žaidimais, vakarėliais ir kitais dalykais, kurie iš esmės neskatina žmogaus tobulėjimo, nedaro jo išskirtiniu). Manau tau reikėtų kuo mažiau kreipti dėmesio į tokius nesusipratėlius ir suprasti, su kuo bendrauti tau patinkančia tema, o su kuo - ne.

    Žmogui turėti pomėgį ir domėtis kokia nors sritimi yra labai geras dalykas, išskiriantis jį iš kitų. Gali didžiuotis žinąs tam tikroje sferoje daugiau nei kiti. Tačiau nesipučiam dėl to ir savęs neaukštinam, nes lygiai kaip mes daug žinome apie vieną dalyką, kai kurie mūsų pažįstami galbūt domisi ir daug žino apie kitus dalykus...

    Aš labai domiuosi viešuoju transportu: maršrutų optimizavimas, atsiskaitymų būdai, sistemos modernizavimas, tvarkaraščių sudarinėjimas (moku ir pats kurti bei optimizuoti tvarkaraščius). Kitaip tariant, domiuosi labiau ne technine viešojo transporto puse, bet jo organizavimu ir optimizavimu.

    <...> Manau daugelis nesupranta tokių entuziastų, nes jų manymu, domėtis tuo, kas tau neteikia naudos, yra beprasmiška gaišatis. Bet nepasiduok tų dykaduonių nesusipratėlių spaudimui Kuo nors domėtis yra daug geriau, nei būti tuščiagalve, žinančia tiek pat, kiek visi, niekuo nesidominčia, netobulėjančia, iš visuomenės neišsiskiriančia asmenybe.
    Paskutinis taisė Ametistas; 2008.05.26, 16:14.
    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

    #2
    Parašė amiko Rodyti pranešimą
    Tu nesi trenktas, o tavo klausimai - ne pasakos. Šis forumas tam ir skirtas, kad atitinkamose temos susiburtų tam tikrų pomėgių entuziastai ir bendrautų mėgiama tema.

    Man pažįstamas tavo pojūtis, kai kažkuo domiesi, bet dauguma pažįstamų tavo aktyvų domėjimąsi vadina "nesveiku". Taip yra dėl to, kad kuo toliau, tuo labiau visuomenė, ypač jaunimas, niekuo nebesidomi (išskyrus koncertais, kompiuteriais, žaidimais, vakarėliais ir kitais dalykais, kurie iš esmės neskatina žmogaus tobulėjimo, nedaro jo išskirtiniu). Manau tau reikėtų kuo mažiau kreipti dėmesio į tokius nesusipratėlius ir suprasti, su kuo bendrauti tau patinkančia tema, o su kuo - ne.

    Žmogui turėti pomėgį ir domėtis kokia nors sritimi yra labai geras dalykas, išskiriantis jį iš kitų. Gali didžiuotis žinąs tam tikroje sferoje daugiau nei kiti. Tačiau nesipučiam dėl to ir savęs neaukštinam, nes lygiai kaip mes daug žinome apie vieną dalyką, kai kurie mūsų pažįstami galbūt domisi ir daug žino apie kitus dalykus...

    Aš labai domiuosi viešuoju transportu: maršrutų optimizavimas, atsiskaitymų būdai, sistemos modernizavimas, tvarkaraščių sudarinėjimas (moku ir pats kurti bei optimizuoti tvarkaraščius). Kitaip tariant, domiuosi labiau ne technine viešojo transporto puse, bet jo organizavimu ir optimizavimu.

