2007-02-13, 21:12:04
Atnaujintas puslapis www.vilniausmetro.lt
Naujienos:
Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos:
(Spauskite ant nuorodos, kad pamatytumėte paveiksliuką. Dydis ~1.5MB)
Linija Nr. 1, Viršuliškes - Katedros aikštė
Dešiniajame Neries krante, viršutinėje šio kranto terasoje, išsidėstę Karoliniškių, Viršuliškių, Justiniškių gyvenamieji rajonai, toliau plečiasi Pilaitės mikrorajonas. Todėl Justiniškių gatvės ir Laisvės prospekto sankryžoje susirenka didžiausi keleivių srautai. Kadangi darbo vietos pagrinde bazuojasi Neries žemutinėje terasoje, upės dešiniajame krante, todėl metropoliteną siūloma pradėti statyti nuo šios linijos, įrengiant ir pradedant eksploatuoti trasą nuo Viršuliškių iki Mindaugo tilto. Prie jo kartu būtų įrengta pėsčiųjų perėja po Nerimi į Katedros aikštę.
Šios linijos perspektyvinis vystymas galimas tiek į vakarus – Pilaitės link, tiek į rytus – Žirmūnų, Antakalnio link.
Linija aptarnautų dabar esamus keleivių srautus bei netolimoje ateityje numatytų pastatyti šiuose mikrorajonuose daugiaaukščių pastatų gyventojus, vykstančius į centrą ar grįžtančius iš jo namo. Be to, prie Viršuliškių troleibuso parko būtina pastatyti automobilių parkavimo aikštelę, kad iš toliau bei iš Vilniaus rajono ir aplinkinių individualių namų atvažiavę žmonės galėtų palikti čia savo lengvuosius automobilius ir persėsti į metro.
Išplėtus troleibuso parko gamybinę bazę, ją būtų galima naudoti ir metro riedmenų parkavimui, profilaktikai bei remontui.
Dėl didelių keleivių srautų šios linijos eksploatacija būtų labai efektyvi.
Linija Nr. 2, Šeškinė - Geležinkelio stotis
Pirmasis šios linijos statybos etapas būtų atkarpos nuo būsimos Šiaurinės gatvės iki Gedimino prospekto įrengimas. Ši linija susikirstų su linija Nr. 3, einančia Šiaurine gatve ir jungiančia vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje, bei su linija Nr. 1 ties Kernavės tiltu. Šioje vietoje, niekam netrukdant, galima įrengti požeminį transporto mazgą.
Kadangi Vilnius yra pietrytinėje Lietuvos dalyje, todėl šiaurinis įvažiavimas į Vilnių yra labai apkrautas. Bendrame Vilniaus gatvių tinkle Ukmergės gatvė tapo aktyviausiai besivystančiu rajonu. Abipus šios gatvės susiformavo Pašilaičių, Fabijoniškių, Šeškinės miegamieji rajonai ir juos bei miestą aptarnaujantys infrastruktūros objektai. Be to, miesto vystymasis Širvintų – Ukmergės link intensyviai tęsiasi ir urbanistinė koncentracija šiame ruože akivaizdi.
Į šios linijos pirmojo etapo aptarnavimo zoną pakliūna tiek stambūs objektai ( prekybos centrai „ Akropolis “, „ Senukai “, būsimas stadionas ir t. t. ), tiek būsimas daugiaaukščių kvartalas Šnipiškėse, tiek miesto centras.
Kol vyktų šios linijos antro etapo Gedimino prospektas – Geležinkelio stotis trasos archeologiniai tyrinėjimai būsimų metro stočių vietose bei geležinkelio stoties transporto mazgo statybvietėje, linijos Nr. 2 atkarpa Šeškinė – Gedimino prospektas turėtų pakankamą apkrovimą. Šią liniją pratęsus iki geležinkelio stoties, ji taptų pagrindine metro sistemos magistrale. Todėl šiauriniame trasos gale reikėtų pastatyti talpų parkingą atvykstančių iš toliau mašinoms, o geležinkelio stoties depo, jį išplėtus, įrengti metro riedmenų aptarnavimo ir remonto barą.
