Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Hobis: Viešasis transportas (planai, tvarkaraščiai ir kt.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kviečiu visus norinčius prisijungti ir sukurti 16-am Panevėžio maršrutui grafiką, kuriuo jis kursuotų iki Pažagienių. Reisus iki Pažagienių darom pasirinktinai - nuo 1 iki visų maršruto reisų .
    Važiavimo laikas
    Molainių g. - Prekybos bazė 38 min.
    Prekybos bazė - Molainių g. 36 min.
    Molainių g. - Pažagieniai 37+3 min.
    Pažagieniai - Molainių g. 36+2 min.
    Autobusų skaičius
    Iki 6 darbo dienomis (galima mažiau)
    Iki 5 poilsio dienomis (galima mažiau)
    Atstovos galinėse stotelėse
    Molainių g. - 10-12 min. pilnai pakanka (grafiko išlyginimui galima daugiaul; Vilniaus 11-am užtenka 10 min.)
    Prekybos bazė - 0-2 min. (su pavieniais reisais iki Pažagienių, galima ir šiek tiek daugiau).
    Pažagieniai - 0-1 min. (jei reikia - daugiau)
    Paskutinis taisė Mettal; 2009.05.01, 08:53. Priežastis: Sąlygų keitimas
    Viešojo transporto temų rodyklė >>

    Comment


      Manau visų maršruto reisų nereikia, nes taip būtų kur kas lengviau sukurti tvarkaraštį, nei tik su keliais reisais. Manau reikėtų pasirinkti nuo 1 iki 10 reisų (sprendžiant iš gyvenvietės dydžio, manau, kad pakaktų ir apie 5 reisų). Ačiū už užduotį. Skirčiau įvertį, bet nebegaliu jau tau skirti Gal kada vėliau...
      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

      Comment


        Sunki užduotis laukia, nes visiškai nemoku kurti tvarkaraščių Bet savaitgalį laiko turėsiu, tai pabandysiu kažką papaišyti. Dėkui, Mettal, už naują užduotį.
        دائما الليتوانيه

        Comment


          Tai gal gražiai sutarkime, kad tvarkaraščius įkeliam sekmadienį nuo 17 val. iki vakaro. Kad nereikėtų rungtyniauti... O tau, arsiakai, šitoje temoje įdėsiu šiokias tokias pamokas, kas nori išmokti kurti tvarkaraščius. Nes jau ne pirmą kartą priekaištauji mums, kad nemoki ir mes vis tingim pamokyt Mettal paprašysiu mane papildyt, bet nedubliuot mano skelbiamos info, nes gausis tik makalynė Taigi rytoj įdėsiu "pamokėlės", Mettal gal poryt, jei norės ką papildyt ir tu turėsi dar kelias dienas pasipraktikuot ir pasimokyt
          Paskutinis taisė Ametistas; 2009.04.27, 23:16.
          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

          Comment


            Arsiako prašymu aprašysiu šiokius tokius pamokymus, kaip kurti transporto tvarkaraščius. Vėliau tikiuosi mane papildys ir Mettal, jei jam kils minčių.

            Kelios sąvokos:
            tvarkaraštis - tai visų transporto priemonių, esančių maršrute, išvykimo laikai iš tam tikros stotelės.
            Grafikas - tai tik vienos transporto priemonės grafikas, pagal kurį ji važinėja tam tikru maršrutu. Kartais žodis grafikas gali būti vartojamas kaip žodžio "tvarkaraštis" sinonimas, bet jų reikšmės suprantamos iš konteksto.
            Rezervinis (pikinis) grafikas - grafikas, kuriuo transporto priemonė važiuoja tik tam tikru dienos metu. Dažniausiai tai būna kaip pagalbinės transporto priemonės, skirtos išvežti padidėjusį keleivių skaičių piko metu. Tokios transporto priemonės viduryje dienos baigusios darbą, dažniausiai grįžta į parką arba paliekamos maršruto gale jei tai saugu. Prasidėjus antram pikui - grįžtama į maršrutą.
            Poilsio laikas (prastova) - laikas, per kurį transporto priemonė nejuda, o vairuotojas ilsisi. Prastova skirta pailsėti vairuotojui ir turėti rezervinio laiko, jei transporto priemonė vėluotų. Kuo ilgesnis prastovos laikas, tuo lengviau pasivyti prie grafiko kitam išvykimui, jei vėluojama. Tačiau ilgesnė prastova reiškia mažesnį atlyginimą vairuotojui, nes algą jis gauna dažniausiai pagal nuvažiuotą kilometražą. Kadangi viešasis transportas skirtas vežioti žmones, todėl prastovos laikas turi būti kiek įmanoma trumpesnis - kad pakaktų pasivyti grafiką ir pailsėti. Kai autobusas važiuoja - gaunamos pajamos, kai jis stovi - pajamos negaunamos. Priklausomai nuo maršruto ilgio ir jo rūšies (ilsisi tik viename gale ar abiejuose), poilsio laikas būna nuo 1 min. (naudojama Panevėžyje, Klaipėdoje) iki maždaug 15 min. (naudojama ilguose maršrutuose, kur ilsimasi tik viename gale). Įprasto ilgio maršrutuose poilsio laikas ne piko metu būna 4-6 min., piko metu patartina 5-9 min., bet priklausomai nuo kiekvieno maršruto, taikomas vis kitoks prastovos laikas. Jis taip pat skirtingai taikomas skirtingu paros metu, bei priklausomai tai darbo diena ar ne. Kartais prastovos laikas naudojamas specialiai didesnis tik tam, kad būtų dirbtinai sukurtas didesnis intervalas ir maršrute transporto priemonės kursuotų rečiau. Taip daroma, kai keleivių srautas nėra didelis, bet pvz.,vienos transporto priemonės yra per mažai, o dviejų - per daug. Todėl sudaromas tvarkaraštis su didesnėmis prastovomis.
            Pietų pertrauka - tai tokia pati prastova, bet tikslinė - skirta papietauti vairuotojui. Pagal LR įstatymus, miesto viešojo transporto vairuotojas po 3 val. 30 min. darbo privalo gauti bent 30 min. pertrauką, bet jei tvarkaraštis dėl to labai kenčia, nes išdarkomi intervalai, tada įstatymai leidžia padaryti dvi pertraukas vieną po kitos po nemažiau 15 min. Paprastai šis įstatymo reikalavimas ištempiamas ir daugumoje Lietuvos miestų pietų pertrauka padaroma po 4 val. 30 min. Tai suprantama ir pateisinama dėl kelių priežasčių: gali būti, kad maršruto gale suteikiamos ilgos prastovos (spėjama pavalgyti ir pailsėti net ir ne pietų pertraukos, bet paprasčiausios prastovos metu); dėl didelio keleivių srauto pietūs dirbtinai nutempiami iki to laiko, kada sumažėja keleivių (tą galima padaryti ir visiškai teisėtai, paprasčiausiai suteikus 15 min. pertrauką ir ją pakartojus nevėliau kaip po dviejų reisų); darbo valandos skaičiuojamos neįskaitant prastovos laiko (įstatymuose taip ir neradau punkto, kad būtų aiškiai nurodyta kaip traktuoti darbo laiką - ar su prastovos laiku, ar be).
            Reikia atkreipti dėmesį, kad su viena transporto priemone per dieną dirba dvi pamainos (du vairuotojai): rytinė ir vakarinė. Rytinė darbą pradeda iš parko, tada keliauja į maršruto pirmąjį punktą. Vakarinė pamaina su rytine pasikeičia trasoje (vidury maršruto arba maršruto gale). Kadangi vairuotojai keičiasi, tai antroji pietų pertrauka turi būti ne po 3,5 val. po pirmosios, bet po 3,5 val. skaičiuojant nuo laiko, kada keičiasi pamaina. Taip nuo įstatymų nenusižengiama, nes pietūs skiriami ne transporto priemonei, bet vairuotojui
            Prastovos laikas yra tas vienintelis laikas, su kuriuo galima manipuliuoti, norint koreguoti tvarkaraštį, nes pravažiavimo laiko kardinaliai nepakeisi, o su poilsio laiku galima derinti gan lanksčiai.
            Pravažiavimo laikas - laikas, per kurį nuvažiuoja transporto priemonė nuo pradinio iki galinio maršruto punkto. Pravažiavimo laikas smarkiai nesikeičia ir priklausomai nuo paros laiko, gali keistis turbūt daugiausiai - arba + 5 min. Darbo dienomis pravažiavimo laiko dažniausiai reikia daugiau nei poilsio ir švenčių dienomis.

