Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Metro Vilniuje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Prikeliu temą

    Metro šalininkai vilties vis dar nepraranda

    Veiksmingiausia kovos su transporto spūstimis Vilniuje priemonė būtų metro. Tuo įsitikinusi viešoji įstaiga „Vilniaus metro“ sostinėje pradėjo platinti lipdukus, ant kurių puikuojasi šūkis „kamščiams“ – ne“.

    „Ši akcija yra dalis metropolitenui propaguoti skirtos mūsų veiklos. Mes manome, kad didžiausias Vilniaus priešas yra transporto spūstys ir apie tai kalbame“, – sakė viešosios įstaigos „Vilniaus metro“ direktorius Artūras Vinckevičius.

    Mieste galima pastebėti mašinų, ant kurių užklijuoti lipdukai skelbia apie metro idėją.

    „Greitai jie atsiras ir ant Vilniaus taksistų automobilių“, – pasakojo A.Vinckevičius.

    Nors pastaruoju metu apie metro galimybę Vilniuje kalbama vis rečiau ir tyliau, tačiau metropoliteno šalininkai teigia, kad vilties dar neprarado.

    „Kalbų apie tramvajų jau visai nebesigirdi, o metro Vilniuje bus. Tuo aš nei kiek neabejoju. Reikia tik aktyvesnių savivaldybės iniciatyvų“, – tikino įstaigos „Vilniaus metro“ vadovas.

    Anot jo, savivaldybėje sudaryta antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūros gerinimo darbo grupė metropoliteno idėją svarsto labai rimtai.
    Lrytas.lt
    gera gyventi gerai

    Comment


      Tai čia, taip išeina, pirmiausia reikėjo nužudyti tramvajų (kiek suprantu, šitas tarpinis tikslas jau įgyvendintas), o tada galima turėti vilties, kad aktyvesnės savivaldybės iniciatyvos galbūt išjudins šitą projektą? O tai jeigu savivaldybė neparodys tos aktyvesnės iniciatyvos? Arba parodys, bet dirižabliams?

      Comment


        Parašė balietis Rodyti pranešimą
        Tai čia, taip išeina, pirmiausia reikėjo nužudyti tramvajų (kiek suprantu, šitas tarpinis tikslas jau įgyvendintas), o tada galima turėti vilties, kad aktyvesnės savivaldybės iniciatyvos galbūt išjudins šitą projektą? O tai jeigu savivaldybė neparodys tos aktyvesnės iniciatyvos? Arba parodys, bet dirižabliams?
        Verčiant iš rusų kalbos: "viskas priklauso nuo įpiltos stiklinės pilnumo", parodys iniciatyvą ar ne .
        gera gyventi gerai

        Comment


          as uz metro

          Comment


            panasu nebus nei metro, nei tramvajaus... nei dirizabliu...

            Comment


              Vilniaus metro idėja dar nepalaidota


              Tramvajus, metro, oro gondolos – smagių idėjų sostinės transporto sistemai gerinti apstu. Naudos miestiečiams iš jų – jokios. Gelbėdami Vilnių nuo spūsčių visuomenininkai ėmėsi gaivinti metropoliteno projektą.

              Automobilių spūstys baigia praryti miestą. Sostinės vairuotojai jau beveik susitaikė su mintimi, kad rytinio ir vakarinio piko valandomis jiems tenka stoviniuoti kiek akis užmato besidriekiančiose automobilių eilėse. Tačiau vis dažniau pasigirsta įniršusių vairuotojų keiksnojimų, kad spūstys miestą suparalyžiuoja ne tik prieš darbą ar po jo. Vilniuje jos tęsiasi kiaurą dieną.

              Siūlymai, kaip šią problemą spręsti, nuskamba tai iš vienų, tai iš kitų miesto politikų lūpų. Sostinės mero Artūro Zuoko kadencijos laikais vilniečiai buvo įtikinėjami, kad miesto transporto bėdas išgelbės greitasis tramvajus.

              Pasikeitus valdžiai A. Zuoko užmojai ėmė bliūkšti. Dabartinis Vilniaus meras Juozas Imbrasas iš karto leido suprasti, kad jo pirmtako propaguota greitojo tramvajaus idėja bus palaidota.

              Miesto vadovas žadėjo ieškoti kur kas progresyvesnių sprendimų, vis dažniau užsimena apie metropoliteną.

              Kalbų daugiau nei darbų

              Iš Šveicarijos grįžę miesto politikai pateikė dar vieną alternatyvą. Sostinės liberaldemokratai užsimanė apie planą Vilnių apraizgyti oro gondolų linijomis.