Tačiau šios linijos trasa tiek horizontalioje, tiek vertikalioje plokštumose sulauks didelių debatų, svarstymų bei aptarimų. Čia svarų žodį turės tarti archeologai ir paminklosaugininkai. Reikės apsispręsti: archeologams – ką atskleisti šiame šimtmetyje ir ką palikti tyrinėti ateinančioms kartoms; kur statyti stotis, tame tarpe ir senamiestyje ( kad turistams būtų patogų jį lankyti, taip pat kad būtų sumažintas jame visuomeninio ir asmeninio transporto judėjimas ) ir kokiame gylyje kloti trasą. Apsispręsti ir priimti geriausią sprendimą reikės per laiką, kol bus įrengiamos linija Nr. 1 ir linijos Nr. 2 atkarpa tarp Šeškinės ir Gedimino prospekto.
Linija Nr. 3, Justiniškės - Antakalnis
Ši linija eis iš vakarų į rytus ir jungs būsimąjį Vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje. Ši trasa turi būti įrengta po būsimąja Šiaurine gatve dabartinėje orinės aukštos įtampos elektros linijos apsauginėje zonoje bei esančios griovos šlaituose. Taip būtų sukurta gera infrastruktūra ir šie dabar nenaudingi plotai taptų labai vertingais urbanistiniu bei ekonominiu atžvilgiu.
Linija, susikirsdama su pirma ir antra linijomis, sudarytų galimybę pasiekti bet kurį miesto rajoną per trumpiausią laiką.
Savalaikiai skyrus žemę metro tunelio ir Šiaurinės gatvės statybai, šios linijos kaina būtų pati mažiausia.
Nutiesus liniją, atsirastų galimybė įvairiems linijų žiediniams variantams įrengti. Tuo pačiu būtų galima plėsti metropoliteno susisiekimo sistemą. Vienas iš jų – nutiesti liniją pro Lazdynus, „ Litexpo “ kompleksą, po Gerosios Vilties ir Panerių gatvėmis iki geležinkelio stoties, kur ji susijungtų su linija Nr. 2.
Bendras žemėlapis:
(Spauskite ant paveiksliuko, kad pamatytumėte geresnės kokybės vaizdą (~2,9MB))
Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos iki 2025 metų.Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos iki 2035 metų.
Atnaujintas puslapis www.vilniausmetro.lt
Naujienos:
- Informacijos skiltyje atnaujintos Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos
- Įdėtas naujas straipsnis: „Ar bus Vilniuje metro?“
Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos:
(Spauskite ant nuorodos, kad pamatytumėte paveiksliuką. Dydis ~1.5MB)
Linija Nr. 1, Viršuliškes - Katedros aikštė
Dešiniajame Neries krante, viršutinėje šio kranto terasoje, išsidėstę Karoliniškių, Viršuliškių, Justiniškių gyvenamieji rajonai, toliau plečiasi Pilaitės mikrorajonas. Todėl Justiniškių gatvės ir Laisvės prospekto sankryžoje susirenka didžiausi keleivių srautai. Kadangi darbo vietos pagrinde bazuojasi Neries žemutinėje terasoje, upės dešiniajame krante, todėl metropoliteną siūloma pradėti statyti nuo šios linijos, įrengiant ir pradedant eksploatuoti trasą nuo Viršuliškių iki Mindaugo tilto. Prie jo kartu būtų įrengta pėsčiųjų perėja po Nerimi į Katedros aikštę.
Šios linijos perspektyvinis vystymas galimas tiek į vakarus – Pilaitės link, tiek į rytus – Žirmūnų, Antakalnio link.
Linija aptarnautų dabar esamus keleivių srautus bei netolimoje ateityje numatytų pastatyti šiuose mikrorajonuose daugiaaukščių pastatų gyventojus, vykstančius į centrą ar grįžtančius iš jo namo. Be to, prie Viršuliškių troleibuso parko būtina pastatyti automobilių parkavimo aikštelę, kad iš toliau bei iš Vilniaus rajono ir aplinkinių individualių namų atvažiavę žmonės galėtų palikti čia savo lengvuosius automobilius ir persėsti į metro.
Išplėtus troleibuso parko gamybinę bazę, ją būtų galima naudoti ir metro riedmenų parkavimui, profilaktikai bei remontui.
Dėl didelių keleivių srautų šios linijos eksploatacija būtų labai efektyvi.
Linija Nr. 2, Šeškinė - Geležinkelio stotis
Pirmasis šios linijos statybos etapas būtų atkarpos nuo būsimos Šiaurinės gatvės iki Gedimino prospekto įrengimas. Ši linija susikirstų su linija Nr. 3, einančia Šiaurine gatve ir jungiančia vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje, bei su linija Nr. 1 ties Kernavės tiltu. Šioje vietoje, niekam netrukdant, galima įrengti požeminį transporto mazgą.