            Skiriant prastovos laiką ir pietų pertrauką, reikia nepamiršti, kad toje aikštelėje tilptų ir kitų maršrutų transporto priemonės, taip pat kai kuriose aikštelėse ilgas stovėjimas gali trukdyti eismui. Todėl kartais verta nuspręsti, kokia bus maršruto rūšis.

            Maršruto rūšys yra kelios:
            1. Važiuojama nuo taško A iki taško B, kai abiejuose galuose prastovos (poilsio) laikas yra panašus (1-2 min. skirtumu).
            2. Nuo taško A iki taško B, kai prastovos laikas viename gale mažesnis nei kitame (kai skiriasi 1,5 karto ar daugiau).
            3. Nuo taško A iki taško B, kai prastovos laikas viename gale beveik dvigubas nei įprastai, o kitame laikas poilsiui nenumatomas.


            4. Eismas ratu, kai važiuojama nuo taško A iki taško A ratu. Tokiu atveju poilsio laikas skiriamas dvigubas (10-15 min.; kartais tik 7 min. arba net 16-18 min., kai to reikia).


            Toliau įmanomos įvairios variancijos, priklausomai nuo konkretaus atvejo:
            5. Nuo taško A iki taško B pro tašką C. Jei visi reisai - problemų nėra, jei į tašką C užsuka tik dalis reisų, tokiu atveju reikia derinti skirtingų grafikų išvykimo laikus. Jei taškas C yra arti išvykimo taško A, tada iš taško A transporto priemonės gali išvykti mažu intervalu, nes po užvažiavimo į tašką C, intervalas pailgės (bet jei pirmas grafikas į tašką C neužsuko, o antras grafikas užsuko). Jei taškas C yra arčiau galinio taško B, tai geriau derinti ir išvykimo laiką iš A taško, ir atvykimo laiką į B tašką (kartais galima pastumti 1-2 min. važiavimo laike).


            6. Nuo taško A iki taško B, kartais iki taško C, kuris yra už taško B. Reikia derinti išvykimo laikus iš A ir išvykimo laikus iš B.


            Taip pat įmanomi dar ir šių variacijų kombinuoti variantai. Juos suderinti būna dar sudėtingiau.
            Viename grafike galima naudotis kelias rūšis, tai ypač naudinga, norint pasiekti kuo optimalesnį sprendimą laiko atžvilgiu ir pagerinti susisiekimą keleiviams.
            Paskutinis taisė Ametistas; 2009.04.28, 19:34.
            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

            Comment


              Kuriame tvarkaraštį
              Reikia maršruto. Tebūnie mano pavyzdžiuose naudotas Kauno pilis - Kaniūkai. Prastova abiejuose galuose.
              Reikalingi duomenys:
              Darbo laikas (nuo kada maršrute pradės kursuoti ir kada baigs darbą): darbo dienomis 5:30-21:00, savaitgaliais 7:00-20:00.
              Transporto rūšis: autobusai.
              Transporto priemonių skaičius (būtent tiek grafikų ir reikės daryti): darbo dienomis 3, savaitgaliais 1.
              Iki Lampėdžių gyvenvietės (taškas D) užsukti kartų per dieną: d. d. 10 į Kaniūkus ir 9 į Kauno pilį, savaitgaliais 6 į Kaniūkus ir 6 į Kauno pilį.
              Į Lampėdžius važiuojama: Kauno pilis - Lampėdžiai - Kaniūkai. Kaniūkai - Lampėdžiai - Kauno pilis.
              Prastova Kauno pilyje ir Kaniūkuose.
              Iki Romainių gyvenvietės (taškas C) nuvažiuoti kartų per dieną: d. d. 12, savaitgaliais 7.
              Į Romainius važiuojama: Kauno pilis - Kaniūkai - Romainiai. Romainiai - Kaniūkai - Kauno pilis.
              Prastova Kauno pilyje ir Romainiuose.
              Autobusai stovės "Kauno autobusų" parko teritorijoje.