    <...> Manau daugelis nesupranta tokių entuziastų, nes jų manymu, domėtis tuo, kas tau neteikia naudos, yra beprasmiška gaišatis. Bet nepasiduok tų dykaduonių nesusipratėlių spaudimui Kuo nors domėtis yra daug geriau, nei būti tuščiagalve, žinančia tiek pat, kiek visi, niekuo nesidominčia, netobulėjančia, iš visuomenės neišsiskiriančia asmenybe.
    Labai sauniai cia parasei. Visiskai sutinku su viskuom
    www.autobusas.4l.lt +
    www.facebook.com/Autobusas4l

    Comment


      #3
      Ačiū už palaikymą Aš ir pats moku ir mėgstu sudarinėti kokius tvarkaraščius savo išgalvotiems maršrutams- man įdomu viskas, kas susiję su viešuoju transportu- mašinos, maršrutai, istorija, tvarkaraščiai. Nežinau net gi kaip čia gavos, bet kažkodėl atmintinai "išsikalė" visi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Druskininkų ir net Rygos viešojo transporto mašrutai Beje būtų įdomu sužinoti kaip sudarinėjate tvarkaraščius, amiko Ir iš vis metas būtų perkelti administratoriams šiuos pranešimus į naują temą, nes jie kažkaip nesiklijuoja prie "viešojo transporto" fotogalerijos
      Paskutinis taisė Mettal; 2008.05.26, 21:56.
      Viešojo transporto temų rodyklė >>

      Comment


        #4
        Parašė Mettal Rodyti pranešimą
        Ačiū už palaikymą Aš ir pats moku ir mėgstu sudarinėti kokius tvarkaraščius savo išgalvotiems maršrutams- man įdomu viskas, kas susiję su viešuoju transportu- mašinos, maršrutai, istorija, tvarkaraščiai. Nežinau net gi kaip čia gavos, bet kažkodėl atmintinai "išsikalė" visi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Druskininkų ir net Rygos viešojo transporto mašrutai
        Pranokai mane dėl maršrutų aš mintinai moku visus Kauno autobusų ir troleibusų maršrutus ir dalį Klaipėdos ir Vilniaus maršrutų. Mintinai moku visas pagrindines Kauno gatves ir kai kurias Vilniaus, Klaipėdos.

        Beje, braižau žemėlapius (išgalvotų miestų) ir kuriu jiems maršrutus ir tvarkaraščius. Didžiausias nubraižytas mano žemėlapis yra 112 cm ilgio ir 120 cm pločio. Netelpa net ant didžiausio stalo namuose esančio stalo Būtų įdomu pažiūrėt, kaip kuri tvarkaraščius. Kuriame mieste gyveni?
        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

        Comment


          #5
          Ai, matau, kad Vilniuje. Jei būtume iš to paties miesto, būtų galima palyginti, kaip kuriame tvarkaraščius. O skirtingų miestų tvarkaraščių nepalyginsime, nes Vilniaus maršrutų tvarkaraščių negalėčiau sukurti, kaip tu - Kauno. Kadangi nežinau, kokiomis gatvėmis kokiu greičiu autobusas galėtų pravažiuoti, kur būna kamščiai. Tas pats ir dėl maršrutų sudarymo - galima sudaryti bet kaip, bet iš to jokio įdomumo. Reikia pažinti tą miestą, žinoti, iš kokio mikrorajono, į kurią vietą žmonės dažniausiai važiuoja (realybėje) ir pagal tai kurti maršrutus. Manau supratai mane ar tu kuri be jokios įžvalgos ir neatsižvelgi į realybę?
          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

          Comment


            #6
            ŽMOGAU!!! Ar tu tik mes ne vienas kito kopijos? Aš irgi turiu gigantišką žemėlapį (didesnis nei jūsų) pieštą ant sąsiuvinio langeliais lapų. Esu ten sukūręs 5 metro linijas, apie 5 greitojo tramvajaus, 12 paprasto tramvajaus, ~65 troleibusų ir net 130+ autobusų, pastariesiems ir rašau tvarkaraščius . o dar bus naktiniai ir ekspresai, nes niekaip negaliu jo užbaigti. Kol kas Vilniui nieko negalvoju, nes atrodo yra pakankamai visko, o vat Kaunui tai pagal dydį ir mano turimo žemėlapio duomenis reikėtų susirūpinti - labai maži keleivių srautai, o autobusų reisus tik naikina ir naikina - išimtis būtų 46 (kol Žiegždriuose dirbantys ir Vaišvydavoje su Šlienava bei Girionimis gyvenantys žmonės nesukilo ) Pagal jo aptarnaujamos teritorijos dydį skirčiau daugiau reisų...
            Paskutinis taisė Mettal; 2008.05.26, 22:25.
            Viešojo transporto temų rodyklė >>

