Dar pagalvojus dėl trasos per Centrą, gal KMP pasidaro logiškesnis, turint omeny Žemosios Fredos konversiją, kuri dabar dažnai įvardijama kaip Kauno centro tąsa. Tokiu būdu tramvajaus linija KMP eitų daugmaž per viso - išplėsto - centro vidurį. O Kauno Bendrajame plane, be jau pradėto pėsčiųjų tilto, numatyti dar du tokie pėstiesiems ir dviratininkams skirti tiltai (juoda spalva). Šitaip pilnai apglėbus Nemuną, tramvajaus linija būtų lengvai pasiekiama (~0,5 km) ir kairiojo kranto gyventojams.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Tramvajus Kaune
Collapse
X
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąRaudondvario pl. siaurinimas (o platinimas neįmanomas) dėl bėgių būtų labai nepopuliarus sprendimas, todėl ateities perspektyvoje tikslingiau tiesti po žeme (po gatve).
.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Apie kokius jūs būtinus siaurinimus kalbame? Daugelyje miestų tramvajaus bėgiai eina kartu su automobilių juosta.
Plius kalbu iš 2025 m. perspektyvos, nežinau kaip keisis požiūris į automobilizaciją ateityje, galbūt nebebijos lietuviai tų "siaurinimų" taip kaip šiandien. Nereikės iš vis jokių požeminių linijų planų, užteks atimti vieną juostą iš automobilio.
Comment
-
Kaip manot, kad pats tramvajus tikėtinas Kaune? 250mln kaina, bet teoriškai 85% galėtų kompensuoti EU(kaip buvo Rygoje), tai Kaunui kainutų 37.5mln kas atrodo nėra kosmosas, ypač jei tiek reiktų sumokėti per kokius 4-5metus kol viską ties. Kokios galėtų būti biurokratinės ar kitos kliūtis įgyvendinant tai? Atrodo, tai pakeltų bendrai miestą ir jo patrauklumą į kitą lygį.
- 5 patinka
Comment
-
Parašė CityBird Rodyti pranešimąKaip manot, kad pats tramvajus tikėtinas Kaune? 250mln kaina, bet teoriškai 85% galėtų kompensuoti EU(kaip buvo Rygoje), tai Kaunui kainutų 37.5mln kas atrodo nėra kosmosas, ypač jei tiek reiktų sumokėti per kokius 4-5metus kol viską ties. Kokios galėtų būti biurokratinės ar kitos kliūtis įgyvendinant tai? Atrodo, tai pakeltų bendrai miestą ir jo patrauklumą į kitą lygį.
Tik ta straipsnyje nurodyta 250 mln. eurų kaina kaina atrodo per žema šiandienai. Pagal lrytas.lt pridėtą schemą, linijos ilgis (pamatavus maps.lt) maždaug 13,74 km. Palyginimui, Tamperės tramvajaus pirmoji fazė - dvi linijos, bendras ilgis berods 16 km, statyta 2017-2021 m., kainavo 266 mln. eurų (34 mln. mažiau nei buvo planuota), Lundo tramvajaus linija (5,5 km), statyta 2017-2020 m., kainavo 148 mln. eurų. Pridėjus pastarųjų metų infliaciją, kaina Kauno linijos turėtų būti gerokai aukštesnė, bet vis tiek su ES daliniu finansavimu, čia turėtų būti pakeliama Kauno biudžetui.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Dalyje sankryžų galėtų praeiti skirtingame aukštyje, nes bėgiai keistų padėtį likusios gatvės atžvilgiu, ir nesinori komplikuoti bėgiais eismo reguliavimo.
Pati trasa parinkta taip, kur gana lengva būtų formuoti pirmumą. Dėl tramvajaus linijos neblogai išloštų Pramonės pr. ir Šiaurės pr., kuriame būtų proga sutvarkyti sankryžas ir pėsčiųjų perėjas.
Išrinkau kelias vietas kuriose praverstų įdomesni sprendiniai.
Spėju (nors nebūtinai) Šiaurės pr. trasa eitų skiriamąja gatvės veja. Juostos ten pakankamai plačios, kad tą esamą veją išplėsti. Šiaurės pr.-Žukausko g. sankryžą būtų gerai padaryti vieno lygio šviesoforine sankryža, pravesti bėgius.
