44 - tai buvo rajonų centrai, be jų buvo šiaip paprastų miestų, rajoninio pavaldumo.
Dabar Lietuvoje 103 miestai ir tik 56 iš jų savivaldybių centrai.
Tai tie mazieji miestai turi savo savivaldybes? Kuo jie skiriasi nuo didziuju (miestu valdymu)? Juk negali kad ir paprasto didesnio kaimo ar miestelio priskirti miestui kurie is siu mazuju turi savo AP?
Tai tie mazieji miestai turi savo savivaldybes? Kuo jie skiriasi nuo didziuju (miestu valdymu)? Juk negali kad ir paprasto didesnio kaimo ar miestelio priskirti miestui kurie is siu mazuju turi savo AP?
Taigi parašiau, kad tik pusė miestų yra savivaldybių centrai.
Likusieji priklauso kitiems rajonams. Panemunė pvz. Pagėgių savivaldybei, o Kuršėnai - Šiaulių rajonui.
Mažiausias savivaldybės centras yra Pagėgiai - 2321.
Taigi parašiau, kad tik pusė miestų yra savivaldybių centrai.
Likusieji priklauso kitiems rajonams. Panemunė pvz. Pagėgių savivaldybei, o Kuršėnai - Šiaulių rajonui.
Mažiausias savivaldybės centras yra Pagėgiai - 2321.
Tai apie ka as ir kalbejau domina tie tikrieji miestai-t.y. savivaldybes.Todel ir nustebau jog Siauliu raj. Kursenai turi savo AP, kaip kad dabar ir Vilniaus raj. turi savo AP. Idomu, nejaugi "Bus turas" nespeja aptarnauti teritorijos esancios salia Kursenu? O gal ji tokia didele kad reikia steigti atskira AP?
Beje-nejaugi maziausia savivaldybe yra ne Neringos?
Pagėgių savivaldybė atsirado prieš 10 metų iš Šilutės rajono ir neturi AP.
Ir yra skirtumas, savivaldybė ar miestas
Pagėgių miestas - 2 159 (2010) gyv.
Pagėgių savivaldybė - 11 339 (2009) gyv.
Tai Neringos savivaldybė mažesnė nei Pagėgių savivaldybė. Bet kaip miestas, tai Pagėgiai mažesnis.
Pagėgių savivaldybė atsirado prieš 10 metų iš Šilutės rajono ir neturi AP.
Ir yra skirtumas, savivaldybė ar miestas
Pagėgių miestas - 2 159 (2010) gyv.
Pagėgių savivaldybė - 11 339 (2009) gyv.
Tai Neringos savivaldybė mažesnė nei Pagėgių savivaldybė. Bet kaip miestas, tai Pagėgiai mažesnis.
Supratau manau reiktu imti visos savivaldybes skaicius..kiek zinau Neringos sav.taip pat neturi savo AP ir niekada tokio net neturejo.Idomu kokia pati maziausia savivaldybe kuri turi savo AP?
O tarptautiniais marsrutais jis nevazineja? Nes "Toks'e" sie autobusai aptarnauja pagrinde tarptautinius marsrutus. Nejau netgi anksciau kada "Kautra" isigijo sia masina ji nevaziuodavo tarptautiniais marsrutais?
Dabar nevažinėja, nes tarptautinius reisus aptarnaujantiems autobusams reikia kitokio draudimo ir t.t. Seniau gal ir važinėjo, neatsimenu. Kautra nelabai turi tarptautinių maršrutų, kur galėtų realizuoti Starlineri, na, nebent į Rygą... Ir šiaip tai jau ganėtinai senas autobusas, kad jį į užsienį siųstų
Reikia pamineti jog "Toks'as" nepraktikuoja dviauksciu masinu skyrima tarptautiniams.
Dar kažkur šitoje fotogalerijoje yra dviaukštė TOKS'o Setra važiuojanti į užsienį. Beje iš Palangos į Minską taip pat kartais važiuoja dviaukštis autobusas, bet jie tikriausiai keičiasi Vilniuje...