            Comment


              #7
              Kalbėkime šioje temoje ir toliau. Pamatę administratoriai tikiuosi nesupyks ir perkels mūsų pokalbį į jų naujai sukurtą temą "Hobi: tvarkaraščių kūrimas, žemėlapių braižymas ir pan.". Dėkui
              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

              Comment


                #8
                Hm būtų įdomu pamatyti jūsų žemėlapio fragmentą. Jei turite galimybių, galite čia įdėti?
                Viešojo transporto temų rodyklė >>

                Comment


                  #9
                  Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                  ŽMOGAU!!! Ar tu tik mes ne vienas kito kopijos? Aš irgi turiu gigantišką žemėlapį (didesnis nei jūsų) pieštą ant sąsiuvinio langeliais lapų. Esu ten sukūręs 5 metro linijas, apie 5 greitojo tramvajaus, 12 paprasto tramvajaus, ~65 troleibusų ir net 130+ autobusų, pastariesiems ir rašau tvarkaraščius . o dar bus naktiniai ir ekspresai, nes niekaip negaliu jo užbaigti.
                  Aš savuoju žemėlapiu nesu labai patenkintas, tai trečiasis žemėlapis. Žinoma, jis jau gerokai tobulesnis, bet su masteliu man kyla problemos. Kartais persistengiu ir nubraižau per didelius objektus.

                  Žemėlapį braižau ant langeliais braižytų sąsiuvinio puslapių (jie geriausiai tinka), gatvės nėra stačių kampų, o su didesniais vingiais (kad būtų įdomesnis miesto išplanavimas), pieštukais nupaišau: žaliai - miškas, geltonai - pievos, oranžine spalva - gyvenamieji rajonai, mėlynai - vandens telkiniai, upė, violetine spalva - pramonės ir verslo rajonai. Žemėlapyje žymiu tokius objektus: kapinės, ligoninės, prekybos centrai, degalinės, didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, seniūnijos, savivaldybė, poliklinikos, bažnyčios, universitetai, gamyklos. Šie objektai labai padeda kurti maršrutus (numatyti žmonių srautus). Beje, kiekvienai gatvei suteikiu pavadinimą (pavadinimus renku iš telefonų knygoje prie žemėlapio esančio gatvių pavadinimų sąrašo). O miestą suskirstau į seniūnijas ir vizuoliai atskiriu administracines ribas. Taip pat žemėlapyje taškais sužymiu stoteles.

                  Turiu didelių problemų su vizijos neturėjimu. Kadangi iš anksto nesusiplanuoju, kokio dydžio bus miestas ir kokiose vietose bus daug, o kokiose - mažai gyventojų, tai gaunasi taip, kad padarau per siauras gatves ten, kur jos turi būti plačios. Realiai mąstant, tai yra tikroviškiau, nes tikrovėje miestai ir kuriasi be didelės vizijos, o gatvės platinamos, tiesiamos naujos, miesto kūrimosi eigoje. Tačiau puslapių kraštus aš krijuoju lipnia juosta (jau viską nubraižęs ir nupaišęs), todėl ties suklijavimais nebeišeina gražiai ir nepastebimai pakoreguoti žemėlapį (pavyzdžiui, praplatinti gatvę). Jei kraštų neklijuočiau lipnia juosta, žemėlapis greitai suplyštų lankstomas.

