Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Tramvajus Kaune

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė iPhone Rodyti pranešimą
    Mano nuomone, tramvajaus linija labai praverstų LEZui.
    Leze dirba tūkstančiai žmonių kuriems manau tai būtų patogus susisiekimas.
    Irgi turėjau tokią mintį, bet pagalvojau kad man labai smagiai atrodo Pilis-LEZ greitasis (ir dažnai kursuojantis autobusas) bei Emsi/plovyklos prie Muravos konvertavimas į normalią, dengtą persėdimų į tramvajus stotelę.

    Žmonės dirbantys LEZ turėtų tiesioginį priėjimą prie maršruto, kuris taip pat stoja tramvajaus linijos pradžioje ir pabaigoje. Taip, esame nepratę persėdimų matyti kaip įprastos ar patogios transporto sistemos praktikos. Tačiau jeigu jie važiuotų kas 5-6 minutes, o procesas būtų šiltas, sausas, ir patogus, manau kad turėtume visai veiksmingą VT stuburą. Ateityje tai galėtų tapti ir nauja tramvajaus linija.

    Click image for larger version

Name:	IMG_5872.jpeg
Views:	564
Size:	229,8 kB
ID:	2175924

    Comment


      Parašė Magician Rodyti pranešimą

      Irgi turėjau tokią mintį, bet pagalvojau kad man labai smagiai atrodo Pilis-LEZ greitasis (ir dažnai kursuojantis autobusas) bei Emsi/plovyklos prie Muravos konvertavimas į normalią, dengtą persėdimų į tramvajus stotelę.

      Žmonės dirbantys LEZ turėtų tiesioginį priėjimą prie maršruto, kuris taip pat stoja tramvajaus linijos pradžioje ir pabaigoje. Taip, esame nepratę persėdimų matyti kaip įprastos ar patogios transporto sistemos praktikos. Tačiau jeigu jie važiuotų kas 5-6 minutes, o procesas būtų šiltas, sausas, ir patogus, manau kad turėtume visai veiksmingą VT stuburą. Ateityje tai galėtų tapti ir nauja tramvajaus linija.

      Click image for larger version

Name:	IMG_5872.jpeg
Views:	564
Size:	229,8 kB
ID:	2175924
      pagrindinė bėda mano nuomone su autobusu - piko valandomis jis stovėtų lygiai taip pat kaip ir visi auto kamštyje. Kamščiai ties čia nuo Lezo pusės - pakankamai dideli.
      Aišku, man nesuprantama, kodėl iš Lezo nėra daugiau normalių išvažiavimų tarkim ties šiukšlių deginimu, bet čia jau kita tema.

      Tramvajus turėtų važiuoti savo bėgiais ir jam kamščiai neturėtų didelės įtakos, tuomet jis turėtų didelį privalumą prieš automobilius ir visą kitą viešąjį transportą.

      Comment


        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
        Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas ir kodėl kiti jį turi? Atsakymas būtų dėl to, kad: ,
        1. Tramvajams reikia mažiau vairuotojų. Gal kada ir neatrodo, bet miesto autobusų vairuotojo atlyginimo kaina yra žymiai didesnė, nei kuro sąnaudos. Dėl to jei tramvajui reikia mažiau vairuotojų - tai smarkiai mažina jo eksploatavimo išlaidas.
        2. Elektra yra pigesnė už benziną/dyzelį.
        3. Ilgas sąstatas sutalpina daug keleivių ir iš esmės tai reiškia mažesnius kamščius.
        Yra ir minusų, tokių kaip:
        1. Brangi pradinė įdiegimo kaina
        2. Tramvajai, dėl didesnio pervežamų keleivių skaičiaus, turi mažiau sustojimų stotelėse (keleiviams ilgesnis kelias pėsčiomis iki stotelių) ir retesnį grafiką (keleiviams gali tekti taikytis prie grafiko, o ne prie marešruto).
        Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
        Per 10 metų tikrai daug kas gali atsitikti, bet nereikia galvoti, kad staigiai visi turės autonominius elektrinius automobilius bei autobusus. Net jei ir atsiras technologijos / ištobulės, nereiškia kad kaina bus tokia pati, o kur dar teisinis reguliavimas. Laiko skirtumas tarp inovacijos ir tikro faktiško panaudojomo jau bus dar 10 metų, jei ne ilgiau žinant biurokratinius procesus / infrastruktūros klausimus (drakoniškas elektros galios dininimas miestų VT parkuose ir kt.).
        Taip pat, galvojant kad per X laiko atsiras Y skamba kaip gera atmazkė nieko nedaryt ir laukt stebuklo. Kol mes laukiam išgelbėtojo ant balto žirgo, visos šalys aplink vystosi tramvajų sistemas. Primenu, kad net Daugpilis, Panevėžio lygio miestas per pastaruosius kiek, 5 metus pasididino tinklą 2 linijom?

