Ir arkliui aišku, kad bet kokias studijas ar konsultacijas turėtų teikti Prancūzijos ar Vokietijos ekspertai. Turbūt ir tas pats RMTransit pakonsultuotų kur kas geriau, nei visi mūsų vietiniai idijotai, pezantys nesąmones apie "nepakankamus srautus" ar "BRT".
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KAU] Tramvajus Kaune
Collapse
X
-
Studiją rengs tas, kas laimės viešąjį pirkimą (deja, tai dažniausiai reiškia žemiausią paslaugų kainą pasiūliusi iškeltus reikalavimus atitinkanti organizacija).
Pirkimo dokumentuose yra nemažai įdomios info (@taccido galėtų profiškai panagrinėti), o man pasirodė įdomus dokumentas „Atsakymai Tiekėjams“, kuriame potencialūs paslaugos teikėjai gan įkyriai teiraujasi-priekaištauja dėl būtinybės surengti natūrinę 10 000 kauniečių apklausą...
Pamaniau, kad pridėsiu dalį teksto iš „Techninė specifikacija“:
I ETAPAS. Kelionių matricos sudarymas ir miesto transporto modelio atnaujinimas- Aktualių duomenų surinkimas. Atliekamas esamos Kauno m. susisiekimo sistemos
būklės ir eismo duomenų surinkimas, kurio metu nustatomi/pamatuojami visų transporto rūšių
(įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir pan.) mieste kiekiai, srautai, rida, greičiai, gatvių pralaidumas,
spūstys, miesto ir priemiestinės zonos eismo ir keleivių srautai ir jų kaita. Informacija renkama
naudojant esamas sistemas (kameros, matuokliai, mobiliųjų operatorių duomenys ir/ar kiti sensoriai),
o esant poreikiui atliekami natūriniai valandiniai transporto, pėsčiųjų, dviratininkų srautų tyrimai bei
kiti reikalingi natūrinių srautų tyrimai, taip pat vairuotojų apklausa užmiesčio kelių prieigose tranzito
nustatymui; - Skirstymas į tranzitinius rajonus. Atliekamas Kauno m. suskirstymas į tranzitinius
rajonus ir suderinamas su Užsakovu. - Kauno m. gyventojų mobilumo apklausos atlikimas. Parengiamas ir suderinamas su
Užsakovu gyventojų mobilumo klausimynas, kurio rezultatai leistų parengti Kauno m. kelionių
matricą. Vykdoma Kauno m. gyventojų anketinė apklausa (natūrinė), kurios metu apklausiama ne
mažiau nei 10 000 respondentų. Apklausos apimtis ir tipas suderinamas su Užsakovu. Atliekant
apklausą būtina užtikrinti, kad būtų tinkamu respondentų skaičiumi padengiamas kelionių skaičius,
pasiskirstymas pagal kelionės atlikimo būdą ir kitą aktualią informaciją. Atliekant apklausą turi būti
padengiamas reikiamu respondentų skaičiumi kiekvienas miesto transportinis rajonas ir skirtingos
gyventojų amžiaus grupės (ne mažiau nei 3). - Kauno m. priemiesčių gyventojų mobilumo apklausos atlikimas. Parengiamas ir
suderinamas su Užsakovu klausimynas. Atliekama aktualių Kauno m. priemiesčių (Garliavos,
Užliedžių, Domeikavos, Ringaudai, Karmėlavos, Raudondvario ar kt.) ir aplinkinių rajonų gyventojų
apklausa (natūrinė ir dalinai internetinė), leidžianti identifikuoti atvykstančiųjų į Kauno m. poreikius,
amžių bei keliavimo būdą. Atliekama apklausa turi būti padengiami validžiu respondentų skaičiumi,
ne mažiau nei 500, bei padengiami tinkamu respondentų skaičiumi visi aktualūs rajonai. - Sudaroma kelionių matrica pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus.