                  O kam tiek daug esi sukūręs maršrutų? Aš tai mintyse susikuriu vaizdinį, kuriame mikrorajone kokie maždaug vyrauja namai: nuosavi; penkiaaukščiai;, dvylikaaukščiai; kotedžai ir pan. Pagal tai galima numatyti, kiek ten yra gyventojų ir pagal tai kurti tvarkaraščius. Būtų nelogiška, jei nuosavų namų rajone autobusai važinėtų kas 10 min., o dar nerealiau, jei ten būtų metro linija

                  Taip pat reikia susidaryti viziją apie miestą. Miesto mastelis, gyventojų skaičius, kokio socialinio sluoksnio ir išsilavinimo ten gyvena žmonės, kokio charakterio būdo (namisėdos, daug keliaujantys mieste ar mišrūs) - tai turi didelę įtaką sudarinėjant maršrutus ir tvarkaraščius.

                  Be to, tikiuosi nedarai tokių maršrutų, kaip pavyzdžiui, autobusas važiuoja iš vieno miegamųjų namų rajono į kitą nei pro centrą, nei pro kitas reikalingas vietas (ligoninės, universitetai ir pan.). Žinoma, tokie maršrutai realybėje egzistuoja, bet tuomet nevažiuoja dažnai. Jei maršrutus kuri be jokios įžvalgos, tai ir darbas, ir galutinis rezultatas yra neįdomus

                  Aš žemėlapį nubraižiau su visomis gatvėmis ir jų pavadinimais, spalvomis ir objektais per pusmetį, prisėdant į savaitę po kartą ar du pusdieniui ar kelioms valandoms.

                  Šiuo metu paskutiniame žemėlapyje esu sumąstęs, kad bus tramvajaus, autobusų, troleibusų, maršrutinių taksi linijos. Metro nenoriu Tiesiog tokia šio miesto vizija...

                  Tramvajai skirti žmonėms iš mikrorajono patekti į centrą ar kitą didelės traukos vietą (Apskrities ligoninė, oro uostas, universistetų miestelis, Pramonės miestelis ir pan.).

                  Troleibusai ir autobusai atlieka 3 funkcijas.
                  1. Jungiamąją funkciją (priveža prie tramvajaus linijų). Šią funkciją atlieka maršrutai, einantys iš tų vietų, kur mažai gyventojų turintys mikrorajonai, yra netoli gausiai apgyvendintų mikrorajonų.
                  2. Maršrutų papildymo funkcija. Kadangi tramvajai važiuoja tik maršrutais, kurie užtikrina didelį keleivių skaičių, tai troleibusai ir autobusai atitinkamai važiuoja maršrutais, kurie taip pat reikalingi, bet jais keleiviai naudojasi mažiau.
                  3. Pagrindinė funkcija. Važiuoja lygiaverčiais maršrutais, kaip ir tramvajus, bet važiuoja retai apgyvendintomis vietomis ir yra mažiau apkrauti.

                  Autobusai ir troleibusai mano mieste skiriasi tik tuo, kad troleibusai važinėja labiau apgyvendintomis vietomis ir tiesiog papildo tramvajaus maršrutų sistemą - važiuoja mažiau apkrautais maršrutais.

                  Maršrutiniai taksi važiuoja visiškai retai apgyvendintomis vietomis (miesto pakraščiais) ir tik priveža prie pagrindinių miesto maršrutų linijų. Maršrutinius taksi įsivaizduoju ne kaip riedančius metalo laužus, bet normalius apie 20-30 vietų autobusiukus, kurie Lietuvoje naudojami tarpmiestiniuose maršrutuose kaip ekpresai. Beje, mano mieste maršrutiniai taksi stoja tik stotelėse.

                  Maršrutus skirstau į:
                  Tramvajus - paprastuosius (dieninius), naktinius.
                  Autobusus - paprastuosius, greituosius, naktinius.
                  Troleibusus - paprastuosius, naktinius.
                  Maršrutinius taksi - paprastuosius, greituosius, naktinius.
                  Paskutinis taisė Ametistas; 2008.05.26, 23:11.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    #10
                    Žemėlapio fragmentą įkelsiu ryt. Dabar dėl žemėlapio - esu sudaręs galybę maršrutų ir jų variantų, maršrutų tvarkaraščių, bet juos kursiu iš naujo, tik gerokai vėliau. Nes dabar egzai ant nosies, paskui norėsiu vasara pasidžiaugti, tai prisėsiu tik rudenį.
                    Svarstau, ar padidinti esamą žemėlapį, ar kurti naują. Naują sukurčiau geresnį, bet užtrukčiau apie metus. O esamą padidinčiau greitai, bet liktų neišspręsta kamščių problema (nes neturiu galimybės paplatinti gatves, padaryti aplinkkelius).
                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                    Comment


