20 min. vs 33 min.? Dar kažkiek užtruktum iki metro stotelės, kurios būtų reto išdėstymo.
Užtruktum iki tarpinių stotelių, o Saulėtekio studentų bendrabučių arba VU ir VGTU rūmų kaip ir Stoties nepastumsi. Šiaip metro stotelės statomos po ypatingos traukos objektais, t.p. po itin tankiai urbanizuotomis vietomis (oro uostas, stotis, universitetas, didelė gamykla, Senamiestis, tankiai sustatyti daugiaaukščiai gyvenamieji namai, didesnės ligoninės, etc.). O ir šiaip keleivis paskaičiuos, kas jam greičiau — ar sugaišti laiko einant iki metro/tramvajaus stotelės ir nuvažiuoti greičiau, ar eiti iki arčiau esančios autobuso/troleibuso stotelės ir važiuoti lėčiau. Šiaip ar taip esmė yra laiko suma, sugaišta vykstant nuo vieno objekto iki kito. Aišku, jeigu bilietai kainuoja ne vienodai, tada pasirinkimą gali įtakoti ir kaina.
Žinau, kaip vadinasi. Skaityti juk moku.
O ką pats tuo nori pasakyti???
Vikipedija - rašoma belekas. Ten nėra tiksli informacija pateikta. Na, bet ir aš Edvard'o nesupratau, nes apie metropoliteną parašyta ganėtinai neblogai ir suprantamai.
Vikipedija - rašoma belekas. Ten nėra tiksli informacija pateikta.
Bet kuris forumietis, kuris apie metropolitenus išmano geriau už statistinį skaitytoją, gali apsilankyti wikipedijoje ir pataisyti/papildyti straipsnį. Kodėl reikia kritikuoti, jeigu galima patiems patobulinti?
Ta ir noriu pasakyti nei tau, nei man ne teks išgirsti "Atsargei duris užsidaro"
Gali būti. Kam spėlioti? Dar mano tėvai netikėjo, kad jiems gyvems tebeesant parduotuvėje bus laisvai galima nusipirkti krokodilo ar barškuolės mėsos. Yra tokia patarlė: svajok atsargiai, nes kartais svajonės išsipildo.
taip, pas mus yra "metro" , o jei rimčiau "nedadarytas" "suburban rail"(arba commuter rail). deja jis
yra tik pietinėje miesto dalyje.
Butu geras sprendimas krovininius traukinius, sutvarkius reikalinga infrastruktura paleisti aplinkeliu per Pagirius. Tuomet ir priemiestinius traukinius sutankinti praplesti jų maršrutus bei įrengti stoteles kur reik(pvz Salininkuose gal net dvi galetu būti). Otaip pat butu neblogai kada nors su peronais susitvarkyt, kad butu viename lygyje su vagonų grindimis. + dar bendras bilietas kaip ir viešojo transporto. To pakaktu kad keliaujančių padaugėtu kokiais 50% gal
Galima ir dar paprasčiau - pradėti nuo ruožo "Stotis - Naujoji Vilnia", kur jau viskas yra (bėgiai, stotelės, traukiniai). Ir šiuo ruožu električkos važinėja net ir visiškai tuščios (jų depas yra N.Vilnioje)
Piniginių investicijų čia daug nereikėtų (o kiek ir reikėtų - tikrai ne milijardinių), daugiau reikėtų protinių investicijų - suderinti tvarkaraščius, pertvarkyti autobusų maršrutus, įvesti bendrą bilietą. Svarbiausia čia - susitarti savivaldybei ir LG. Šitai, bijau, gali būti neįveikiama kliūtis mūsų valstybinėms institucijoms (ir LG, ir autobusų parkas - valstybinės).
Kalbant apie sąvokas tai pastebėjau Europos miestuose būna išskiriamos tokios rūšys bėginio transporto nepriklausomai ar jis eina po žeme ar ant žemės:
- tramvajus (miesto VT bilietas, gali riedėti gatvėm, intervalas keliolika min.);
- metro (miesto VT bilietas, intervalas 2-5 min.);
- miesto traukinys (miesto VT bilietas, intervalas keliolika min.);
- priemiestinis traukinys (miesto VT arba atskiras bilietas, intervalas nuo keliolikos min. iki net valandų);
- tarpmiestinis ir tarptautinis traukiniai (atskiras bilietas, retais atvejais būna intervalas minutėm, dažniausiai valandom).