        Comment


          Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
          Vertinant visus + ir - problema, bent jau man, yra ta, kad tramvajaus įdiegimui reikia didelių pinigų ir turbūt kaip minimum 10 metų. Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
          Kaip tik priežastis skubėti padaryti gerą VT, kol dar savaeigių automobilių nėra, nes jie bendrai miestuose visai nieko nepagerins, o turi didelį potencialą pabloginti situacijas pėstiesiems ir miestų gyventojams. Visai geras ir labai liūdnas video apie tai, ko galime laukti, kai paplis savaeigiai automobiliai:

          Savaeigiai autobusai kita kalba, bet visai neaišku, kada jie pasidarys tinkami kasdieniam naudojimui.
          Paskutinis taisė digital; 2025.01.13, 00:29. Priežastis: [YOUTUBE]040ejWnFkj0[/YOUTUBE]

          Comment


            Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
            Tada kyla klausimas - kokiame pasaulyje mes gyvensim po 10 metų? Esmė yra ta, kad kai bus išvystytos savaeigių automobilų (AI) technologijos, kai elektromobilių baterijos taps pakankamai efektyvios - tramvajus praras visus savo efektyvumo pliusus ir liks tik su minusais. Yra labai realus scenarijus, kad AI ir 'elektrobusų' technologijos po 10 metų sukels tramvajų griūti ir eros pabaigą. Aš pamenu Lietuvoje laikus, kai kažkas vis dar laikėsi laidinių telefonų, kartais net investavo milžinikškus pinigus į jų įvedimą, t.y. išmesdami pinigus į balą, nes vėliau vistiek perėjo prie naujų technologijų. Dėl to nereikia daryti klaidos ir tramvaju vertinti tik iš kažkokių sentimentų, tramvajaus laikai suskaičiuoti, klausimas tik kada jie baigsis - po 5, 10 ar 50 metų.
            Nu atsiprašau, bet šitas argumentas yra desperatiškai naivaus techbro, kuris nieko neišmano apie transportą ir jo planavimą, laikymasis į 20 amžiaus antros pusės car-brained status quo. Pradedant tuo, kad AI automobilių įsigalėjimas be normalaus VT dar labiau padarytų miestus pragariškus nevairuojantiesiems, baigiant tuo, kad dėk tu kiek nori technologijų ir visokių AI, bet ratinės transporto priemonės kurios gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių visados pralaimės bėginiam transportui tiek ekonominio bei transporto planavimo efektyvumo, tiek oro ir garso taršos, tiek kelionės komforto prasmėmis. Čia net nekalbant apie tai, kad AI/driverless technologijas šiaip yra daug lengviau ir efektyviau įdiegti bėginėse transporto priemonėse dėl jų ribotų, daugmaž nuolatinių maršrutų.

            Comment


              Šiandien per TV3 žinias buvo reportažas apie tramvajų Kaune ir panašu, kad entuziazmo įrengti tramvajų KMS turi ir tikiuosi nespristygs. Tik man labai nepatiko, kai klausia nuomonės apie tramvajų pensijinio amžiaus moteriškių, kurios iškarto dvelkia negatyvu, nenoru diegti naujovių. Susidaro įspūdis, kad televizija tyčia formuoja neigiamą nuomonę šiuo klausimu.

              Comment


                Parašė Elis Rodyti pranešimą
                ratinės transporto priemonės kurios gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių visados pralaimės bėginiam transportui.
                Čia kur parašyta, kad 'ratinės transporto priemonės gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių'? Net nekalbant apie tai, kad traukiniai/tramvajai yra lygiai taip pat ratinės transporto priemonės.

                Comment


                  TV3 reportažas:
                  https://youtu.be/I36-9B5Z2F0?t=1228
                  Paskutinis taisė faux; 2025.01.13, 09:38.

                  Comment


                    Parašė Effka Rodyti pranešimą
                    Susidaro įspūdis, kad televizija tyčia formuoja neigiamą nuomonę šiuo klausimu.
                    Nieko naujo - visada taip buvo. Na kokios naujienos bus jeigu visiems viskas gražu ir faina? TV tai juk žurnalistika - o sensacijos ir negatyvas kelia susidomėjimą O čia dar Kaunas ir KMS - gerų žodžių tikrai nerodys.

                    Comment


                      o jūs pataisykit mane, ar tramvajus, vienas iš pagrindinių privalumų neturėtų būti tai, kad ji važiuoja savo bėgiais ir piko metu turi pranašumą prieš visas kitas transporto priemones nes jam nereikia stovėti kamščiuose?

                      Comment


                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                        Pirmiausia reikėtų užduoti klausimą - o kodėl tas tramvajus reikalingas (...) Atsakymas būtų dėl to, kad:
                        Dėl to, kad krabas mėgsta brangius žaislus.
                        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą

                          Dėl to, kad krabas mėgsta brangius žaislus.
                          Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.