                      #11
                      Labai ačiū, dabar žinau kas ten toks buvo bet kaip nekeista - jo nė karto prieš tai nesu matęs. 400 tai tikrai yra - va vakar mačiau kaip jį Ozo gatve tempė 140 DAF FAG 3300.
                      Mano žemėlapis irgi labai panašus, braižau irgi pieštuku, spalvinu spalvotais pieštukais. Turiu irgi ne vieną žemėlapį, bet jie visi turi skirtumų, pvz. nėra gatvių pavadinimų arba gatvės tėra linijos (nėra aišku ar jos plačios ar siauros), taip pat po truputį senesniuose rajonuose pradedu žymėti daugiaaukščius pastatus.Braižymo technika panaši, tik kartais kai fantazijos pritrunka arba noriu popieriuje įgyvendinti nebaigtą kokio nors miesto rajono ar gatvės projektą, tai perpiešiu gatvių tinklą iš tikro žemėlapio, kurių aš turiu gana daug.
                      Tiesa skiriasi ir žemėlapio spalvos: žalia - miškai, parkai; geltona - pievos, laukai; raudona - daugiaaukščių pastatų kvartalai (daugiabučiai ar panašiai); ruda - privačių namų kvartalai; pilka - komerciniai ir pramoniniai objektai. Aš spalvinu pagal "Briedžio" žemėlapį.
                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                      Comment


                        #12
                        Vadinasi, atspalviai skiriasi... Jei turi skaitmeninį fotoaparatą ar skanerį, įkelk dalį savo žemėlapių fragmentų. Būtų įdomu pamatyti ne vieną, bet kelis žemėlapius. Aš šiuo metu esu išsaugojęs tik vieną, todėl tik jį galiu įkelti. Kitus pradanginau kai kraustėmės į kitus namus.
                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                        Comment


                          #13
                          Beje, o pamokų tvarkaraščių kūrime turi patirties? Aš moku kurti ir mokykloms tvarkaraščius. Bet jų kūrimui yra įvarių kompiuterinių programų, todėl tas kūrimas nėra toks įdomus, kaip transporto tvarkaraščių kūrimas - lapas popieriaus, pieštukas ir trintukas... Žinoma, dabar toks būdas net ir Lietuvoje nenaudojamas, kuriant transporto tvarkaraščius, nes naudojamos kompiuterinės programos. Nors visiškai tikiu, kad mažos kompanijos tvarkaraščius kuria vis dar pieštuku ir trintuku.
                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                          Comment


                            #14
                            Parašė amiko Rodyti pranešimą
                            Vadinasi, atspalviai skiriasi... Jei turi skaitmeninį fotoaparatą ar skanerį, įkelk dalį savo žemėlapių fragmentų. Būtų įdomu pamatyti ne vieną, bet kelis žemėlapius. Aš šiuo metu esu išsaugojęs tik vieną, todėl tik jį galiu įkelti. Kitus pradanginau kai kraustėmės į kitus namus.
                            Deja fotoaparato ar skanerio neturiu, o telefono kokybė labai prasta. Bandžiau su videokamera, bet nežinau kaip gauti normalius screenshotus iš video. Gaunasi kažkokia nesamonė. Pats gali pabandyt padaryti screen'ą iš kokio nors filmo.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              #15
                              hm įdomu. Pabandysiu ir aš savo kaip nors nufotkinti. Pas mane truputį detalesnis žemėlapis
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                #16
                                Labai patiko ši tema. Aš pats labai domiuosi tokiais dalykais kaip ir jūs, mėgstu analizuoti įvairius žemėlapius, ne tik viešojo transporto, tiesiog visus iš eilės. Mintinai moku Kauno, Penevėžio, beveik visus Vilniaus viešojo transporto maršrutus ir t.t. Taip pat kartais sedėdamas namuose pakuriu naujų maršrutų Kauno miestui. Aišku, nesivadovauju jokiais kriterijais, nei pagal srautus, nei pagal ką kitą, tiesiog savo malonumui