Kalbant apie ginčą po žeme/ant žemės, visos šitos rūšys gali eiti tiek po žeme tiek ant žemės, estakadų ir netgi visos tarpmiestinių traukinių stotys gali būti po žeme. Čia ne kriterijus.
Vilniuje dabar yra tik priemiestiniai ir tarpmiestiniai traukiniai, ir tai priemiestiniai neišskiriami kaip priemiestiniai. Kartais tai būna tiesiog tarpmiestinis pratęstas iki priemiesčių. Realiai tai yra tarpmiestiniai traukiniai. Vienintelis tikras priemiestinis manau yra Stotis-Oro uostas, nors šis net neišvažiuoja už miesto ribų, tai galėtų būt laikomas ir miesto traukiniu (nepaisant to, kad jis ne elektra varomas). Bet, kad būtų laikomas miesto traukiniu jame turėtų galioti ir VT bilietai. Žodžiu makalynė.
Aš irgi už bent jau priemiestinį padažnintą traukinį su miesto VT bilietu N.Vilnia-Trakai. Nes dabar žmonės iš N.Vilnios, Lentvario, Trakų Vokės ar net Trakų vyksta į miestą anyway tik kitais būdais. Vilniaus stotis praktiškai miesto centre, o gyventojų tuose miesteliuose pakankamai. Taip pat Stotis-Oro uostas manau turėtų veikti miesto VT bilietas, nes kaina beveik ta pati.
Visų pirma, visgi reikėtų miestą ir rajoną atskirti zonomis, tuomet į miesto e.bilieto sistemą integruotų miesto-priemiesčio traukinių nebus toks nuostolingas. Manau, nieko baisaus tame nėra, jog į artimąjį priemiestį kursuotų traukiniai, kuriuose galiotų miesto bilietai. Juk daugelis priemiesčio gyventojų dirba mieste, o be to jie mokės daugiau, nei miestiečiai.
Taigi, manyčiau, ankstoka kalbėti apie naujų linijų tiesimą . Norėčiau pasiūlyti keletą maršrutų, kuriuose būtų išnaudotos esamos geležinkelio linijas.
Pastaba: Žaliai pažymėjau gyvenvietes rajone, į kurias važiuojant galiotų brangesnis, rajoninės zonos, tarifas. Pasviriu šriftu- stoteles, kurias būtų galima pasttyti esamoje linijoje.
1. Bezdonys- Mickūnai (su būtina sąlyga, kad bus autobusas, Mickūnų gyventojus privežantis prie šios stoties, kuri nuo gyvenvietės pakankamai toli išsidėsčiusi) - Elektrodepas- Naujoji Vilnia- Pavilnys- Markučiai- Vilniaus Gel.Stotis- Vilkpėdė- "Vilniaus Vingis"- Vaduvos st./Zuikių g.- Paneriai- Vokė- Lentvaris- ???Trakai??? (abejoju, ar reikia leisti iki trakų")
2. Valčiūnai- Juodšiliai- Salininkai- Kirtimai- Oro uostas- Naujininkai- Vilniaus Gel.Stotis
Neradau, kokį maršrutą būtų galima pasiųsti į Vaidotus, nors ten, manau, traukinio irgi reikėtų. Šia stotimi galėtų naudotis Vaidotų, Pagirių, baltosios Vokės ir aplinkinių kaimų gyventojai.
1. Bezdonys- Mickūnai (su būtina sąlyga, kad bus autobusas, Mickūnų gyventojus privežantis prie šios stoties, kuri nuo gyvenvietės pakankamai toli išsidėsčiusi) - Elektrodepas- Naujoji Vilnia- Pavilnys- Markučiai- Vilniaus Gel.Stotis- Vilkpėdė- "Vilniaus Vingis"- Vaduvos st./Zuikių g.- Paneriai- Vokė- Lentvaris- ???Trakai??? (abejoju, ar reikia leisti iki trakų")
Minit vis Žemuosius Panerius. Pats gyvenu juose, bet jei ir būtų kažkokia stotelė Zuikiuose, tai vargu ar susigundyčiau iš Bezdonių važiuoti ne kokiu autobusu, o traukiniu iki Panerių, o tada per mišką, kažkokiu takeliu, kur nei apšvietimo nėra, nieko, eiti į namus. Čia gal aktualiau būtų gyvenantiems Zuikiuose, bet kad nėra čia jų tiek daug, kad vertėtų atskirą stotelę daryti
Tarp kitko yra Paneriuose čia stotis kažkokia, žmonės kartais eina iš traukinio per mišką
Nors dabar pagalvojus, jei būtų įrengta iki tos stotelės visa infrastruktūra, šaligatvis koks nutiestas, apšvietimas, tai dirbantieji gal ir susigundytų važiuoti į darbus, jei pakeliui, ne troleibusu ar autobusu, o traukiniu. Bet čia ir vėl išlaidos, reik įrengt pėsčiųjų viaduką arba tunelį, kad galėtų saugiai kirsti geležinkelį. Bet čia liečia tik suaugusius, dirbančius, mokiniai, studentai vargu, ar susigundytų ten mokėti už traukinio bilietą kokius 2lt, kai mėnesis parvažiuojantis autobusams ir troleibusams kainuoja 22lt
Na tai pasiziurek kiek zmoniu vazineja mikriukais ir zinosi savo metro apkrovima:-)))) Per 1000 metu neatsipirks investicijos.