              Kalbų daug, o rezultato – vis dar jokio. Neapsikentusios valdininkų tūpčiojimo vietoje veiksmų ėmėsi visuomeninės organizacijos „Vilniaus metro“ ir Naujosios viešosios vadybos fondas. Ketvirtadienį jos vilniečius kviečia į viešą konferenciją, kurioje ragina diskutuoti apie metro diegimo Vilniuje galimybes. Tikimasi, kad konferencija paskatins miesto politikus pradėti metropoliteno įgyvendinimą.

              „Politikai neskuba ryžtingai spręsti įsisenėjusių miesto skaudulių ir atkerta, kad priemonės turi būti gerai aptartos. Rengdami diskusiją norime, kad būtų baigtos spekuliacijos, atsakyti visi klausimai ir valdžia negalėtų daugiau išsisukinėti. Sudėsime visus taškus“, – „Vilniaus dienai“ kalbėjo viešosios įstaigos „Vilniaus metro“ direktorius Artūras Vinckevičius.

              Metro – už 3 mlrd. litų

              Kad miesto transporto problemas būtina spręsti, pritaria visa miesto valdžia. Tačiau kokiu būdu tai daryti, ji neapsisprendžia. Net ir metro idėją iš pradžių palaikęs sostinės meras J. Imbrasas dabar neryžtingas. „Miestui reikia geros transporto sistemos, ar tai būtų metro, ar tramvajus, ar gondolos. Pirmiausia būtina atlikti transporto galimybių studiją. Kai tai bus padaryta, ją įvertins specialistai ir ekspertai. Tada spręsime, kokių priemonių imtis“, – sakė J. Imbrasas.

              Miesto tarybos nario Vladimiro Avino vadovaujama darbo grupė viešojo antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūrai gerinti jau kreipėsi į savivaldybės administraciją. Darbo grupės prašymu ši turėtų parengti specialųjį miesto transporto planą.

              „Siekiame situaciją įvertinti plačiau. Nauja viešojo transporto sistema turėtų būti paremta moderniausiomis technologijomis, ekologiška. Asmeniškai aš metro idėją vertinu labai teigiamai, tačiau sprendimus priimsime vadovaudamiesi profesionalių ekspertų rekomendacijomis“, – aiškino V. Avinas.

              Valdžia priimdama sprendimus turi elgtis atsakingai, nes nauja viešojo transporto sistema atsieis labai brangiai. Prieš metus atliktoje metro studijoje apskaičiuota, kad metropolitenas kainuotų apie 3 mlrd. litų. Įrengti tramvajų kainuotų trigubai pigiau.

              Pokyčiai vairuotojų nedžiugins

              Specialiojo miesto transporto plano rengimas gali užtrukti nuo vienų iki trejų metų. Metro ar tramvajaus projektams įgyvendinti reikėtų dar bent 15 metų. Tačiau vilniečių tokia padėtis netenkina – pokyčių jie nori artimiausiu metu.

              Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius užtikrina – naujovių bus dar iki pavasario. Deja, automobilius vairuojančių miestiečių jos nenudžiugins. Miesto gatvėse ketinama pažymėti papildomas viešojo transporto juostas. Jų bendras ilgis nuo dabartinių 20 turėtų ištįsti iki 60 kilometrų.

              „Norėdami išvengti dar didesnių spūsčių žmonės iš savų automobilių turės persėsti į viešąjį transportą. Taip atlaisvinsime gatves. Galiausiai išloš visi“, – įsitikinęs V. Antanavičius.

              Vairuotojus gelbės nebent naujai statomi viadukai ir aplinkkeliai. Be to, po poros metų turėtų kokybiškai veikti automatizuota šviesoforų valdymo sistema. Rasis vis daugiau žaliųjų koridorių, kur automobiliai galės važiuoti nestabdomi raudonų šviesoforo signalų.

              Jei tai negelbės, bus imtasi ne tokių populiarių priemonių: apmokestinti įvažiavimą į senamiestį, panaikinti jame visas nemokamas stovėjimo aikšteles.

              Taupys pinigus

              „Vilniaus metro“ direktorius A. Vinckevičius teigė, kad miesto gyventojai ir įmonės kasmet praranda apie 1,5 mlrd. litų dėl stovėjimo grūstyse – į skaičių įeina ne tik degalai, bet ir žmonių darbo laikas, automobilių eksploatacijos išlaidos, poveikis aplinkai, netikėtų avarijų tikimybė ir pan.

              „Už tokią sumą kasmet būtų galima pastatyti po dešimt kilometrų metropoliteno, tad šiuo požiūriu esame neįprasti – beprasmiškai „sudeginti“ 1,5 mlrd. mes sau leidžiame, o dar diskutuojame dėl metro reikalingumo Lietuvos sostinėje“, – lygino A. Vinckevičius.

