Kuo skiriasi metro-tramvajus nuo metro? Tik sastatais? Ar dar kuo nors?
dar gal stociu tankumu? kuom dar?
Sąstatų svoriu, gabaritais. Metro paprastai prilygsta įprastiem traukiniam.
Volgogrado metro tramvajus (panašus turėjo atsirast sovietiniame Vilniuje) naudoja beveik įprastinius tramvajaus sąstatus.
Sąstatų svoriu, gabaritais. Metro paprastai prilygsta įprastiem traukiniam.
Volgogrado metro tramvajus (panašus turėjo atsirast sovietiniame Vilniuje) naudoja beveik įprastinius tramvajaus sąstatus.
Nelabai - siauresni tuneliai, bet jei planuot iš anksto... Berods zuoko tramvajaus vėžios bus eurogeležinkelio standarto.
Na butu labai kvaila kasti siauresnius tunelius kad poto ju nebepritaikyt metro.
Šiaip tai panašių kaip antžeminis-požeminis metro randasi airijoje. Sostinėje Dubline po miestą kursuoja traukinys ant begių, kurie yra virš žemės ir pastatų
Jei miesto planuotojai kiek labiau pamastytų, tai didžioji dalis metro-tramvajaus galėtų eiti požeminių parkingų lygyje. Ypač jei apie tai būtų pagalvota prieš rengiant naujų teritorijų (tokių kaip NMC) detaliuosius planus. Tuomet būsimajam metro nereikėtų rausti brangaus urvo.
Jei miesto planuotojai kiek labiau pamastytų, tai didžioji dalis metro-tramvajaus galėtų eiti požeminių parkingų lygyje. Ypač jei apie tai būtų pagalvota prieš rengiant naujų teritorijų (tokių kaip NMC) detaliuosius planus. Tuomet būsimajam metro nereikėtų rausti brangaus urvo.
Aš apie tai jau sakiau, tai mane užsipuolė. Pvz. buv. Savivaldybės aikštės garažas, tas pats Epštein rūmų garažas, buv. Ryšių ministerijos daugiaaukštis rūsys - gatava dalis metro. Vilniuj gal būt užtektų "light railway" versijos, kuri nekeltų tiek vibracijų.
Mitai apie metro: Pirmas mitas: BRANGUS....
Anglai šiuo atveju pasakytu: Jūs netiek turtingi, kad galėtumėt įsigyti pigų daiktą. Palyginkim: Metropoliteno vieno kilometro kaina 125 mln. litų, tramvajaus 100 mln. lt., bet kasmet pareikalauja po 5 mln. litų papildomų išlaidų, vadinasi po penkerių metų jų kaina susivienodins. O vėliau 10 km. tramvajaus linija kiekvienais metais duos po 50 mln. nuostolių. Jeigu tramvajaus trasos ilgis 25 km. vadinasi 125 mln. nuostolių kasmet, o tai suma už kuria galima pastatyti 1 km. Metro.
Pastaba: skaičiavimai supaprastinti, skaičiai suapvalinti. Skaičiavimus žiūrėti galimybių studijoje.
Antras mitas: reikia MILIJONO gyventojų kitaip Metro bus neapkrautas, neekonomiškas ir apskritai mažesni miestai Metro nestato.
Mito atsiradimo priežastys ir paplitimas.
Mitas yra atsiradęs dėl Tarybų sąjungoje buvusios normos leisti statyti Metro tik esant 1 mln. gyventojų. Šis mitas egzistuoja tik tarybų žmonių (homosovietikus) sąmonėje. Tikroji padėtis: Metro statomas nepriklausomai nuo gyventojų skaičiaus, o ten kur jis geriausiai sprendžia gyventojų susisiekimo problema. Barselona Metro pradėjo statyti 1863m. neturėdama 200 tūkst. gyventojų, norvegai kurių yra tiek pat kiek lietuvių, o jų sostinė Oslas tokį kaip Vilniaus Metro pradėjo statyti 1928m. Tada jie nebuvo turtingesni už dabartinius lietuvius. Miestelis Rennes turintis 215 tūkst., o su rajonu nesiekiant 300 tūkstančių pradėjo statyti 2000m. Europoje pasistatę Metro daugelis mažesnių nei Vilnius miestų ir beveik visos sostinės.
Šio mito nepagrįstumu galima įsitikinti skaitant šią informaciją.
Trečias mitas: Vilniuje sunkios geologinės sąlygos.
Dėl senų tradicijų ir statybininkų nepatyrimo Vilniuje labai mažai požeminių statinių. O geologinės sąlygos analogiškos kaip Minske ir Varšuvoje, kur šiuo metu sėkmingai vyksta Metro statybos. Geologų analizė rodo, kad mes esam žymiai geresnėse sąlygose nei pajūrio, bei didelių upių slėniuose esantys miestai: Berlynas, Roterdamas, Kopenhaga, Amsterdamas, Hamburgas, Sankt Peterburgas.
Smulkiau žiūrėti galimybių studijoje.
Gal kas gali paaiskinti, nes man kliuna ta nuotrauka ir ta "metro stotis"
Jei paziuresim i zemelapi tai artimausia Reformatu yra atokiau nuo "pastatytos"
Kokia gi ten metro stotis, ten požeminiai garažai arba šiaip kažkokios patalpos. Negi manai, kad nei iš šio nei iš to privatūs investuotojai iš savo lėšų įrenginės kažkokias mistines metro stotis. Čia tik šiaip naudojama kaip pavyzdys, kad rentinys sugeba tokius dalykus įrengti po egzistuojančiais pastatais.
Pagal jų paskaičiavimus metro kainuoja beveik tiek pat kiek ir tramvajus. Pagal kitus matytus skaičius metro ~10 kartų brangesnis už tramvajų. Įdomiai čia gaunasi. Aišku čia toks labai negiliai po žeme pakištas, tai gal jis pigesnis, bet sunku patikėti, kad jis tik vos brangesnis už tramvajų.
Comment