Parašė deep'as
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[KLP] Tramvajus Klaipėdoje
Collapse
X
-
Our deepest fear is not that we are inadequate. It is that we are powerful beyond measure. Who are we to be brilliant, gorgeous, talented ? Actually, who are you not to be? As we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same.
-
"Paprastų autobusų naudojimas yra triskart pigesnis. Pavyzdžiui, autobusai Vilniuje vietoje numatytų 2,5 mlrd. litų tramvajaus sistemai leistų sutaupyti 1,7 mlrd. litų. O už tokią sumą galima nupirkti 250 naujų autobusų ir 220 naujų troleibusų. Skirtumas - akivaizdus", - teigia A. Ambrazevičius.
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimąBūtent. Bet gi būtų patogiau kaltinti trečiuosius mistinius asmenis, negu pripažinti savo nesugebėjimą. Aš jau susitaikiau su skriaudiko vaidmeniu. Nes net nebežinau ką reikėtų pasakyt ar padaryt, kad įrodyčiau jog nieko neskriaudžiu niekam netrukdau, o tik gyvenu savo gyvenimą.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąNereikia čia visokios mistikos, bet faktas yra toks, kad kas bebūtų Vilniaus meru, čia projektai gali tik šiek tiek sulėtėti, nes kad ir prastai parengti jie būtų, Vyriausybė tikrai stumtelės ir pridės pinigų.
Kita vertus, privatūs investuotojai, kad ir Šustauskas taptų meru, arogantiškai netrinktelės durimis, nes tai sostinė ir iš čia nei ambasados, nei centrinės užsienio firmų būstinės, nei Lietuvos valdžios centrinės įstaigos niekur nedings. Kitiems miestams reikia kur kas didesnių pastangų bet ką prastumti kad ir pro Verslo paramos agentūrą, nes net ir geri projektai dažnai dėl nesuvokiamų priežasčių atmetami (net ir unikalių visoje Lietuvoje objektų).
Kartais tie projektai taip greit neatsiperka kitur, kaip Vilniuje, taigi jie tampa kiek mažiau paklausiais verslo struktūrose. Neatmeskim (nors gal kartais kai kas ir bandys iki pažaliavimo neigti) ir psichologinio faktoriaus, nes kai kurie verslininkai tiesiog nesistengs kitur kurti vieno ar kito objekto, pasitenkins vien sostine, nebent bus užtikrinti šimtaprocentiniu pelnu (Vilniuje gal pasitenkins ir 50-60 proc. pelnu). Kartais tokie išankstiniai įsitikinimai egzistuoja pasilinksminimų industrijos, prabangos prekių prekybos ir pan. sferose. Taigi niekas nekaltina konkrečių vilniečių, kad jie kažkam trukdo, bet toks jau Lietuvoje (ne vien čia, bet visoje Rytų Europoje) mentalitetas, iškeliantis ir formuojantis vieną stiprų centrą.
P.S. Nežinau kodėl tu nuolat bandai sukiršinti forumiečius savo pranešimais? Nes kai nori tai parašai tikrai įdomiai.
Comment
-
Klaipėdoje gali atsirasti antžeminis metro
Virginija Spurytė, "Klaipėda"
2007 balandžio mėn. 3 d.
Didėjančios automobilių spūstys, išmetamosiomis dujomis teršiamas miesto oras klaipėdiečius verčia sunerimti ir ieškoti alternatyvių susisiekimo būdų. Klaipėda turi unikalią galimybę įrengti antžeminį metro. Patogūs ir greiti traukiniai keleivius nuo Rimkų iki Girulių nuvežtų vos per 18 minučių. Klaipėdos valdžia kol kas laikosi jau spėjusios pasenti minties uostamiestyje nutiesti tramvajaus bėgius.
Greičiau ir pigiau
Apie galimybę per Klaipėdą besidriekiantį geležinkelį pritaikyti vežti keleivius pirmasis prakalbo naujasis miesto tarybos narys, bendrovės „Mūsų laikas“ valdybos pirmininkas Rimantas Cibauskas.
