Taip atrodys naujieji Stokholmo dviaukščiai autobusai:
(c) nobina.com
Tiesa, gali būti ir mėlynos spalvos. Naujieji autobusai turėtų išvažiuoti į metropolio gatves jau šį mėnesį. Tokie autobusai važinės ekspreso linijomis.
Ar švedai jau visai nukvako, kad mieste leisti dviaukščius minkštuosius autobusus. Juk nepatogu keleiviams...
Nenukvako. Kai buvo nepatogu keleiviams ir vairuotojams, su dviaukščiais miesto autobusais atsisviekino 1970 -ųjų pradžioje.
O naujieji kursuos regioninėnese linijose. Pirmieji - Stockholm Östra (Stokholmo Rytinės stoties) ir Norrtälje. Autobusai važiuos ekspreso principu (piko metu kas 7 minutes) ir pakeliui sustos keliose stotelėse.
Taip pat diegiama bus rapid transit (BRT) sistema.
Piko metu kas 7 min.? Lietuvoje tokia priemeisčio maršrutas su panašiu intervalu yra Kuršėnai - Šiauliai. Ir ką turime?.. Dochlus mikrobus. Kažkas pas mus negerai su VT...
Piko metu kas 7 min.? Lietuvoje tokia priemeisčio maršrutas su panašiu intervalu yra Kuršėnai - Šiauliai. Ir ką turime?.. Dochlus mikrobus. Kažkas pas mus negerai su VT...
Tokiu intervalu vežejai dirba jau 10 metų ir nei vienas ubagais netapo.Ir tie dochlai mikrai laiko geriau nei kai kurių vairuotojų VW Vento.Po visa Lietuvą blaškaisi tai padaryk fotoreportažą apie tuos dochlus mikroautobusus.Ir nerašyk ko nežinai(dažnai lemputę pasikliauji.GĖDA.)
Ubagais netapo, nes dirba laukinio kapitalizmo sąlygomis - bilietus ne visada išduoda, ima stovinčius keleivius, technika sena ir už kyšius TA praeinama... Kuras irgi neaiškios kilmės. Bus tų nuotraukų. Kiek tenka matyti Šiauliuose, tai naujų mikroautobusų nėra ir niekada nebuvo. Nors iki krizės tiek Vilniuje, tiek ir Kaune kažkaip sugebėjo atsinaujinti.
Ką čia ir lyginti normalų autobusą ir mikrobą. Užtat toks VT ir yra nepatrauklus keleiviams. Todėl mažai žmonių juo naudojasi. Pagal Kuršėnų dydį ir tai, kad daug žmonių dirba ar turi reikalų Šiauliuose, maršrutas turi didelį potencialą. Deja, jį sudirba mikrobai. Mėnesinių nėra, mikroautobusai dirba žiaurios konkurencijos sąlygomis ir masto ekonomija neveikia. Vietoj tų kas 8-10 min. kursuojančių mikrobų pakaktų kas 15-20 min. važiuojančių autobusų. Pusės tiek vairuotojų nereikėtų. Kuro sąnaudos vienam keleiviui autobuse yra mažesnės nei mikrobe. Tai irgi leistų sutaupyti ir teikt kokybiškesnes paslaugas. Jokioje Vakarų šalyje tokiame maršrute nebūtų mikrobų.
Kiek metų pagal tave turi turėti mikras ,kad jis nebūtu senas.Na jei jis atitinka visus keliamus reikalavimus to ko nedirbt su juo.Bilietus duoda nes bijo papult''DORSIMUS'' kontrolei.Menesinis šitam maršrute 100 metų nereikalingas.Nes kas turi lengvatas jomis kuo puikiausiai naudojasi tiek studentas ,tiek senyvo amžiaus žmogus. Ir dar maršrutą KURŠĖNAI -ŠIAULIAI aptarnauja ne maršrutiniai taksi(plafonų ant stogo pas juos nėra) jie visas pervežimo funkcijas atlieka kaip ir visi kiti vežėjai.,ir nereikia jiems mokėti dotacijų ir neprašo ,kad maršrutas būtu įtrauktas į visuomenei būtinų maršrutų sąrašą.O kas liečia naują techniką tai neatsipirks ji niekada tokiame maršrute.
