Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Kauno viešasis transportas (2008-2010m archyvas)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    MAtai, schemu pateikimas transporto priemones viduje yra problematiskas. Viso VT schema netelpa, bent tokio dydzio, kd galima butu lengvai iziureti. O atskiro marsruto schemos talpinti irgi nera prasmes, nes transporto priemones, ir ypac autobusai, dirba ivairiuose marsrutuose.
    Soliariouse vietos informacijai kabint yra sociai, kituose galima butu irgi atrasti, kad ir lango dali paaukot.

    Bet pirmiausia reikia kad atsirastu valandinis bilietas vietoj vienkartiniu, po to apmazint marsrutu skaiciu, nes panaikinus vienkartinius ju tiek daug tikrai nereiketu.

    Comment


      Parašė e2ards Rodyti pranešimą
      Soliariouse vietos informacijai kabint yra sociai, kituose galima butu irgi atrasti, kad ir lango dali paaukot.

      Bet pirmiausia reikia kad atsirastu valandinis bilietas vietoj vienkartiniu, po to apmazint marsrutu skaiciu, nes panaikinus vienkartinius ju tiek daug tikrai nereiketu.
      Kur konkrečiai yra vietos Solariuose? Kokius konkrečiai siūlytum naikinti maršrutus, juos jungti, keisti? Konkrečiai kalbėkit, žmonės Manau, kad norim ar nenorim, bet šiokie tokie pasikeitimai VT maršrutuose natūraliai atsiras kai tik bus įvestas valandinės ir vienkartinės e. bilieto rūšys. Tai įvyks jau šįmet vasarą.
      Paskutinis taisė Ametistas; 2010.03.14, 12:50.
      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

      Comment


        Parašė amiko Rodyti pranešimą
        Kur konkrečiai yra vietos Solariuose? Kokius konkrečiai siūlytum naikinti maršrutus, juos jungti, keisti? Konkrečiai kalbėkit, žmonės Manau, kad norim ar nenorim, bet šiokie tokie pasikeitimai VT maršrutuose natūraliai atsiras kai tik bus įvestas valandinės ir vienkartinės e. bilieto rūšys. Tai įvyks jau šįmet vasarą.
        kai busi soliaryje, pakelk galva ir matysi kiek daug tuscio, balto, neisnaudoto ploto rasi.

        Beje kodel taip bijomasi valandinio bilieto ? o apie elektroninio bilieto igyvendinima sekamos pasakos daugiau nei 5 metai, o kaip jo ner, taip ir ner.

        marsrutus reik trumpinti iki perlipimo vietu, tada sumazes besidubliuojanciu marsrutu (istrauka is 2005_72 Kaunas_D1_Report_ver1 .0_LT_Visuomeninio transporto paslaugu koncepcija):
        Pagrindinės perlipimo vietos:
        • miesto centras, Kauno pilis
        • Savanorių prospekto, Taikos prospekto ir Tvirtovės g. sankryža
        Kitos svarbios perlipimo vietos yra Neries krantinė/Varnių g. ir Veiverių
        g./J. Bakanausko g. Paskutinioji vieta – magistralinių maršrutų ir
        šalutinių autobusų maršrutų susikirtimo vieta.
        Kiti svarbūs perlipimo taškai yra pagrindinė tarpmiestinių autobusų
        stotis ir geležinkelio stotis.
        Daugiau apie perlipimo taškus ir jų suprojektavimą bus kalbama
        ataskaitos D6 dalyje “Reikalingos investicijos ir troleibusų
        pagrindimas”.

        Comment


          "Solariai" sudaro tik dali autobusu parko. O kaip kituose autobusuose?

          Comment


            Parašė e2ards Rodyti pranešimą
            Beje kodel taip bijomasi valandinio bilieto ? o apie elektroninio bilieto igyvendinima sekamos pasakos daugiau nei 5 metai, o kaip jo ner, taip ir ner.
            Kaip suprasti bijomasi valandinio bilieto? Kodėl manai, kad bijomasi? Juk dar e. bilieto projekto diegimo pradžioje kalbėta, kad projektas skirstomas etapai. Ir kaip suprasti nėra e. bilieto, jei jis jau daugiau nei 2 metai yra. Aišku, ne tas tikrasis... Dabar yra Kaune e. bilieto tokios rūšys: 3 parų, 7 parų, 1 mėn. ir 3 mėn.