              Važiavimo laikas:
              Kauno pilis - Kaniūkai 11-13 min.
              Kauno pilis - Lampėdžiai - Kaniūkai 21-23 min.
              Kauno pilis - Kaniūkai - Romainiai 15-17 min.
              Autobusų parkas - Kauno pilis 5 min.
              Autobusų parkas - Kaniūkai 9 min.



              Imame popieriaus lapą, trintuką, pieštuką, skaičiavimo mašinėlę
              Jei reikėtų kurti maršrutui Kauno pilis - Kaniūkai tvarkaraštį, tai lapą nusibraižytume taip:


              Bet maršrutas bus su skirtingais reisais, todėl patogiau būtų taip:

              atv - atvykimo laikas.
              išv - išvykimo laikas.
              Taip patogiau matyti, kiek kiekvienas grafikas vidutiniškai per dieną ilsisi. Kai maršrutas yra su skirtingais reisais, tvarkaraštis dažnai išsidarko, dėl to sunkiau padaryti, kad visi vairuotojai ilsėtųsi panašiai laiko. Bet neverta daug stengtis, kad poilsio laikas grafikuose būtų vienodas, nes vairuotojai niekada nedirba tik tuo vieninteliu grafiku. Grafikai jiems keičiami, nes sukurti tvarkaraštį, kuriame kiekvieno grafiko poilsio laikas būtų vienodas, beveik neįmanoma. Didesnis prioritetas skiriamas keleivių patogumui, o poilsio laikas yra skirtas jį lankstyti kaip nori (išskyrus pietų pertrauką).
              Tokia grafikų kūrimo lentelė, kuri yra viršuje, patogi, nes joje matyti daugiau informacijos, o papildoma informacija kartais reikalinga norint priimti vieną ar kitą sprendimą.

              Kai pasiruošėme, galime pradėti kurti tvarkaraštį.
              Dabar visi autobusai stovi parke. Nuvažiuoti iki Kauno pilies ir nuo ten pradėti darbą yra arčiau, bet ryte nuo Kaniūkų link Kauno pilies keleivių yra kur kas daugiau. Nors nuo centro yra ir keleivių, važiuojančių į įmones link Kaniūkų. Todėl nusprendžiu 2 autobusus leisti nuo Kaniūkų ir 1 nuo Kauno pilies. Pirmasis autobusas išvyks nuo Kaniūkų. Kaip pasirinkti - priklauso nuo kiekvieno maršruto situacijos. (p.s., nusprendžiau taip, bet kai ėmiau kurti tvarkaraštį, pastebėjau, kad geriau kitaip, todėl situacija pasikeitė).

              Prie 1 grafiko parašau pirmąjį laiką, kuriuo išvyksta autobusas iš Kaniūkų. Tai turi būti laikas apie 5:30 val. (tokios nustatytos sąlygos). Prastovos laiką naudosiu labai įvairų. Nori ar ne, jis vis tiek bus įvairus dėl reisų įvairovės.

              5:30 su rodykle – išvykimo iš parko laikas.
              5:39 atvykimas į Kaniūkų punktą
              5:41 išvykimas iš Kaniūkų
              5:53 atvykimas į Kauno pilies punktą
              Sveikiname, sukurtas 1-ojo grafiko darbo dienų pirmasis reisas iš Kaniūkų į Kauno pilį.

              Visada kuriant tvarkaraštį reikia atsižvelgti į keleivių srautus ir jų pageidavimus. Iš to ir susidaro sąlygos. Lentelę nubrėžėme tušinuku, bet visus laikus dabar rašysime pieštuku ir trinsime trintuku norėdami taisyti.
              Tvarkaraštyje naudosime savo sugalvotus sutrumpinimus ir žymėjimus prie laikų:
              1. Aš žvaigždute žymiu pietų pertrauką. Tada iškart patogu matyti, kada turės būti kita pertrauka. jei pietų pertrauka yra tik 15 min., tai prie žvaigždutės pažymiu 1/2, tada žinau, kad reikia netrukus padaryti dar vieną pietų pertrauką, nes bendra jos trukmė privalo būti ne mažiau kaip 30 min.
              2. Kokia nors spalva horizontaliu brūkšniu perskiriu pamainas.
              3. R raide žymėsiu reisą, kuris važiuoja į Romainius, o L raide žymėsiu užsukančius į Lampėdžius reisus.
              4. Rodyklė ir laikas prie jos reiškia, kada autobusas išvyksta iš parko, rodyklės kryptis nurodo, į kurį maršruto pradinį punktą autobusas važiuoja. Išvykimo iš parko laiką rašau prie bet kurio laisvo stulpelio, kuris yra tarp stulpelių, skirtų pradiniam ir galiniam punktui (kitaip rodyklės kryptis nieko nepasakytų).