Mėnesinis nereikalingas? Tai todėl vien lengvatininkai VT ir naudojasi. Bent kiek pažangesnėje šalyje tokio dydžio miesto kaip Šiauliai metropolijoje veiktų vieninga bilieto sistema, būtų mėnesiniai bilietai, o traukiniai kursuotų kas pusvalandį... Jau nekalbant apie autobusus, o ne trečiojo pasaulio šalių transportą - mikroautobusus... Bet ką čia mes apie Šiaulius, jei net Vilniaus metropolijoje to nėra... Gal tik Trakų ar Šalčininkų AP ir turi mėnesinius Vilniaus kryptimi.
KAZLŲ RŪDA
Autobusų stotelė yra šalia geležinkelio stoties. Autobusams apsisukti yra nedidelis žiedas.
Kalbant apie tvarkaraščius, šeštadieniais dar važiuoja keli mikroautobusai į Jankus, Marijampolę, tačiau sekmadienį jokio transporto nėra.
Įšvyksta į Marijampolę. Informacijos, kas aptarnauja vietinius maršrutus niekur neradau...
Pagal garažinę numeraciją, šis mikroautobusas tikriausiai priklauso Marijampolės AP.
Tai tiek, šie du autobusai/mikroautobusai buvo vieninteliai matyti per kelias valandas Kazlų Rūdoje, tiesa, kiek vėliau dar atvažiavo mėlynas Mercedes-Benz T1
MARIJAMPOLĖ
Iš Vilkaviškio į Kauną važiuojantis Kautros Crafteris.
Jo komplektacija, kiek kitokia nei Crafterių važinėjančių į Birštoną. Gal aukštam žmogui ir nebūtų labai patogu, bet apskritai, tai tikriausiai patogiausias mikroautobusas, kuriuo teko važiuoti
Kokį magnetą turi Jurbarko mažieji autobusai? Iš Marijampolės, kaip ir iš Kauno, jie važiuoja visiškai pilni...
Latvių arba lenkų Transinesta firmos aptarnaujamas maršrutas Liepaja-Marijampolė pro Palangą, Klaipėdą. Maršrutą aptarnauja du autobusai, važiuojantys kiekvieną dieną.
Daugpilio Ecolines serviso Neoplan N3516Ü Trendliner. Nuo šios vasaros startavęs maršrutas važiuoja ne kiekvieną dieną, aptarnauja tik vienas autobusas, kuris nakvoja Marijampolėje. Pagrinde, keleiviai iš Daugpilio atvežami į Marijampolę persėdimui į autobusus važiuojančius į Vokietiją.
Taigi, Vilkaviškyje liko tik vienas PAZ'ikas. Jis nevažinėja reguliariuose maršrutuose, o tik užsakomuosiuose, panašiai kaip Kauno linksmasis troleibusas.
Temsa Prestij važiuoja į Marijampolę.
Visgi, seni Kautros Volkswagen LT46 buvo atiduoti ne Prienams, o Vilkaviškiui. Čia jų dabar yra trys ar keturi. Važinėja priemiestyje bei tarpmiestyje.
Dar vienas didesnis Vilkaviškio vežėjas - Bondrida. Autobusų parkas ganėtinai senas, tačiau neseniai jie įsigijo vieną nenaują Neoplan Metroliner, miestui skirtą MAN NL. Jie aptarnauja maršrutą iš centro į Geležinkelio stotį, Kybartus, Marijampolę bei dar keletą priemiestinių maršrutų. Pilna bilieto kaina mieste - 1,70 Lt. Galioja visos nuolaidos, yra mėnesiniai bilietai.
Tikriausiai autobusų tvarkaraštis pritaikytas prie daugiau keleivių į Vilkaviškį atvežančių traukinių. Asmeniškai man, autobuso teko laukti apie pusvalandį.
Vienas iš pagrindinių jų maršrutų Marijampolė-Vilkaviškis-Kybartai, daugiausiai važinėja mikroautobusai, midibusai.
Kalbant apie autobusų sotį, jis gerokai pasikeitusi nuo pernai metų. Be sienoje į mūryto PAZ'iko, įrengtos padorios kasos, siuntų terminalas, pakabinti nauji tvarkaraščiai prie krypčių.
