Parašė VLR
Rodyti pranešimą
„Užtektų vienos tramvajaus linijos į šiaurę“ nelabai veikiantis argumentas, nes už tunelio pinigus galima būtų nutiesti nemažai tramvajaus kilometrų ir dar geriau padengti centrą, kurti daugiau patogių jungčių.
2. Kad traukiniu dabar neįmanoma atvažiuoti į NMC, nėra tobula, bet normaliai vystant tramvajų, tikrai galima užtikrinti adekvačias jungtis. Ir tą padaryti galima greičiau, pigiau ir paprasčiau, lyginant su tunelio kasimu (20-30 metų projektas?).
I galimybė. Drujos-Olandų gatvėmis galima nutiesti tramvajų ir žmonės atsidurs NMC per 10-12 min. (Google Maps dabar rodoma važiavimo trukmė automobiliu).
II galimybė. Tramvajus Mindaugo, Tauro, Vasario 16 gatvėmis. Automobiliu rodo 12 min.
III galimybė. Nuo galimos priemiestinių (ir galbūt tarpmiestinių) traukinių stoties ties Iešmininkų gatve iki NMC per Tūkstantmečio, Geležinio vilko gatvę automobiliu – tik 8 minutės. Dar viena puiki galimybė ekspresiniam tramvajaus maršrutui.
3. Deja taip, norint iš traukinio patekti į NMC, eiti pėsčiomis ar važiuoti dviračiu neišeitų. Bet sakyčiau, kad geriau jau santykinai greitai pasistatyti ekspresinį tramvajų į NMC (pagal kažkurį iš tų trijų variantų) ir turėti greitą susisiekimą žymiai anksčiau, o ne laukti 10-15 metų ilgiau, kad po to visi galėtų važinėti dviratukais ir paspirtukais. Geriau jau turėti žvirblį rankoje artimiausiu metu, o ne laukti pažadėtojo tunelio ilgus metus (nors jeigu pinigų ir energijos užteks, galima kasti ir tą geležinkelio tunelį). Puikiai matom Rail Balticos situaciją, kad planavimas ir įgyvendinimas trunka dešimtmečius, o dabartinė alternatyva – tik vienas traukinys per dieną („kam čia kažką dabar papildomai daryti, gi jau greitai bus Rail Baltica“).
Dėl žiedinimo. Kodėl akligatvinis tunelis į NMC nėra labai optimalu? Nes panaudojamas tik iš vienos pusės. Kad pervežtų tokį patį keleivių skaičių, traukinys tunelyje praleis dvigubai ar trigubai daugiau laiko. Nėra galimybės organizuoti patogų S-Bahn susisiekimą, kuris praverstų ir miesto vidaus susisiekimui. NMC požeminėje stotyje vieta bus labai ribota, o tai jau apribojimas keleivių pervežimams, efektyviam transporto organizavimui.
Todėl ir sakau, kad jei jau kasamas tunelis į NMC, tai geriau iš karto pratęsinėti geležinkelį. Brangoka, bet daug patogiau. Daugmaž pagal liootas variantą išeitų ir kelios papildomos S-Bahno stotys šiauriniame Vilniuje, todėl geležinkelis pasitarnautų ir greitam susisiekimui tarp kritinių miesto taškų. Priemiestiniai traukiniai važiuotų tolyn į šiaurę, kol kažkur priemiesčiuose užsibaigtų ruožas. Teoriškai būtų gerai sujungti su esamu geležinkeliu Nemenčinėje arba tiesti naują ruožą į Ukmergę/Uteną, kaip siūlė liootas, bet labai jau mažai tikėtina.
Comment