Nu mačiau, ir ne kartą. Net ir šiandien mačiau. Ir ką? Gal Tamsta žinote labai konkrečius srautus bei galėtumėte čia jais su mumis pasidalinti, nurodydamas rimtą šaltinį???
Dėl atsipirkimo, tai autobusai/troleibusai irgi neatsiperka. Didžiausia dalimi dėl lengvatų sistemos, kurios nesugeba kompensuoti savivaldybės.
Nors dabar pagalvojus, jei būtų įrengta iki tos stotelės visa infrastruktūra, šaligatvis koks nutiestas, apšvietimas, tai dirbantieji gal ir susigundytų važiuoti į darbus, jei pakeliui, ne troleibusu ar autobusu, o traukiniu. Bet čia ir vėl išlaidos, reik įrengt pėsčiųjų viaduką arba tunelį, kad galėtų saugiai kirsti geležinkelį. Bet čia liečia tik suaugusius, dirbančius, mokiniai, studentai vargu, ar susigundytų ten mokėti už traukinio bilietą kokius 2lt, kai mėnesis parvažiuojantis autobusams ir troleibusams kainuoja 22lt
Tai galima sukurti mėnėsinį bilietą vien traukiniams ar traukinius integravus į bendrą sistemą, galima sukurti autobusų/troleibusų/priemiestinių traukinių mėnėsinį bilietą už žmonišką kainą.
Nu mačiau, ir ne kartą. Net ir šiandien mačiau. Ir ką? Gal Tamsta žinote labai konkrečius srautus bei galėtumėte čia jais su mumis pasidalinti, nurodydamas rimtą šaltinį???
Dėl atsipirkimo, tai autobusai/troleibusai irgi neatsiperka. Didžiausia dalimi dėl lengvatų sistemos, kurios nesugeba kompensuoti savivaldybės.
Na bet jus ir nemastot.....patys sutinkate,kad metro bilietai butu brangesni,bet atseit jis greiciau atveztu. Taigi pasiziurek i mikriukus,kiek yra tokiu zmoniu ,kurie sutinka sumoketi brangiau uz greitesni vaziavima. Jei vaziuotu 2 mikriukai vienas paskui kita,tai jau antras butu visiskai tuscias. O cia jus svaigstat apie metro vagonu uzpildyma,atsiperkamuma ir panasius niekus. Mikriukui pinigu nesukrapstote, vaziuojate tuo kas pigiau: atuobusais ir troleibusais :-)))
Na bet jus ir nemastot.....patys sutinkate,kad metro bilietai butu brangesni,bet atseit jis greiciau atveztu. Taigi pasiziurek i mikriukus,kiek yra tokiu zmoniu ,kurie sutinka sumoketi brangiau uz greitesni vaziavima. Jei vaziuotu 2 mikriukai vienas paskui kita,tai jau antras butu visiskai tuscias. O cia jus svaigstat apie metro vagonu uzpildyma,atsiperkamuma ir panasius niekus. Mikriukui pinigu nesukrapstote, vaziuojate tuo kas pigiau: atuobusais ir troleibusais :-)))
Man rodos mikriukai dėl kitų priežasčių nepopuliarūs. Jie labiau skirti aštrių pojūčių megėjams norintiems paklausyt Ruskoje radio pakeliui. Naudojami tik kraštutiniu atveju
Na bet jus ir nemastot.....patys sutinkate,kad metro bilietai butu brangesni,bet atseit jis greiciau atveztu. Taigi pasiziurek i mikriukus,kiek yra tokiu zmoniu ,kurie sutinka sumoketi brangiau uz greitesni vaziavima. Jei vaziuotu 2 mikriukai vienas paskui kita,tai jau antras butu visiskai tuscias. O cia jus svaigstat apie metro vagonu uzpildyma,atsiperkamuma ir panasius niekus. Mikriukui pinigu nesukrapstote, vaziuojate tuo kas pigiau: atuobusais ir troleibusais :-)))
Prieštaraujate pats sau. Jeigu žmonės 3Lt mikriukui nesukrapšto — kodėl jie nebankrutuoja? 2 ir 5 maršrutų mikriukai piko važiuoja 7-8 minučių intervalu. Nepamirškime, kad tuo pačiu ar beveik tuo pačiu maršrutu važiuoja 62 maršruto mikroautobusas (Stotis-Perkūnkiemis), 05 ir 062 maršrutų privatūs autobusai bei savivaldybės 53, 26 ir 26a autobusų maršrutai.
