Pagalvojau, kad VT stotelėse praverstų nemaži skydai su stotelių pavadinimais bent pusmetrinėmis raidėmis Padėtų lengviau orientuotis mažiau važinėjantiems VT, o taip pat tiems, kurie važiuoja nežinomu maršrutu, nes pasitikėti troleibusuose ir autobusuose skelbiama informacija ne visada galima.
Nemanau, kad geras tavo siūlymas. Čia ne traukinių stotys, kaip atrodytų tie dideli užrašai? Klaikiai ir kvailai... Juk ir taip ant kiekvienos stotelės ženklo yra pakankamo dydžio užrašas, lengvai perskaitomas iš autobuso ar troleibuso, o ir juose pranešimai 99 proc. tikri, tik labai retai būna blogas pranešimas. Galima žmonių pasiteirauti kokia tai stotelė
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Nemanau, kad geras tavo siūlymas. Čia ne traukinių stotys, kaip atrodytų tie dideli užrašai? Klaikiai ir kvailai... Juk ir taip ant kiekvienos stotelės ženklo yra pakankamo dydžio užrašas, lengvai perskaitomas iš autobuso ar troleibuso, o ir juose pranešimai 99 proc. tikri, tik labai retai būna blogas pranešimas. Galima žmonių pasiteirauti kokia tai stotelė
Jei važiuoji su "Scania" autobusu, jokio didumo užrašas nepadės, tų autobusų langai visą laiką aptraukti neaiškios kilmės rūku ;D Taip pat žiemą neretai ir per kitų VT mašinų langus nieko nesimato dėl storo druskos ir purvo sluoksnio. Tiesa, tai jau neišvengiamybė, bendrai kalbant, autobusai ir troleibusai pakankamai dažnai plaunami.
Jei važiuoji su "Scania" autobusu, jokio didumo užrašas nepadės, tų autobusų langai visą laiką aptraukti neaiškios kilmės rūku ;D Taip pat žiemą neretai ir per kitų VT mašinų langus nieko nesimato dėl storo druskos ir purvo sluoksnio. Tiesa, tai jau neišvengiamybė, bendrai kalbant, autobusai ir troleibusai pakankamai dažnai plaunami.
Manau, kad užtenka to, kad transporto viduje tekstiniu ir garsiniu pranešimu informuojama apie stotelę Reikia tik įrengti automatinius stotelių skaitytuvus. Į stotelę atvykęs troleibusas ar autobusas pats "supranta", kad jis atvyko būtent į tokią stotelę. Viskas labai paprasta - stotelėje prie ženklo įrengiamas siųstuvas ir jis per internetą į transporto borto kompiuterį atsiunčia informaciją apie stotelės pavadinimą. Jei transporte stotelės pavadinimas skelbiamas teisingai, tai siųstuvas naudos neduos, bet jei transporte stotelių pavadinimai buvo blogai pranešami, tada borto kompiuteris, gavęs patikslintą stotelės informaciją, automatiškai nusireguliuos stotelės pavadinimą į tą, koks turi būti. Apie planus įrengti tokius siųstuvus Kaune, jau kalbama keletą metu, rašyta ne kartą spaudoje. Jau parašiau į Transporto ir eismo organizavimo skyrių, įdomu, ką atrašys. Kadangi siųstuvai brangūs, jų nepristatysi net kas trečioje stotelėje (ir nereikia). Manau pakaktų siųstuvų ten, kur dabar yra stotelėse švieslentės. Su laiku, didinant švieslenčių skaičių, didinti ir siųstuvų skaičių...
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Nemanau, kad geras tavo siūlymas. Čia ne traukinių stotys, kaip atrodytų tie dideli užrašai? Klaikiai ir kvailai...
Nesutinku. Ar toks užrašas klaikus ir kvailas?
