Nepasisekė vyrukui, tikėjosi ateis ir pašnekės taip gražus metro ir išgirs daug pritariančiu šuksnių...
O išgirdo tik kelių kauniečių nuomonę, kuriem Vilniaus VT tobulinimas neaktualus, tiesiog patinka ginčai iš sportinio intereso, visų progresyviai mąstančių, kurie tiki Lietuvos ir jos sostinės ateitimi, kritika, remiantis jų pačių sugalvotais "faktais", fatališka, pesimistine demagogija (miesto gyventojų skaičius stabiliai mažėja; per dešimtmetį sumažėjo 40 000; VT veža 200 000 keleivių,... ), emocijom ne faktais paremta retorika, kad tik nekenčiamo miesto VT neduokdie nebūtų tobulinamas, o visi racionalūs pasiūlymai ir pasvarstymai, pamąstymai remiantis tikrąja statistika ir specialistų prognozėm bei mokslininkų skaičiavimais, užgniaužti.
Beveik kiekvieno žmogaus svajonė yra namas užmiestyje su garaže stovinčiu automobiliu. Pasitaikius galimybei, žmonės stengiasi įgyvendinti savo svajones. Jeigu pagerės žmonių finansinė padėtis, o ji neišvengiamai gerės augant ekonomikai ir tobulėjant technologijoms, žmonės vėl pirks automobilius ar jau elektromobilius, statysis namus užmiestyje. Vienareikšmiškai žmonės nenori gyventi daugiabučiuose ir naudotis VT.
Taip, todėl gyvena nuosavame name mieste arba net miesto centre, augina agurkėlius ir svaigsta apie metro.
Beveik kiekvieno žmogaus svajonė yra namas užmiestyje su garaže stovinčiu automobiliu. Pasitaikius galimybei, žmonės stengiasi įgyvendinti savo svajones. Jeigu pagerės žmonių finansinė padėtis, o ji neišvengiamai gerės augant ekonomikai ir tobulėjant technologijoms, žmonės vėl pirks automobilius ar jau elektromobilius, statysis namus užmiestyje. Vienareikšmiškai žmonės nenori gyventi daugiabučiuose ir naudotis VT.
Netiesa. Sociologijoje aiškiai sakoma, ką patvirtina daugelio miestų tyrimai, kad ramų gyvenimą užmiestyje yra linkę rinktis pagyvenę žmonės, o jaunimas stengiasi įsikurti kuo arčiau centro, kur verda gyvenimas.
O išgirdo tik kelių kauniečių nuomonę, kuriem Vilniaus VT tobulinimas neaktualus, tiesiog patinka ginčai iš sportinio intereso, visų progresyviai mąstančių, kurie tiki Lietuvos ir jos sostinės ateitimi, kritika, remiantis jų pačių sugalvotais "faktais", fatališka, pesimistine demagogija (miesto gyventojų skaičius stabiliai mažėja; per dešimtmetį sumažėjo 40 000; VT veža 200 000 keleivių,... ), emocijom ne faktais paremta retorika, kad tik nekenčiamo miesto VT neduokdie nebūtų tobulinamas, o visi racionalūs pasiūlymai ir pasvarstymai, pamąstymai remiantis tikrąja statistika ir specialistų prognozėm bei mokslininkų skaičiavimais, užgniaužti.
Dar kartą pacituosiu epinį atsakymą
Tai yra natūrali baimė, metro tuo ir įdomus, kad jis eina tiesiausiomis linijomis, jis eitų tomis trasomis, kurios dabar yra tuščios, jokiu būdu metro neitų gatvėmis.
Vilniuje matyčiau, kad metro eitų po žeme, bet negiliai, ir tik keletas kilometrų paviršiumi.
Dabar parodykit man kas nors, kaip pagal planuojamus maršrutus eitų metro tiesiausiomis linijomis, tuščiomis trasomis (kpš?), ne gatvėmis, po žeme, bet negiliai?
Šiandieninis Zykaus pasisakymas - Paskaičiuota, kad metro kasdien naudotųsi apie 100 tūkst. žmonių.
200 000 - tai aš esu dar pasirodo labai optimistiškai sakiau...
100 000 žmonių ar 100 000 keleivių? Viena linija ar visas tinklas?
Beje, pats norėčiau pilnaverčio metro, bet nemanau, kad jis šiuo metu būtų neišvengiamai reikalingas. Geriau jau kelios stotys centre, tad ir Zykaus pernelyg nepalaikau, bet iš esmės nepatinka, kai nesiūloma nieko konstruktyvaus, nesistengiama diskutuoti, o visur siejama tik destrukcija ir noras ne padėti rasti problemos sprendimą, ją išspręsti, o tuščiai laimėti ginčą nihilistiškais argumentais.
Niekas nenori laimėti to ginčo - tau alternatyvų buvo krūva pasiūlytų, bet ne būtinai metro reikia, ir viskas. Tau net nepriimtinas variantas riboti mašinų eismą, priversti žmones naudotis visuomeniniu transportu ir t,t.
