Iki šiol nebuvo atskiros temos apie rajoninį (priemiestinį) susisiekimą (buvo tik atskirų apskričių temos), tad manau, būtų naudinga atskira tema plėtoti jų niuansus
Seimas po pateikimo pritarė prezidento siūlymams viešojo transporto lengvatų sistemoje
https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...emoje-27513301
Mano nuomone, ne nuo to galo pradedama. Esmė yra ne tik kainose, bet ir patrauklaus kursavimo dažnume. Nesakau, jog reikia į kiekvieną kaimą paleisti autobusus taip dažnai kaip kad Vilniaus miesto G maršrutus, tačiau kad ir nebūtų tokių nesąmonių, kaip yra dabar, kad iš kaimo į miestą autobusas yra kiekvieną darbo dieną, tačiau susitvarkius reikalus mieste, į kaimą grįžti nepavyks, išskyrus vieną vienintelę savaitės dieną. Dar kitas dalykas - praktiškai nulinis VT pasiekiamumas rajonų sandūrose, kadangi atitinkamos savivaldybės organizuojami maršrutai dažniausiai užsibaigia likus keliems km iki rajono ribos, kad nereiktų įvažiuoti į kitos savivaldybės teritoriją ir mokėti mokesčių jai. Aišku yra ir gerų pavyzdžių, tarkime, Vilniaus r. maršrutas Vilnius-Rūdninkai (kurie jau yra kaimyniniame Šalčininkų r.) ar Vilnius-Giedraičiai (Molėtų r.). Tada tarp abiejų rajonų savivaldybių galų susidaro kelių kilometrų atkarpa, kur nekursuoja niekas, išskyrus asmeninį transportą. Tai dažniausiai nebūna itin gausiai apgyvendintos vietovės, bet kažkiek trobų vis tik yra.
Galimas pavyzdys - man gerai pažįstamų Širvintų-Ukmergės r. riba vakariniuose jų pakraščiuose - tarkime iš Ukmergės r. pusės priemiestinis autobusas kursuoja tik iki Samantonių kaimo, o Širvintų r. - iki Mančiušėnų. O tarp šių mano paminėtų kaimų yra daugiau ne 6 km ilgio vieškelio atkarpa, kurioje nėra jokio autobuso. Galima bandyti pateisinti tuo, jog ten yra žvyrkelis, tačiau kai kuriose savivaldybėse VT važinėja ir jais, tik gal komiškai atrodo pakelėse numesti suoliukai, apaugę žole, kur sėdėdamas erkių prisirinkti gali. Tačiau ko gero, realiausia priežastis yra ta, kad abiems savivaldybėms tai yra jų pakraščiuose esančios gyvenvietės, ir būtent arti jų ribos kažkur susidaro ta nepasiekiama zona, gal todėl, kad paleidus autobusą dar gilyn, nebūtų tinkamos vietos įrengti apsisukimo punktą? Būtent Mančiušėnai yra tas kaimas, iš kurio kiekvieną d.d. yra autobusas į Širvintas 6:48 val., tačiau tą pačią dieną į kaimą sugrįžti pavyks tik trečiadienį, 15 val. po pietų. Ką taip ilgai reiktų veikti Širvintose, jei kokiai močiutei apsipirkti ir apsilankyti pas gydytoją užtruktų maksimum 3 valandas?
Kitas dugnas yra Biržų r., kur, jei nieks nepasikeitė, autobusas į Kupreliškį važiuoja tik 2 ir 4 mėnesio ketvirtadienį. Tai užuot ramiai žinant atitinkamą dieną, dar reikia žvalgytis į kalendorių ir skaičiuotis, kokia tai bus diena, ar neišpuls šventinė.
Reiktų sudaryti sąlygas, kad į kiekvieną kaimą būtų galimybė, tegu ir su persėdimu, bet kad tos kelionės VT trasa žemėlapyje būtų kuo panašesnė į tą, kuria važiuotum nuosava mašina. Tarkime, nori pakliūti į Kražius - užmetus akį į žemėlapį, pirmiausia ko gero pagalvotum, kad reikia važiuoti ekspresu Vilnius-Klaipėda ir išlipti Kryžkalnyje - sorry, iš Kryžkalnio nėra nei vieno autobuso į palyginus netoli esančius Kražius, teks grūstis į Kelmę ir iš ten sėsti į priemiestinį (prisiminkime, kad į tą pačią Kelmę užsuka palyginus nedaug tolimojo susisiekimo maršrutų iš didmiesčių).
Arba kaip pats prisimenu keliones į savo kaimą - reikdavo nusigauti į Ukmergės stotį ir iš ten - su priemiestiniu iki Samantonių ir tuomet geras kilometras pėsčiomis, kas atvaizdavus žemėlapyje yra tikrai per aplinkui, kuomet su mašina greičiausia būtų per Viesas, Bagaslaviškį, Meižėnus. Taip, iš Vilniaus tiesiogiai į mano norimą vietą nesigaus, bet ar nebūtų galima paleisti maršrutą bent jau su persėdimu Širvintose, nes su nuosava mašina gi tikrai nedarysi lanksto per Ukmergę, kaip kad dabar tenka daryti neturintiems nuosavo transporto? Aišku, galimai nieko nedaroma, nes kam labai tai aktualu - seniai automobilizavosi.