              Vilniaus Diena

              Comment


                Įtraukit į tūkstantmečio ar kaip ten programą ir bus 2009

                Comment


                  Parašė liutass Rodyti pranešimą
                  Įtraukit į tūkstantmečio ar kaip ten programą ir bus 2009
                  eik dar paverkti ir i kitas Vilniaus temas

                  Comment


                    Parašė batman Rodyti pranešimą
                    eik dar paverkti ir i kitas Vilniaus temas
                    tai jūs čia verkiat: nėra stadiono, nėra metro, meras blogas, vicemeras pajacas...

                    Comment


                      Parašė liutass Rodyti pranešimą
                      tai jūs čia verkiat: nėra stadiono, nėra metro, meras blogas, vicemeras pajacas...
                      yra kas verkia, yra kas ne. O tavo pasisakymai tokie, kad butu priskiriami prie tu, kurie verkia - verkia, kad Vilniuje kazka bent bandoma daryti.
                      Paskutinis taisė batman; 2008.01.24, 15:30.

                      Comment


                        Parašė liutass Rodyti pranešimą
                        tai jūs čia verkiat: nėra stadiono, nėra metro, meras blogas, vicemeras pajacas...
                        Galima pagalvot, kad ne Vilniuj tai šokolado kalnai ir pieno upės. VISUR ČIA ŠIKNA, aš jums pasakysiu, visur.

                        Atsiprašau už off-topic'ą ir politiškai nekorektišką pareiškimą, bet, kad nervs jama, negaliu.

                        Comment


                          Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
                          Galima pagalvot, kad ne Vilniuj tai šokolado kalnai ir pieno upės. VISUR ČIA ŠIKNA, aš jums pasakysiu, visur.

                          Atsiprašau už off-topic'ą ir politiškai nekorektišką pareiškimą, bet, kad nervs jama, negaliu.
                          Pagaliau ir tu pasirinkai raudonają piliulę.. Welcome home, Neo-Valiukas..
                          Jūsų,
                          Analitikas PlėtRa™

                          Komentaro autorius neatsako už nieką išskyrus save - galvokit savo galva, jis nėra Jūsų dvasinis gyvenimo vadovas.

                          Comment


                            Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
                            Galima pagalvot, kad ne Vilniuj tai šokolado kalnai ir pieno upės. VISUR ČIA ŠIKNA, aš jums pasakysiu, visur.

                            Atsiprašau už off-topic'ą ir politiškai nekorektišką pareiškimą, bet, kad nervs jama, negaliu.
                            Oi Daugiau optimizmo! Permainos neateina per dieną

                            Comment


                              Parašė liutass Rodyti pranešimą
                              tai jūs čia verkiat: nėra stadiono, nėra metro, meras blogas, vicemeras pajacas...
                              nu tu klausyk suvarei mus visus cia y kampa. susigedom juodai.

                              Comment


                                Kalbos kalbelės:

                                gera gyventi gerai

                                Comment


                                  DELFI-je buvo organizuota apklausa dėl Vilniaus viešojo transporto: http://www.delfi.lt/poll/index.php?id=3944&t=1&p=0

                                  Čia rezultatai:

                                  Klausimas: Kokios viešojo transporto priemonės plėtrai Vilniuje Jūs pritartumėte?

                                  Atsakymai nuo vasario 27 d.
                                  Atsakymai % Kiekis
                                  Greituminių talpiųjų autobusų 27% 2516
                                  Metro 49% 4473
                                  Tramvajaus 13% 1166
                                  Jokiai 11% 1012
                                  Atsakymų iš viso: 9167
                                  Parašas :)

                                  Comment


                                    Metro projekto reikia imtis su protu

                                    Po penkerių-aštuonerių metų Vilniuje važinėti metro visai įmanoma.

                                    Tik kai politikų kalbos turės virsti darbais, neabejotinai kils klausimas, kas ir kaip organizuos metro statybas?

                                    Tai yra be galo svarbu, nes, netinkamai įgyvendinus, projektas gali pabrangti, užsitęsti ar net žlugti.

                                    Reikia pasitelkti ES lėšas

                                    Viskas priklausys nuo to, iš kokių šaltinių bus finansuojamos metropoliteno statybos. Vienas galimų finansavimo planų, pasak Naujosios viešosios vadybos fondo specialistų, būtų galimybė pritraukti ES finansavimą šiam projektui.

                                    Miestų patirtis rodo, kad tokiems projektams galima gauti iki 50 proc. projekto sumos.

                                    Kita dalis (apie 40 proc.) galėtų būti skolinamasi iš bankų, o likusi suma (10 proc.) – finansuojama iš valstybės biudžeto.