Šį maršrutą aptarnaują ex Prienų autobusų parkas, o ne Kauno Kautra, todėl gal ir keista.
Dabar nevažinėja, nes tarptautinius reisus aptarnaujantiems autobusams reikia kitokio draudimo ir t.t. Seniau gal ir važinėjo, neatsimenu. Kautra nelabai turi tarptautinių maršrutų, kur galėtų realizuoti Starlineri, na, nebent į Rygą... Ir šiaip tai jau ganėtinai senas autobusas, kad jį į užsienį siųstų
Dar kažkur šitoje fotogalerijoje yra dviaukštė TOKS'o Setra važiuojanti į užsienį. Beje iš Palangos į Minską taip pat kartais važiuoja dviaukštis autobusas, bet jie tikriausiai keičiasi Vilniuje...
Taip,jis keiciasi Vilniuje. Ir kadangi Minskas nera taip toli nuo Vilniaus,be to karta Minske buvo konfiskuota "Toks'o" masina tai is Vilniaus i Minska vazineja apylauziai pastoviai vaziuoja ne naujausia Setra garaz.nr.150
Nemalonu jog tiek "Toks'as" tiek ir "Vlasava" ignoruoja ir neatsako i musu-VT entuziastu rasomus laisku ir uzduodamus klausimus. Galbut jie nesupranta musu hobio,laiko debilais ar pan. ka gali zinoti. Uzdaviau "Toks"ui klausima del technines pagalbos masinos garazinio nr. (anksciau juk jis buvo 3xx) bet dabar nera pazymetas,taciau formaliai manau egzistuoja. Deja jokio atsakymo taip ir negavau..
Starliner'is anksciau tikrai vazinedavo tarptautiniais reisais, puikiai pamenu.. O tie Ikarus EAG kelintu metu? Sitie i tarptautinius juk tebevazineja..
Starliner'is anksciau tikrai vazinedavo tarptautiniais reisais, puikiai pamenu.. O tie Ikarus EAG kelintu metu? Sitie i tarptautinius juk tebevazineja..
Į užsienį dabar leidžiami tik dviaukščiai EAG autobusai, kurie gaminti 2001 m.
Keista,jog "Kautra" priesingai nei "Toks'as" leidzia palyginus senesnes masinas ir dar Ikarus'us i labai tolimus reisus
Iš užsienio reisų gaunamas didžiausias pelnas, todėl ten siunčiami didžiausi autobusai, o tie EAG Ikarusai ir viena Setra yra vieninteliai dviaukščiai Kautra autobusai. Beje, šie Ikarus yra labai patikimi autobusai ir jais vairuotojai pasitiki.
na cia tai geras net nezinojau to..maniau kad nuo seno LT turi 44 miestus (zemelapyje visi jie buvo sunumeruoti,pradedant Skuodu ir baigiant Salcininkais) bet apie tokius nera teke nieko girdeti. O visi sie isvardinti miestai turi savivaldybes? Gal zinote kurie is ju turi autobusu parkus?