            Valandinių ir vienkartinių e. bilieto rūšių diegimui reikia pažangesnės technologijos ir papildomos įrangos, kuri dabar kaip tik ir įrengiama, diegiama ir derinama "Lietuvos spaudos", "Kauno spaudos" kioskuose ir parduotuvėse "Maxima", "Rimi", "Šilas" ir kt. Kiekviena įmonė nusipirko vis kitokią įrangą, todėl dabar bandoma jas suderinti, kad tinkamai veiktų. Diegiamos ir saugumo priemonės... Viskas vyksta lėtai, bet užtikrintai.
            Parašė e2ards Rodyti pranešimą
            marsrutus reik trumpinti iki perlipimo vietu, tada sumazes besidubliuojanciu marsrutu (istrauka is 2005_72 Kaunas_D1_Report_ver1 .0_LT_Visuomeninio transporto paslaugu koncepcija):
            Pagrindinės perlipimo vietos:
            • miesto centras, Kauno pilis
            • Savanorių prospekto, Taikos prospekto ir Tvirtovės g. sankryža
            Kitos svarbios perlipimo vietos yra Neries krantinė/Varnių g. ir Veiverių
            g./J. Bakanausko g. Paskutinioji vieta – magistralinių maršrutų ir
            šalutinių autobusų maršrutų susikirtimo vieta.
            Kiti svarbūs perlipimo taškai yra pagrindinė tarpmiestinių autobusų
            stotis ir geležinkelio stotis.
            Daugiau apie perlipimo taškus ir jų suprojektavimą bus kalbama
            ataskaitos D6 dalyje “Reikalingos investicijos ir troleibusų
            pagrindimas”.
            Parašei mažiau negu pats žinau Tačiau iki sankryžų nesutrumpinsi maršrutų, Kaune yra ganėtinai mažai VT galinių punktų, ypač troleibusų maršrutų trasų keitimui tai daro didelę įtaką.

            Dabar modeliuoti turbūt dar per anksti, nes iki vasaros dar bus keletas pasikeitimų maršrutų schemoje, tačiau ne iškart, bet ilgainiui manau schema dar smarkiai keisis: turėtų trumpėti kai kurios trasos, o pagrindinių kursavimas turėtų dažnėti. Kita vertus, dabartinė Kauno VT schema jau labai panašėja į tokį principą. Nėra viskas statiška ir taip nebus, nes ne visada didžiausi srautai eina tik į centrą. Tačiau maršrutų paskirstymas dabar gana neblogas, tik reikia smarkiai patobulėti Šilainių mikrorajono VT paskirstyme ir labai smarkiai patobulėti eismo tvarkaraščių sudaryme.
            Paskutinis taisė Ametistas; 2010.03.14, 13:20.
            www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

            Comment


              elektroninio bilieto tikrai nera, esamas tik plastikinis terminuotas bilietas.
              valandiniui nebutinas elektroninis bilietas, Kaune komposteriu krokodilu jau seniai nera, o elektroniniai data ir laika musa sekundziu tikslumu, todel nematau tikslo vilkint popierinio valandinio bilieto atsiradimui.

              Comment


                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                "Solariai" sudaro tik dali autobusu parko. O kaip kituose autobusuose?
                soliariai ne tik autobusai, blogiausiu atveju galima butu aukoti dali lango, bet kad schema butu keleiviams lengvai matomoje vietoje ir ir visam viesame transporte vienoda.

                Comment


                  Parašė e2ards Rodyti pranešimą
                  elektroninio bilieto tikrai nera, esamas tik plastikinis terminuotas bilietas.
                  valandiniui nebutinas elektroninis bilietas, Kaune komposteriu krokodilu jau seniai nera, o elektroniniai data ir laika musa sekundziu tikslumu, todel nematau tikslo vilkint popierinio valandinio bilieto atsiradimui.
                  Kam galvoti apie popierinį valandinį, jei jau šįmet bus valandinis e. bilietas? Tai kvaila ir netikslinga. E. bilieto projekte aiškiai parašyta, kad turi būti ekologiškas (ne popierinis ir daugkartinis) ir daugiafunkcinis bilietas.
                  Parašė e2ards Rodyti pranešimą
                  soliariai ne tik autobusai, blogiausiu atveju galima butu aukoti dali lango, bet kad schema butu keleiviams lengvai matomoje vietoje ir ir visam viesame transporte vienoda.
                  Solariuose aukštai pakabinus tą schemą niekas jos normaliai neįžiūrės, o kai kurie dar kelionės metu bežiūrėdami ir griuvinėti pradės, galvą susitrenks, tada kompensacijos prašys, straipsnį rašys, visus juodins...
                  Paskutinis taisė Ametistas; 2010.03.14, 13:43.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    Parašė amiko Rodyti pranešimą
                    Tai ką tu konkrečiai siūlai? Išdėstyk normaliai, nes dabar tik skundiesi...
                    Va prikabinu gabalą iš Kauno VT schemos:

                    1. Kam spalvomis išskirti troleibusų ir autobusų maršrutus? Keleiviui iš principo nelabai svarbu kuo važiuoti, nebent jis koks užkietėjęs žaliasis Matyt dėl to, kad nesipainiotų maršrutų numeriai. Problema nesunkiai sprendžiama pridedant raidę A (A1, A2 ...) prie autobusų maršruto numerio ir T (T1, T2) prie troleibuso maršruto. Ateityje apskritai reiktų pernumeruoti maršrutus, kad A ir T numeriai nesidubliuotų.
                    2. Neįmanoma greitai pamatyti konkretaus maršruto trasos, nes visi suplakti į dvi, nelabai naudingas grupes (žr. 1ą punktą). Norint rasti pvz. T3 trasą reikia atidžiai sekti maršruto numerius prie raudonos linijos, prie kiekvienos sankryžos ieškoti į kurią pusę sukama.
                    3. VT transporto schema nebūtinai turi būti geografiškai tiksli, ji gali būti gerokai stilizuota, svarbu teisinga topologija. Sakyčiau, kad kiekvienoje stotelėje (bent jau tose su paviljonais) galėtų kabėti ir tikslus miesto planas (arba bent jau tos miesto dalies, kurioje yra stotelė) ir atskirai stilizuota transporto schema. Kaune bandyta vienu šūviu nušauti 2 zuikius, galiausiai nei schema gera, nei miesto planas .
                    4. Autobusų stotį reikėtų žymėti stilizuotu autobusu, o ne raide A, geležinkelio stotį stilizuotu traukiniu, o ne raide G (taip kaip oro uostas pažymėtas lėktuvėliu). Dauguma europiečių teisingai suprastų tokias piktogramas be vertimo į vokiečių, prancūzų ar anglų kalbas.

                    Palyginimui gabalai iš Brėmeno ir Berlyno VT schemų. Brėmeno schema mano skoniui jau per daug stilizuota, bet principas teisingas:



                    Pagrindinis pliusas - kiekvienas maršrutas vaizduojamas atskira spalvota linija, todėl iš karto matoma maršruto trasa. Žinant pradinę ir galinę stoteles nesunku rasti reikalingus maršrutus ir persėdimo vietas. Berlyno schemoje gelžkelio stotys pažymėtos traukinio piktograma. Reikia pastebėti, kad tokias schemas sunku užnešti ant tikslaus miesto plano (nebent jis būtų didelio ploto), dėl to ir griebiamasi supaprastinimo.

                    Taigi dar kartą klausiu - kokios informacijos tau trūksta, kalbėk konkrečiau.
                    Na nebūk juokingas Diskusija prasidėjo nuo aiškių stotelių pavadinimų ant VT paviljonų ar kitur, kur įmanoma įrengti.


                    O jos negerėja? Kaune VT važiuoja ypač laikydamasis tvarkaraščio (ne kaip Klaipėdoje ar Vilniuje), Kaune pirmiausiai atsirado stotelėse švieslentės, diegiamas e. bilietas, tobulinamos sistemos...
                    Žinoma, kad gerėja, kur aš sakiau priešingai. VT Kaune labai pažengė į priekį, bent jau technine prasme. Bet nereikia sustot, reikia judėt pirmyn. Tuo labiau, kad VT tai ne kažkokia terra incognita, viskas vakarų Europoje jau yra sugalvota ir realizuota, tiesiog reikia imti pavyzdį ir realizuoti pas mus. Nemažai galimų patobulinimų tai malonios, nedaug kainuojančios smulkmenos darančios VT draugiškesniu keleiviui.

                    E2ardui pritariu, kad reikia radikalios maršrutų reformos. Aišku jei ji tęsis tiek kiek buvo diegiamas elektroninis bilietas (jau kokie 5 metai turbūt), tai bus liūdna
                    It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                    Comment


                      Parašė amiko Rodyti pranešimą
                      Kam galvoti apie popierinį valandinį, jei jau šįmet bus valandinis e. bilietas? Tai kvaila ir netikslinga. E. bilieto projekte aiškiai parašyta, kad turi būti ekologiškas (ne popierinis ir daugkartinis) ir daugiafunkcinis bilietas.
                      Solariuose aukštai pakabinus tą schemą niekas jos normaliai neįžiūrės, o kai kurie dar kelionės metu bežiūrėdami ir griuvinėti pradės, galvą susitrenks, tada kompensacijos prašys, straipsnį rašys, visus juodins...
                      pirma karta girdziu kad popierius neekologiskas, o plastiko gabalas ekologiskas, bet jau kokius 3 metus girdziu, kad elektroninis bilietas bus igyvendintas vos uz keliu menesiu.

                      beje kaip sekesi ES kontrolieriams tikrinti elektroninio bilieto igyvendinima ?

                      o kas del soliariu, tai nera taip aukstai kaip cia nupasakojai.