              Toliau kuriame tvarkaraštį...
              Jei maršruto visi reisai būtų vienodi, tada būtų galima sukurti 1 grafiką, tada 2-ą ir galiausiai 3-ą. Kadangi mūsų maršruto reisai įvairūs, dėl to geriausia kurti tvarkaraštį nuosekliai. Sukuriami keli reisai 1 gr., tada keli reisai 2 gr., tada keli reisai 3 gr. Tuomet vėl grįžtama prie 1 grafiko. Ir taip iki pačios pabaigos. Tvarkaraštį kuriant nuosekliai, iškart matome, kuris grafikas „vejasi“ kitą, o kuris „važiuoja per lėtai“. Taigi matome realią intervalų situaciją. Ją galime iškart koreguoti trindami ir pieštuku keisdami laiką (pvz., ilginame arba trumpiname prastovos arba važiavimo laiką, taip pat galime pamąstyti, ar tą reisą tikrai daryti iki to punkto, gal vertėtų pakoreguoti reisą).

              Dabar sukūriau 1 gr. iki 8 val. Kitų reisų kol kas dar nepradėjau kurti.


              5:57 R – išvykimas iš Kauno pilies į Romainius
              6:09 – pravažiuoja pro Kaniūkų punktą į Romainių pusę
              6:14 – atvyksta į Romainius
              6:16 – išvyksta iš Romainių
              6:21 – pravažiuoja pro Kaniūkų punktą į Kauno pilies pusę
              6:33 – atvyksta į Kauno pilį
              6:40 R – išvyksta iš Kauno pilies į Romainius
              6:52 – pravažiuoja pro Kaniūkų punktą į Romainius
              6:57 – atvyksta į Romainius
              7:05 – išvyksta iš Romainių
              7:10 – pravažiuoja Kaniūkų punktą į Kauno pilį
              7:23 – atvyksta į Kauno pilies punktą
              7:31 L – išvyksta iš Kauno pilies, važiuos iki Kaniūkų, užsuks į Lampėdžių gyvenvietę
              7:40 – pasiekia Lampėdžių galinį punktą ir važiuos link Kaniūkų
              7:53 – atvyksta į Kaniūkų punktą

              Toliau kuriame 2 grafiką
              Kad intervalai būtų panašūs, geriausia iškart apskaičiuoti, kokiu metu išleisti iš parko 2-ą grafiką. Žinoma, mes jį galime išleisti kad ir 6:00 val., bet nežinome, kokia po to bus padėtis su intervalais, todėl protingiausia būtų juos apskaičiuoti iš karto. Kadangi reisų yra įvairių, tai intervalo apskaičiavimas nebus labai tikslus.

              Intervalą apskaičiuoti labai paprasta, tiesiog reikia apskaičiuoti, per kiek laiko autobusas, išvykęs iš taško A, į jį vėl grįžta. Taigi 1 gr. autobusas iš Kaniūkų išvyksta 5:41 val. ir į jį grįžta 6:21 val. (geriau skaičiuokime su vykimu į Romainius, nes taip parodys realesnį intervalą, nes ir dienos metu bus reisų į Romainius).
              Intervalas – lygiai 40 min. Toks intervalas būtų jei kursuotų 1 autobusas, bet jų bus 3, vadinasi iš 40 dalijame transporto priemonių (grafikų) skaičių ir gauname 13,(3) min. Maždaug toks bus intervalas visą dieną. Bet iš tikrųjų dieną jis bus didesnis, nes prasidės pietų pertraukos, padaugės užsukimų į Lampėdžius, Romainius.

              Dabar galime orientuotis, kada reikia išleistą antrą grafiką. Kadangi pirmąjį leidome į Kaniūkų pusę, antrąjį būtų protingiau leisti į priešingą pusę. Kad žinotume kada jį išleisti, apskaičiuotą intervalą pridėkime prie 1 grafiko išvykimo laiko iš to galinio punkto, nuo kurio pradės darbą 2-as grafikas.
              1 grafikas darbą pradėjo nuo Kaniūkų, 2-ą grafiką nusprendėme paleisti dirbti nuo Kauno pilies, todėl žiūrime kada 1-as grafikas išvyksta iš Kauno pilies – 5:57 val. Prie 5:57 pridedame 14 min. ir 2-as grafikas nuo Kauno pilies turėtų pradėti darbą 6:11 val., Kaniūkuose jis būtų 6:24 val. Sakykime, jis iš Kaniūkų išvyktų 6:26 val. Dabar sudėjus 1 ir 2 grafikus, iš Kaniūkų pirmieji išvykimai link Kauno pilies būtų tokie: 5:41 (1 gr.) 6:21 (1 gr.) 6:26 (2 gr.). Iš karto matome, kad reikia vėlinti 2-ojo grafiko išvykimą, tada reikia vėlinti ir išvykimą iš parko. Bet tokiu atveju 3-as grafikas išvyktų labai vėlai (įpusėjus pikui) ir būtų neefektyviai išnaudoti autobusai. Dabar manau, kad 2-ąjį grafiką geriau leisti pradėti dirbti nuo Kaniūkų. Taip ir padarau.

              Iš naujo apskaičiuoju.
              Prie pirmojo išvykimo iš Kaniūkų pridedu intervalą 14 min. 5:41 + 0:14 yra 5:55 val. Žinau, kad toks 2-ojo grafiko pradinio punkto pakeitimas padės, nes Kauno pilis yra stabilus punktas – jame darbą baigia tiek vykstantys iš Kaniūkų, tiek iš Romainių, tiek pro Lampėdžius važiuojanys. Todėl Kauno pilies punkto išvykimo laikai bus stabiliausi ir būtent visi grafikai bus derinami taip, kad intervalai išvykstant iš Kauno pilies suvienodėtų. O po skirtingų reisų (Romainiai, Lampėdžiai, Kaniūkai), į Kauno pilį grafikai grįš jau su nevienodais intervalais kuriuos bus galima palyginti tik „Kauno pilis atv“ laukelyje.

              Dubliuojasi laikai
              Dabar sudariau 2 grafiką iki 8 val. ir pradėjau daryti 3 grafiką.



