Ar jūs kartais nesate koks nors savivaldybės tarnautojas? (Sprendžiu iš jūsų supratingumo ir logikos).
Naktinis transportas yra Vilniuje, Klaipėdoje, gal dar kur nors LT. Ten jis, kaip supratau, yra reikalingas.
V. Europoje daugelyje miestų naktinis transportas taip pat yra. Ten jis taip pat reikalingas.
Ir tik Kaunas yra toks unikalus, kad jame jokio naktinio transporto (išskyrus taksi) nereikia. Kaip paaiškinti tokį išskirtinumą?
Prieš kažkiek laiko (gal kokius 2 metus) naktinį transportą buvo nuspręsta organizuoti. Buvo netgi maršrutai ir grafikai, proginiai/reklaminiai straipsniai spaudoje, parodantys, kaip savivaldybė ir, aišku, meras, rūpinasi gyventojais, ir t.t. Vadinasi, tuo metu naktinis transportas buvo laikomas reikalingu? Bet praėjo kažkiek laiko, ir viskas tyliai užsiraukė - tik, aišku, šį kartą be jokių reklamų. Įdomu, kodėl - nepasiteisino? Nebuvo keleivių?
Kadangi, kiek atsimenu, naktiniais maršrutais turėjo važinėti "mikriukai", tai priežastis galėtų būti labai paprasta - visi žino, kaip "patikimai" ir "pagal grafiką" kursuoja mikriukai vėlyvu metu ir nuošaliuose maršrutuose. Tam, kad transportu keleiviai naudotųsi, viena iš svarbiausių sąlygų yra to transporto patikimumas; t.y., keleivis turi žinoti, kad grafike nurodytu metu transportas bus, tada jis (keleivis) gali planuoti savo kelionę. O jeigu reikia laukti stotelėje ir spėlioti - atvažiuos autobusas pagal grafiką ar ne, tada daugelis keleivių tiesiog nesinaudoja tokiu transportu. Ir gaunasi tokia padėtis - mikriukai nevažiuoja, nes nėra keleivių, o keleivių nėra todėl, kad mažai kas nori tuščiai pralaukti kokią pusę valandos ir paskui vistiek eiti pėstute. Manau, toks efektas gavosi ir su naktiniu transportu.
Manau, prisidėda ir tai, kad autobusai naktimis gali būti suniokoti vandalų, nuošaliuose Kauno rajonuose.
Tokia galimybė yra, bet nemanau, kad tai būtų pagrindinė priežastis. Kaip to išvengiama kituose miestuose? Be to, naktį toks pavojus, ko gero, netgi mažesnis negu kokią 21 - 23 val. Šiaip jau, iš pažiūros, daugelis autobusų/troleibusų dabar yra žymiai tvarkingesni (mažai tyčinio dergimo požymių) negu prieš kokius 10 - 15 metų. O gal tik man taip atrodo...
O kodėl ne. Žinoma, jei jis važiuotų nuo vakarėlio vietos iki namų ( ar bent kokiu 200 metrų atstumu).
tikrai nevažiuočiau Nežinau, gal kokiem naktinių pamainų darbininkams (dar yra tokių?) ar kokiem studentam tie autobusai reikalingi? Bet kokiu atveju, tam būtų reikalingi nemaži pinigai, o kokios dalies visuomenės poreikiai būtų tenkinami?
Reikėtų analizės. Jeigu pasirodytų reikalinga, prašau, tegul važiuoja.
Mikroautubusai jau ir dabar gali važiuoti naktį, bet jiems tai neapsimoka, nes nėra poreikio.
When a man lies, he murders some part of the world
tikrai nevažiuočiau
Bet kokiu atveju, tam būtų reikalingi nemaži pinigai, o kokios dalies visuomenės poreikiai būtų tenkinami?
Kitaip sakant, pasižiūrėjai į veidrodį ir jautiesi atlikęs reprezentatyvią sociologinę analizę?
Vis dėlto, negi taip sudėtinga atsakyti į tokius, atrodytų, elementarius klausimus:
1) Kam reikalingas naktinis transportas tuose miestuose, kuriuose jis yra?
2) Kas ir kiek važinėja naktiniu transportu tuose miestuose, kur jis yra?
Tam užtektų paklausti vairuotojus - kiek žmonių ir kokiu laiku važinėja. Užtektų pasižiūrėti į Vilniaus ir Klaipėdos patirtį, o koks nors Amsterdamas ar Barselona gali ir palaukti.
Nežinau, gal kokiem naktinių pamainų darbininkams (dar yra tokių?)
Kad ir kaip būtų keista - tokių dar yra (neįtikėtina, ar ne?).
Apklausą šiuo klausimu kažin ar įmanoma atlikti. Reikia nepabijoti galimų nuostolių ir leisti autobusus (būtent juos), nes mikriukininkai tik moka garsiai rėkti. Po kelių mėnesių matysis, nes pažiūrėkim į kokį naują dieninį maršrutą - kokį mėnesį ar daugiau jis būna tuštokas, o paskui susiformuoja pastovus keleivių srautas. Čia tikrai ne tas atvejis, kad iš karto būtų perpildyta. Bet jei niekas nebandys, tai niekad nepradės.
Ziuriu cia Kaunieciai labai nori visko,kas atsiranda ar yra Vilniuje. Pradeda klausinet paprastu zmoniu kaip mes, kodel Kaune nera to, aks yra Vilniuje. Nera tai nera, kai bus BUTINA, tada ir atsiras
Comment