                      Comment


                        Parašė amiko Rodyti pranešimą
                        Solariuose aukštai pakabinus tą schemą niekas jos normaliai neįžiūrės, o kai kurie dar kelionės metu bežiūrėdami ir griuvinėti pradės, galvą susitrenks, tada kompensacijos prašys, straipsnį rašys, visus juodins...
                        Amiko, nepaisant jauno amžiaus kartais šneki kaip senas bolševikas
                        groundzer buvo pateikęs nuorodą, kaip galėtų atrodyti schema, kuris užtektų VT viduje. Prikabinu:


                        Tokią schemą tikrai galima sumaketuoti tokio dydžio, kad įskaitytų ir seneliukai nesusitrenkdami galvų
                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                          Va prikabinu gabalą iš Kauno VT schemos:
                          Atvaizdas

                          1. Kam spalvomis išskirti troleibusų ir autobusų maršrutus? Keleiviui iš principo nelabai svarbu kuo važiuoti, nebent jis koks užkietėjęs žaliasis Matyt dėl to, kad nesipainiotų maršrutų numeriai. Problema nesunkiai sprendžiama pridedant raidę A (A1, A2 ...) prie autobusų maršruto numerio ir T (T1, T2) prie troleibuso maršruto. Ateityje apskritai reiktų pernumeruoti maršrutus, kad A ir T numeriai nesidubliuotų.
                          2. Neįmanoma greitai pamatyti konkretaus maršruto trasos, nes visi suplakti į dvi, nelabai naudingas grupes (žr. 1ą punktą). Norint rasti pvz. T3 trasą reikia atidžiai sekti maršruto numerius prie raudonos linijos, prie kiekvienos sankryžos ieškoti į kurią pusę sukama.
                          3. VT transporto schema nebūtinai turi būti geografiškai tiksli, ji gali būti gerokai stilizuota, svarbu teisinga topologija. Sakyčiau, kad kiekvienoje stotelėje (bent jau tose su paviljonais) galėtų kabėti ir tikslus miesto planas (arba bent jau tos miesto dalies, kurioje yra stotelė) ir atskirai stilizuota transporto schema. Kaune bandyta vienu šūviu nušauti 2 zuikius, galiausiai nei schema gera, nei miesto planas .
                          4. Autobusų stotį reikėtų žymėti stilizuotu autobusu, o ne raide A, geležinkelio stotį stilizuotu traukiniu, o ne raide G (taip kaip oro uostas pažymėtas lėktuvėliu). Dauguma europiečių teisingai suprastų tokias piktogramas be vertimo į vokiečių, prancūzų ar anglų kalbas.

                          Palyginimui gabalai iš Brėmeno ir Berlyno VT schemų. Brėmeno schema mano skoniui jau per daug stilizuota, bet principas teisingas:
                          Atvaizdas

                          Atvaizdas


                          Pagrindinis pliusas - kiekvienas maršrutas vaizduojamas atskira spalvota linija, todėl iš karto matoma maršruto trasa. Žinant pradinę ir galinę stoteles nesunku rasti reikalingus maršrutus ir persėdimo vietas. Berlyno schemoje gelžkelio stotys pažymėtos traukinio piktograma. Reikia pastebėti, kad tokias schemas sunku užnešti ant tikslaus miesto plano (nebent jis būtų didelio ploto), dėl to ir griebiamasi supaprastinimo.



                          Na nebūk juokingas Diskusija prasidėjo nuo aiškių stotelių pavadinimų ant VT paviljonų ar kitur, kur įmanoma įrengti.




                          Žinoma, kad gerėja, kur aš sakiau priešingai. VT Kaune labai pažengė į priekį, bent jau technine prasme. Bet nereikia sustot, reikia judėt pirmyn. Tuo labiau, kad VT tai ne kažkokia terra incognita, viskas vakarų Europoje jau yra sugalvota ir realizuota, tiesiog reikia imti pavyzdį ir realizuoti pas mus. Nemažai galimų patobulinimų tai malonios, nedaug kainuojančios smulkmenos darančios VT draugiškesniu keleiviui.