Ties Muravos sankryža, tramvajų būtų puiku kišti po gatve, o išlystų Pramonės pr. rytiniame šone, kur daug plačios vejos. Iki namų pakankamas atstumas. Tačiau tai turi būti suderinta su normaliu Muravos sankryžos pertvarkymu.
Pramonės pr. tarp Muravos ir Taikos pr. geriausias sprendimas bėgius tiesti toje plačioje vejoje rytinėje gatvės pusėje. Pačios gatvės platinti nereikia (formuoti veją gatvės centre). Tramvajus būtų mažiau triukšmingas sprendimas nei padidėjęs triukšmas nuo automobilių dėl išplatintos į rytinę pusę gatvės. Pakeliui sutvarkyčiau Krėvės pr. žiedą, formuočiau paprastą šviesoforinę sankryžą, bet šalia praeitų ir bėgiai kur tramvajus turėtų pirmumą.
Ties Taikos pr. vėl reikalingas sprendimas tam žiedui, galima būtų padaryti požeminį pravažiavimą tramvajui. Link Draugystės g. iš abejų pusių trūktų vietos, bet užtektų vietos bėgiams centre. Pramonės pr. link VI žiedo vietom atsiranda vietos toje pačioje rytinėje pusėje, bet dėl paprastumo ten geriau bėgiai gatvės centre šiek tiek išplatinant gatvę į abi puses. Ties Draugystės g. ir Chemijos g. bėgiai praeina viename lygyje. Naikinčiau Chemijos g. žiedą, vystyčiau paprastą šviesoforinę sankryža.
Ties VI forto žiedu planuojama estakada Pramonės pr.-Baršausko g. Jeigu planuoja tiesti bėgius, tai tada estakados centre jie taip pat turėtų būti kartu su automobilių juostomis. Baršausko g., Tunelio g., Čiurlionio g. - vėl centre - ten jau yra veja. Tunelio g. ir Čiurlionio g. reikėtų siaurinti, formuočiau A juostas su tramvajaus linija gatvės antrojoje juostoje. Perstatyčiau Vytauto pr. sankryžą, naikinčiau esamą pėsčiųjų požeminės perėjos sprendimą.
Nemanau, kad ties pilimi turėtų užsibaigti trasa. Galėtų eiti darnaus judumo plane suplanuotos dvi atšakos, viena į Kaniūkus, kita į Šilainius.
Dėl jungties su KM bus didžiausia problema, teks arba kažkaip tunelį tiesti nuo geležinkelio stoties iki KM, arba galbūt bandyti bėgius tiesti per Kaunakiemio gatvę? Eismas ten nėra intensyvus, padaryti kad tramvajus dalintųsi eismą su automobiliais nesukeltų daug problemų (irgi ganėtinai normali praktika miestų centruose), o ir arčiau būtų nueiti kad ir nuo tos pačios Autobusų Stoties ir viešbučių aplink ją.
Dėl pratęsimo link vakarinės miesto dalies pilnai pritariu, tokiems Šilainiams tramvajaus kaip oro reikėtų. Nesu tik tikras dėl Kaniūkų, pirmiau galbūt geriau bandyti tiesti liniją per Savanorių, Taikos ir Krėvės prospektus link Partizankės, ten visgi tankiausiai apgyvendinta Kauno miesto dalis.
Parašė CityBird Rodyti pranešimąKaip manot, kad pats tramvajus tikėtinas Kaune? 250mln kaina, bet teoriškai 85% galėtų kompensuoti EU(kaip buvo Rygoje), tai Kaunui kainutų 37.5mln kas atrodo nėra kosmosas, ypač jei tiek reiktų sumokėti per kokius 4-5metus kol viską ties. Kokios galėtų būti biurokratinės ar kitos kliūtis įgyvendinant tai? Atrodo, tai pakeltų bendrai miestą ir jo patrauklumą į kitą lygį.Paskutinis taisė Elis; 2025.01.05, 18:55.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Zefyras Rodyti pranešimąGaila kad neišeina perskaityti straipsnio, bet jei neklystu, pačios studijos tikslas buvo išsiaiškinti ar apsimoka tiesti trasą būtent tuo variantu kuris minimas Kauno DJP, o ne ar apsimoka ją tiesti ten kur yra pagrindiniai keleivių srautai.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė CityBird Rodyti pranešimąKaip manot, kad pats tramvajus tikėtinas Kaune? 250mln kaina, bet teoriškai 85% galėtų kompensuoti EU(kaip buvo Rygoje), tai Kaunui kainutų 37.5mln kas atrodo nėra kosmosas, ypač jei tiek reiktų sumokėti per kokius 4-5metus kol viską ties. Kokios galėtų būti biurokratinės ar kitos kliūtis įgyvendinant tai? Atrodo, tai pakeltų bendrai miestą ir jo patrauklumą į kitą lygį.Paskutinis taisė Wintautas; 2025.01.05, 19:12.