                                    Suma nėra milžiniška

                                    Ar tai pakeliama našta mokesčių mokėtojams, galima spręsti pažvelgus į Kelių plėtros programą, kurios biudžetas sudaro net apie 1,2 mlrd. litų kasmet.

                                    10 proc. Metropoliteno projekto sumos, kurią turi turėti pati valstybė, sudarytų vos 300 mln. litų.

                                    Išskirsčius šią sumą 5 metų statybos laikotarpiui ir atseikėjus tuos pinigus iš jau minėto Kelių fondo, metro statyba kasmet kainuotų po 60 mln. litų.

                                    Palyginus su 1,2 mlrd. litų Kelių fondo suma, tai tikrai neatrodo daug.

                                    Suprantama, tam reikėtų keisti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą, nes šios programos lėšos kitoms reikmėms, pvz., metropoliteno statybai, naudoti neleidžia tas pats įstatymas.

                                    Spūstys kamuotų mažiau

                                    Pasiskolinta 40 proc. dalis (apie 1,2 mlrd. litų) per dešimt metų pasidalytų į 120 mln. litų kasmet, taip pat prisidėtų palūkanos.

                                    Iš viso kelių tiesimo fondas nuo 1,2 mlrd. sumažėtų iki 1,02 mlrd. litų, tačiau tuo metu Vilniuje jau būtų pastatytas metro.

                                    Kitų miestų patirtis rodo, kad dėl transporto problemų vilniečių patiriami 1,5 mlrd. litų nuostoliai per metus galėtų sumažėti trečdaliu, taigi mažų mažiausiai 500 mln. litų grįžtų į miestiečių kišenes.

                                    Tam, kad šis siužetas virstų realybe, miesto savivaldybės taryba turėtų pritarti metro statybai Vilniuje, įtrauktų tai į bendrąjį Vilniaus planą, strateginius dokumentus ir suderintų projekto finansavimą su valdžia bei užtikrintų ES finansavimą.

                                    Ne tik Vilniaus rūpestis

                                    Po to metro įgyvendinimą perimtų Vyriausybė, pripažindama sostinės projektą nacionalinės svarbos (kaip Valdovų rūmus, stadioną Šeškinėje ir pan.). Metro nėra vien tik Vilniaus rūpestis.

                                    Juk tvarkyti reikalų į sostinę kasdien atvažiuoja 150 tūkst. žmonių iš kitų miestų, čia įsikūrusios visos valstybinės institucijos, ministerijos, galų gale, sostinė yra visos šalies gyventojų rūpestis.

                                    Nacionalinės svarbos projektai finansuojami iš nacionalinio biudžeto.

                                    Būtent dėl to lėšos iš Kelių plėtros programos galėtų būti skirtos metro statybai.

                                    Tam Seimas turėtų priimti Metro įgyvendinimo įstatymą, analogišką Valdovų rūmų įstatymui, kurio pagrindinė reikšmė būtų finansavimo užtikrinimas iš valstybės biudžeto.

                                    Įstatymas, įpareigojantis kiekvienų metų biudžete skirti eilutę metropoliteno statybai, bus garantas, kad statybos neužsitęs, kaip atsitiko Varšuvoje. Finansavimas iš valstybės biudžeto Lietuvos sąlygomis yra geriausias garantas, kad statybos vyks pagal planą.

                                    Lenkija – blogas pavyzdys

                                    Metro specialistai išmano, kaip turėtų būti organizuojamas pasirengimas diegti metro, kad statyba būtų finansuojama tinkamai, operatyviai ir nevilkinant projekto.

                                    Tai ypač svarbu, nes, kaip minėjau, Varšuvoje dėl netinkamo įgyvendinimo metro buvo įrenginėjamas daugiau nei 70 metų, o statybos kaina išaugo penkeriopai.

                                    Šiuo metu tai leidžia tramvajaus šalininkams pirštu baksnoti į blogą Lenkijos metro pavyzdį ir visiškai nepagrįstai prieštarauti metropoliteno statybai Vilniuje.

                                    Artūras Vinckevičius

                                    Viešosios įstaigos „Vilniaus metro“ direktorius

                                    lrytas.lt
                                    gera gyventi gerai

                                    Comment


                                      Tikrai gerai pasiruose.

                                      Comment


                                        Iš kur bus tų pinigų metro, jei jų nerasta net stadionui? Manau, galime ilgam pamiršti ir šitą utopiją.
                                        Jūsų,
                                        Analitikas PlėtRa™

                                        Komentaro autorius neatsako už nieką išskyrus save - galvokit savo galva, jis nėra Jūsų dvasinis gyvenimo vadovas.

                                        Comment


                                          ... dar kosmodromo sostinei reikia... kitaip kamsciu problemas neisspresti...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X