                          E2ardui pritariu, kad reikia radikalios maršrutų reformos. Aišku jei ji tęsis tiek kiek buvo diegiamas elektroninis bilietas (jau kokie 5 metai turbūt), tai bus liūdna
                          1. Nu laba diena, o tai kaip tada keleivis atskirs schemoje autobusą nuo troleibuso? Juk yra 3 troleibusas, 3 autobusas, 6 troleibusas, 6 autobusas, 9 troleibusas, 9 autobusas, 10 troleibusas, 10 autobusas, 11 autobusas, 11 troleibusas, 12 autobusas, 12 troleibusas, 13 troleibusas, 13 autobusas, 15 autobusas, 15 troleibusas, 16 autobusas ir 16 troleibusas. Schemoje nėra tiek vietos, kad prie skaičiaus būtų raidė. Kuo tos spalvos tau neįtinka? Vieniems nepatinka su raidėmis, kitiems nepatinka su spalvomis. O aš manau, kad tai absoliučiai bereikalingas ir beprasmis kabinėjimasis prie totalių smulkmenų, kurios nieko neduoda. Gal prieikim prie rimtesnių dalykų...
                          2. Ir ką siūlai? Jei kiekviena trasa būtų skirtinga spalva, tai būtų absoliutus balaganas.
                          3. Vilniuje išvis stotelės VT schemos baisios, tai geriau kokia Kaune ar kokia Vilniuje? Du žemėlapius kabinti per brangu ir nenaudinga. Turizmo informacijos centre turistai ir taip nemokamai gauna žemėlapius, o Kaunas ganėtina mažas, tad kauniečiai žemėlapiu nesinaudoja. Manau Kauno VT schema yra tobula - tiek ir informatyvi, tiek ir stilizuota. Ką siūlai keisti? Paviljonus apkarstyti žemėlapiais ir lentutėmis? O paskui kai vandalai nusiaubia, nespėji skaičiuoti išlaidų, kai reikia keisti ir lenteles, ir iš naujo stiklinti žemėlapių rėmus.
                          4. Sutinku.

                          Baisios tos Brėmeno ir Berlyno schemos. Iš Vakarų Europos (Lenkijos, Prancūzijos, Vokietijos) pernai ar užpernai atvykę VT specialistai stebėjosi, kokia puiki Kauno VT schema ir kokia ji informatyvi: schema ir žemėlapis viename.

                          Kiekvienam savo. Bet viena tai aišku - žemėlapyje maršrutų trasas kur kas lengviau suprasti negu tiesias linijas įprastoje schemoje (ir ne joks ten modernumas). Vienintelis privalumas - galimybė spalvomis atvaizduoti trasas. Manau tokią schemą būtų galima kabinti transporte, o esamą naudoti stotelėse.

                          Maršrutų reforma jau įvyko pernai, kai dėl lėšų trūkumo biudžete apkarpytos trasos ir tvarkaraščiai. Bet tai buvo ne tai, ko mes tikėjomės. Reformos bus tada, kai iš darbo vietos pasitrauks už Kauno VT maršrutų organizavimą atsakingas asmuo, jis jau senas, dažniau prisimena, kas buvo praeity, o ne dabarty... Laukiu nesulaukiu kada jis dings iš savo posto, tik va, įtariu, dar pensijos metu jis norės dirbti. O tai reiškia, kad per jį visos reformos stabdomos.
                          Parašė e2ards Rodyti pranešimą
                          pirma karta girdziu kad popierius neekologiskas, o plastiko gabalas ekologiskas, bet jau kokius 3 metus girdziu, kad elektroninis bilietas bus igyvendintas vos uz keliu menesiu.

                          beje kaip sekesi ES kontrolieriams tikrinti elektroninio bilieto igyvendinima ?

                          o kas del soliariu, tai nera taip aukstai kaip cia nupasakojai.
                          Popierinis yra vienkartinis, o plastikinis yra daugkartinis, taigi dėl to ir yra ekologiškas - mažiau šiukšlių. Ką veikei per biologijos pamokas 5-oje klasėje, kai su mokytoja rūšiavot atliekas?

                          Tuos 3 ir daugiau metų kalbėta ne apie e. bilieto projekto užbaigimą, bet tęstinumą, atidžiau skaityk, ką rašo žiniasklaida

                          Nežinau, kaip sekėsi, jie gi dar savivaldybei nepateikė išvadų, o tu jau nori jas žinot? Praneš žiniasklaida. Neabejoju, kad Kaune viskas švaru

                          Neaukštai aukštiems, aukštai - žemiems (čia apie schemą Solariuose).
                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                          Amiko, nepaisant jauno amžiaus kartais šneki kaip senas bolševikas
                          groundzer buvo pateikęs nuorodą, kaip galėtų atrodyti schema, kuris užtektų VT viduje. Prikabinu:
                          Atvaizdas


                          Tokią schemą tikrai galima sumaketuoti tokio dydžio, kad įskaitytų ir seneliukai nesusitrenkdami galvų
                          Nu va, prasideda... Aš gi rašiau, kad nesu kategoriškai prieš, tačiau mano pasisakymai parodo, kokia reali situacija ir paaiškinu kodėl yra tokie trukdžiai.
                          Paskutinis taisė Ametistas; 2010.03.14, 14:11.
                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                          Comment


                            Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                            Va prikabinu gabalą iš Kauno VT schemos:
                            Atvaizdas