Remiantis surinktais duomenimis ir apklausos rezultatais parengiama Kauno m. kelionių matrica ir
suderinama su Užsakovu. - Kauno m. transporto modelio atnaujinimas. Remiantis surinktais duomenimis,
apklausomis ir parengta kelionių matrica, atnaujinamas Kauno m. transporto modelis. Modelis
atnaujinamas remiantis transporto modeliu, kuris buvo parengtas 2020 m. įgyvendinant Kauno m.
darnaus judumo planą. Turimas Kauno m. transporto modelis buvo parengtas naudojant TransCad
įrankį. Atnaujinant modelį, sudaroma ir užpildoma Kauno m. skaitmeninės informacijos bazė,
reikalinga transporto ir keleivių srautų modeliavimui. Atliekant modelio atnaujinimą atliekamas
gatvių ir viešojo transporto maršrutų tinklo tikslinimas pagal realią situaciją, miesto transportinis
Elektroninio dokumento nuorašas
rajonavimas ir centrų nustatymas, rajonų atitinkamos kelionių ryšių matricos ir pan. Esant poreikiui,
Paslaugos teikėjas gali siūlyti ir parengti naują transporto modelį (nesant galimybių panaudoti esamą
modelį) ir suderinus su Užsakovu naudoti alternatyvias transporto modeliavimo programas (pvz.
PTV, TransCad, ar kt.). Jei atnaujinant esamą transporto modelį Paslaugos teikėjas naudos kitokį
įrankį nei TransCad, tuomet būtina nusimatyti reikiamus papildomus veiksmus modelio pritaikymui
prie turimos programinės įrangos. Atnaujintas transporto modelis perduodamas Užsakovui pagal iš
anksto suderintą skaitmeninį formatą leidžiantį naudoti su Kauno m. turima programine įranga.
II ETAPAS. Esamos Kauno m. susisiekimo būklės analizė- Aktualių dokumentų analizė. Atliekama aktualių teritorijų planavimo, strategijų, planų
ir kitų dokumentų analizė bei identifikuojami Kauno m. keliami susisiekimo tikslai, poreikiai ir pan. - Esamos Kauno m. transporto sistemos analizė. Remiantis surinktais duomenimis,
apklausos rezultatais, kelionių matrica bei atnaujintu transporto modeliu, atliekama Kauno m.
transporto analizė, identifikuojamas transporto srautų pasiskirstymas, transporto dėsningumai,
privalumai ir trūkumai. Atliekama SSGG analizė. - Esamos viešojo transporto sistemos analizė. Atliekama Kauno m. esamos viešojo
transporto struktūros, konkurencingumo, ekonominio naudingumo situacijos ir parametrų analizė
(maršrutų tinklas bei padengiamumas, transporto priemonių užpildymas, kiekis, pasiekiamumas,
dažnis, pajamos, išlaidos, pasiskirstymas pagal transporto rūšis ir pan.). Atliekamas esamos viešojo
transporto sistemos būklės analizė, kurios metu įvertinamas miesto viešojo transporto darbo
efektyvumas ir nustatomos tendencijos. Esant poreikiui (jei nepakanka turimų keleivių skaičiavimo
duomenų iš automatinių apskaitos sistemų) atliekami miesto keleivių, važiuojančių skirtingų viešojo
transporto rūšių maršrutais natūriniai paros tyrimai. Atliekama viešojo transporto sistemos Kauno m.
SSGG analizė ir įvertinamos galimybės naujos viešojo transporto rūšies įvedimui. - Užsienio pavyzdžių analizė. Atliekama ne mažiau kaip 3 Europos miestų, turinčių
didelio našumo viešojo transporto (pvz. tramvajaus) sistemą (pvz. Olštyno, Graco, Talino ar pan.)
