nesamone tos gondolos, dik darkys vilniaus vaizda, o siaip naudos nematau is ju
geriau metro arba toks kaip tranvajus, bet virs gatviu. toks kaip londone yra.
nesamone tos gondolos, dik darkys vilniaus vaizda, o siaip naudos nematau is ju
geriau metro arba toks kaip tranvajus, bet virs gatviu. toks kaip londone yra.
o cia tipo meras prikolina, jog gondolas darys, manau nusisneka, nes niekam to nereikia, nors siaip tiksliai nezinau kas tai sugalvojo. gal ir nesuprantau...
Nesijaudinkit, jeigu būtų buvęs A. Zuokas mero poste iki dabar, jau būtų pastatyta pusė A tramvajaus linijos, o su vyr. gondolininku ir metropoliteno statybininku J. Imbrasu tuoj nuo Neries upės iki šeškinės sugalvos kanalą iškast ir valtis kaip Venecijoj paleist
Net nežinau kur teisingiau būtų įdėti šią nominaciją:
Trečioji vieta - įstrigusi Vilniaus transporto reforma
Kaunas „turi“ savo sporto areną, Vilnius turi savo naujojo transporto viziją, kuri raibuliuoja kaip skaidrus miražas karštą vasaros dieną ir nuolat transformuojasi. Tai į greitaeigį tramvajų, tai į bėgiais dundantį greitaeigį metro. Galbūt pasikeis į dar ką nors – pavyzdžiui, į miesto pakraščių sujungimą su centru aukštuminiais dirižabliais. Taigi ir sostinėje 2007 m. buvo projektų, diskusijų ir nuosekliai didėjančių transporto grūsčių metai. Vėlgi lengviausia kaltinti turbūt būtų ne vietoje ir ne laiku įvykusius savivaldybės rinkimus. Su spartuoliško buldozerininko įkarščiu greitaeigio tramvajaus projektą stūmęs buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas, ko gero, būtų užtikrinęs, kad per 2007 m. šis projektas bus pradėtas įgyvendinti.
„Buvo atlikta ir vilniečiams pristatyta galimybių studija, už kurią sumokėta Europos investicijų banko pinigais, ir šiemet Vilnius jau buvo pasirengęs skelbti konkursą įgyvendinti pirmąją tramvajaus liniją“, – tvirtina buvęs meras.
Tačiau patys vilniečiai iki galo nebuvo įsitikinę, ar tramvajus juos išgelbės, o galiausiai rinkimų sukeltas vėjas išpūtė A. Zuoką iš mero kėdės, o kartu su juo, regis, ir tiek laiko pareikalavusį, ir tiek ginčų kėlusį tramvajaus projektą. Nors dabartinis sostinės meras liberaldemokratas Juozas Imbrasas nelinkęs sutikti su teiginiu, jog tramvajus palaidotas stalčiuose, o vietoj jo visuomenei pateiktas metro.
„Klausimas, kodėl pasirinktas metro, o ne tramvajus, pernelyg supaprastintas, – aiškina jis. – Čia vaikiškas žaidimas, vaikeli, nėra tokio klausimo, kad vienas sako – tramvajus, o kitas sako – metro. Nėra tokio klausimo. Tai yra naujų transporto sistemų kūrimas, bet tokie strateginiai dalykai per pusmetį neišsprendžiami.“
Matyt, naujieji Lietuvos didmiesčių merai pabendravę užsikrėtė tais pačiais virusais. Paklaustas apie šiais metais atliktus darbus, J. Imbrasas, kaip ir Kauno vadovas, pradeda karščiuotis ir žiūrėti į priekį.