Jo teigimu, geležinkeliu galėtų važinėti greitaeigiai traukiniai. Paprasčiau tariant - antžeminis metro. Toks projektas išspręstų ir miesto užterštumo problemą, važiuoti metro būtų pigiau ir patogiau.
Kol kas bėgiais galėtų riedėti dyzeliniu kuru varomas greitaeigis traukinys. Vėliau metro liniją būtų galima elektrifikuoti - pirkti traukinius, kurie varomi elektra.
„Visas pasaulis eina elektros link. Suprantama, kad nafta dėl objektyvių priežasčių turėtų vis brangti, o elektros kaina stabilizuojasi“, - sakė R.Cibauskas.
Statistikos departamento duomenimis, kas mėnesį kiekvienas žmogus vidutiniškai 11 proc. savo pajamų išleidžia transportui. Kylant kuro kainoms, vis daugiau laiko praleidžiant automobilių spūstyse, tokios išlaidos turėtų dar didėti. Todėl būtina ieškoti ekonomiškesnių susisiekimo priemonių.
Antžeminiu metro būtų patogu naudotis todėl, kad Klaipėda jau yra įdiegusi elektroninio bilieto sistemą. Juo keleiviai galėtų naudotis ir metro, ir autobusuose, kurie nuo geležinkelio stotelių vyktų į kitas miesto dalis.
Todėl palei geležinkelį būtina nutiesti ir kelią, kad būtų galima pritaikyti kito viešojo transporto judėjimą.
Unikalios galimybės
Įkurti antžeminį metro skatina miesto plėtra. Kadangi Klaipėda plečiasi rytų link, per miestą lygiagrečiai Šilutės plentui vingiuojantis geležinkelis taptų susisiekimo ašimi.
Vienas tituluočiausių šalies transporto specialistų, Lietuvos karo akademijos Inžinerinės vadybos katedros profesorius Algimantas Ambrazevičius teigė, kad toks traukinys išspręstų miesto transporto sistemos problemas.
Jo žodžiais, Klaipėdos geografinis išsidėstymas yra ypatingas. Jis ilgas ir gana siauras. Išilginis planavimas su simetrine vidurine geležinkelio linija, jai lygiagrečios plačios gatvės (Šilutės plentas, Taikos prospektas, Minijos gatvė), geležinkelį kertančios, per miestą skersai nusidriekusios gatvės sudaro visas sąlygas įgyvendinti antžeminio metro idėją.
„Klaipėda - unikalus atvejis. Daugelis pasaulio sostinių antžeminius metro kūrė nuo nulio. O Klaipėda turi jau nutiestą puikią geležinkelio liniją, kurią tereikia pradėti naudoti“, - sakė profesorius.
Tokiam projektui įgyvendinti reikia minimalių investicijų: įsigyti kelis žemagrindžius greitaeigius traukinius ir Tilžės gatvėje pastatyti viaduką. A.Ambrazevičiaus nuomone, nestabdant esamo judėjimo, sukurti ekologišką, tylią, modernią Klaipėdos transporto sistemą galima per 3-5 metus.
Idėja priimtina
Tačiau, anot R.Cibausko, kad antžeminis metro taptų populiarus, kad žmonės juo naudotųsi, šalia geležinkelio turi būti visuomenei svarbūs objektai.
„Jau dabar geležinkeliu riedančiu traukiniu į darbą galėtų vykti LEZ darbuotojai. Šalia geležinkelio linijos yra didysis Klaipėdos turgus, turėtų būti pastatytas didelis prekybos centras „Mega“, yra kapinės, Danės upė, Klaipėdos universitetas, miesto centrinis stadionas, privažiavimo kelias prie jūros. Kelis kilometrus pratęsus geležinkelio liniją, juo būtų galima pasiekti ir ligoninių miestelį“, - teigė R.Cibauskas.