viešojo transporto sistemos organizavimo ir naujų transporto rūšių įvedimo ir eksploatavimo patirties
analizė, identifikuojami privalumai ir trūkumai. Analizei atlikti parenkami miestai turi būti
suderinami su Užsakovu. Siekiant atlikti išsamesnę pasirinktų užsienio miestų analizę, būtina fiziškai
nuvykti į bent vieną pasirinktą miestą ir organizuoti susitikimus su už miesto viešojo transporto
organizavimu atsakingais asmenimis, kad būtų galima identifikuoti privalumus, trūkumus ir gauti kitą
aktualią informaciją. Pageidautina, kad atliekant užsienio miestų analizę, su likusiais dviem miestų
atstovais būtų organizuojami nuotoliniai susitikimai ir surenkama aktuali informacija. - Automobilių parkavimo analizė. Atliekama Kauno m. esamos parkavimo sistemos
būklės analizė, nustatant stovėjimo vietų užpildymą, jų plėtros/mažinimo poreikį, surenkamas lėšas
ir pan. ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies įvedimo įtaka. - Avaringumo analizė. Atliekama Kauno m. avaringumo ir „juodųjų dėmių“ analizė pagal
įskaitinių eismo įvykių skaičių 2017-2022 metais (esant galimybei įtraukiant ir 2023 m. duomenis).
Identifikuojamos tendencijos, pavojingos vietos ir pan. - Urbanistinės struktūros analizė. Remiantis duomenimis atliekama esamos miesto ir
priemiesčių urbanistinės struktūros būklės analizė, nustatant darbo, gyvenamųjų ir poilsio vietų
pasiskirstymą bei atliekama tendencijų prognozė ir įvertinamos galimybės naujos viešojo transporto
rūšies įvedimui. - Infrastruktūros analizė. Atliekama esamos miesto ir priemiesčių infrastruktūros būklės
analizė, gatvių pralaidumas, perspektyvinių planų analizė ir įvertinamos naujos viešojo transporto
rūšies įvedimo galimybės. - Aplinkosaugos analizė. Įvertinama aplinkosaugos, taršos ir energetinio efektyvumo
situacija, tendencijos, poreikiai ir galimybės Kauno m. ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies
įvedimo įtaka. - Ekonominė analizė. Atliekama Kauno m. susisiekimo konkurencinė ir ekonominė
analizė, atliekama susisiekimo su Kauno LEZ, Karmėlavos oro uostu ir kt. aktualiomis teritorijomis
analizė ir įvertinama naujos viešojo transporto rūšies įvedimo įtaka. - Išvadų formavimas. Atliktos analizės pagrindu identifikuojamos Kauno m. susisiekimo
problemos ir jų priežastys, nustatoma miesto ir priemiesčių plėtros įtaka ir tendencijos, atliekama
galimų pasekmių prognozė, ir įvertinamos naujos viešojo transporto rūšies įvedimo galimybės.
Išvados turi būti pristatomos ir suderinamos su Užsakovu.
- <...>
Paskutinis taisė cozzamarra; 2024.01.11, 17:18.
- 7 patinka
Comment
- Aktualių duomenų surinkimas. Atliekamas esamos Kauno m. susisiekimo sistemos
-
Parašė cozzamarra Rodyti pranešimąStudiją rengs tas, kas laimės viešąjį pirkimą (deja, tai dažniausiai reiškia žemiausią paslaugų kainą pasiūliusi iškeltus reikalavimus atitinkanti organizacija).
Pirkimo dokumentuose yra nemažai įdomios info ( taccido galėtų profiškai panagrinėti), o man pasirodė įdomus dokumentas „Atsakymai Tiekėjams“, kuriame potencialūs paslaugos teikėjai gan įkyriai teiraujasi-priekaištauja dėl būtinybės surengti natūrinę 10 000 kauniečių apklausą...
Comment
-
Parašė DJ+ Rodyti pranešimą
Pala pala, Kaune tramvajus bus?
Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažau nei 3600 keleivių.
Nebūtinai tramvajus.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Malach Rodyti pranešimąIš dokumento:
Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažau nei 3600 keleivių.
Nebūtinai tramvajus.
Autobusai ir troleibusai kaip ir atkrenta.
Comment
-
Parašė DJ+ Rodyti pranešimą
300 kas 5 minutes.
Autobusai ir troleibusai kaip ir atkrenta.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Arba 150 kas 2,5 minutės. Tai čia pilnai atitinka 24 metrų autobusą/troleibusą.