„Kaip nėra strategijos? Yra strategija. Viskas numatyta. Šiandien dirbam, važinėjam po pasaulį, žiūrim į priekį, tas idėjas panaudosime, – beria meras. – Mes ne vaikai ir nežaidžiam, kad anas darė tramvajų, tai aš darysiu kitą ir jo dokumentų nekelsiu ir nežiūrėsiu.“
Buvęs Vilniaus vadovas skeptiškai žiūri į naujosios valdžios deklaruojamus darbus. „Kalbama, kas kur buvo, ką matė ir ką parsivežė. Nuo kalbų reikia pereiti prie realių planavimų ir analizių, o to šiandien tikrai niekas nedaro, nes specialistai savivaldybėje buvo pakeisti arba išėjo savo noru“, – tvirtina A. Zuokas.
Politiniai priešininkai tam ir yra priešininkai, kad žertų kritiką vieni kitiems, tačiau kalbėdami apie nuveiktus transporto gerinimo darbus jie skuba susirinkti nuopelnus sau.
„Galime darbais pasigirti, šiemet intensyviai vyko programa, netgi viršijome grafikus. Sutvarkėme laiku Kirtimų viaduką, atidavėme Geležinio Vilko estakadą, sujungėme Molėtų plentą su Geležinio Vilko gatve, dabar skubiname Laisvės prospekto ir Ukmergės gatvės darbus“, – vardija dabartinis meras.
„Tie visi darbai buvo suplanuoti ir patvirtinti praėjusios kadencijos ir jie vykdomi. O naujo nieko negalvojama – lėšų investicijoms nerandama ir tik mėginama vizualiai papudruoti gatves ir kiemus“, – prieštarauja buvęs meras.
Kol politikai ginčijasi, spūstys Vilniuje didėja ir kartu aiškėja, kad 2007 m. naujų Vilniaus transporto sistemų diegimas buvo kuriamas vartojant žodžius „reikėtų“, „turėtų“, „apsispręsti“, „užtruks“.
„Vien naują galimybių studiją reikia rengti metus, – sako Vilniaus meras J. Imbrasas, – bet kuo ilgiau rengs, tuo ta studija turėtų būti geresnė ir lengviau būtų politikams apsispręsti.“
Tačiau pasirodo, kad dar vienai studijai ir pinigų nelabai yra. Savivaldybė kreipėsi į Šveicarijos vyriausybę, kuri numačiusi skirti lėšų naujoms ES valstybėms, tai, pasak J. Imbraso, „gal tie šveicarai kiek nors duos“. Taigi šiuo atveju Vilniaus ir Kauno merų žiūrėjimas į priekį šiek tiek išsiskiria – Kauno vadovas bent jau mato priekyje stovinčią areną, o ką mato vilniškis – skendi rūke.
Projekto vykdymo tikimybė 2008 m.: nedidelė, gali būti atlikti tam tikri darbai, tačiau dabartinei sostinės valdžiai tokios apimties projekto valdymas kol kas, atrodo, neįkandamas.
Politinių interesų trukdžių tikimybė: labai didelė, nes sostinės valdančioji koalicija ypač trapi.
Ką čia ir kalbėti apie metro... Su tokiu meru mažai tikėtina, kad ir dar bent vieną naują (ne ankstesniojo pradėtą) viaduką pastatysim... Iš kitos pusės, mūsų visuomenės mentalitetas atsisuka pieš mus pačius, kai didelė aktyvios (jaunos) visuomenės dalis rinkimuose į Vilniaus tarybą patingėjo dalyvauti. Tad ir turim tokią valdžią, kokios ir nusipelnėm.
Manau Metro Vilniuje, kaip ir oro gondolos (kalnų keltuvai)yra nerealios vizijos kitaip tariant,''vasiukai''.Geriau tegu išduoda kiekvienam vilniečiui po sraigtasparnį ir nebus jokių kamščių .Realiausias variantas yra tramvajus.O kasti metro po senamiesčiu yra pavojinga ,dar įgrius kur nors.Manau jeigu visi važiuotų viešuoju transportu ,dviračiais ar vaikščiuotu pesčiomis nebebūtų jokių kamščių.