Kadangi Vilnius yra pietrytinėje Lietuvos dalyje, todėl šiaurinis įvažiavimas į Vilnių yra labai apkrautas. Bendrame Vilniaus gatvių tinkle Ukmergės gatvė tapo aktyviausiai besivystančiu rajonu. Abipus šios gatvės susiformavo Pašilaičių, Fabijoniškių, Šeškinės miegamieji rajonai ir juos bei miestą aptarnaujantys infrastruktūros objektai. Be to, miesto vystymasis Širvintų – Ukmergės link intensyviai tęsiasi ir urbanistinė koncentracija šiame ruože akivaizdi.
Į šios linijos pirmojo etapo aptarnavimo zoną pakliūna tiek stambūs objektai ( prekybos centrai „ Akropolis “, „ Senukai “, būsimas stadionas ir t. t. ), tiek būsimas daugiaaukščių kvartalas Šnipiškėse, tiek miesto centras.
Kol vyktų šios linijos antro etapo Gedimino prospektas – Geležinkelio stotis trasos archeologiniai tyrinėjimai būsimų metro stočių vietose bei geležinkelio stoties transporto mazgo statybvietėje, linijos Nr. 2 atkarpa Šeškinė – Gedimino prospektas turėtų pakankamą apkrovimą. Šią liniją pratęsus iki geležinkelio stoties, ji taptų pagrindine metro sistemos magistrale. Todėl šiauriniame trasos gale reikėtų pastatyti talpų parkingą atvykstančių iš toliau mašinoms, o geležinkelio stoties depo, jį išplėtus, įrengti metro riedmenų aptarnavimo ir remonto barą.
Tačiau šios linijos trasa tiek horizontalioje, tiek vertikalioje plokštumose sulauks didelių debatų, svarstymų bei aptarimų. Čia svarų žodį turės tarti archeologai ir paminklosaugininkai. Reikės apsispręsti: archeologams – ką atskleisti šiame šimtmetyje ir ką palikti tyrinėti ateinančioms kartoms; kur statyti stotis, tame tarpe ir senamiestyje ( kad turistams būtų patogų jį lankyti, taip pat kad būtų sumažintas jame visuomeninio ir asmeninio transporto judėjimas ) ir kokiame gylyje kloti trasą. Apsispręsti ir priimti geriausią sprendimą reikės per laiką, kol bus įrengiamos linija Nr. 1 ir linijos Nr. 2 atkarpa tarp Šeškinės ir Gedimino prospekto.
Linija Nr. 3, Justiniškės - Antakalnis
Ši linija eis iš vakarų į rytus ir jungs būsimąjį Vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje. Ši trasa turi būti įrengta po būsimąja Šiaurine gatve dabartinėje orinės aukštos įtampos elektros linijos apsauginėje zonoje bei esančios griovos šlaituose. Taip būtų sukurta gera infrastruktūra ir šie dabar nenaudingi plotai taptų labai vertingais urbanistiniu bei ekonominiu atžvilgiu.
Linija, susikirsdama su pirma ir antra linijomis, sudarytų galimybę pasiekti bet kurį miesto rajoną per trumpiausią laiką.
Savalaikiai skyrus žemę metro tunelio ir Šiaurinės gatvės statybai, šios linijos kaina būtų pati mažiausia.
Nutiesus liniją, atsirastų galimybė įvairiems linijų žiediniams variantams įrengti. Tuo pačiu būtų galima plėsti metropoliteno susisiekimo sistemą. Vienas iš jų – nutiesti liniją pro Lazdynus, „ Litexpo “ kompleksą, po Gerosios Vilties ir Panerių gatvėmis iki geležinkelio stoties, kur ji susijungtų su linija Nr. 2.
***
Šiuo metu galima numatyti tik pirmuosius metropoliteno statybos etapus artimiausiems dešimčiai metų. Vėliau, po diskusijų visuomenėje, bus apsispręsta dėl tolimesnių metropoliteno plėtros krypčių. Tačiau, siekiant taupyti lėšas ir išsaugoti galimybę įrengti trasas paprastesniais būdais, jau dabar būtina numatyti, kur jos bus įrengiamos, praėjus keliems dešimtmečiams ir vėliau. Bendras žemėlapis:
(Spauskite ant paveiksliuko, kad pamatytumėte geresnės kokybės vaizdą (~2,9MB))
Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos iki 2025 metų.Planuojamos Vilniaus miesto Metro linijos iki 2035 metų.
Comment