                          Comment


                            Parašė Gator Rodyti pranešimą

                            Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.
                            bet sakykit ką norit, kauno VT laipteliu geresnis už sostinės. didesnis dažnumas ir mikrobų pakeitimas midi busais pagrindiniuose miesto maršrutuose (pvz 54, kur vakar net netilpau į mikriuką) ir būt geriausias LT.

                            Comment


                              Parašė Gator Rodyti pranešimą

                              Krabas negarsėja kaip VT gerbėjas ar ką nors apie jį labai suprantantis. Jam nelygis (spėju) ir bbd ant VT.
                              Parodykite tada kitą merą kuris būtų taip stipriai atnaujinęs VT transporto parką.

                              Krabas pats gal ir nevažinėja VT bet skaičiuot moka ir supranta, į ką kur ir kada reikia investuoti.

                              Ir nereikia būti mero gerbėju, kad matyti ir racionalius jo darbus, o ir tokių darbų yra.

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                                Čia kur parašyta, kad 'ratinės transporto priemonės gali pervežti labai ribotą žmonių skaičių'? Net nekalbant apie tai, kad traukiniai/tramvajai yra lygiai taip pat ratinės transporto priemonės.
                                Tai palygink kiek gali pervežti traukinys ir kiek autobusas. Tą patį AI gerokai lengviau bus įdėti į tramvajų nei į elektrobusą. Gerai pastatytas tramvajus turės gerokai mažesnių dirgiklių iš aplinkos (eismo) - mažesnė tikimybė užlaužti AI.

                                Comment


                                  Kažin kodėl driverless entuziastai neagituoja už lengvąjį metro be vairuotojo, koks yra Rennes mieste Prancūzijoje? Tai būtų tikroji revoliucija, kurią įvykdžius būtų galima siaurinti kelius, skirti daugiau erdvės naujiems būstams, ofisams, viešosioms erdvėms.

                                  Bet tech bros niekada nepasisako už efektyvias ir apgalvotas valstybės sektoriaus investicijas į viešąją infrastruktūrą. Priešingai - siūloma laukti dar n metų, kol muskai ir bezosai sugalvos kažką naujo. Arba nesugalvos, jeigu pasirodys nepelninga.

                                  Comment


                                    Parašė eigh Rodyti pranešimą
                                    Kažin kodėl driverless entuziastai neagituoja už lengvąjį metro be vairuotojo, koks yra Rennes mieste Prancūzijoje? Tai būtų tikroji revoliucija, kurią įvykdžius būtų galima siaurinti kelius, skirti daugiau erdvės naujiems būstams, ofisams, viešosioms erdvėms.

                                    Bet tech bros niekada nepasisako už efektyvias ir apgalvotas valstybės sektoriaus investicijas į viešąją infrastruktūrą. Priešingai - siūloma laukti dar n metų, kol muskai ir bezosai sugalvos kažką naujo. Arba nesugalvos, jeigu pasirodys nepelninga.
                                    Tokių sistemų ne tik ten yra, Kopenhaga, ką tik atidarytas Thessaloniki metro ir begalės kitų. Bet turbūt niekas nešneka apie šį, nes čia jau metro, jis nebūtinai turi eiti po žeme visur, bet visur visiškai atskirtas nuo kitų eismo dalyvių ir tokia kaina nelabai Kauno kišenei.

                                    Comment


                                      Parašė Malach Rodyti pranešimą

                                      Tokių sistemų ne tik ten yra, Kopenhaga, ką tik atidarytas Thessaloniki metro ir begalės kitų. Bet turbūt niekas nešneka apie šį, nes čia jau metro, jis nebūtinai turi eiti po žeme visur, bet visur visiškai atskirtas nuo kitų eismo dalyvių ir tokia kaina nelabai Kauno kišenei.
                                      Tai taip, Rennes tik sąlyginai mažas miestas, kurį galima sėkmingai lyginti su Kaunu. Yra tokių sistemų jau daug kur, įskaitant ir Paryžių, kur vairuotojų nebėra vienose populiariausių 1 ir 4 linijose.

                                      Taip, galbūt Lietuvoje tai kol kas sunku įsivaizduoti. Bet lygiai taip pat neaišku, ar artimiausiu laiku įvyks mistinė revoliucija, kuri, kaip kai kas forume teigia, padarys tramvajus nebeaktualia transporto priemone. Priminsiu, kad po Antrojo pasaulinio karo futuristai Amerikoje svaigo apie skraidančius automobilius. Rezultatą matome - amerikiečiai ir toliau stovi milžiniškuose kamščiuose, tik dabar jau svaigsta apie AI madą, kuri gal išspręs, o gal ir neišspręs, kamščių problemos.

                                      Comment


                                        Gal kas turi straipsnį?

                                        https://www.vz.lt/logistika-ir-trans...s-ar-es-pinigu

                                        Comment


                                          Esminis dalykas matosi antraštėje:

                                          Kauno tramvajaus projektas: kainuotų 240 mln. Eur, V. Matijošaitis lauktų valstybės ar ES pinigų
                                          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                          Comment

                                          Working...
                                          X