Jo žodžiais, šalia geležinkelio taip pat reikėtų pastatyti parodų rūmus, sporto areną, nes jai numatyta vieta jau tapo nepatogi.
„Antžeminis metro galėtų sujungti Didžiąją Klaipėdą. Greitaeigiais traukiniais būtų galima nuvykti į Šilutę, Tauragę, Kretingą, galbūt net į Telšius“, - sakė R.Cibauskas.
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktorius Albinas Ragauskis teigė, kad visos siūlomos idėjos yra priimtinos ir svarstytinos.
„Pripažinsiu, kad galimybės Klaipėdoje besidriekiantį geležinkelį pritaikyti keleivių vežimui dar nesame svarstę. Šiuo metu diskutuojame, ar verta atgaivinti traukinių reisus į Šilutę. Tačiau nauji pasiūlymai visada yra gerai. Reikia apsvarstyti technines sąlygas, suderinti kitų traukinių grafikus ir per miestą važiuojantis traukinys gali būti įgyvendintas projektas“, - teigė A.Ragauskis.
Jo žodžiais, svarbiausia, kad naujas projektas būtų ekonomiškas. Galbūt žmonės įprastų naudotis miesto traukiniu, dalį reiso sąnaudų galėtų padengti savivaldybė.
Rizikos nėra
Kol kas per miestą besidriekiančiu geležinkeliu darda krovininiai traukiniai. Kai kurie jo ruožai naudojami ir keleivinių traukinių reisams.
Anot R.Cibausko, „Lietuvos geležinkeliai“ privalo nutiesti aplinkkelį, kuriuo krovininiai traukiniai aplenktų Klaipėdos miestą. Tuomet bėgius būtų galima naudoti tik pervežti keleivius. Taip greitaeigio traukinio eismui niekas netrukdytų.
A.Ragauskis patvirtino, jog aplinkinių bėgių tiesimo klausimas yra sprendžiamas. Tačiau kada projektas bus įgyvendintas - kol kas nežinia. Kol nėra nutiestas aplinkkelis, pasak R.Cibausko, taip pat galima rasti išeitį - krovininiai traukiniai važiuotų tik tam tikromis valandomis.
Antžeminio metro idėjos autoriaus teigimu, svarbiausia yra tai, kad ją įgyvendinant miestas niekuo nerizikuoja - tereikia išsinuomoti traukinį ir įsitikinti, ar jis gali pagerinti transporto sistemą. „Reikia tik aktyvios valdžios pozicijos, ir antžeminis metro gali pradėti kursuoti jau šią vasarą“, - įsitikinęs R.Cibauskas.
Kaina - 500 mln. eurų
Tačiau miesto valdžia kol kas gyvena kelerių metų senumo idėja Klaipėdoje nutiesti tramvajui pritaikytus bėgius. Toks siekis numatytas ir strateginiame miesto plane. „Šiuo metu ieškoma finansavimo šaltinių, kad būtų galima parengti tramvajaus galimybių studiją“, - patvirtino Investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė.
Parengti galimybių studiją kainuotų apie milijoną litų.
Pagal pirminį projektą numatyta, jog tramvajus turėtų kursuoti nuo Tarptautinės perkėlos iki Palangos oro uosto. Kurioje gatvėje ar šalia jos galėtų atsirasti tramvajaus bėgiai, dar nenumatyta.
Tramvajaus atsiradimas mieste kainuotų apie 500 mln. eurų (apie 1,72 mlrd. litų).
Profesoriaus A.Ambrazevičiaus nuomone, bėgiais važiuojantis tramvajus Klaipėdai yra nereikalingas, nes tai nėra patogi transporto priemonė.