Niekas nenori laimėti to ginčo - tau alternatyvų buvo krūva pasiūlytų, bet ne būtinai metro reikia, ir viskas. Tau net nepriimtinas variantas riboti mašinų eismą, priversti žmones naudotis visuomeniniu transportu ir t,t.
Rekėjo atidžiau skaityti mano paties pasvarstymus ir įvairius siūlymus ne vien viską beatodairiškai kritikuoti ir neigti
Sprendimo būdų yra įvairių, bet ne visi jie įgyvendinami ar duotų efektą, o kai kurie tėra laikinos priemonės, kurios po 5 ar 10 metų neveiks, o laikas bus prarastas.
Žinoma kai kurie jų pagerintų situaciją.
Dar kartą Tavęs noriu paklausti - kas sudaro kamščius - ar masė automobilių ar tie 400 troleibusų ir autobusų, kurie pasirodo kasdien gatvėse? GALI NORS KARTĄ ATSAKYTI AIŠKIAI Į KLAUSIMUS? Be kovos kauniečiai vilniečiai, be jokių išvedžiojimų ir t.t. ?
Dar kartą Tavęs noriu paklausti - kas sudaro kamščius - ar masė automobilių ar tie 400 troleibusų ir autobusų, kurie pasirodo kasdien gatvėse? GALI NORS KARTĄ ATSAKYTI AIŠKIAI Į KLAUSIMUS? Be kovos kauniečiai vilniečiai, be jokių išvedžiojimų ir t.t. ?
Automobiliai, nebetepantys gatvėje. Dabar būtų įdomu išgirsti receptą, panacėją. Susodinti visus į VT netinka ir jau sakiau kodėl- nebent laikinas A|1 siūlytas sprendimo būdas: pripirkti daug dvigubų troleibusų.
Tada Tau antras klausimas - jei išimsi iš eismo tuojs 400 troleibusų autobusų (tarkim stebūklas visi persėda iš troleibusų autobusų į metro), kamščiai dingsta?
Tada Tau antras klausimas - jei išimsi iš eismo tuojs 400 troleibusų autobusų (tarkim stebūklas visi persėda iš troleibusų autobusų į metro), kamščiai dingsta?
Taigi tikisi, kad nutiesus vieną-dvi linijas (už neaišku kokią sumą, neaišku iš kur paimtą) visi mes automobilius ir puls važinėtis metro (neaišku už kokią kainą).
Tada Tau antras klausimas - jei išimsi iš eismo tuojs 400 troleibusų autobusų (tarkim stebūklas visi persėda iš troleibusų autobusų į metro), kamščiai dingsta?
Esmė, kad į metro (Ar dar bet ką) reiktų persodinti žmones ne iš kito viešojo transporto. t.y. Mieste reikia mažinti automobilių skaičių! Tiek pasiūlant gerą alternatyvą tiek elementariai automobilistams trukdant. Visų pirma reikia apmokestinti įvažiavimą į senamiestį.
Tada Tau antras klausimas - jei išimsi iš eismo tuojs 400 troleibusų autobusų (tarkim stebūklas visi persėda iš troleibusų autobusų į metro), kamščiai dingsta?
Ko tu įsikirtai tuos kamščius? Juk daug svarbiau, kad būtų alternatyva. Dabar tokios nėra. Nesvarbu ar keliauji troleibusu ar automobiliu- rezultatas tas pats- sėdi kamštyje, tuo tarpu moderniuose miestuose alternatyva yra.
Maskvoje galiu važiuoti 2 val. automobiliu, o galiu kur reikia nukeliauti metro per 38 min. Skirtumas yra? Yra. Kai Vilniuje bus tokia alternatyva, stovėti kamštyje rizikuojant visur pavėluoti ar atominio laikrodžio tikslumu kursuojantis viešasis transportas, kiekvienas galės rinktis ar keliauti pigiau ir greičiau, patogiau, ar stresuoti ir deginti 5 litus kainuojantį benziną, o VT pagaliau nebus egoistų mašinistų įkaitas.
Visų pirma reikia apmokestinti įvažiavimą į senamiestį.
Teisingai, reikia apmokestinti įvažiavimą į senamiestį automobiliams ir dviračiams, branginti stovėjimo kainą. Tada, kai žmonės leis mažiau laisvalaikį centre, o pereis prie buitinio alkoholizmo, verkti - "Gedimino prospektas miršta, žmonės mažai vartoja".
Teisingai, reikia apmokestinti įvažiavimą į senamiestį automobiliams ir dviračiams, branginti stovėjimo kainą. Tada, kai žmonės leis mažiau laisvalaikį centre, o pereis prie buitinio alkoholizmo, verkti - "Gedimino prospektas miršta, žmonės mažai vartoja".
Dviračių eismą kaip tik reikia skatinti ir sutvarkyti viešojo transporto privažiavimą. Reikia išgyvendinti tą bjaurų įprotį visur prie durų automobiliu privažiuoti. Vis dėlto ir pagal ES direktyvas tą privers padaryti.
p.s. O be to ir kuras brangsta ir brangs, todėl alternatyvos reikės ieškoti.