                                Šauniai sukurtas ir nupieštas miestas. Tik nesuprantu vieno dalyko, Amiko. Ar man vaidenasi, ar čia ir reljefas yra pavaizduotas? Labai realistiškai atrodo,arba gal čia susiglamžęs popierius? Po tokios temos ir pats užsinorėjau kažką panašaus sukurti
                                دائما الليتوانيه

                                Comment


                                  #17
                                  Ten tik susiglamžęs popierius. O reljefą, jei pastebėtum, bandžiau parodyti. Pavyzdžiui Pylimų mikrorajone yra gatve ne tiesi, o lenkta ir kitos gatvės ten taip išsidėsčiusios, lyg ten būtų kalnas. Taip ir yra, ten yra kalnas vietomis yra trumpi brūkšneliai - tai pėstiesiems skirti laiptai, jie irgi išduoda apie kalno egzistavimą

                                  Dėl tavo pomėgio kurti "iš lempos"... Ką galiu pasakyti - feee. Smagu, kad radome ir kitų bendraminčių, bet tau manau reikėtų pabandyt kurti atsižvelgiant į keleivių srautus, tada kūrimas daug realistiškesnis
                                  Tvarkaraščius kuri? Kadangi esi kaunietis, galėtume pasibandyt pakurt, palygint...
                                  Tvarkaraščių kūrimas iš tikrųjų nėra sudėtingas. Vadovaujuosi keliais modeliais:
                                  1. Autobusas dirba nuo ryto iki vakaro ir jį vairuoja du vairuotojai (vidury dienos keičiasi pamaina).
                                  2. Autobusas dirba tik pusę dienos ir grįžta į parką (patogu tik tada, kai maršrutas baigiasi netoli parko). Reikalingas tik vienas vairuotojas.
                                  3. Autobusas dirba tik piko metu. Ryte pavažinėja, dieną ilsisi, vakare vėl dirba. Reikalingas tik vienas vairuotojas. Bet reikia atsižvelgti į autobuso "išėjimą" ir "įėjimą" į trasą ir kad vairuotojas spėtų nuvažiuoti namo, turėtų ten laiko ir grįžti į trasą dirbti. Taip pat yra galimybė, jei jis nori dirbti pusantro etato, jam tuo laisvu laiku paskirti dirbti kitu maršrutu.

                                  Maršruto gale naudoju 7-20 min. prastovą, skirtą vairuotojui pailsėti ir pasivyti grafiką. Kuo maršrutas ilgesnis, tuo prastova ilgesnė. Taip pat kartą per pamainą skiriu 45 min. prastovą. Bet dažniau stengiuosi padaryti dvi po 20-25 min. prastovas.

                                  Tokiu principu, atsižvelgiant į maršruto apkrovą, keleivių srautus tam tikromis valandomis, maršruto nuvažiavimo laiką ir vairuotojo poilsį, kuriamas tvarkaraštis.

                                  Tiesą sakant kurti monotoniškus maršrutus, kai visą dieną maršruto trasa yra pastovi, nėra taip įdomu, kaip kurti maršruto tvarkaraštį, kuris, sakykim, kelis kartus per dieną užsuka į kokią gyvenvietę ar gamyklą. Arba jo trasa yra ilgesnė, nei paprastai. Tada jau tvarkaraščio kūrimas tampa derinimu, kad visiems būtų gerai. Nei vienas vairuotojas nenori gale tupėti valandą, kaip ir nenori turėti poilsio po 5 min... Taip pat reikia atsižvelgti ir į tai, kad trumpesne trasa važiuojantis to paties maršruto autobusas "neužliptų ant" ilgesne trasa važiuojančio priešais jį esančio autobuso. Tačiau tokių tvarkaraščių kūrimas užtrunka gerokai daugiau laiko.