              Deja, matyti, kad 3 grafiko atvykimo laikas į Kauno pilį (6:20) beveik dubliuojasi su 2 grafiko atvykimo laiku į Kauno pilį (6:18). Intervalas 2 min. yra per mažas ir 3 grafiko reisas greičiausiai bus nuolat nuostolingas, todėl reikia sutvarkyti intervalus. Pirmiausia išsiaiškiname kodėl intervalai susiplakė, nes tą patį reisą 2 ir 3 grafikų laikus suderinome išvykime iš Kaniūkų. Problema yra dėl to, kad 2 grafikas išvyksta iš Kaniūkų 5:55, bet užsuka į Lampėdžius. O 3 grafikas, važiuojantis iš paskos, išvyksta iš Kaniūkų 6:08 val., bet neužsuka į Lampėdžius. Situacija žemėlapyje:


              Problemą galime išspręsti pavėlinę 3 grafiko išvykimą iš Kaniūkų, bet tada jis dubliuosis jau su 1 grafiku, nes jis į Kauno pilį atvyksta 6:33 val. Taigi geriausia pavėlinti pirmiausia 1 grafiko išvykimą iš Romainių tada pavėlintą 3 grafiko išvykimą iš Kaniūkų ir taip Kauno pilyje atvykimas būtų panašus į 6:18 (2 gr.) 6:32 (3 gr.) 6:46 (1 gr.).

              Štai kaip pakoregavau grafikus




              Iš sudarytų grafikų padarome vieną grafiką
              Išvykimas iš Kaniūkų
              5:41 5:55L 6:18 6:34 6:44L 7:04 7:21 7:39
              Išvykimas iš Kauno pilies
              5:57R 6:20L 6:33R 6:54 7:15R
              Išvykimas iš Romainių
              6:29 6:59 7:34
              Išvykimas iš Lampėdžių į Kaniūkus
              6:29
              Išvykimas iš Lampėdžių į Kauno pilį
              6:08 6:56
              Išvykimas iš autobusų parko į Kaniūkus
              1 gr. 5:30; 2 gr. 5:41; 3 gr. 6:03

              Vėliau grafiką galima išrašyti ir pateikti kaip tvarkingą tvarkaraštį, skirtą keleiviams.

              Dar šiek tiek apie skaičiavimą:
              Skaičiavimo mašinėle skaičiuoti valandas ir minutes labai paprasta.
              Pvz., prie 5:50 norime pridėti 11 min.
              Į skaičiavimo mašinėlę VISADA įvedame tik minutes, o valandas atsimename mintinai. Taigi skaičiavimo mašinėle atliekame veiksmus: 50 + 11, gauname rezultatą 61. Kai skaičiavimo mašinėlė pateikia atsakymą, lygų 60 arba didesnį nei 60, tada spaudžiame minus 60 ir galutiniame rezultate yra 1 min. Valandas skaičiuojame mintinai. Kadangi buvo 5 val. ir atėmėme 60 (1 val.), vadinasi prie 5 val. pridedame 1 val., nes ją atėmėme.

              Kitas pavyzdys:
              17:14 + 93 min.
              Veiksmai:
              14 + 93. Rezultatas 107, taigi didesnis už 60 min. Todėl kiti veiksmai: 107 – 60. Rezultatas 47. Todėl mūsų atsakymas 18:47. 17:14 + 93 yra 18:47 val.

              Mettal, jei rasi kuo galėtum papildyti informaciją, tuomet papildyk prašau

              O jei kam kils klausimų – rašykit. Arsiakai, tau patariu pasimokyt su Mettal duota užduotimi ir ją vykdant (kuriant tvarkaraštį) susidursi su problemomis, tiesiog bet kuriuo metu kreipkis į mus pagalbos. Jūs galite neskubėti, nes abejoju ar spėsite sukurti iki sekmadienio, kaip mes nutarėme (bent jau niekas neprieštaravo, tai manau tinka visiems).
              Tik bandydami kurti tvarkaraštį galėsite pasimokyti iš savo klaidų arba iš nežinomų situacijų, manau tai geriausias būdas išmokti kurti tvarkaraščius.

              Aš pats savarankiškai išmokau niekam nepadedant ir tik iš savo klaidų, Mettal, manau taip pat
              Paskutinis taisė Ametistas; 2009.04.29, 16:47.
              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

              Comment


                Kiek cia naudingos info. Neblogai padirbejai Amiko. Reikes ir man ka nors parasyneti. Kazkaip idomu pasidare.

                Comment


                  Parašė groundzer Rodyti pranešimą
                  Kiek cia naudingos info. Neblogai padirbejai Amiko. Reikes ir man ka nors parasyneti. Kazkaip idomu pasidare.
                  Manau nesnauskit su arsiaku, nes dabar yra užduotis pateikta (vakar pateikė Mettal šioje temoje) - sukurti tvarkaraštį. Kaip jau ką tik minėjau, manau geriausias būdas išmokti kurti tvarkaraščius, tiesiog juos imti ir kurti Kvaidos nesvarbu, nebijokit jas čia paviešint, pagelbėsim Smagu, kad nesu vienas, o yra ir apie tai nusimanantis Mettal, kuris irgi puikiai galėtų pagelbėti. O šitos medžiagos paruošimui ir pateikimui užtrukau apie 4 val.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    Visu pirma, gal galetu kas nors parodyti visa 16 marsruto autobusu trasa, kuriai kuriamas tvarkarastis. Ir nurodytu kur tie Pazagieniai, nes as Panevezio beveik nepazystu.