Arba:
Čia dėl dizaino paaukotas funkcionalumas, bet geriau nei nieko:
Irgi ne pats geriausias pvz., bet:
Paprasta ir gražu:
Juk ir taip ant kiekvienos stotelės ženklo yra pakankamo dydžio užrašas, lengvai perskaitomas iš autobuso ar troleibuso, o ir juose pranešimai 99 proc. tikri, tik labai retai būna blogas pranešimas. Galima žmonių pasiteirauti kokia tai stotelė
Tas "pakankamo dydžio" užrašas tėra kelių cm dydžio raidelės. Manau ne aš vienas nedažiūriu Dėl pranešimų tikslumo - gal man ir sekasi, bet pranešimai prasilenkiantys bent vieną stotelę yra gana dažnas reiškinys. Prieš porą dienų važiavau troleibusu kuriame nukrypimas buvo 2 stotelės ir viena moterėlė išlipo akivaizdžiai ne ten kur jai reikia
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Nemanau, kad geras tavo siūlymas. Čia ne traukinių stotys, kaip atrodytų tie dideli užrašai? Klaikiai ir kvailai... Juk ir taip ant kiekvienos stotelės ženklo yra pakankamo dydžio užrašas, lengvai perskaitomas iš autobuso ar troleibuso, o ir juose pranešimai 99 proc. tikri, tik labai retai būna blogas pranešimas. Galima žmonių pasiteirauti kokia tai stotelė
Amiko, juk pats važinėji VT kasdien, ir tvirtini, kad autobusų/troleibusų švieslentės rodo 99% patikimumu?? Nejuokauk. Kol dar vyksta įvairūs bandymai ir panašiai, sistema klysta ne retai. Aš labai dažnai matau, kai vėluojama ar skubama 1-2, kartais net 3, stotelėmis į priekį.
Tomai, pritariu tavo įdėjai, man ji pasirodė labai priimtina
Amiko, juk pats važinėji VT kasdien, ir tvirtini, kad autobusų/troleibusų švieslentės rodo 99% patikimumu?? Nejuokauk. Kol dar vyksta įvairūs bandymai ir panašiai, sistema klysta ne retai. Aš labai dažnai matau, kai vėluojama ar skubama 1-2, kartais net 3, stotelėmis į priekį.
Tomai, pritariu tavo įdėjai, man ji pasirodė labai priimtina
Tai visus šitus atvejus rašyk į Transporto skyrių. Konkreti data, maršruto numeris, laikas, kryptis ir kokioje stotelėje būnant kokią rašė ekrane. Bent man tai jau senokai klaida buvo matyta
Tas "pakankamo dydžio" užrašas tėra kelių cm dydžio raidelės. Manau ne aš vienas nedažiūriu Dėl pranešimų tikslumo - gal man ir sekasi, bet pranešimai prasilenkiantys bent vieną stotelę yra gana dažnas reiškinys. Prieš porą dienų važiavau troleibusu kuriame nukrypimas buvo 2 stotelės ir viena moterėlė išlipo akivaizdžiai ne ten kur jai reikia
Kai dabar pateikei pavyzdžius, tai iš tiesų - gražiai atrodo Bėda tokia yra... Kauno, Vilniaus, Klaipėdos VT paviljonus stato privati įmonė, kuri iš vežėjų ir savivaldybės negauna nė cento, bet gauna pajamas už reklamą paviljonuose. Aišku pajamas sumažina dar ir stiklus daužantis jaunimėlis... Bet manau susitarti būtų galima, gal ta įmonė ir leistų dėti kokius nors užrašus, tik nelabai įsivaizduoju kaip jie turėtų atrodyti ir kokio dydžio, kad tiktų prie esamų mėlynų ir ganėtinai nedidelių, palyginus su tavo pavyzdžiuose pateiktais.
Būtų visai neblogai jei stotelių pavadinimai 29 maršruto autobuse būtų skelbiami ir ankliškai, juk tikrai nemažai turistų tenka matyti važiuojant į oro uostą. Neretai pirmą kartą besinaudojančių.