- 10 patinka
Comment
-
Parašė Elis Rodyti pranešimą
Problema, kad pačiame Kauno DJP pasiūlyti koridoriai yra ganėtinai prasti. Suprantu, kad buvo fokusuojamasi į ten, kur fiziškai lengviausia būtų nutiesti tramvajų/BRT/fiziškai atskirtas A juostas, nu bet gal nevertėtų eiti pačiu lengviausiu keliu. DJP palieka tokius objektus kaip Klinikos, Žaliakalnis ir labai didelės Dainavos ir Šilainių dalys neprijungtus prie sistemos, o ten didžiausi keleivių srautai ir galėtų būtų generuojami. Ta pati pasiūlyta pirma tramvajaus linija laisvai galėtų eiti iki 1x1 susiaurintu Sukilėlių prospektu iki Klinikų.
https://www.kaunas.lt/wp-content/upl...umo-planas.pdf
Dar vienas didžiulis darbuotojų koncentracijos taškas, esantis prie pat miesto ribos - LEZ, kur dirba apie 5000 ir greitai bus ar tik ne 6500, tai kada nors ateityje būtų logiška ir apie tai pagalvoti, tuo labiau kad linija per LEZ galėtų keliauti ir iki oro uosto. Bet aišku, čia jau galima prisifantazuoti iki begalybės
- 6 patinka
Comment
-
Parašė gazebo Rodyti pranešimą...
Dar vienas didžiulis darbuotojų koncentracijos taškas, esantis prie pat miesto ribos - LEZ, kur dirba apie 5000 ir greitai bus ar tik ne 6500, tai kada nors ateityje būtų logiška ir apie tai pagalvoti, tuo labiau kad linija per LEZ galėtų keliauti ir iki oro uosto. Bet aišku, čia jau galima prisifantazuoti iki begalybės
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
Tikrai būt gerai, nes dabar autobusas grūdasi iki centro ilgai ir nuobodžiai.
Nes 69 iki centro nevažiuoja, o 29 tai pačiu tiesiausiu keliu iki centro lekia, tik kažin at kažkas iš LEZ juo naudojasi, kai gana toli eiti ir dar kažkaip per "autostradą' pereiti reikia iki stotelės.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimą
Apie kokį čia kalbi?
Nes 69 iki centro nevažiuoja, o 29 tai pačiu tiesiausiu keliu iki centro lekia, tik kažin at kažkas iš LEZ juo naudojasi, kai gana toli eiti ir dar kažkaip per "autostradą' pereiti reikia iki stotelės.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
Tikrai būt gerai, nes dabar autobusas grūdasi iki centro ilgai ir nuobodžiai. įsivaizduočiau atšaką nuo Pramonės pr. į Krėvės pr., tada Partizanų g., viaduku kirsti A1 per kogeneracinę, palei Gamybos g. tada Užtvankos g. iki oro uosto palei planuojamą Karmėlavos aplinkkelio trąsą.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Elis Rodyti pranešimą
Dėl LEZ tai pagalvočiau ar išvis labiau nebūtų verta ten geležinkelio atšaką nutiesti ir paleisti savotišką tram-train nuo geležinkelio stoties
Kita kilusi mintis: galbūt ši pirmos tramvajaus linijos trasa pasirinkta tam, kad jos nutiesimo vairuotojai praktiškai nepajaus? Ir tai sumažintų kontraversiją bei leistų paskiau tiesti drąsesnių sprendimų reikalaujančias linijas.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Auwris Rodyti pranešimąO kažkada kalbėtas ES finansavimas 75% tokiems projektams vis dar egzistuoja kaip galimybė?
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Litch Rodyti pranešimą
Taip, tai vis dar prioritetine EU fondu remimo kryptis, tiesa sakant naujausi panasus projektai gavo netgi 85% finansavima.Aviate, navigate, communicate
- 8 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Supaprastinčiau centrą: Laisvės alėja.
- 2 patinka
Comment
Comment