                            1. Kam spalvomis išskirti troleibusų ir autobusų maršrutus? Keleiviui iš principo nelabai svarbu kuo važiuoti, nebent jis koks užkietėjęs žaliasis Matyt dėl to, kad nesipainiotų maršrutų numeriai. Problema nesunkiai sprendžiama pridedant raidę A (A1, A2 ...) prie autobusų maršruto numerio ir T (T1, T2) prie troleibuso maršruto. Ateityje apskritai reiktų pernumeruoti maršrutus, kad A ir T numeriai nesidubliuotų.
                            2. Neįmanoma greitai pamatyti konkretaus maršruto trasos, nes visi suplakti į dvi, nelabai naudingas grupes (žr. 1ą punktą). Norint rasti pvz. T3 trasą reikia atidžiai sekti maršruto numerius prie raudonos linijos, prie kiekvienos sankryžos ieškoti į kurią pusę sukama.
                            3. VT transporto schema nebūtinai turi būti geografiškai tiksli, ji gali būti gerokai stilizuota, svarbu teisinga topologija. Sakyčiau, kad kiekvienoje stotelėje (bent jau tose su paviljonais) galėtų kabėti ir tikslus miesto planas (arba bent jau tos miesto dalies, kurioje yra stotelė) ir atskirai stilizuota transporto schema. Kaune bandyta vienu šūviu nušauti 2 zuikius, galiausiai nei schema gera, nei miesto planas .
                            4. Autobusų stotį reikėtų žymėti stilizuotu autobusu, o ne raide A, geležinkelio stotį stilizuotu traukiniu, o ne raide G (taip kaip oro uostas pažymėtas lėktuvėliu). Dauguma europiečių teisingai suprastų tokias piktogramas be vertimo į vokiečių, prancūzų ar anglų kalbas.

                            Palyginimui gabalai iš Brėmeno ir Berlyno VT schemų. Brėmeno schema mano skoniui jau per daug stilizuota, bet principas teisingas:
                            Atvaizdas

                            Atvaizdas


                            Pagrindinis pliusas - kiekvienas maršrutas vaizduojamas atskira spalvota linija, todėl iš karto matoma maršruto trasa. Žinant pradinę ir galinę stoteles nesunku rasti reikalingus maršrutus ir persėdimo vietas. Berlyno schemoje gelžkelio stotys pažymėtos traukinio piktograma. Reikia pastebėti, kad tokias schemas sunku užnešti ant tikslaus miesto plano (nebent jis būtų didelio ploto), dėl to ir griebiamasi supaprastinimo.



                            Na nebūk juokingas Diskusija prasidėjo nuo aiškių stotelių pavadinimų ant VT paviljonų ar kitur, kur įmanoma įrengti.




                            Žinoma, kad gerėja, kur aš sakiau priešingai. VT Kaune labai pažengė į priekį, bent jau technine prasme. Bet nereikia sustot, reikia judėt pirmyn. Tuo labiau, kad VT tai ne kažkokia terra incognita, viskas vakarų Europoje jau yra sugalvota ir realizuota, tiesiog reikia imti pavyzdį ir realizuoti pas mus. Nemažai galimų patobulinimų tai malonios, nedaug kainuojančios smulkmenos darančios VT draugiškesniu keleiviui.

                            E2ardui pritariu, kad reikia radikalios maršrutų reformos. Aišku jei ji tęsis tiek kiek buvo diegiamas elektroninis bilietas (jau kokie 5 metai turbūt), tai bus liūdna
                            is esmes as tau irgi pritariu, beje troleibusuose kaskada buvo panasios marsrutu schemos, kaip bandei cia pavaizduoti, bet jos dingo tikriausiai kai pasikeite marsrutai ir buvo uzmirstos (o be reikalo).

                            Comment


                              Va taip yra Aarhuso viešąjame transporte. Aparatas skirtas nusipirkti vienkartiniam bilietam, kurie galioja dvi valandas. Manau apie kažką panašaus čia ir diskutuojat.

                              Comment


                                Parašė Mjso Rodyti pranešimą
                                Va taip yra Aarhuso viešąjame transporte. Aparatas skirtas nusipirkti vienkartiniam bilietam, kurie galioja dvi valandas. Manau apie kažką panašaus čia ir diskutuojat.
                                Atvaizdas
                                Gražus pavyzdys
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                  1. Nu laba diena, o tai kaip tada keleivis atskirs schemoje autobusą nuo troleibuso? Juk yra 3 troleibusas, 3 autobusas, 6 troleibusas, 6 autobusas, 9 troleibusas, 9 autobusas, 10 troleibusas, 10 autobusas, 11 autobusas, 11 troleibusas, 12 autobusas, 12 troleibusas, 13 troleibusas, 13 autobusas, 15 autobusas, 15 troleibusas, 16 autobusas ir 16 troleibusas. Schemoje nėra tiek vietos, kad prie skaičiaus būtų raidė. Kuo tos spalvos tau neįtinka? Vieniems nepatinka su raidėmis, kitiems nepatinka su spalvomis. O aš manau, kad tai absoliučiai bereikalingas ir beprasmis kabinėjimasis prie totalių smulkmenų, kurios nieko neduoda. Gal prieikim prie rimtesnių dalykų...
                                  Visiškai nefunkcionali transporto schema yra rimtas dalykas. Ji visai nepadeda
                                  planuoti kelionės. Ką manau apie T ir A maršrutų atskyrimą - parašiau.