Būtų visai neblogai jei stotelių pavadinimai 29 maršruto autobuse būtų skelbiami ir ankliškai, juk tikrai nemažai turistų tenka matyti važiuojant į oro uostą. Neretai pirmą kartą besinaudojančių.
hehDDDD tai siulau tau paciam sedet ir garsint stoteles pasisiulykDDD nors tiesa sakant man janusaites-karlones stoteliu igarsinimas slykstus, mieliau ausiai lebeliunaites igarsintos stoteles, kurios balsa girdime troleibusuose. o tobulai skamba buvusios radijo dikrotes balsas vilniaus transporte.
hehDDDD tai siulau tau paciam sedet ir garsint stoteles pasisiulykDDD nors tiesa sakant man janusaites-karlones stoteliu igarsinimas slykstus, mieliau ausiai lebeliunaites igarsintos stoteles, kurios balsa girdime troleibusuose. o tobulai skamba buvusios radijo dikrotes balsas vilniaus transporte.
Būtų visai neblogai jei stotelių pavadinimai 29 maršruto autobuse būtų skelbiami ir ankliškai, juk tikrai nemažai turistų tenka matyti važiuojant į oro uostą. Neretai pirmą kartą besinaudojančių.
Naujų stotelių įgarsinimas - brangus malonumas. Juk naujai atsiradusios stotelės "S. Žukausko g." (vieno pusėje), "Senukai" (Jonavos g.) ir kt. stotelės iki šiol nėra įgarsintos, nes atsirado po to, kai įgarsino visas stoteles. O dėl kelių stotelių įgarsinimo neapsimoka skelbti konkursą ir mokėti pinigus, nes tai būtų proporcingai brangiau, negu įgarsinti didesnį skaičių stotelių. Šiaip yra galimybė tiesiog tekstiniu pranešimu pateikti stotelių pavadinimus dviem kalbomis, bet to prireiktų tik kelioms stotelėms: Kauno oro uostas/Kaunas airport, Autobusų stotis/Kaunas bus station, Geležinkelio stotis/Kaunas train station. Tokį pasiūlymą esu esu pateikęs, bet abejoju ar įgyvendins, gali nepritarti miesto savivaldybės lituanistai. Taip pat esu pasiūlęs, kad 29-ajame maršrute priekinėje švieslentėje būtų rašoma "Į Kauno oro uostą/To Kaunas airport" ir atgal važiuojant atitinkamai. Šoninėje švieslentėje angliško užrašo nebūtų.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Atsižvelgiant į tai, kad žmonės sugeba net ir akli nebūdami įsirioglinti į 9 maršruto troleibusą ir tik tada pradėti klausinėti keleivių „Ar čia keturioliktas?“, tai ir išorėje kabantis keturių kvadratinių metrų stendas su stotelės pavadinimu jiems tikriausiai nepadės.
Manau, daugiau naudos rečiau važiuojantiems duotų vietoj dabar surašomų tik numeriukų tokios lentelės su paaiškinta maršruto kryptimi. Žinoma, ta pati informacija prieinama ir žemėlapyje bei tvarkaraščiuose, jei tik tokie yra stotelėje, bet atkartoti didesnėmis raidėmis ir pakabinti geriau matomoje vietoje būtų naudinga.
Manau, daugiau naudos rečiau važiuojantiems duotų vietoj dabar surašomų tik numeriukų tokios lentelės su paaiškinta maršruto kryptimi. Žinoma, ta pati informacija prieinama ir žemėlapyje bei tvarkaraščiuose, jei tik tokie yra stotelėje, bet atkartoti didesnėmis raidėmis ir pakabinti geriau matomoje vietoje būtų naudinga.
Tai tu ką siūlai, nesupratau. Konkrečiau ir aiškiau rašyk
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Tai tu ką siūlai, nesupratau. Konkrečiau ir aiškiau rašyk
Manau, jis siūlo ant stotelės kelio ženklo surašyti ne tik maršrutų numerius, bet ir krypties aprašymus.
Kas liečia tuos numeriukus, tai labai dažnai jie esti netvarkingi ir anachroniški. Nuokalnės gatvės stotelėje "tebestoja" 10 trol. maršrutas, kaip buvo Vilijampolės tilto remonto metu, o Draugystės gatvėje kažkaip atsiranda 3 autobuso maršrutas, kurio ten nebėra jau gerus 10 (?) metų.