KYBARTAI
Kybartuose autobusų stoties nėra - tik stotelė, nors galbūt anksčiau ten ir buvo įrengta kasa, dabar ji neveikia. Autobusai iš Kybartų važiuoja trimis kryptimis, daugiausiai reisų yra į Vilkaviškį. Vietinio vežėjo Kybartai neturi, visus maršrutus aptarnauja Vilkaviškio Kautra, Bondrida bei pravažiuojantys tarpmiestiniai autobusai.
Bene labiausiai papiktinęs dalykas, jog stotelėje nėra autobusų tvarkaraščių Iš trijų tvarkaraščių lentelių likusi tik viena, tiesa, gyventojai puikiai orientuojasi ir be tvarkaraščių. Kiek keista, kad tvarkaraščiais Kybartuose rūpinasi Kautra.
Kautros Temsa Prestij. Ne visi vairuotojai varginasi net atvažiuoti į išvykimo aikštelę, tiesiog atidaro duris ir pašaukia keleivius...
Oficialiai Vilkaviškiui atiduotas, buvęs Kauno Kautros VW Crafteris. Ant šono parašyta - filialas Vilkaviškio autobusų parkas.
Bondridos Renault? važiuos į Vilkaviškį.
Į Kybartus užsuka bene visi tarptautiniai Kaliningrado kryptimi važiuojantys autobusai. Kaliningrado Koenig-auto Neoplan'as važiuoja į Gardiną.
TOKS'o Setra atvažiavo tik su dvejais keleiviais.
KAUNAS
Pabaigai, keletas įdomesnių nuotraukų iš Kauno.
Naujasis Temsa Safari HD važiavo Kaunas-Ryga maršrutu. Mačiau keliuose Safari jau veikiančias švieslentes.
Autobusų pakeitimas maršrute Šventoji-Druskininkai. Į Druskininkus važiavo Setra.
Šaunu, kad Ecolines servisas važinėjantis Ryga-Maskva/Maskva-Marijampolė pradėjo leisti naujesnius Neoplan'us
Taigi, Vilkaviškyje liko tik vienas PAZ'ikas. Jis nevažinėja reguliariuose maršrutuose, o tik užsakomuosiuose, panašiai kaip Kauno linksmasis troleibusas. Atvaizdas
O tai jį ir paliks kaip eksponatą, visokiom pramoginėm kelionėm, ar tik šiaip nuomuoja, nes neturi nieko daugiau pasiūlyti? Ir ar šitame modelyje nebuvo galinių durų, ar čia jau vietinių auksarankiu pasėkmė?
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
O tai jį ir paliks kaip eksponatą, visokiom pramoginėm kelionėm, ar tik šiaip nuomuoja, nes neturi nieko daugiau pasiūlyti? Ir ar šitame modelyje nebuvo galinių durų, ar čia jau vietinių auksarankiu pasėkmė?
Taip, paliks tik pramoginėms kelionėms. Šitame modelyje galinių durų ir neturi būti.
Dar vieną PAZ Kautra buvo parsivariusi į Kauną, tikriausiai kaip potencialų eksponatą į autobusų muziejų.
Taip, paliks tik pramoginėms kelionėms. Šitame modelyje galinių durų ir neturi būti.
Dar vieną PAZ Kautra buvo parsivariusi į Kauną, tikriausiai kaip potencialų eksponatą į autobusų muziejų.
Autobusų muziejus? Įdomus variantas. Jeigu Kautros Ikarus 620 vilkikus "sukryžminus" su kažkur Lietuvos provincijoje esančiu Ikarus 620 kėbulu, gautusi unikalus egzempliorius kolekcijai.
„O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas
Autobusų muziejus? Įdomus variantas. Jeigu Kautros Ikarus 620 vilkikus "sukryžminus" su kažkur Lietuvos provincijoje esančiu Ikarus 620 kėbulu, gautusi unikalus egzempliorius kolekcijai.
Taip, idėja labai puiki. Gaila, tačiau patiriant nuostolius, muziejus jiems mažiausiai rūpi, tačiau šios idėjos neatsisakoma ateityje. Buvo siūloma Lietuvos autobusų parkams padovanoti savo senus autobusus muziejui, tačiau susidomėjusių daug nebuvo...
Comment