„Ar įsivaizduojate, ką reiškia nutiesti tramvajaus bėgius? Dėl tokio tikslo reikia kasti gatves, iškelti visus inžinerinius tinklus. Be to, bėgiai žiemą gali užšalti. Bėgiais važiuojantis tramvajus yra bildanti, seniems pastatams pavojingą vibraciją sukelianti transporto priemonė“, - idėją kritikavo A.Ambrazevičius.Parašas :)
Comment
-
Parašė deep'as Rodyti pranešimąLabai įdomu. Kodėl gi nepabandžius paleisti kokį keleivinį traukinį per Klaipėdą? Ką klaipėdiečiai apie tai mano?
Reikėtų ruoštis tokio traukinio paleidimui, bet nereikia verstis per galvą, kad jau šiais ar kitais metais jis būtų(artimiausiu metu), nes galima sukompromituoti dėl nepakankamo keleivių srauto.
Trasos dalis šalia didelio gyventojų kiekio yra tik prie centrinės geležinkelio soties (centras, Kretingos ir aplinkinės gatvės),kitur didesnė koncentracija Giruliuose (plius vasarinis galimas poilsiautojų srautas) ir Rimkuose (pietinis (pietrytinis) pakraštys)). Nuo Stoties link Rimkų, arti geležinkelio praktiškai nėra gyventojų, gal tik išskyrus individualių namų kvartalą tarp Joniškės ir Mokyklos gatvių. Ir paminėtas turgus su LEZ'u dar prisideda žmonių srautu.
Rytiniame trasos pakraštyje nuo Rimkų iki centrinės stoties driekiasi mažai urbanizuota zona.
Taigi, mano manymu, reikia didesnės rytinės miesto dalies urbanizacijos (teritorijos nuo geležinkelio iki Palangos plento ir konversijos Dangės slėnyje).
Vaizdelis iš originalaus straipsnio:
www.klaipeda.daily.lt
Comment
-
straipsnis ne ten papuolė.jam būtų vieta šiaip linksma skyriuje
Klaipėda turi unikalią galimybę įrengti antžeminį metro. Patogūs ir greiti traukiniai keleivius nuo Rimkų iki Girulių nuvežtų vos per 18 minučių.
Tokiam projektui įgyvendinti reikia minimalių investicijų: įsigyti kelis žemagrindžius greitaeigius traukinius ir Tilžės gatvėje pastatyti viaduką. A.Ambrazevičiaus nuomone,
Anot R.Cibausko, „Lietuvos geležinkeliai“ privalo nutiesti aplinkkelį, kuriuo krovininiai traukiniai aplenktų Klaipėdos miestą.
beje analogišku būdų galima turėti ir antrą metro liniją. taip pat nuo Rimkų iki maždaug Melnaragės. tereiktų pastatyti tiltuką per Danę ir maždaug kelis šimtus metrų bėgių (per uostą einą kruvos geležinkelių kelių) ir beje ši linija man rodos eitų per kur kas labiau apgyvendintą teritoriją. o laivus būtų galima iškrauti Kaliningrade ar Ventspilyje
Profesoriaus A.Ambrazevičiaus nuomone, bėgiais važiuojantis tramvajus Klaipėdai yra nereikalingas, nes tai nėra patogi transporto priemonė.
Comment
-
beje kaip jūs įsivaizduojate krovinių nuvežimą į uostą?
Geležinkelio aplinkelis prasidėtų prie Kopūstų kaimo (tarp Kretingos ir Kalotės)
ir aplenkęs iš rytų miestą (net lanko nesusidarytų turbūt) įsilietų į Rimkų ar tiesiai į Draugystės stotį. Gal į Gargždų geležinkelio šaką.
Šiaurinė uosto dalis aptarnaujama iš Centrinės ir Pauosčio geležinkelio stočių, paskutinė daugiausiai KN skirta.
Siūloma iki minimumo sumažinti centrinę stotį, o vietoje jos padaryti Kopūstų stotį ar kelyną.
nuostabu ar ne? nieko nereikia. geležinkeliai jau turi bėgius, kuriuos galima atimti, ir turėti papigiai metro.o LG lai pasistato naują kelią, aplink Klaipėdą.