Tarybiniais laikais pagal paskutinį galiojusį administracinį suskirstymą buvo 44 rajonai ir 11 respublikinio pavaldumo miestų. Visuose iš 44 rajonų centrų buvo ATĮ ir joms priklausė taip pat ir autobusai. Jei rajono centras buvo įsikūręs respublikinio pavaldumo mieste, tai rajoną aptarnaudavo tos pačios mieste įsikūrusios ATĮ autobusai (Panevėžys, Kaunas, Vilnius, Alytus, Marijampolė iš dalies Šiauliai). Išsskyrus Šiaulių rajoną, kuriame buvo atskira Pavenčių ATĮ. Jos autobusai aptarnavo Šiaulių rajono vakarinę dalį, galbūt šiek tiek šiaurinės. Užtat Klaipėdos rajonas, kurio centras yra Gargžduose, neturėjo savo autobusų ir šį rajoną aptarnavo Klaipėdos AP. Taip pat Klaipėda aptarnavo ir respublikinio pavaldumo miestus Palangą bei Neringą. Respubllikinio pavaldumo miestas Birštonas savo autobusų įmonės ar ATĮ taip pat neturėjo ir jį aptarnavo Prienų ATĮ. Užtat Druskininkai buvo respublikinio pavaldumo miestas ir turėjo ATĮ, kuri aptarnavo miestą ir dalį Varėnos rajono prie Druskininkų bei tarpmiestį. Trakų rajone buvo dvi ATĮ, kurių autobusai aptarnavo rajoną - Trakų ir Vievio. Visagine (tarybiniais laikais Sniečkuje) nebuvo nei ATĮ, nei AP, o autobusais žmones veždavo atominės elektrinės autoūkis. Tik maždaug prieį 10 metų autobusų ūkis buvo atskirtas nuo elektrinės ir įkurtas "Visagino transporto centras".
Kaip jau minėjo, jokio AP ten nėra. Yra vienas privatininkas, kuris veža iš Pagėgių į Tauragę, Panemunę. Autobuso nuotrauka buvo.
Taip pat ir kitose šviežiai iškeptose savivaldybėse niekada AP nebuvo ir dabar kelevius veža privatininkai. Išsskyrus Elektrėnus. Įkurus Elektrėnų savivaldybę, priemiestinius maršrutus aptarnauja savivaldybei priklausančios įmonės "Elektrėnų komunalinis ūkis" autobusai ir mikroautobusai.
Jei Ikarus'ų praktiškai nebeliko, tai PAZ autobusų per visus rajoninių AP gal ir visas pusšimtis susidarys, o gal ir dar daugiau. Vien Biržų AP jų turi keliolika (koks desetkas iš jų dar senesnio 672M modelio (pavasarį buvo Al1 reportažas iš ten)) , o kur dar 2000 metais Utenos apskrities, Raseinių ir kt. miestų autobusų parkų 3205-jo modelio įsigijimo vajus. Kaip kažkur skaičiau (Eris teisus), žvyrkeliuose jam konkurentų nėra. O žvyrkelių Lietuvoje dar labai daug.
O apie Kuršėnų AP būtų įdomu sužinoti daugiau. Beja, sovietmečiu ši įmonė vadinosi Pavenčių ATĮ ir, net nebūdama rajono centru, turėjo visai nemažai LAZ, PAZ autobusų.
Apie Kuršėnų AP aptarnaujamus maršrutus plačiau www.kursenai.lt didžiausios pajamos gaunamos iš mokinių vežimo,miesto(2maršrutai) ir maršruto Kuršėnai-Šiauliai(maršrutą aptarnauja kartu su privačiais vežėjais).Šį maršrutą aptarnauja mikroautobusais(ne maršrutiniais taksi pas juos visos lengvatos galioja kaip ir autobusuose)
Antradienį Šiaulių AS VKTI baudė KAUTROS vairuotojus kurie dirba su autobusais ant kurių galinės dalies Subaru automobilio reklama.Pažeidimas toks ,kad nėra KAUTROS rekvizitų už tai 50lt bauda ir tai yra niekis kokius pinigus gauna KAUTRA iš firmos prekiaujančios Subarų automobiliais.
Antradienį Šiaulių AS VKTI baudė KAUTROS vairuotojus kurie dirba su autobusais ant kurių galinės dalies Subaru automobilio reklama.Pažeidimas toks ,kad nėra KAUTROS rekvizitų už tai 50lt bauda ir tai yra niekis kokius pinigus gauna KAUTRA iš firmos prekiaujančios Subarų automobiliais.
Absurdas, rekvizitai ant tų autobusų yra ties priekinėmis durimis. Beje, ne vien Kautros autobusai neturi rekvizitų autobusų gale.
PS. Kauno AS VKTI galima sutikti kone kiekvieną dieną, bet užkliuvo tik Šiauliams
Comment