Dabar paskaičiuokime grynai TEORIŠKAI. Maršrutu Stotis-Pylimo g.-Kalvarijų g.-Ozo g.-Gelvonų g.-Stanevičiaus g. ima važiuoti tik tramvajus (tarkim visą trasą važiuoja tik tuneliu). Bilieto kaina 3Lt, su nuolaida 1,5Lt. Panaikinami 53 aut, 062 priv. aut. ir 2 mikroaut. maršrutai (nes jiems nebėra prasmės). Metro važiuoja kas 5 min. Kokie srautai?
Tarkim, dabar esančių tp užpildymas piko metu yra 75% jų maksimalios talpos. Piko metas yra darbo diena nuo 7.00h iki 9.00h.
53 savivaldybės autobusas (prailgintas), ~150 vietų, iš Stoties važiuoja 10 reisų, taigi maršrute perveža ~1.200 keleivių.
062 privatus autobusas (trumpas), ~100 vietų, iš Stoties važiuoja 10 reisų, taigi maršrute perveža ~750 keleivių.
2 mikroautobuso maršrutas, 16 vietų, iš Stoties važiuoja intervalu 5-8 minutės, taigi vidutiniškai kas 6,5 minutės, ir per 120 minučių atlieka 18 reisų, taigi maršrute perveža ~ 220 keleivių.
Na o dabar apibendrinamasis skaičiavimas. Šis paminėtas VT (nepriskaičiavau panašiomis trasomis važiuojančio VT ir taksi) darbo dienos piko metu iš viso perveža apie 2.200 keleivių.
Tarkime, į vieną metro vagoną maksimum telpa 150 keleivių. Kažkur skaičiau, kad planuota leisti 3 vagonų metro traukinius, taigi 1 metro traukinys pervežtų iki 450 keleivių, bet geriausias komforto ir pajamų santykis būtų pasiektas važiuojant visame traukinyje iki 400 keleivių.
Taigi jeigu metro vienu kartu perveža 400 keleivių, o per 120 minučių vidutinis srautas mažiausiai yra apie 2.200, piko metu reikia mažiausiai 6 traukinių, t.y. jie važiuotų kas 20 minučių.
Dabar paskaičiuokime, kad dalis keleivių gali pasirinkti ir kitus maršrutus, kuriais iš Senamiesčio pasiekia Šeškinė ar Fabijoniškes. Tuo labiau, kad metro garantuojant itin punktualų ir apie 40% greitesnį važiavimą (lyginant su autobusais/troleibusais) bei tai būtų visiškai nauja VT priemonė Lietuvoje, jo populiarumas išaugtų ir srautai padidėtų, spėju, kokiais 10%.
Taigi apibendrinus, optimaliausia XXIa. antrajame dešimtmetyje piko metu būtų leisti metro traukinius kas 16-17 minučių. Jums spręsti, ar to mums reikia ir ar tai duos realios naudos.
Dar reiktų pastebėti, kad metro populiarumą augintų naftos kainos didėjimas (juk metro varomas elektra), abonentinio mokesčio asmeniniams automobiliams įvedimas, parkavimo mokesčių didėjimas, automobilio draudimo mokesčio didėjimas, griežtesnės vairuotojo pažymėjimo išdavimo tvarka ir sankcijos šiurkščiai pažeidinėjantiems KET; o taip pat metro palanki VT bilietų kainų kainodara, tankesnis Vilniaus miesto gyvenamųjų namų tinklas, didesni atvykstamojo turizmo srautai.
Comment