                                  2. Ir ką siūlai? Jei kiekviena trasa būtų skirtinga spalva, tai būtų absoliutus balaganas.
                                  Balaganas yra tai, kad pvz. Kęstučio g. važiuoja 12 autobusų maršrutų, o Vytauto pr. 15! Ir dauguma turbūt rečiau nei kartą per valandą!

                                  O tai, kad kiekvieną maršrutą turėtų vaizduoti atskiras "siūlas", tai yra elementarus faktas. Aišku tokiose gatvėse kuriomis važiuoja 20 skirtingų maršrutų schema turėtų būti stilizuojama iki storo brūkšnio (bet tai jau VT planavimo problema, ne schemos).

                                  3. Vilniuje išvis stotelės VT schemos baisios, tai geriau kokia Kaune ar kokia Vilniuje?
                                  Jei turi omeny šitą http://www.vilniustransport.lt/images/mrweb_1.gif, tai Kaune tokia pati nesąmonė, tik kiek gražiau nupiešta.
                                  Dar palygink mūsų VT su kokiu Kišiniovu. Jei norima tobulėti VT srityje, reikia lygintis su geriausiais pavyzdžiais ir iš jų mokytis.

                                  Du žemėlapius kabinti per brangu ir nenaudinga. Turizmo informacijos centre turistai ir taip nemokamai gauna žemėlapius, o Kaunas ganėtina mažas, tad kauniečiai žemėlapiu nesinaudoja.
                                  Puiku, aš ne prieš, kad VT schema liktų būtų paišoma ant miesto plano, bet tik ne tokia, kokia yra dabar.

                                  Manau Kauno VT schema yra tobula - tiek ir informatyvi, tiek ir stilizuota. Ką siūlai keisti?
                                  Aiškiai išvardinau 4 punktus.

                                  Baisios tos Brėmeno ir Berlyno schemos. Iš Vakarų Europos (Lenkijos, Prancūzijos, Vokietijos) pernai ar užpernai atvykę VT specialistai stebėjosi, kokia puiki Kauno VT schema ir kokia ji informatyvi: schema ir žemėlapis viename.
                                  Berlyno ir ypač Brėmeno schemos tikrai pobaisės, Kauno beveik gražiau nupiešta, tik iš jos mažai naudos. Nežinau kas čia važiavo ir kas komentavo, bet turbūt pagalvojo, kad Kaune yra vienas troleibusų maršrutas ir kitas autobusų .

                                  Man apskritai susidaro įspūdis, kad tau pačiam niekad neteko intensyviau naudotis VT kokiame vakarų Europos mieste, apie kurio geografiją turi tik miglotą supratimą ir žinai tik kurioje vietoje esi ir kur nori pakliūt. Va tada ir įvertini normalias VT schemas.
                                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                  Comment


                                    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                    Man apskritai susidaro įspūdis, kad tau pačiam niekad neteko intensyviau naudotis VT kokiame vakarų Europos mieste, apie kurio geografiją turi tik miglotą supratimą ir žinai tik kurioje vietoje esi ir kur nori pakliūt. Va tada ir įvertini normalias VT schemas.
                                    VT esu naudojęsis Prahoje, Vienoje, Budapešte, Rygoje ir Dubline. Nežinau, matyt dėl to, kad man lengva orientuotis didmiesčiuose, man tų schemų nė nereikėdavo - pakakdavo išankstinio susiplanavimo prie kompiuterio pažiūrėjus maršruto trasas, iš anksto suplanavus kelionę ir kartą kitą vietoje žvilgtelėjus į žemėlapį.

                                    Priešginiauju, matyt, dėl to, kad dažnai besinaudodamas Kauno VT tiesiog nebepastebiu vienų ar kitų trūkumų. O ir manau, kad Kaunas nėra toks didelis, kad reikėtų tiek daug informacijos visur.
                                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                    Comment


                                      Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                      VT esu naudojęsis Prahoje, Vienoje, Budapešte, Rygoje ir Dubline. Nežinau, matyt dėl to, kad man lengva orientuotis didmiesčiuose, man tų schemų nė nereikėdavo - pakakdavo išankstinio susiplanavimo prie kompiuterio pažiūrėjus maršruto trasas, iš anksto suplanavus kelionę ir kartą kitą vietoje žvilgtelėjus į žemėlapį.
                                      Va va - raktinis žodis "internetas". Aš lygiai tą patį darau Kaune - neinu iš namų neužmetęs akies į marsrutai.lt O užsieny - jei gyveni bent kelias dienas ir nori daugiau pamatyt ir nuveikt, tai daugelis kelionių su VT tampa planuojamom čia ir dabar, o ne Lietuvoj prie kompo
                                      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                      Comment