                    Comment


                      Reikia mokėti pačiam naudotis informacija ir ją susirasti

                      Viešojo transporto tvarkaraščiai ir maršrutai:
                      Vilniaus www.marsrutai.info/vilnius
                      Kauno www.marsrutai.info/kaunas
                      Klaipėdos www.marsrutai.info/klaipeda
                      Panevėžio www.marsrutai.info/panevezys
                      Šiaulių http://www.busturas.lt/article/archive/14/

                      Taip pat visų minėtų miestų (išskyrus Šiaulius) ir Lietuvos geležinkelių tvarkaraščius galima rasti tinklapyje www.marsrutai.lt

                      Kaip pamatyti 16-ojo autobuso maršrutą žemėlapyje?
                      1. Nueiname į www.marsrutai.info/panevezys
                      2. Kairėje pusėje apačioje prie 16-ojo maršruto spaudžiame ant mažo kvadratėlio su pilkomis ir žaliomis juostelėmis (žemėlapio simbolis).

                      Pažagienius galima rasti pele žemėlapį paslinkus šiek tiek žemiau ir dešiniau.
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        Na ką, kimbam į darbą Amiko, labai labai ačiū už visą šitą naudingą informaciją. Kolkas viskas labai pinasi, bet bekuriant tvarkaraštį viskas išaiškės. Gerai bent tiek, kad pradžiai maršrutas nėra itin sunkus (lyginant tavo pavyzdį Kauno pilis - Kaniūkai - Romainiai) Taip išeina, dabar reikės kurti 6 atskirus tvarkaraščius?
                        دائما الليتوانيه

                        Comment


                          Prašom
                          Taip, 16-am maršrutui, kaip nurodė Mettal, reikia sukurti 6 grafikus (ne tvarkaraščius ) darbo dienoms ir 5 savaitgaliui. Kol kas Mettal nepateikė per kiek laiko nuo autobusų parko reikia nuvykti iki vieno ar iki kito galinio punkto. Bet nebūtina laukti, kol jis pateiks tą informaciją, nes galime iškart pradėt skaičiavimus nuo bet kurio pradinio punkto, palikę viršuje laisvą eilutę, kurioje įrašysime išvykimo laiką iš parko (išminusiuosime nuo išvykimo laiko iš galinio punkto).
                          Pateikiu pavyzdžių.
                          Man asmeniškai patogiausia naudoti tokią lentelę grafiko skaičiavimui.
                          Užsirašau maršruto numerį, grafiko numerį (apsibraukiu), viršuje susirašau per kiek laiko nuvažiuojama nuo vieno punkto iki kito ir prastovos laikus. Žodžiu, susirašau visą informaciją, kurios man reikės tvarkaraščio kūrimui. Kadangi turiu daugiafunkcinį spausdintuvą, tai juo paprasčiausiai nusikopijuoju tiek lapų, kiek bus grafikų, o grafiko numerio neužrašau, kad užsirašyčiau ranka kokio reikia. Kartais į vieną lapą telpa ir po kelis grafikus, taupiai rašant. Bet man patogiau, kai yra daugiau vietos, nes lengviau trinti, taisyti, braukyti.

                          Mettal man atrodo naudoja šiek tiek kitokią lentelę. Galbūt jis įkels ir parodys. O jei ne, tai šioje temoje pirmuose puslapiuose tikrai galima rasti naudingos informacijos.

                          Taigi įkeliu lentelę, kurioje skaičiuosiu tik to vieno grafiko laikus (ir tokių lentelių pasiruošiu tiek, kiek bus grafikų):


                          Pradedu skaičiuoti grafikui laikus, kai nežinome išvykimo iš parko. Tiesiog pradedu skaičiuoti nuo Molainių ir palieku šiek tiek vietos:


                          Sakykime, jau sužinau, kur yra parkas ir nuo jo iki Molainių nuvažiuojama per, sakykime, 12 min. Taigi iš Molainių pirmojo reiso išvykimo laiko tiesiog atimu 12 min. ir sužinau, kada autobusas išvyks iš parko (su rodykle pažymiu kryptį, į kurį punktą važiuos):
                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                          Comment


                            Mettal, noriu tavęs, kaip užduoties pateikėjo, paprašyti, kad pasakytum per kiek laiko nuo autobusų parko nuvažiuojama iki Molainių, prekybos bazės ir Pažagienių. Ir dar - kada maršrutas turi pradėti ir kada baigti darbą? Ačiū.
                            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                            Comment


                              Parašė amiko Rodyti pranešimą
                              Prašom
                              Taip, 16-am maršrutui, kaip nurodė Mettal, reikia sukurti 6 grafikus (ne tvarkaraščius ) darbo dienoms ir 5 savaitgaliui. Kol kas Mettal nepateikė per kiek laiko nuo autobusų parko reikia nuvykti iki vieno ar iki kito galinio punkto. Bet nebūtina laukti, kol jis pateiks tą informaciją, nes galime iškart pradėt skaičiavimus nuo bet kurio pradinio punkto, palikę viršuje laisvą eilutę, kurioje įrašysime išvykimo laiką iš parko (išminusiuosime nuo išvykimo laiko iš galinio punkto).
                              Pateikiu pavyzdžių.
                              Man asmeniškai patogiausia naudoti tokią lentelę grafiko skaičiavimui.
                              Užsirašau maršruto numerį, grafiko numerį (apsibraukiu), viršuje susirašau per kiek laiko nuvažiuojama nuo vieno punkto iki kito ir prastovos laikus. Žodžiu, susirašau visą informaciją, kurios man reikės tvarkaraščio kūrimui. Kadangi turiu daugiafunkcinį spausdintuvą, tai juo paprasčiausiai nusikopijuoju tiek lapų, kiek bus grafikų, o grafiko numerio neužrašau, kad užsirašyčiau ranka kokio reikia. Kartais į vieną lapą telpa ir po kelis grafikus, taupiai rašant. Bet man patogiau, kai yra daugiau vietos, nes lengviau trinti, taisyti, braukyti.

                              Mettal man atrodo naudoja šiek tiek kitokią lentelę. Galbūt jis įkels ir parodys. O jei ne, tai šioje temoje pirmuose puslapiuose tikrai galima rasti naudingos informacijos.