Comment
-
Pagal planą matosi, kad geležinkelis eina praktiškai tik per pramonines teritorijas. Tad keleivių ši linija praktiškai nepritrauktų. Tarkim man, gyvenančiam Simonaitytės gatvėje, reikėtų kulniuoti bent keliolika minučių iki šio traukinio stotelės Rimkuose ar kur kitur. Aš tada geriau sėdu į "maršrutke" ir vykstu kur noriu - laiko atžvilgiu gautųsi tas pats, o gal net ir greičiau. Tad, mano nuomone, tai daugiau utopinis projektas nei realus. Jei Klaipėda plėstųsi į rytus ir ten būtų numatomi gyvenamieji kvartalai, tai dar būtų galima svarstyti šį sumanyma, bet dabar, kai plėtra vysksta į šiaurę ir į pietus, tai net neverta jo laikyti rimtu projektu.
Comment
-
Man asmeniškai bet kokie grandiozinai planai atrodo lyg jaunatviški maksimalistiniai bandymai iššokti aukščiau bambos.
Klaipėdoje būnu tik kaip svečias, tačiau vertindamas iš savo pusės, galiu pasakyti, jog apart regiono aplink Akropolį miestas daugmaž miręs, besilaikantis vien iš uosto. Ir bent daugumos kalbinto jaunimo tokia pati nuomonė. Atleiskite, jei ką nors ji ižeidė.
Comment
-
Jei miestas plestusi i rytus tai tikriausiai atsirastu kas tuo traukiniu kaip metro naudotus. Dabartinej situacijoj nemanau kad daugkas naudotus. Kita vertus jei sumastytu isbandyti greita "commuter train" (gal kas zino tinkama lietuviska termina?) i Gargzdus ir Silute tai buciau visom keturiom uz tokia ideja.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąO kokios problemos su nuvežimu?
Geležinkelio aplinkelis prasidėtų prie Kopūstų kaimo (tarp Kretingos ir Kalotės)
ir aplenkęs iš rytų miestą (net lanko nesusidarytų turbūt) įsilietų į Rimkų ar tiesiai į Draugystės stotį. Gal į Gargždų geležinkelio šaką.
Šiaurinė uosto dalis aptarnaujama iš Centrinės ir Pauosčio geležinkelio stočių, paskutinė daugiausiai KN skirta.
Siūloma iki minimumo sumažinti centrinę stotį, o vietoje jos padaryti Kopūstų stotį ar kelyną.
kaip manai kas pigiau pastatyti metro miesto centre, ar naują geležinkelio stotį, iš naujo nutiesant visus privažiavimo kelius, kurie šiaip jau vistiek turės eiti į miesto centrą ir greičiau eis taip kaip dabar eina keliai ir galų gale rezultatas bus tas pats.
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąNuostabu kai krovininiai sąstatai formuojami ir pan. Vaidotuose, o ne centrinėje stotyje, tai Klaipėdoje taip padaryti negalima (kur per pilną krovinių stotį centre dar darda ne mažesnis srautas į Rimkų ir Draugystės stotis)?
Comment
-
Parašė naglisc Rodyti pranešimąkaip manai kas pigiau pastatyti metro miesto centre, ar naują geležinkelio stotį, iš naujo nutiesant visus privažiavimo kelius, kurie šiaip jau vistiek turės eiti į miesto centrą ir greičiau eis taip kaip dabar eina keliai ir galų gale rezultatas bus tas pats.
Juk niekas nesiūlė visiškai panaikinti traukinių judėjimo numatomoje "antžeminio metro" atkarpoje. Nutiesus aplinkelį, nuo tos atkarpos nusiimtų srautas į Rimkų ir Draugystės stotis bei toliau link Šilutės (ten spėju labai nedidelis judėjimas). Centrinės stoties sumažinimą kompensuotų nauja Kopūstuose.
Kur siūlai centre statyti metro liniją? ir kokią:antžeminę ar tikrą po žeme?