                                  Be to, kuriant tvarkaraščius, būtina atsižvelgti į žmonių darbo valandas (darbo pradžia, pabaiga) ir į studentų, mokinių paskaitų/pamokų laiką. Autobusai, važiuojantys pramonės rajonais, turi būti griežtai suderinti, kad atvyktų iki darbo pradžios ir išvyktų po jo pabaigos.

                                  Taip pat egzistuoja ir sezoniškumas: vasarą grafikai retinami, nes mažėja keleivių skaičius, tačiau dažninami arba kuriami nauji maršrutai į rekreacines vietas.

                                  Be to, maršrutų, kurių važiavimo trasa iš dalies dubliuojasi, tvarkaraščiai turi būti griežtai suderinami, kad į stoteles neatvyktų tuo paču metu, turi būti nustatytas apie 5 min. rezervas.

                                  Tankiau apgyvendintuose mikrorajonuose, autobusai turi važiuoti apytiksliai 20 min. intervalu, o troleibusai - 15 min. intervalu.

                                  Tokie kriterijai yra sukurti ir dauguma egzistuoja realybėje.
                                  Dėl tokios kriterijų gausos (jų yra ir daugiau) transporto įmonės nelabai mėgdavo keisti tvarkaraščių, tačiau dabar to daryti nevengiama, nes jau nepamenu kiek metų Vilnius, Kaunas, Klaipėda ir Panevėžys naudojasi transporto tvarkaraščių kūrimo programa Pikas, kuri pagal nustatytus kriterijus ir sukuria tvarkaraštį.
                                  Paskutinis taisė Ametistas; 2008.05.28, 01:35.
                                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                  Comment


                                    #18
                                    Na labai jau čia įdomiai papasakojai Tiesa nelabai skiriu kur ten autobusai, kur troleibusai, ir koks maršruto numeris. man pasirodė kad stotelių kai kur irgi yra perdozavimas - jų per daug laukuose. Nu bet tai nėra svarbu. Smagu, kad raonų pavadinimų esi pasiskolinęs iš įvairių Lietuvos miestų. Aš darau tą patį, tik kartais dar ir užsienietiškus pavadinimus išsiverčiu.
                                    Dabar mano eilė rodyti savo šedevrą...
                                    Taigi iš eilės:
                                    1) čia visas miesto vaizdas - nieko beveik nesimato, kadangi jo dydis tai 6x6 sąsiuvinio dvilapiai.


                                    2) Senamiestis ir Naujamiestis. Kadangi čia gatvių tinklas tankus, bet ne visos pritaikytos sunkiąjam transportui, tai labiausiai apkrauta gatvė (matosi viduryje tarp Senamiesčio ir Naujamiesčio),kuri eina nuo pat Centrinio turgaus iki Vilniaus universiteto - tiek mokslo, tiek didelio transporto centro. šiek tiek sureguliuoti mašinų srautus padeda 1-asis žiedas, kurio statyba dar nėra visiškai baigta. Tos violetinės linijos- Vilniaus pilis- kadaise buvusi valdovų rezidencija, o dabar labai turistų ir miestiečių pamėgtas traukos objektas.


                                    3) Centrinė miesto dalis. matosi ta pati gatvė nuo turgaus iki VU. Į vakarus nuo VU yra Kalviškės - nelabai populiarus tarp miestiečių rajonas, nes įsikūręs šalia Vakarinio pramonės rajono. Į rytus nuo Vilniaus pilies - centrinė stotis taipogi svarbus transporto centras. Į šiaurę nuo stoties - Sportininkų mikrorajonas, o dar šiauriau - Pietinis pramonės rajonas su baisiai atroadnčia sankryža viršuje


                                    4) Vilniaus kalvos I, II ir III. Prestižinis, gana kalvotas rajonas, su magistrale pietinėje dalyje, aplipusia prekybos centrais ir vedančia iš miesto centro į uostą. Dešiniojo puslapio centre yra į miestas-uostas magistralę isiliejantis 2-asis žiedas.