                              Taigi įkeliu lentelę, kurioje skaičiuosiu tik to vieno grafiko laikus (ir tokių lentelių pasiruošiu tiek, kiek bus grafikų):
                              Atvaizdas


                              Pradedu skaičiuoti grafikui laikus, kai nežinome išvykimo iš parko. Tiesiog pradedu skaičiuoti nuo Molainių ir palieku šiek tiek vietos:
                              Atvaizdas


                              Sakykime, jau sužinau, kur yra parkas ir nuo jo iki Molainių nuvažiuojama per, sakykime, 12 min. Taigi iš Molainių pirmojo reiso išvykimo laiko tiesiog atimu 12 min. ir sužinau, kada autobusas išvyks iš parko (su rodykle pažymiu kryptį, į kurį punktą važiuos):
                              Atvaizdas

                              Biski nelabai supratau. Ten kur yra Molainiu skiltis, atvykimo laikas 6.31 h o isvykimo is Molainiu stoteles laikas: 5.14 h. Tai taip iseina kad autikas i Molainiu stotele atvaziavo pavelaves 1h ir 17 min. ?

                              Comment


                                Kaip jau minėjau, sudarydami konkrečiai tavo minėtą grafiką, žinome, kad autobusas naktį stovėjo Molainiuose (nes kol kas į tą grafiką neįrašytas laikas, kada jis išvyksta iš autobusų parko). Tokiu atveju pirmas reisas yra toks:
                                Iš Molainių išvyko 5:14, į prekybos bazę atvyko 5:52, iš jos išvyko 5:55 ir tas pats autobusas į Molainius atvyko 6:31. Taigi 5:14 yra pirmojo reiso pradžios laikas, 6:31 yra pirmojo reiso pabaigos laikas. Supratai? Jei ne, tai sakyk, nes tai yra pagrindai, kurių nesupratus neįmanoma net pradėti kurti tvarkaraščio.
                                Dar kartoju - prieš 5:14 val. nėra nei vieno atvykimo, nes šitas autobusas nakvojo toje stotelėje ir darbą pradėjo 5:14 išvykdamas iš Molainių. Tokia situacija O kai jis išvyksta iš parko, tada jau grafikas šiek tiek kitoks, jis paminėtas to mano pranešimo tolimesniuose skenuotuose paveikslėliuose.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                  Kaip jau minėjau, sudarydami konkrečiai tavo minėtą grafiką, žinome, kad autobusas naktį stovėjo Molainiuose (nes kol kas į tą grafiką neįrašytas laikas, kada jis išvyksta iš autobusų parko). Tokiu atveju pirmas reisas yra toks:
                                  Iš Molainių išvyko 5:14, į prekybos bazę atvyko 5:52, iš jos išvyko 5:55 ir tas pats autobusas į Molainius atvyko 6:31. Taigi 5:14 yra pirmojo reiso pradžios laikas, 6:31 yra pirmojo reiso pabaigos laikas. Supratai? Jei ne, tai sakyk, nes tai yra pagrindai, kurių nesupratus neįmanoma net pradėti kurti tvarkaraščio.
                                  Taip dabar viskas aisku.

                                  Comment


                                    amiko, dabar jau aš nesuprantu. Kodėl tu išvykimą iš parko žymi Bazės skiltyje? Lygiai taip pat kai rodei maršrutą Kaniūkai - Kauno pilis, nurodei išvykimą iš parko Lampėdžių skiltyje... susipainiojau.

                                    O kolkas tai man labai patinka kurti, bet jaučiu kad kažkas ne taip, nes per lengvai kuriasi Jau sukuriau 3 grafikams po tris rytinius reisus. Kolkas gaunasi neblogai, bet nuojauta kužda, kad jau 5 ir 6 grafikai bus išderinti Tada reiks žaisti su prastovomis.

                                    Dar norėjau paklaust, pietų pertrauką skaičiuoti nuo išvažiavimo iš parko? Tarkim iš parko autobusas išvažiavo 5.08 , tai pietų petrauką daryti kažkur tame tarpe tarp 8.38 - 9.38 ( arba vieną kartą 30min, arba du kartus po 15min) ?
                                    دائما الليتوانيه

                                    Comment


                                      Jei nelabai mėgstate kurti tvarkaraščius ant popieriaus, tai tą patį galite daryti kompiuteriu MS Word programa. Įkeliu du dokumentus.

                                      Čia yra grafikų kūrimo šablonas, tai tokia pati lentelė, kurioje rašomi grafikų laikai. Telpa į 2 puslapius. Priklausomai nuo grafikų skaičiaus ir maršruto, nesunkiai galima lentelę pakoreguoti.

                                      Čia yra tvarkaraščio šablonas. Toks, koks pateikiamas keleiviams.

                                      Kaip kam patogiau. Man asmeniškai lengviau pastebėti klaidas ir modeliuoti reisus ant popieriaus. Bet kompiuteriu lengviau trinti ir koreguoti.
                                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                      Comment


                                        Parašė arsiakas Rodyti pranešimą
                                        amiko, dabar jau aš nesuprantu. Kodėl tu išvykimą iš parko žymi Bazės skiltyje? Lygiai taip pat kai rodei maršrutą Kaniūkai - Kauno pilis, nurodei išvykimą iš parko Lampėdžių skiltyje... susipainiojau.

                                        O kolkas tai man labai patinka kurti, bet jaučiu kad kažkas ne taip, nes per lengvai kuriasi Jau sukuriau 3 grafikams po tris rytinius reisus. Kolkas gaunasi neblogai, bet nuojauta kužda, kad jau 5 ir 6 grafikai bus išderinti Tada reiks žaisti su prastovomis.