Dviračių eismą kaip tik reikia skatinti ir sutvarkyti viešojo transporto privažiavimą. Reikia išgyvendinti tą bjaurų įprotį visur prie durų automobiliu privažiuoti. Vis dėlto ir pagal ES direktyvas tą privers padaryti.
Pagal Europos direktyvas privers, kad nebūtų chaltūros, kada statant daugiabutį ar visuomeninį pastatą per mažai padaroma parkingo aikštelių, neįgaliesiems, svečiams vietų ir pan. O su automobiliu prie durų privažiuoti yra normalu visur, išskyrus centrą, dėl to sutinku. Bet taip pat reikia tada alternatyvų, pvz. pasistatyti kažkur automobilį, kad galėtum nueiti pėsčiom ar vt, o ne tik uždėti plytos ženklą.
Dviračių takus plėtoti netrugdo neduobėti keliai, gerai sureguliuotos plačios sankryžos, autobusų juostos ar viadukai.
Automobiliai, nebetepantys gatvėje. Dabar būtų įdomu išgirsti receptą, panacėją. Susodinti visus į VT netinka ir jau sakiau kodėl- nebent laikinas A|1 siūlytas sprendimo būdas: pripirkti daug dvigubų troleibusų.
Tai ne laikinas būdas. Jei bent 1/3 būtų pavyktų susodinti, tai gatvėse būtų vietos normaliam esamo VT darbui didesniu greičiu ir dažniau važiuojant. Autobusų ir troleibusų pajėgumai neišnaudoti, nes jiems paprasčiausiai trukdo automobiliai. Ar yra nors vienas maršrutas, kuriuo autobusai ar troleibusai kuruoja kas 3-4 min.? Nėra. O tai riba, kai daugiau tankinti tvarkaraščių nebeišeina... Ir dar - paleidus dvigubus troleibusus, tankinti iki 3-4 min. tikrai nereikės. Mieste paleisti greitųjų autobusų maršrutus piko metu. Gyventojų nedaugėja arba augimas bus nedidelis. Vadinasi, dar porą dešimtmečių esamas ir plėtojamas VT susidoros su uždaviniais. Taip pat reikia integruotai plėtoti autobusų ir geležinkelio eismą priemiestyje, kad ir priemiesčiuose gyvenantys naudotųsi VT, o ne užkimšinėtų gatves automobiliais. Tam reikia sukurti normalų priemiestinių maršrutų tinklą, autobusai turi kursuoti ne 2-4 kartus per dieną, o bent kas valandą ar dvi, piko metu ir dažniau. Integruoti bilietus į vieną sistemą; mėnesiniai priemiestinių maršrutų bilietai būtini.
Taigi tikisi, kad nutiesus vieną-dvi linijas (už neaišku kokią sumą, neaišku iš kur paimtą) visi mes automobilius ir puls važinėtis metro (neaišku už kokią kainą).
Viena ar dvi linijos tokiame mieste kaip Vilnius nieko neduotų. Pavyzdžiui Varšuva užima tik 512 kv. km plotą, gyventojų 1,7 mln., Vilnius - net 401 kv. km, o gyventojų tik apie 530 tūkst. Varšuvoje veikia viena metro linija, kuri darbo dienomis perveža virš 0,5 mln. Minskas - 307 kv. km, o gyventojų dar daugiau - 1,8 mln. Keleivių apie 700 tūkst.
Bet tai palyginkime gyventojų tankumą. Vilnius yra retai apgyvendintas miestas, todėl bet kokios inžinerinės infrastruktūros plėtra ir eksploatacija jame yra santykinai brangesnė nei kitur. Vilniuje net ir 3-4 linijoms nebus tokio keleivių srauto srauto...
Dviračių eismą kaip tik reikia skatinti ir sutvarkyti viešojo transporto privažiavimą. Reikia išgyvendinti tą bjaurų įprotį visur prie durų automobiliu privažiuoti. Vis dėlto ir pagal ES direktyvas tą privers padaryti.
O galima padaryti gana paprastai: papildomai apmokestinti asmeninius lengvuosius automobilius ir mikroautobusus. Kaskartą, pereidinėdamas technikinę apžiūrą, negausi lipduko, kol nesumokėsi 100Lt x (a x 2), kai a = variklio tūris litrais. Pvz jei variklis yra 1,6l tūrio, automobilio savininkas turėtų sumokėti 100 x (1,6 x 2) = 320Lt. Surinktas lėšas skirti VT dotacijoms ir dviračių takų infrastruktūrai. Kai autosavininkui dašus, kad už tą įmoką jis/ji galėtų 3 mėn. sąlyginai nemokamai naudotis viso Vilniaus VT, tada net ir metro rėmėjų daugiau atsirastų.
Nepamirškime, kad automobilio savininkas moka ne tik už kurą ir patį automobilį, bet ir už parkavimą, tepalus, padangas, draudimą, kitus skysčius, gesintuvą, vaistinėlę, pagaliau ir kelių policininkų vaikai valgyti nori.
Comment