                                    5) Vieni dižiausių daugiabučių namų mikrorajonų - Tarandė ir Dainai, kuriuose vyrauja 10-20 aukštų namai. Gatvių nėra daug, tačiau plačiausios gatvės labai apkrautos viešuoju transportu - troleibusais, kurie veža į centrą, VU ir iki artimiausių metro stočių (stotys tai tokie stori taškai, kaip gali pasirodyti iš pirmo karto)


                                    6) Mano naujausias kūrinys - pertvarkyti rytiniai rajonai, iš kurių didžiausias - Petruliškės. Nuo metro stoties iki jo veža greitasis tramvajus, važiuojantis pagal normalaus geležinkelio standartus nutiesta linija.


                                    7)O čia metro schema. Po paskutinių pertvarkymų nelabai atitinkanti tikrovės
                                    Paskutinis taisė Mettal; 2015.01.24, 15:22.
                                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                    Comment


                                      #19
                                      Šaunu. Tau pavyko padaryti būtent tokį, kokį norėdavau - priemiestyje matyti nedaug urbanistikos. Man su tuo nedaug visada gaunasi per daug negu norėjau Dėl stotelių... Nepasakyčiau, kad jų yra baisiai per daug, bet sutinku, kad reikėtų tarpus daryti didesnius. Kitavertas, lygiavausi į vieną LR Įstatymo punktą, kad mieste negali būti tarp stotelių didesnis atstumas, nei 1 km su šimtu ar dviem šimtais metrų. Mano mieste stotelių atstumas tarp stotelių 150-500 m. Ir tai dariau fiktyviai, nes transporte naudojama STOP mygtukų sistema. Jei stotelėje niekas nekelia rankos, o transporte niekas nepaspaudžia mygtuko - jis rieda toliau nesustodamas.

                                      Mano mieste, jei pastebėjai, taip pat yra vietinio traukinio linija. Esu sudaręs apie 5 maršrutus. Traukiniai yra brangiausiais, tačiau greičiausias susisiekimo būdas su miesto centru. Traukiniai važiuoja 20-60 min. intervalu, jų tvarkaraščiai sudaromi taip, kad iki ir po traukinio išvykimo griežtai bent 5 min. negali važiuoti kitas traukinys (su ta trasa besidubliuojantis kito maršruto traukinys). Tai - saugumo mano sugalvotas faktorius. Nors iš tikrųjų pati sistema yra reguliuojama standartiniais geležinkelio šviesoforais.

                                      Transporto žymėjimas:
                                      Pilku pieštuku žymėjau tramvajaus linijas mieste. pilkas stačiakampis kvadratėlis ant linijos - stotelė. Jos retesnės, nei autobusų.
                                      Autobusų ir maršrutinių taksi linijos - violetinis tušinukas. Matyti, kad miete autobusų tinklas plačiausias.
                                      Troleibusų linijos pažymėtos rausva spalva, vietomis troleibusų ir autobusų stotelių vietos skiriasi, bet vyrauja sutampančios stotelės.

                                      O dėl maršrutų numerių... Jų nerašiau, nes dar nebaigiau kurti sistemos. Nors dabar pamatęs tavo žemėlapį, užsimaniau sukurti geresnį nei turiu Tai įmanoma, kad jis ir liks su nebaigta transporto sistema Tavo tikrai netalesnis, man tokius detalius piešti pritrūksta kanktrybės. Nupiešti vieną sąsiuvinio dvilapį trunka 2-6 val.
                                      Paskutinis taisė Ametistas; 2008.05.28, 11:07.
                                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                      Comment


                                        #20
                                        Reik ir man pabandyt tokį miestą sukurt
                                        You might surprise yourself.

                                        Miestai.net FB

                                        Comment

                                        Working...
                                        X