                                        Dar norėjau paklaust, pietų pertrauką skaičiuoti nuo išvažiavimo iš parko? Tarkim iš parko autobusas išvažiavo 5.08 , tai pietų petrauką daryti kažkur tame tarpe tarp 8.38 - 9.38 ( arba vieną kartą 30min, arba du kartus po 15min) ?
                                        Niekis, greitai viską atpainiosime Svarbiausia nestresuoti ir ramiai aiškintis, o jei atsibosta - pailsėti. Nes man pirmais kartais tikrai ilgai truko viską aiškintis
                                        Kaip jau sakiau, esu savamokslis, todėl esu susikūręs tokią sistemą, kai pramoksi ir žinosi, kaip viskas daroma, galėsi sumąstyti, kaip tau patogiau. Svarbiausia susikurti lentelę taip, kad joje būtų galima greitai rasti klaidą, būtų galima greitai orientuotis ir būtų kuo lengviau aiškintis skirtingų reisų voratinklyje O svarbiausia - galutinis rezultatas - vienas gražus tvarkaraštis, kuris pateikiamas keleiviams.

                                        Išvykimą iš parko žymiu bet kuriame stulpelyje, bet tik ne tame, kuriame bus pradėtas pirmasis reisas. Pirmas reisas pradedamas Molainiuose, todėl išvykimą įrašiau į bazės stulpelį. Žinoma, jei lape yra daug vietos, galime nusibrėžti atskirą stulpelį ir jame rašyti tik išvykimą iš parko. Aš rašau bet kuriame kitame tik dėl vietos taupymo, o rodykle pažymiu į kurį punktą važiuos tam, kad žinočiau, kad tas laikas yra ne išvykimo iš bazės, bet išvykimo iš parko. Rodyklės kryptis man padeda greičiau orientuotis, kur pradedamas pirmas reisas.

                                        Manau ir turėtų lengvai būti, nes užduotis palyginti nesudėtinga Bet nepamiršk, kad iki Pažagienių turi važiuoti ne visi reisai Nors Mettal leido ir visus, rodos, bet tai nerealu Nes gyvenvietė maža, tad nėra prasmės visų - tiesiog nuostolinga. Ir neįdomu, nes tvarkaraštį, kai maršruto nuo A iki B ir visi reisai yra tokie, kurti lengviausia. O kai dalis reisų važiuoja kitaip - tikras malonumas kurti tvarkaraštį ir žiūrėti, kur dubliuojasi, kur intervalai negeri ir t.t.

                                        Taip, pirmuosius grafikus kurti tikrai lengva. Bet matau tu ne visą mano pateiktą informaciją perskaitei Aš patariu kurti nuosekliai visus grafikus vienu metu, ne sukurti 1, tada 2, tada 3 ir t.t. Taip lengva tik iš pradžių, o su paskutiniais grafikais įstrigsi ir įsiskaus galvą, kol surasi klaidas ir dubliavimusis. O kuriant nuosekliai visus grafikus vienu metu po truputį, didelė tikimybė, kad viskas pavyks beveik iškart.

                                        Kadangi įstatyme nenumatyta, ar pietų pertraukai laiką skaičiuoti nuo išvykimo iš parko, ar iš pirmojo punkto, tai galime daryti kaip norim Kadangi man svarbiau pinigai (autobusas turi kuo mažiau stovėti), tai aš visada skaičiuoju laiką nuo išvykimo iš pirmojo punkto. O antrai pamaina - nuo vairuotojų pasikeitimo laiko. Vairuotojų pasikeitimo laikas randamas visą autobuso darbo dienos laiką padalijus per pusę. Tai gan keblu, nes tai sužinai tik baigęs kurti tą grafiką, todėl antrai pamainai kartais pietus duodu "iš lempos", o paskui, jei reikia, pataisau Tokiu atveju taisyti nėra sunku, nes jau būna sukurti nesidubliuojančių grafikų blokai, o pakeitus pietų laiką reikia pakoreguoti vieno kito reiso laikus, o blokus galima perkelti iš vieno grafiko į kitą.
                                        Paskutinis taisė Ametistas; 2009.04.29, 14:41.
                                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                        Comment


                                          Šiek tiek reikalingos informacijos dėl 16-ojo maršruto:

                                          Panevėžio autobusų parkas (garažas) yra čia. Jis visai netoli galinio punkto Prekybos bazė. Sprendžiant iš pavadinimo, prekybos bazė yra pramonės vieta, o Molainiai - gyvenamasis rajonas. Pramonės rajonuose darbai prasideda nuo 6:00, 6:30, 7:00, 7:30, 8:00 val. Taigi reikėtų derinti taip, kad iš Molainių žmonės prieš 6 val. spėtų atvykti į Prekybos bazę bent pirmuoju reisu.

                                          Čia parkas žemėlapyje


                                          Aš siūlau kai kuriuos rytinius reisus iš parko vykdyti ne Parkas - Prekybos bazė - Molainiai, bet būtų galima netgi Parkas - Molainiai.
                                          Žemėlapyje raudonai pažymiu, mėlyna - įprasta 16-ojo trasa:


                                          Paskaičiavau laikus reisams iš parko:
                                          Autobusų parkas - Prekybos bazė 3-4 min.
                                          Autobusų parkas - Molainiai (kaip pavaizduota žemėlapyje raudona linija, vadinasi, nuo parko važiuodamas į prekybos bazę neužsuka ir į Molainius važiuoja savo įprasta trasa) - 29-31 min.

                                          Mettal man pranešė, kad 16-ojo maršruto darbo pradžios ir pabaigos laikas bus panašus į esamą.
                                          16-ojo maršruto tvarkaraštį rasite čia.
                                          Žemėlapį pamatysite šio puslapio kairėje prie minėto maršruto paspaudę mažą kvadratėlį, simbolizuojantį žemėlapį.

                                          O šiaip tai nepamirškit, kad tvarkaraščio kūrėjas pats sprendžia, nuo kur pirmuosius reisus pradėti (nuo vieno ar kito punkto) ir kaip tuos pirmuosius reisus nuo parko sudaryti
                                          Paskutinis taisė Ametistas; 2009.04.29, 15:07.
                                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X