Manau, jis siūlo ant stotelės kelio ženklo surašyti ne tik maršrutų numerius, bet ir krypties aprašymus.
Kas liečia tuos numeriukus, tai labai dažnai jie esti netvarkingi ir anachroniški. Nuokalnės gatvės stotelėje "tebestoja" 10 trol. maršrutas, kaip buvo Vilijampolės tilto remonto metu, o Draugystės gatvėje kažkaip atsiranda 3 autobuso maršrutas, kurio ten nebėra jau gerus 10 (?) metų.
Manau, ne nuo to pradedat. Pirmiausia reikia esamas stoteles sutvarkyt, nes kai kur jų visai nėra (kelio ženklo). Antra pritariu disident, reiktų sutvarkyt esamus numeriukus. Trečia, pamąstykit, jei dabar tų numeriukų nesutvarko, tai kas bus su numeriukais + kryptimis?
O man kaip tik labiausiai patinka Kauno stotelių įgarsinimas, o ne Vilniaus . Vilniuje, kaip suprantu, yra net 3 balsais įgarsinta. Vienu balsu - troleibusai, kitu - autobusai (geriausiai skamba Karosa B841/B832 autobusuose), o dar trečiu - naujai atsirandančios stotelės. Pats geriausias iš jų - autobusų įgarsinimas, tragiškiausias ir bjauriausias - naujasis. Atsiradus "Mijola" kompiuteriams, dabar pranešant vieną stotelę galima išgirsti visišką makalynę - visi 3 balsai. Kas jau kas, o dabartinis pranešinėjimas Vilniuje - blogiau nesu matęs. Net ir Minske, kur stoteles turi skelbti pats vairuotojas, intonacija malonesnė. Pagrindinis trūkumas - žodžio "stotelė" intonacija. Turi būti 2 šio žodžio įrašai su skirtinga intonacija: "Kita - Kauno stotelė" ir "Kita stotelė - Stotis", bet yra tik antrasis variantas, kuris naudojamas ir pirmuoju atveju.
O man kaip tik labiausiai patinka Kauno stotelių įgarsinimas, o ne Vilniaus . Vilniuje, kaip suprantu, yra net 3 balsais įgarsinta. Vienu balsu - troleibusai, kitu - autobusai (geriausiai skamba Karosa B841/B832 autobusuose), o dar trečiu - naujai atsirandančios stotelės. Pats geriausias iš jų - autobusų įgarsinimas, tragiškiausias ir bjauriausias - naujasis. Atsiradus "Mijola" kompiuteriams, dabar pranešant vieną stotelę galima išgirsti visišką makalynę - visi 3 balsai. Kas jau kas, o dabartinis pranešinėjimas Vilniuje - blogiau nesu matęs. Net ir Minske, kur stoteles turi skelbti pats vairuotojas, intonacija malonesnė. Pagrindinis trūkumas - žodžio "stotelė" intonacija. Turi būti 2 šio žodžio įrašai su skirtinga intonacija: "Kita - Kauno stotelė" ir "Kita stotelė - Stotis", bet yra tik antrasis variantas, kuris naudojamas ir pirmuoju atveju.
Taip, panašu, kad kompiuterinės lingvistikos specialistai čia padirbėjo per mažai. Pati dikcija Vilniuje gera: kirčiavimas geras, fonetika gera, su tembru problemos, o dialektas labai gražus Paprastiems lietuviams tai gana neįprasta ausiai, o filologui - rojus Tiesa, kalbant apie balso švarumą, tai sutinku - padirbėti reikėtų.
www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!
Bėda tokia yra... Kauno, Vilniaus, Klaipėdos VT paviljonus stato privati įmonė, kuri iš vežėjų ir savivaldybės negauna nė cento, bet gauna pajamas už reklamą paviljonuose. Aišku pajamas sumažina dar ir stiklus daužantis jaunimėlis... Bet manau susitarti būtų galima, gal ta įmonė ir leistų dėti kokius nors užrašus, tik nelabai įsivaizduoju kaip jie turėtų atrodyti ir kokio dydžio, kad tiktų prie esamų mėlynų ir ganėtinai nedidelių, palyginus su tavo pavyzdžiuose pateiktais.
