Išvada viena - nėra pigios panacėjos nuo kamščių Vilniuje. Geri sprendimai kainuoja daug, tik vieni jų blogi, o kiti, pavyzdžiui, metro - geri. Bet tai jau kita tema. Svarbu tai, kad estakados ir sankryžų pertvarka - ne išeitis Vilniui.
Perskaičiau; patiko, nes tekstas lakoniškas. Šalia nemažai argumentų už metro kažkaip praslydo dar vienas: metro (kaip ir elektrinis tramvajus) varomas elektra, kuri yra (panašu, kad ir bus) gaminama Lietuvoje, o naftą visada importuosime daugiausia iš Rusijos. Be to, elektros gamyba mažiau teršia atmosferą lyginant su naftos produktais. Vadinasi, transporto elektrifikavimas yra indėlis ne tik į nacionalinę energetiką, bet ir į ekologiją. Todėl visada pasisakau už viešojo transporto elektrifikavimą (troleibusai, tramvajus, metro), taip pat raginu pagal galimybes plėsti Lietuvos geležinkelių elektrifikaciją (tikiuosi, kad RailBaltika anksčiau ar vėliau irgi bus visa elektrifikuota).
Perskaičiau; patiko, nes tekstas lakoniškas. Šalia nemažai argumentų už metro kažkaip praslydo dar vienas: metro (kaip ir elektrinis tramvajus) varomas elektra, kuri yra (panašu, kad ir bus) gaminama Lietuvoje, o naftą visada importuosime daugiausia iš Rusijos. Be to, elektros gamyba mažiau teršia atmosferą lyginant su naftos produktais. Vadinasi, transporto elektrifikavimas yra indėlis ne tik į nacionalinę energetiką, bet ir į ekologiją. Todėl visada pasisakau už viešojo transporto elektrifikavimą (troleibusai, tramvajus, metro), taip pat raginu pagal galimybes plėsti Lietuvos geležinkelių elektrifikaciją (tikiuosi, kad RailBaltika anksčiau ar vėliau irgi bus visa elektrifikuota).
O kaip manote iš kur perkamas kuras elektrinėms? Jei jau teikiate argumentus, analizuokite išsamiai.
Didžioji dalis elektros Lietuvoje pagaminama atominėje elektrinėje. Kiek žinau, branduolinis kuras iki šiol buvo perkamas Rusijoje, nes elektrinė buvo pritaikyta "rusiškam" uranui. Kaip žinia, pagal planą statomi visai kitokie (nebe RBMK tipo) reaktoriai, vadinasi, esant reikalui branduolinį kurą bus galima pirkti pasaulinėje rinkoje. O jo yra Indijoje, Sacharos regione, Kanadoje ir kitur. Žinoma, atsigabenti ne iš Rusijos bus šiek tiek brangiau, bet turint galvoje kad branduolinė energija yra viena pigiausių, vis tiek tai bus pigiau nei deginti naftą.
Žinoma, dar pridėkime vėjo ir hidroelektrinių gaminamą elektrą.
vat vat,cia kaip tik atsakymas i kai kuriu cia diskutuojanciu asmenu ideja,kad estakados - iseitis Vilniui.
Nėra čia jokių rimtų atsakymų. Pirmiausia Vilniuje reikia nutiesti pagal planą trūkstamas gatves ir dabartines rekonstruoti. Daug kur nereikia net viadukų, užtenka gatvę praplatinti ties sankryža. Kodel pas mus negali sukti 3-4 juostos į kairę kaip kitur? Beto kas svarbiausia dėl metro: dabar Vilniuje gatvėse, kur didžiausi keileivių srautai viešuoju transportu yra 4k per valandą, o kad metro efektyviai dirbtų riekia bent 25k. Beto kasti per visą senamiestį metro iki stoties, kur geležinkeliais per dieną tik keli tūkstančiai žmonių pravažiuoja visiška utopija.
Kai pilnai bus išnaudotos galimybės tiesto naujus kelius, estakadas, ar kitus susisiekimui pagerinti objektus.. Tada jau ir būtų galima pamąstyti apie METRO.O dabr tiesiog būtų per daug brangu ir efektas nemanau, kad didesnis, nei gerinti kelių infrastruktūrą.
O kaip manote iš kur perkamas kuras elektrinėms? Jei jau teikiate argumentus, analizuokite išsamiai.
Bet kokiu atveju, elektrinėse bus deginamos daugiausia dujos. Tai visa eile yra ekologiškiau, nei automobilių varvinamas benzinas ar baltarusiškos saliarkos dūminimas.
Nėra čia jokių rimtų atsakymų. Pirmiausia Vilniuje reikia nutiesti pagal planą trūkstamas gatves ir dabartines rekonstruoti. Daug kur nereikia net viadukų, užtenka gatvę praplatinti ties sankryža. Kodel pas mus negali sukti 3-4 juostos į kairę kaip kitur? Beto kas svarbiausia dėl metro: dabar Vilniuje gatvėse, kur didžiausi keileivių srautai viešuoju transportu yra 4k per valandą, o kad metro efektyviai dirbtų riekia bent 25k. Beto kasti per visą senamiestį metro iki stoties, kur geležinkeliais per dieną tik keli tūkstančiai žmonių pravažiuoja visiška utopija.
atrodo,kad esate 80 metis transporto specas is giliu tarybu laiku..siais laikais yra metro sistemu (lengvojo metro), kuriu pervezimo pajegumai skiriasi nuo klaiskinio maskvos metro pajegumu. Jei kazkur perskaitete knygoje,kad reikia 25k keleiviu,tai perskaitykite ir kita puslapi, kur apie lengvaji metro raso.