Jei daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu, daugiau vaikščiotų, važinėtų dviračiais ir pan. - taip tai kažkiek sumažintų kamščius, bet nemanau, kad jų "nebūtų". Bent jau dabartinės sąlygos nėra tokios, kad daug kam būtų patogu važinėti dviračiais (prie blogos infrastruktūros pridėkim Vilniaus reljefą ir žiemos sezoną), važinėti viešuoju transportu (į esamas transporto priemones piko metu fiziškai daug žmonių nesutalpinsi), vien tik vaikščioti (dauguma gyvena tolokai nuo centro).
Visi tokie dalykai kaip šioks toks kelių praplatinimas, skatinimas naudotis esamu viešuoju transportu, vaikščioti, važinėti dviračiais, darbo laiko keitimas, automatizuotos transporto sistemos diegimas, įstaigų barstymas po visą miestą ir t.t. duotų/duoda naudos, bet nėra tokie efektyvūs kaip tinkamos naujos viešojo transporto rūšies įdiegimas.
Jei daugiau žmonių naudotųsi viešuoju transportu, daugiau vaikščiotų, važinėtų dviračiais ir pan. - taip tai kažkiek sumažintų kamščius, bet nemanau, kad jų "nebūtų". Bent jau dabartinės sąlygos nėra tokios, kad daug kam būtų patogu važinėti dviračiais (prie blogos infrastruktūros pridėkim Vilniaus reljefą ir žiemos sezoną), važinėti viešuoju transportu (į esamas transporto priemones piko metu fiziškai daug žmonių nesutalpinsi), vien tik vaikščioti (dauguma gyvena tolokai nuo centro).
Visi tokie dalykai kaip šioks toks kelių praplatinimas, skatinimas naudotis esamu viešuoju transportu, vaikščioti, važinėti dviračiais, darbo laiko keitimas, automatizuotos transporto sistemos diegimas, įstaigų barstymas po visą miestą ir t.t. duotų/duoda naudos, bet nėra tokie efektyvūs kaip tinkamos naujos viešojo transporto rūšies įdiegimas.
O kokia transporto rūšis tinkama ?Gondolos, valtys Nėryje, oro balionai, sraigtasparniai ir t.t.?Sutinku, kad turbūt reikia tramvajaus .Bet taip pat manau, kad būtina skatinti dviračių naudojimą- t.y. tiesti naujusdviračių takus, senamiestyje riboti automobilių eismą.
Gondolas įsivaizduoju tik kaip turistinę atrakciją (sakyčiau itin įdomią), kuria kartą, kitą per metus pasinaudočiau ir aš - tarkim nukakti į rungtynes būsimame Šeškinės stadione - būtų visai smagu pamatyti miestą iš naujos perspektyvos. Bet jų, kaip pastovios susisiekimo priemonės, o tuo labiau išgelbėsiančios nuo kamščių, nematau.. Beje, tokio gelbėtojo nematau nei metro, nei tramvajaus pavidalu - tik kompleksinis įvairių transporto priemonių įgyvendinimas ir protingas jų srautų sustygavimas galėtų smarkiau paveikti esamą padėtį. Arba - benzino kainos. Nuosavam automobiliui kaip XX a. pradžioje vėl tapus prabangos daiktu (tiksliau ne pačiam automobiliui, o jo eksploatacinėms išlaidoms) - automatiškai sumažėtų ir jų kiekis gatvėse..
Teko laimė naujuosius sutikti didelėje Europos metropolijoje - Madride. Metro sistema ten absoliučiai fantastiška. Aš tik už metro dabar. Deja, abejoju, ar mūsų miestas nėra per silpnas tokį daiktą sukurti. Bet tai būtų geriausias sprendimas iš visų, tik reikėtų atsikviesti ispanus į pagalbą, kad padarytų normaliai, o ne lietuviškai.
Jūsų,
Analitikas PlėtRa™
Komentaro autorius neatsako už nieką išskyrus save - galvokit savo galva, jis nėra Jūsų dvasinis gyvenimo vadovas.
Comment