Seimas po pateikimo pritarė prezidento siūlymams viešojo transporto lengvatų sistemoje
https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...emoje-27513301
Mano nuomone, ne nuo to galo pradedama. Esmė yra ne tik kainose, bet ir patrauklaus kursavimo dažnume. Nesakau, jog reikia į kiekvieną kaimą paleisti autobusus taip dažnai kaip kad Vilniaus miesto G maršrutus, tačiau kad ir nebūtų tokių nesąmonių, kaip yra dabar, kad iš kaimo į miestą autobusas yra kiekvieną darbo dieną, tačiau susitvarkius reikalus mieste, į kaimą grįžti nepavyks, išskyrus vieną vienintelę savaitės dieną. Dar kitas dalykas - praktiškai nulinis VT pasiekiamumas rajonų sandūrose, kadangi atitinkamos savivaldybės organizuojami maršrutai dažniausiai užsibaigia likus keliems km iki rajono ribos, kad nereiktų įvažiuoti į kitos savivaldybės teritoriją ir mokėti mokesčių jai. Aišku yra ir gerų pavyzdžių, tarkime, Vilniaus r. maršrutas Vilnius-Rūdninkai (kurie jau yra kaimyniniame Šalčininkų r.) ar Vilnius-Giedraičiai (Molėtų r.). Tada tarp abiejų rajonų savivaldybių galų susidaro kelių kilometrų atkarpa, kur nekursuoja niekas, išskyrus asmeninį transportą. Tai dažniausiai nebūna itin gausiai apgyvendintos vietovės, bet kažkiek trobų vis tik yra.
Galimas pavyzdys - man gerai pažįstamų Širvintų-Ukmergės r. riba vakariniuose jų pakraščiuose - tarkime iš Ukmergės r. pusės priemiestinis autobusas kursuoja tik iki Samantonių kaimo, o Širvintų r. - iki Mančiušėnų. O tarp šių mano paminėtų kaimų yra daugiau ne 6 km ilgio vieškelio atkarpa, kurioje nėra jokio autobuso. Galima bandyti pateisinti tuo, jog ten yra žvyrkelis, tačiau kai kuriose savivaldybėse VT važinėja ir jais, tik gal komiškai atrodo pakelėse numesti suoliukai, apaugę žole, kur sėdėdamas erkių prisirinkti gali. Tačiau ko gero, realiausia priežastis yra ta, kad abiems savivaldybėms tai yra jų pakraščiuose esančios gyvenvietės, ir būtent arti jų ribos kažkur susidaro ta nepasiekiama zona, gal todėl, kad paleidus autobusą dar gilyn, nebūtų tinkamos vietos įrengti apsisukimo punktą? Būtent Mančiušėnai yra tas kaimas, iš kurio kiekvieną d.d. yra autobusas į Širvintas 6:48 val., tačiau tą pačią dieną į kaimą sugrįžti pavyks tik trečiadienį, 15 val. po pietų. Ką taip ilgai reiktų veikti Širvintose, jei kokiai močiutei apsipirkti ir apsilankyti pas gydytoją užtruktų maksimum 3 valandas?
Kitas dugnas yra Biržų r., kur, jei nieks nepasikeitė, autobusas į Kupreliškį važiuoja tik 2 ir 4 mėnesio ketvirtadienį. Tai užuot ramiai žinant atitinkamą dieną, dar reikia žvalgytis į kalendorių ir skaičiuotis, kokia tai bus diena, ar neišpuls šventinė.
Reiktų sudaryti sąlygas, kad į kiekvieną kaimą būtų galimybė, tegu ir su persėdimu, bet kad tos kelionės VT trasa žemėlapyje būtų kuo panašesnė į tą, kuria važiuotum nuosava mašina. Tarkime, nori pakliūti į Kražius - užmetus akį į žemėlapį, pirmiausia ko gero pagalvotum, kad reikia važiuoti ekspresu Vilnius-Klaipėda ir išlipti Kryžkalnyje - sorry, iš Kryžkalnio nėra nei vieno autobuso į palyginus netoli esančius Kražius, teks grūstis į Kelmę ir iš ten sėsti į priemiestinį (prisiminkime, kad į tą pačią Kelmę užsuka palyginus nedaug tolimojo susisiekimo maršrutų iš didmiesčių).
Arba kaip pats prisimenu keliones į savo kaimą - reikdavo nusigauti į Ukmergės stotį ir iš ten - su priemiestiniu iki Samantonių ir tuomet geras kilometras pėsčiomis, kas atvaizdavus žemėlapyje yra tikrai per aplinkui, kuomet su mašina greičiausia būtų per Viesas, Bagaslaviškį, Meižėnus. Taip, iš Vilniaus tiesiogiai į mano norimą vietą nesigaus, bet ar nebūtų galima paleisti maršrutą bent jau su persėdimu Širvintose, nes su nuosava mašina gi tikrai nedarysi lanksto per Ukmergę, kaip kad dabar tenka daryti neturintiems nuosavo transporto? Aišku, galimai nieko nedaroma, nes kam labai tai aktualu - seniai automobilizavosi.
Comment