                                        Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                        Va va - raktinis žodis "internetas". Aš lygiai tą patį darau Kaune - neinu iš namų neužmetęs akies į marsrutai.lt O užsieny - jei gyveni bent kelias dienas ir nori daugiau pamatyt ir nuveikt, tai daugelis kelionių su VT tampa planuojamom čia ir dabar, o ne Lietuvoj prie kompo
                                        Visos tavo ir mano mintys, sukoncentruotos į vieną trumpą tekstą pateikti Transporto ir eismo organizavimo skyriui, jei atsakymas bus informatyvus, pateiksiu čia viešai. Bet tai gali užtrukti savaitę dvi, nes šiuo metu jie ten truputį užsiėmę. O iškart neatsakysi, reikia dar panagrinėti, pasitarti...
                                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                        Comment


                                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                          1. Kam spalvomis išskirti troleibusų ir autobusų maršrutus? Keleiviui iš principo nelabai svarbu kuo važiuoti, nebent jis koks užkietėjęs žaliasis Matyt dėl to, kad nesipainiotų maršrutų numeriai. Problema nesunkiai sprendžiama pridedant raidę A (A1, A2 ...) prie autobusų maršruto numerio ir T (T1, T2) prie troleibuso maršruto. Ateityje apskritai reiktų pernumeruoti maršrutus, kad A ir T numeriai nesidubliuotų.
                                          Nejuokink svieto. Vienas absurdiškiausių mano girdėtų pasiūlymų. Žalieji čia ne prie ko. Spalvos žymiai padeda orientuotis, kai bandai planuoti kelionę arba ruošiesi prikti mėnesinį bilietą tik vienai transporto rūšiai.

                                          2. Neįmanoma greitai pamatyti konkretaus maršruto trasos, nes visi suplakti į dvi, nelabai naudingas grupes (žr. 1ą punktą). Norint rasti pvz. T3 trasą reikia atidžiai sekti maršruto numerius prie raudonos linijos, prie kiekvienos sankryžos ieškoti į kurią pusę sukama.
                                          Kaip viskas apleista... Greitai užsinorėsi, kad schema perskaitytų tavo mintis ir automatiškai parodytų maršrutą. Kiek daug tu brangaus laiko iššvaistai veltui ir kaip pavargsta tavo akytės, kai žiūri į schemą. Visą šią energiją galima būtų panaudoti kitiems tikslams (pvz. piešti graffiti ant pastatų, daužyti langus, trainiotis, gerti ir rūkyti).

                                          3. VT transporto schema nebūtinai turi būti geografiškai tiksli, ji gali būti gerokai stilizuota, svarbu teisinga topologija. Sakyčiau, kad kiekvienoje stotelėje (bent jau tose su paviljonais) galėtų kabėti ir tikslus miesto planas (arba bent jau tos miesto dalies, kurioje yra stotelė) ir atskirai stilizuota transporto schema. Kaune bandyta vienu šūviu nušauti 2 zuikius, galiausiai nei schema gera, nei miesto planas.
                                          Aha, labai tavo pavargusios akys ir smegenys sugebės surasti vietą, kur tu randiesi žemėlapyje ir kuri stotelė yra schemoje. Geniali mintis. Kaune bandyta nušauti 2 zuikius, o nušauti 3. Labai šauni ir patogi schema-planas, Vilniui iki jos tikslumo (stotelių vietos ir maršrutų trasos) ir stilizacijos dar labai toli.

                                          4. Autobusų stotį reikėtų žymėti stilizuotu autobusu, o ne raide A, geležinkelio stotį stilizuotu traukiniu, o ne raide G (taip kaip oro uostas pažymėtas lėktuvėliu). Dauguma europiečių teisingai suprastų tokias piktogramas be vertimo į vokiečių, prancūzų ar anglų kalbas.
                                          Bet paaiškinimuose tai viskas yra parašyta, kas ką reiškia. Kitų šalių žmonės nėra tokie išlepę, kaip tamsta, ir jiems nesunku pažiūrėti į rodyklę. Lietuvoje tokie žymėjimai naudojami visur.
                                          Kas dėl tų vokiškų schemų - tiesiog siaubas. Nei ten išvaizdžiai atrodo, nei suprasi kur koks rajonas. Labai prastas pavyzdys, kurį vargu ar tavo išlepusios smegenys sugebės iššisfruoti.
                                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X