Šiandien kaip tik atkreipiau dėmesį, kad dalyje paviljonų vis dar kabo apsilaupiusi socialinė reklama "Kaunas yra gražus", kuri jau kaip ir neatlieka savo funkcijos.
Vietoje jos puikiai tiktų stotelės pavadinimas, būtų daugiau naudos nei iš tos socreklamos.
Kitas pastebėjimas - pvz. Eigulių, Landsbergio-Žemkalnio stotelėse ir taip jau stovi paviljonai su stambiais stotelių pavadinimais ant stogelių. Aišku tie pavilijonai namudiniai, apšiurę ir apgriuvę, bet pats principas teisingas. Juose taip daugiau vietos keleiviams, smulkiai prekybai.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Šiandien kaip tik atkreipiau dėmesį, kad dalyje paviljonų vis dar kabo apsilaupiusi socialinė reklama "Kaunas yra gražus", kuri jau kaip ir neatlieka savo funkcijos.
Vietoje jos puikiai tiktų stotelės pavadinimas, būtų daugiau naudos nei iš tos socreklamos.
Kitas pastebėjimas - pvz. Eigulių, Landsbergio-Žemkalnio stotelėse ir taip jau stovi paviljonai su stambiais stotelių pavadinimais ant stogelių. Aišku tie pavilijonai namudiniai, apšiurę ir apgriuvę, bet pats principas teisingas. Juose taip daugiau vietos keleiviams, smulkiai prekybai.
Tai čia dauguma tokios stotelės, nuvažiuok prie pilies pamatysi dar baisesnį vaizdą, kur bazuojasi 120 mikroautubas ir dar kiti autobusai. Sakiau reiks, kada padaryt reportažą kaip ten "gražu"
Manau, ne nuo to pradedat. Pirmiausia reikia esamas stoteles sutvarkyt, nes kai kur jų visai nėra (kelio ženklo). Antra pritariu disident, reiktų sutvarkyt esamus numeriukus. Trečia, pamąstykit, jei dabar tų numeriukų nesutvarko, tai kas bus su numeriukais + kryptimis?
Numeriukai nesutvarkomi, nes kelio ženklas nepritaikytas tokiai informacijai pateikti. Apskritai kelio ženklai - ne vieta tokiems patobulinimams ir apsnargliavimams maršrutų numerėliais. Informacija apie maršrutus turi būti pateikiama specializuotame stende su keičiamais informaciniai skydais (beje tokie stendai, aišku nelabai vykę, stotelėse stovėdavo "prie ruso"):
Dar vienas dalykas kuris praverstų keleiviams - maršruto kuriuo važiuoja troleibusas/autobusas grafas kuriame parodyta į kokius maršrutus galima persėsti kiekvienoje stotelėje.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Numeriukai nesutvarkomi, nes kelio ženklas nepritaikytas tokiai informacijai pateikti. Apskritai kelio ženklai - ne vieta tokiems patobulinimams ir apsnargliavimams maršrutų numerėliais. Informacija apie maršrutus turi būti pateikiama specializuotame stende su keičiamais informaciniai skydais (beje tokie stendai, aišku nelabai vykę, stotelėse stovėdavo "prie ruso"): Atvaizdas
Dar vienas dalykas kuris praverstų keleiviams - maršruto kuriuo važiuoja troleibusas/autobusas grafas kuriame parodyta į kokius maršrutus galima persėsti kiekvienoje stotelėje.
Čia pavyzdžiu galėtų būti Berlyno vt sistema. Ten visuose autobusuose, metro traukiniuose ir tramvajuose yra štai tokios atitinkamo maršruto trasos su stotelėmis. Taip pat parodomi autobusų, tramvajų, metro maršrutų numeriai į kurios galima persėsti atitinkamoje stotelėje.
Comment