Parašė naglisc Rodyti pranešimąVaidotų ir Klaipėdos stočių negalima lyginti. Vaidotų skirta tranzitiniams traukiniams performuoti (Vaidotuose nepakraunamas nei vienas vagonas), o Klaipėdos - yra galinė stotis: toliau jūra. nori nenori čia turi formuoti traukinius, nes čia vieni kroviniai iškraunami, kiti pakraunami.
Kroviniai kraunami (su labai mažomis išimtimis) uoste ir kituose objektuose pramonės įmonėse, bazėse), o ne stotyse. Stotis, šiuo atveju Klaipėdos centrinė, skirta šiems objektams aptarnauti: iš Vaidotų, Radviliškio ir pan. atvažiuoja sastatai, kuriuos manevriniai išskirsto ir išvežioja vagonus po įvairius objektus. Toks pat ir atvirkštinis procesas. Tai visą šį darbą ir siūlau perkelti į Kopūstus, ir ten atlikti tą formavimą, kuris vyksta dabar centrinėje stotyje.
Comment
-
Del tu tramvaju tai ir as kazkada svaigau...1983...90 o dabar tai tiek Klaipedai tiek Vilniuj visa tai yra visiskai nerealu ir neracionalu...bus laiko parasysiu.Tie kamsciai pas mus juokingi kita vertus daugeliu atveju jie yra kuriami paciu savivaldybiu dirbtinai.....jau taip....o tuos pinigelius panaudokim dabar mokykloms,poliklinikoms ir ligoninems....tai yra zymiai svarbiau nei tai kad gal...kamstis investavus milijarda litu sumazes 10 minuciu....niekis pastovesim manau tame kamstyje svarbu kad musu tevai mes patys ar musu vaikai gautu tinkama med.aptarnavima ....o ne mirtu negave vaistu uz 100 lt .....o jaunimas nesimokintu mokyklose panasiose i bomzu prieglaudos namus.
Comment
-
Parašė Eimantas Rodyti pranešimąKokius privažiavimo kelius nutiesti iš naujo reikės?
Juk niekas nesiūlė visiškai panaikinti traukinių judėjimo numatomoje "antžeminio metro" atkarpoje. Nutiesus aplinkelį, nuo tos atkarpos nusiimtų srautas į Rimkų ir Draugystės stotis bei toliau link Šilutės (ten spėju labai nedidelis judėjimas). Centrinės stoties sumažinimą kompensuotų nauja Kopūstuose.
Kur siūlai centre statyti metro liniją? ir kokią:antžeminę ar tikrą po žeme?
ar 50mln daug kai visas projektas kainuoja 500 mln. o gautas sutaupymo rezultatas tikrai abejotinas.
kažkas pritriedė nesamonių, o tamsta ėmė ir paslydo ant to.
iš kitos pusės gerai kai yra įdėjų, tačiau visgi reiktų mokėti atsirinkti.
Gal tada Panerių bus artimesnė Klaipėdos centrinei stočiai, bet ji irgi ne miesto centre.
Paneriai taip panašesnė į Klaipėdos stotį, tačiau ir Vilniaus pramonė yra įsikūrusi Paneriuose, t.y. stotis yra arčiausiai kliento.
Kroviniai kraunami (su labai mažomis išimtimis) uoste ir kituose objektuose pramonės įmonėse, bazėse), o ne stotyse. Stotis, šiuo atveju Klaipėdos centrinė, skirta šiems objektams aptarnauti: iš Vaidotų, Radviliškio ir pan. atvažiuoja sastatai, kuriuos manevriniai išskirsto ir išvežioja vagonus po įvairius objektus. Toks pat ir atvirkštinis procesas. Tai visą šį darbą ir siūlau perkelti į Kopūstus, ir ten atlikti tą formavimą, kuris vyksta dabar centrinėje stotyje.
Comment
-
Parašė AIDAS69 Rodyti pranešimąTie kamsciai pas mus juokingi
Comment
Comment