- 2 patinka
Comment
-
Nesakau kad tai varžybos, bet jeigu Kaunas išties pirmas pradės iš esmės keisti VT sistemą - tai būtų visiškai nokautas Vilniui. Kaune jau ir taip VT parkas naujesnis, stotelių infrastruktūra (stoginės, švieslentės ir t. t.) ir kelių kokybė geresnė. Patikslinkite, bet Kaunas lyg ir troleibusų laidus kai kur atnaujino, kad nereikėtų vilktis vėžlio greičiu?
Kita vertus, Kaune kur kas dažniau nei Vilniuje tenka matyti pustuščius autobusus ir troleibusus, įdomu, ar išties yra poreikis tramvajui ar itin didelės talpos BRT? Bet jau net ir gerai sutvarkytas autobusų ir troleibusų tinklas (dažnas kursavimas, optimizuotas tinklas, prailgintos transporto priemonės, A juostos) Kaunui būtų didelis žingsnis į priekį. Visgi tai nedidelis miestas, net ir su dabartiniu VT tinklu - ypač ten kur važiuoja troleibusai - iš didžiųjų rajonų iki centro galima nusigauti per 20-25 min.Paskutinis taisė eigh; 2024.01.11, 20:15.
- 10 patinka
Comment
-
aš sakyčiau pirmiau reiktų investuoti į tvarkaraščius (pvz. naudoti normalią programinę įrangą, o ne Merako PIKĄ) ir į požiūrį į keleivius (pvz. skubiai siųsti pakaitinį transportą įvykus avarijai ar iš viso nutrūkus el. tinklui troleibusams, o ne kaip dabar „neatvažiavo? ką padarysi“), ir tada rezultatas pagerėtų be baisinių investicijų į naujas transporto rūšis ir pan. Koks skirtumas jog pastatys kažką naujo, jeigu ir tai ką turime neišnaudoja?
- 3 patinka
Comment
-
Parašė eigh Rodyti pranešimąKita vertus, Kaune kur kas dažniau nei Vilniuje tenka matyti pustuščius autobusus ir troleibusus, įdomu, ar išties yra poreikis tramvajui ar itin didelės talpos BRT?
Comment
-
Parašė DJ+ Rodyti pranešimą
Pala pala, Kaune tramvajus bus?It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 4 patinka
Comment
-
Parašė Kitas Džiugas Rodyti pranešimąLaukiu stūmimo ant Kauno kaip ant Naujųjų Vasiukų, kuriuose visi žino, už ką sėdi.
- 1 patinka
Comment
-
Aš irgi kažkaip atsargiai optimistiškas dėl šito. Svarbiausia, aišku, kad Kaunas nepasimautų ant to ‘BRT’ daikto, kuris dažnai po to pavirsta į autobusų atnaujinimą, stotelių perdažymą ir panašius dalykus arba apskritai į nieką, ypač pasikeitus miesto valdžiai.
Klaipėdoje turime labai gerą ‘BRT’ precedentą, kai BRT studijos metu buvo ‘tas pats, kas tramvajus’, o po to tapo tiesiog nieko nedarymu ir tolimesne miesto automobilizacija. Na nes prie kiekvieno VT prioriteto didinimo projekto susirinkdavo gaujos automarozų, kurie rėkė ‘bet čia gi tik kelias minutes autobusai sutaupys’ ir ‘neatsipirks’.
Ir tai nėra išimtis, tai yra taisyklė BRT projektuose. Dėl to yra labai svarbu, kad studijai nesamdytų vietinių ‘ekspertų’, kurių daugumai ir Daugpilio tramvajus yra ‘kosmosas’. Tie žmonės be autobusų nieko nežino ir patars BRT bet kam ir bet kokioje situacijoje, nors patys net ir tų pačių BRT linijų nesugeba suprojektuoti (ten yra ką veikti). Labai tikiuosi, kad bus pasirinkta tarptautinė kompanija su patirtimi darant tokias studijas vakarų Europoje.Paskutinis taisė VLR; 2024.01.14, 04:41.
- 9 patinka
Comment
-
KAUNE – SVARSTYMAI ĮRENGTI TRAMVAJŲ: TIKISI PAGREITINTI SUSISIEKIMĄ, SUMAŽINTI SPŪSTIS
https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...pustis-1159555
- 6 patinka
Comment
Comment