Kitas dalykas "daug kur uztenka gatve praplatinti ties sankryza"... sneketa ir simta kartu yra pakartota,kad tikrai ne daug kur galima platinti gatves. P{astatai daug kur yra arti gatviu ir fiziskai neimanoma platinti ten kur reikia tu gatviu.
o jeigu atsakysite man,kad yra ir tokiu sankryzu,kur GALIMA platinti,tai atsakysiu,kad ten platinti NEREIKIA. Nereikia brukti gatviu pletros idejos. Gatviu pletra tikrai nera pigus variantas, nei statybu,nei eksploatacijos,nei automobilinio transporto prasme
Tokiu atveju Berlyno metro turėtų vadinti tramvajumi, nes ten išplėtotas lengvojo metro tinklas Ir eilini kartą galima pakartoti, kad Tramvajus kertasi su transporto srautais, o metro tam įtakos nedaro.
Tai, kad Lietuvoje atsinaujinantys energijos šaltiniai sudaro vos ne vos 4 procentus, o atominė bus uždaryta, o pastatyta nežinia kada, kad ja ir pastatys, 1kWh kainuos tikrai ne 7 centus. Taigi, Lietuva ir toliau degins naftos produktus elektrai gaminti ir mokės sukandusi dantis Rusijai ir kitos šalims. Beje, kas mane stebina, Lietuva, net nesiteikė modernizuoti šiluminių elektrinių, keisti katilus ir panašiai, Elektrėnų elektrinė yra visiškai nemodernizuota, na ten lygtais stato nauja dujų turbiną 400MW, tačiau ar tai padengs elektros pabrangimą, vargiai. Taip, kad nėra taip ir svarbu, ar metro važiuos "ant naftos produktų" ar elektra, kaina nuo to perdaug tikrai nesikeis vartotojui.
Tai, kad Lietuvoje atsinaujinantys energijos šaltiniai sudaro vos ne vos 4 procentus, o atominė bus uždaryta, o pastatyta nežinia kada, kad ja ir pastatys, 1kWh kainuos tikrai ne 7 centus. Taigi, Lietuva ir toliau degins naftos produktus elektrai gaminti ir mokės sukandusi dantis Rusijai ir kitos šalims. Beje, kas mane stebina, Lietuva, net nesiteikė modernizuoti šiluminių elektrinių, keisti katilus ir panašiai, Elektrėnų elektrinė yra visiškai nemodernizuota, na ten lygtais stato nauja dujų turbiną 400MW, tačiau ar tai padengs elektros pabrangimą, vargiai. Taip, kad nėra taip ir svarbu, ar metro važiuos "ant naftos produktų" ar elektra, kaina nuo to perdaug tikrai nesikeis vartotojui.
Nors tai ne į temą, bet manau kad naujoji IAE bus pastatyta pagal planą (po septynerių metų), nes bus spaudimas ne tik iš Lietuvos rinkėjų, bet ir iš Latvijos, Estijos bei Lenkijos.
Beje, nemanau kad Lietuva ir toliau degins naftos produktus elektrai gaminti ir mokės sukandusi dantis Rusijai ir kitos šalims - jau dabar tariamasi su estais dėl elektros pirkimo (šie degina vietoje kasamus skalūnus), pagaliau tiltas į Švediją iš pradžių bus naudojamas elektros importui, o pastačius naująją IAE - jau eksportui.
atrodo,kad esate 80 metis transporto specas is giliu tarybu laiku..siais laikais yra metro sistemu (lengvojo metro), kuriu pervezimo pajegumai skiriasi nuo klaiskinio maskvos metro pajegumu. Jei kazkur perskaitete knygoje,kad reikia 25k keleiviu,tai perskaitykite ir kita puslapi, kur apie lengvaji metro raso.
Kitas dalykas "daug kur uztenka gatve praplatinti ties sankryza"... sneketa ir simta kartu yra pakartota,kad tikrai ne daug kur galima platinti gatves. P{astatai daug kur yra arti gatviu ir fiziskai neimanoma platinti ten kur reikia tu gatviu.
o jeigu atsakysite man,kad yra ir tokiu sankryzu,kur GALIMA platinti,tai atsakysiu,kad ten platinti NEREIKIA. Nereikia brukti gatviu pletros idejos. Gatviu pletra tikrai nera pigus variantas, nei statybu,nei eksploatacijos,nei automobilinio transporto prasme
Tai, kad bet kuris ,,80 metis transporto specas is giliu tarybu laiku'' žymiai geriau išmano transporto infrastruktūrą nei tu. Gatves tikrai daug kur galima platinti, tik centre nelabai. O apskritai Vilnius turi labai retą gatvių tinklą, visų pirmą reiktų tai sutvarkyti. Su paintu pripiešti ,,metro vizijų'' kiekvienas vaikas gali, bet prieš tai pasidomėk vien kiek komunikacijų iškėlimas ir sutvarkymas tokioje vietoje kainuotų.
Comment